Těžba a tavení rud
- Fionina
- Lv.6
- Příspěvky: 27
- Registrován: stř 29. zář 2010 9:55:28
- Dostal poděkování: 4 poděkování
Vše o těžbě rud a jejich využití
Na obrázku najdete vše co k těžbě patří.

dříve Afron - nyní Fionina
ninja - říše Shinsoo
RytiřiNebes
____________________________
www.rytiri-nebes.cz
- Electrix
- Lv.22
- Příspěvky: 392
- Registrován: pon 06. pro 2010 11:34:04
- Bydliště: Invincibles
- Dal poděkování: 172 poděkování
- Dostal poděkování: 955 poděkování
Těžba a tavení rud

Každý z vás se jistě za dobu svého hraní setkal s tajemnými a nezodpovězenými otázkami kolem těžby. Co mi přidá krumpáč? Co schopnost těžba? Na čem závisí kolik vytěžím a na čem jak rychle to vytěžím? Kolik mi může padnout rudy? Touto příručkou bych rád odpověděl právě na ně a jako bonus přidal ještě několik užitečných mapek rozložení žil po jednotlivých lokacích.

Jistě nejzákladnější otázka, kterou si každý začátečník klade. Hlavním účelem těžby je získat surovou rudu, ze které u cechovního alchymisty vyrobíte taveninu (na 1 kus taveniny ja potřeba 100 kusů rudy). Taveninami lze pak osadit všechny šperky (náramky, náušnice, náhrdelníky) s tím, že do každého šperku lze dát až tři taveniny současně. Tím se podstatně zlepší základní vlastnosti předmětu.
Úspěšnost tavení
Šance na přetavení se liší podle toho, jestli tavíte u specialisty na danou rudu, nebo u alchymisty jiného zaměření, stejně tak se liší i ceny. Co je ale vždy stejné, je potřebný materiál. Více už v následující tabulce.
Lze nějak úspěšnost zvýšit?
Ano, například když má hráč aktivní VIP premium, zvyšuje se mu šance u všech pecí o 5 %. Dalším faktorem, který úspěšnost ovlivňuje, jsou PvM Hodnosti (hraničář, dobrodruh, bojovník, dobyvatel). U alchymisty dostanete za každý stupeň hodnosti navíc 1% do procentuální úspěšnosti. Například, pokud budete vojevůdce, budete tavit se 79%, respektive 34% šancí (dle typu pece).
Kde mám ale všechny ty pece najít?
Seznam cechovních alchymistů (nemusí být aktuální)
Úchytky (sloty)
Než však do šperků taveniny vložíme, je nutné v nich vytvořit tzv. úchytky (angl. slots) - to jsou volné pozice pro vložení tavenin. Toho dosáhnete pomocí
diamantu. Ten získáte přetavení 100 kusů diamantového kamene - cena je dvojnásobná, než u běžných tavenin (dle tabulky), na druhou stranu pro tavení není potřeba kámen ducha. Diamant pak jednoduše přesunete na předmět a budete-li mít štěstí, vytvoří se ihned jedna úchytka - šance na její úspěšné vytvoření je 50%. Do takto vytvořených úchytek pak lze vkládat jednotlivé taveniny. I zde se musíte spolehnout na své štěstí (šanci na vložení taveniny do předmětu najdete v tabulce). Pokud selžete, lze samozřejmě jakýkoli postup opakovat, ale musíte si sehnat nové předměty (diamant, tavenina), protože ty použitím zmizí.
Co taveniny zlepšují?
Každá takto přidaná tavenina zvýší všechny základní vlastnosti daného předmětu. Základními vlastnostmi se myslí ty, které má předmět vrozené, aniž by bylo potřeba mu přidávat nějaké bonusy. Například u
Náušnic z nebeských slz jsou to Inteligence a Šance na kritický zásah. Následující tabulka napoví, v jakých číslech se budou pohybovat hodnoty přidaných tavenin:
Úspěšnost tavení
Šance na přetavení se liší podle toho, jestli tavíte u specialisty na danou rudu, nebo u alchymisty jiného zaměření, stejně tak se liší i ceny. Co je ale vždy stejné, je potřebný materiál. Více už v následující tabulce.
![]() | Specializovaný alchymista | Alchymista jiného druhu rudy | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vlastní | Cizí | Jiná říše | Vlastní | Cizí | Jiná říše | |
Cena | 90k | 100k | 300k | 90k | 100k | 300k |
Šance na přetavení | 75% | 30% | ||||
Potřebné předměty | 100 kusů dané rudy, Libovolný kámen ducha +0 až +2 |
Ano, například když má hráč aktivní VIP premium, zvyšuje se mu šance u všech pecí o 5 %. Dalším faktorem, který úspěšnost ovlivňuje, jsou PvM Hodnosti (hraničář, dobrodruh, bojovník, dobyvatel). U alchymisty dostanete za každý stupeň hodnosti navíc 1% do procentuální úspěšnosti. Například, pokud budete vojevůdce, budete tavit se 79%, respektive 34% šancí (dle typu pece).
Kde mám ale všechny ty pece najít?


Než však do šperků taveniny vložíme, je nutné v nich vytvořit tzv. úchytky (angl. slots) - to jsou volné pozice pro vložení tavenin. Toho dosáhnete pomocí

Co taveniny zlepšují?
Každá takto přidaná tavenina zvýší všechny základní vlastnosti daného předmětu. Základními vlastnostmi se myslí ty, které má předmět vrozené, aniž by bylo potřeba mu přidávat nějaké bonusy. Například u

Pořadí taveniny | Zlepšení základních vlastností* | Doba trvanlivosti | Šance na osazení |
---|---|---|---|
1. | +10% | 24 hod. | 90% |
2. | +10% | 12 hod. | 80% |
3. | +20% | 6 hod. | 70% |
Na obrázcích níže se můžete po rozkliknutí podívat, jak takový šperk se sloty a taveninami vypadá. Konkrétně se jedná tři předměty:
- Náramek z nebeských slz se třemi otevřenými sloty bez tavenin,
- Perlový náhrdelník se třemi otevřenými sloty, z nichž ve dvou jsou už osazeny perly,
- Plně osazený Zdobený zlatý náhrdelník.
Obrázky:



Systém odpočtu času tavenin
Taveniny se do předmětu osazují postupně v daném pořadí, není tedy možné osadit jako první třetí taveninu a až poté zbylé dvě. S tím souvisí i systém odpočtu času, ten běží vždy pouze u taveniny s nejvyšším pořadovým číslem a dokud tato tavenina nevyprší, ty s nižším číslem se chovají jako "nekonečné". Po vypršení se na místě tavení opět objeví prázdný slot a je možné ihned vložit novou taveninu.
Tohoto poznatku lze v praxi využít k prodloužení trvanlivosti tavenin. Pokud totiž necháte např. druhou taveninu doběhnout až na konec životnosti, ale těsně před jejím vypršením do předmětu doplníte třetí, získáte tím nejen plných 6 hodin na třetí tavenině, ale i dalších 12 hodin na tavenině druhé. Hra si totiž nepamatuje, s jakým časem minulá tavenina skončila.
Pozor! Při vypršení taveniny ve špercích dochází ke zrušení efektu štítu s ochranou proti bezvědomí. Je třeba jej znovu sundat a nasadit pro jeho opětovné zprovoznění.
Seznam tavenin:Taveniny se do předmětu osazují postupně v daném pořadí, není tedy možné osadit jako první třetí taveninu a až poté zbylé dvě. S tím souvisí i systém odpočtu času, ten běží vždy pouze u taveniny s nejvyšším pořadovým číslem a dokud tato tavenina nevyprší, ty s nižším číslem se chovají jako "nekonečné". Po vypršení se na místě tavení opět objeví prázdný slot a je možné ihned vložit novou taveninu.


Žíla | Ruda | Tavenina | Použití taveniny |
---|---|---|---|
![]() Diamantová žíla | ![]() 100x Diamantový kámen | ![]() 1x Diamant | Tvorba úchytek ve špercích, Ďáblova rokle (16.p.) |
![]() Jantarová žíla | ![]() 100x Jantarová ruda | ![]() 1x Jantar | Vylepšování šperků (ruda i tavenina), Ďáblova rokle (17.p.) |
![]() Fosilní dřevo | ![]() 100x Fosilní kmen | ![]() 1x Fosilní dřevo | ![]() ![]() ![]() Osazení dřevěných šperků, Ďáblova rokle (0.p.) |
![]() Měděná žíla | ![]() 100x Měděná ruda | ![]() 1x Měď | ![]() ![]() ![]() Osazení měděných šperků, Ďáblova rokle (1.p.) |
![]() Stříbrná žíla | ![]() 100x Stříbrná ruda | ![]() 1x Stříbro | ![]() ![]() ![]() Osazení stříbrných šperků, Ďáblova rokle (2.p.) |
![]() Zlatá žíla | ![]() 100x Zlatá ruda | ![]() 1x Zlato | ![]() ![]() ![]() Osazení zlatých šperků, Ďáblova rokle (4.p.) |
![]() Nefritová žíla | ![]() 100x Nefritová ruda | ![]() 1x Nefrit | ![]() ![]() ![]() Osazení nefritových šperků, Ďáblova rokle (6.p.) |
![]() Naleziště ebenu | ![]() 100x Ebenová ruda | ![]() 1x Eben | ![]() ![]() ![]() Osazení ebenových šperků, Ďáblova rokle (7.p.) |
![]() Stoh mušlí | ![]() 100x Kus perly | ![]() 1x Perla | ![]() ![]() ![]() Osazení perlových šperků, Ďáblova rokle (8.p.) |
![]() Žíla bíleho zlata | ![]() 100x Ruda s bílým zlatem | ![]() 1x Bílé zlato | ![]() ![]() ![]() Osazení bílozlatých šperků, Ďáblova rokle (10.p.) |
![]() Křišťálová žíla | ![]() 100x Křišťálová ruda | ![]() 1x Křišťál | ![]() ![]() ![]() Osazení křišťálových šperků, Ďáblova rokle (12.p.) |
![]() Žíla křemene | ![]() 100x Křemenová ruda | ![]() 1x Ametyst | ![]() ![]() ![]() Osazení ametystových šperků, Ďáblova rokle (13.p.) |
![]() Žíla nebeských slz | ![]() 100x Ruda nebeských slz | ![]() 1x Nebeské slzy | ![]() ![]() ![]() Osazení nebeských šperků, Ďáblova rokle (15.p.) |
Speciální | |||
![]() Krystal | ![]() Cidonijské krystaly | Kang-miu:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 10x Cidonijské krystaly 5x Cidonijský písek 1x Bílá perla 1-3x Modrá/červená perla | ![]() ![]() Výroba spinelů |
![]() (zručnost) | Ve výhni:![]() 1x Běžná tavenina | ![]() 1x Zdobená tavenina Všechny typy: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() ![]() ![]() Osazení zdobených šperků Všechny typy: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() (zručnost) | Ve výhni:![]() ![]() 1x Ruda nebeských slz 1x Kámen ducha +3 | ![]() 1x Dračí slzy | ![]() ![]() ![]() Osazení dračích šperků |
Těžba je standartní schopnost každé postavy ve hře Metin2 Ekura, podobně jako třeba schopnost jízdy na koni, nebo schopnost proměnit se v příšeru. A stejně jako ostatní schopnosti se trénuje knihami.

V případě této schopnosti se používá stále jeden typ knihy pro trénování všech úrovní, ať už trénujete základní (1-20), pokročilou (M1-M10), nebo expertní (G1-P) těžbu. Platí také, že pro zlepšení o jednu úroveň vždy stačí přečíst jednu knihu těžby. S úrovní těžby se zvedá vaše šance na vytěžení rudy (viz následující tabulka). Schopnost jako takovou můžete trénovat na jakémkoli levelu.
Úroveň těžby má vliv i na počet vykopaných Elixírů změny při questu z Mapy pokladů.
Úspěšnost přečtení této knihy je 50%, pokud použijete soustředěné čtení, dosahuje 75%.
Úr. těžby | 1-4 | 5-8 | 9-12 | 13-16 | 17-M1 | M2-M5 | M6-M9 | M10-G3 | G4-G7 | G8-G10 | P |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance + | 1% | 2% | 3% | 4% | 5% | 6% | 7% | 8% | 9% | 10% | 11% |



Krumpáč vám hra dovolí poprvé nasadit až na levelu 30. Seženete ho v druhé vesnici poblíž náměstí, u postavy Deokbae (
Jayang 582;561,
Bokjung 466;321,
Bakra 515;322).
Ač povoláním dřevorubec, tento zjevně zkušený horník je klíčovou postavou celého tréninkového procesu. Nejen, že Vám prodá Váš vůbec první krumpáč, ale kdykoli budete chtít krumpáč vylepšit, musíte opět zajít za ním. Vylepšením se Vám zvýší šance na spadnutí rudy při každém kopání. Samotný krumpáč má, stejně jako většina ostatních předmětů ve hře, deset stupňů kvality - od +0 až po +9. Čím vyšší stupeň krumpáče, tím větší šance na vypadnutí rudy. Na každém stupni začínáme od nuly a je předem určený počet bodů, kterých je nutno dosáhnout, aby bylo možné krumpáč vylepšit. Za každé kopání získáte jeden tento bod, ať už je úspěšné, nebo nikoli.



Ač povoláním dřevorubec, tento zjevně zkušený horník je klíčovou postavou celého tréninkového procesu. Nejen, že Vám prodá Váš vůbec první krumpáč, ale kdykoli budete chtít krumpáč vylepšit, musíte opět zajít za ním. Vylepšením se Vám zvýší šance na spadnutí rudy při každém kopání. Samotný krumpáč má, stejně jako většina ostatních předmětů ve hře, deset stupňů kvality - od +0 až po +9. Čím vyšší stupeň krumpáče, tím větší šance na vypadnutí rudy. Na každém stupni začínáme od nuly a je předem určený počet bodů, kterých je nutno dosáhnout, aby bylo možné krumpáč vylepšit. Za každé kopání získáte jeden tento bod, ať už je úspěšné, nebo nikoli.
Úroveň krumpáče | +0 | +1 | +2 | +3 | +4 | +5 | +6 | +7 | +8 | +9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Potřebných bodů (na další úroveň) | 600 | 1.200 | 2.400 | 4.800 | 9.600 | 19.200 | 38.400 | 76.800 | 153.600 | - |
Šance na vylepšení | 100% | |||||||||
Šance vypadnutí + | 23% | 25% | 28% | 31% | 35% | 40% | 46% | 52% | 60% | 70% |
Prodejní cena u Deokbae | 80k | 1kk | 5kk | 10kk | Není v nabídce |
Pro zlepšení krumpáče je tedy potřeba naplnit jeho ukazatel bodů na maximum a donést ho Deokbae.
Úroveň krumpáče má pravděpodobně vliv i na počet vykopaných Elixírů změny při questu z Mapy pokladů.
Kde najdu rudné žíly?
Tou nejlukrativnější lokací k těžbě je bezpochyby Kouzelný důl. Dostanete se do něj přes Rozcestí králů a najdete zde všechny typy rud, které se nacházejí na serveru Ekura. A aby jste se za nimi nemuseli nikam honit, jsou navíc seřazené postupně tak, jak jdou podle levelu šperků.

Mimo níže vypsané oblasti lze žílu vyvolat kdykoli pomocí Vyvolávače rudné žíly. Tento předmět lze získat dropem ze všech příšer. Každý z nich je na jedno použití a umožňuje objevení jednoho typu žíly (poznáte dle názvu), přičemž lze dropem získat všechny druhy vyvolávačů, kromě jantarové žíly. Žíla po vyvolání vydrží 7 až 15 minut, poté zmizí.


Seznam lokací
Následující abecedně seřazený výčet zahrnuje všechny lokace, ve kterých lze na serveru Ekura nalézt rudné žíly. Barevnými čtverečky jsou na jednotlivých mapách vyznačeny jejich možné polohy, přičemž:
- V každém z čtverečků se může objevit libovolná žíla ze seznamu k dané mapě.
- Pokud se čtverečky překrývají, nebo jsou tmavší, znamená to, že v dané lokalitě se může nacházet více rudných žil.
- Šance u daného typu žíly vyjadřuje, s jakou pravděpodobností se objeví právě tento typ (normováno na 100%).
- Žíla se samozřejmě neobjeví ve vodě, ani uprostřed náměstí, toto si hra hlídá. Některé čtverečky je tak potřeba brát s rezervou a ty části zasahující např. do vody si odmyslet.
- Políčko "respawn" vyjadřuje, po jaké době si server kontroluje, jestli jsou žíly stále na místě. Jinak se životnost žil pohybuje náhodně v rozmezí 7-15 minut od objevení, nezávisí tedy na vytěženém množství rudy. V některých ložiscích se tak může stát, že po většinu času žádná ruda dostupná nebude.



V prvním městě každé říše je nejvyšší koncentrace následujících rudných žil: diamanty, fosilní dřevo a měď.
Joan - mapa:
Pyungmoo - mapa:
Yongan - mapa:
Typ žíly | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|---|---|
Šance | 15% | 30% | 25% | 17% | 13% |
Respawn | 3555-3675 sekund |



V druhých říšských vesnicích se na své přijdou především dobrodruzi vyhledávající ložiska stříbra.
Bokjung - mapa:
Bakra - mapa:
Jayang - mapa:
Typ žíly | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance | 11% | 11% | 16% | 17,5% | 17,5% | 16% | 11% |
Respawn | 3555-3665 sekund |



Cechovní oblasti všech říší jistě zaujmou kopáče, toužící objevit stohy mušlí.
Waryong - mapa:
Imha - mapa:
Jungrang - mapa:
Typ žíly | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance | 11% | 11% | 16% | 17,5% | 17,5% | 16% | 11% |
Respawn | 3600 sekund |
Zalíbení v této zasněžené krajině najdou hlavně dobrodruzi, vyhledávající žíly křemenu, křišťálu a bílého zlata.
Mapa:
Typ žíly | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance | 8% | 11% | 11% | 16% | 22% | 27% | 5% |
Respawn | 3575-3705 sekund |

Na této mapě, určené převážně k soubojům mezi hráči, lze nalézt speciální žílu zvanou Krystal, jejíž úlomky (tzv. Cidonijské krystaly) lze použít k výrobě Spinelů a následně osazení Raznice.
Mapa:
Typ žíly | ![]() |
---|---|
Šance | 100% |
Respawn | 240-300 sekund |

Jak už bylo v úvodu kapitoly naznačeno, jedná se o lokaci určenou speciálně k těžbě rudy, ty jsou navíc v oblasti seřazeny tak, jak jdou za sebou podle levelu použití šperků. Ostatní lokace strčí do kapsy ve všech ohledech, takže těžbu zde nemohu doporučit pouze dobrodruhům, kterým z nějakého důvodu příliš snadné herní mechanismy nevyhovují.
Mapa:
Typ žíly | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance | 100% | 100% | 100% | 100% | 100% | 100% | 100% | 100% | 100% | 100% | 100% | 100% | 100% |
Respawn | ~120 sekund |
Tato oblast je výjimečná svým hojným výskytem nebeských slz.
Mapa:
Typ žíly | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance | 13% | 11% | 11% | 16% | 22% | 27% | |
Respawn | 3550-3610 sekund |
Starodávný chrám jistě není svou rozlohou a vzdáleností ložisek vhodný pro dobrodruhy bez jezdeckého zvířete, najdete zde však všechny pokročilejší druhy rudných žil. Ty jsou navíc díky jednoduchému terénu snadno k nalezení.
Mapa:
Typ žíly | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance | 10% | 10% | 10% | 15% | 20% | 20% | 15% |
Respawn | 3575-3705 sekund |
V této oblasti se těžba vyplatí především těm, kteří hledají žíly nefritu a zlata. Žíly se zde hledají snadno, protože mají velice malý rozptyl respawnu.
Mapa:
Typ žíly | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|---|---|---|
Šance | 13% | 26% | 22% | 17% | 13% | 9% |
Respawn | 3550-3645 sekund |
Oblast, poskytující vynikající pravděpodobnost výskytu ebenu, perel a bílého zlata.
Mapa:
Typ žíly | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance | 11% | 11% | 16% | 17,5% | 17,5% | 16% | 11% |
Respawn | 3575-3655 sekund |
Kolik toho vytěžím?
Máme tedy v ruce krumpáč, u nohou žílu a v očích pevné odhodlání, stačí jen kliknout a těžba sama započne. Během této doby není třeba hru nijak ovládat, až postava těžební cyklus dokončí, v chatu se Vám pouze objeví zpráva a o úspěchu, nebo neúspěchu. V tom prvním případě navíc na zem ve Vašem okolí spadne několik kousků rudy.
Šance na vykopání
Čas, který uběhne mezi kliknutím a dokončením těžby je čistě náhodný a hráč jej tedy nemůže nijak ovlivnit (10 až 30 sekund). Co však ovlivnit lze, je šance na vytěžení rudy. Ta se odvíjí od úrovně těžby a především kvality krumpáče, přičemž může dosahovat hodnot 23 až 81%. Přesné hodnoty najdete v tabulkách výše (kapitola Krumpáč a Kniha těžby).
Množství vytěžené rudy
Tím se dostáváme k množství vytěžené rudy a hned ze začátku musím některé z Vás zklamat, protože ani tento faktor nemůže hráč ovlivnit a řídí se pouze náhodou. Avšak ne jen tak ledajakou, celý rozsah možného vytěžitelného množství 1 až 90 kusů je totiž rozdělen na několik intervalů. Více už napoví následující tabulka.
Šance na vykopání
Čas, který uběhne mezi kliknutím a dokončením těžby je čistě náhodný a hráč jej tedy nemůže nijak ovlivnit (10 až 30 sekund). Co však ovlivnit lze, je šance na vytěžení rudy. Ta se odvíjí od úrovně těžby a především kvality krumpáče, přičemž může dosahovat hodnot 23 až 81%. Přesné hodnoty najdete v tabulkách výše (kapitola Krumpáč a Kniha těžby).
Množství vytěžené rudy
Tím se dostáváme k množství vytěžené rudy a hned ze začátku musím některé z Vás zklamat, protože ani tento faktor nemůže hráč ovlivnit a řídí se pouze náhodou. Avšak ne jen tak ledajakou, celý rozsah možného vytěžitelného množství 1 až 90 kusů je totiž rozdělen na několik intervalů. Více už napoví následující tabulka.
Šance | 20% | 30% | 20% | 15% | 5% | 4% | 3% | 2% | 1% |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kusů rudy | 1-10 | 11-20 | 21-30 | 31-40 | 41-50 | 51-60 | 61-70 | 71-80 | 81-90 |
Kusů prům. | 25 |
Kolik přesně kusů vytěžíte v daném rozsahu pak vybere náhoda. Jednoduchou matematikou teď dojdeme k výsledku, že pokud je těžba úspěšná, vykopeme průměrně 25 kusů dané rudy.
Celkem za hodinu
Shrneme-li tedy poznatky z předchozích odstavců do jedné věty, pak lze říct, že každá postava s krumpáčem +3 vykope v Kouzleném dole průměrně asi 1522 kousků rudy za hodinu intenzivního kopání. Z nich pak průměrně přetaví 11 kusů taveniny.
Počet kopání za hodinu:
Hodina má 3600 sekund;
žíla vydrží průměrně 11 minut (660 sekund);
po zmizení žíly se průměrně čeká 60 sekund (respawn v dole je 120s), můžete ale změnit CH čímž pár sekund ušetříte;
kopání trvá v rozmezí 10-30 sekund (průměr 20s);
před zmizením žíly vyjde průměrně 10 sekund kopání naprázdno;
pauza mezi vykopáním a dalším spuštěním je počítána 2,5 sekundy.
{[3600 / (660+60+10)] * 660} / {20 + 2,5} ≈ 145
Počet vykopaných kusů za hodinu:
Počet kopání za hodinu je dle minulého výpočtu 145;
šance na vykopání rudy je s krumpáčem +3 a těžbou P rovna 42%;
průměrný počet vykopaných kusů je 25;
145 * 0,42 * 25 ≈ 1522 kusůProtože samotný proces těžby by se dal označit za poměrně fádní, doporučuje se kopat rudu s více postavami současně, dosáhnete tak mnohem lepších výsledků za stejný čas. Ti zdatnější z Vás mohou v druhém okně třeba i dropovat, nebo provádět jiné komplikovanější činnosti, to je jen na Vás
.
Kapitolu těžby jsem tímto myslím vyčerpal, takže mi nezbývá, než se s Vámi rozloučit, poděkovat za trpělivost a popřát hodně štěstí v kopání a tavení rudy
.
Poděkování za pomoc s návodem patří těmto lidem: Santera, Johanides, Taznovejsi, qweqwe.
Celkem za hodinu
Shrneme-li tedy poznatky z předchozích odstavců do jedné věty, pak lze říct, že každá postava s krumpáčem +3 vykope v Kouzleném dole průměrně asi 1522 kousků rudy za hodinu intenzivního kopání. Z nich pak průměrně přetaví 11 kusů taveniny.
Výpočet:

Hodina má 3600 sekund;
žíla vydrží průměrně 11 minut (660 sekund);
po zmizení žíly se průměrně čeká 60 sekund (respawn v dole je 120s), můžete ale změnit CH čímž pár sekund ušetříte;
kopání trvá v rozmezí 10-30 sekund (průměr 20s);
před zmizením žíly vyjde průměrně 10 sekund kopání naprázdno;
pauza mezi vykopáním a dalším spuštěním je počítána 2,5 sekundy.
{[3600 / (660+60+10)] * 660} / {20 + 2,5} ≈ 145

Počet kopání za hodinu je dle minulého výpočtu 145;
šance na vykopání rudy je s krumpáčem +3 a těžbou P rovna 42%;
průměrný počet vykopaných kusů je 25;
145 * 0,42 * 25 ≈ 1522 kusů

Kapitolu těžby jsem tímto myslím vyčerpal, takže mi nezbývá, než se s Vámi rozloučit, poděkovat za trpělivost a popřát hodně štěstí v kopání a tavení rudy

Poděkování za pomoc s návodem patří těmto lidem: Santera, Johanides, Taznovejsi, qweqwe.
Seznam změn:
8.11.2014 Aktualizace návodu
19.5.2014 Doplnění úvahy o průměrném počtu vykopaných kusů, děkuji lambass147.
21.5.2013 Oprava receptů pro tvorbu zdob. tavenin.
20.5.2013 Doplnění návodu o zdobené taveniny, opravení těžby a přidána krystalová žíla.
19.5.2014 Doplnění úvahy o průměrném počtu vykopaných kusů, děkuji lambass147.
21.5.2013 Oprava receptů pro tvorbu zdob. tavenin.
20.5.2013 Doplnění návodu o zdobené taveniny, opravení těžby a přidána krystalová žíla.
Naposledy upravil(a) Electrix dne ned 22. črc 2012 20:35:52, celkem upraveno 43 x.
Návody: Bonusy I. |
Bonusy II. | Biolog | Těžba | Vedení | Talismany
Pomocníci: Skillculator(
) |
Expulator | Lovecké(
) | Mapa pokladu | Dračí věci | Prům. & Pošk. | Dračí věci | Točení bonusů
„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ - [A. Einstein]

Pomocníci: Skillculator(



„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ - [A. Einstein]
- Chyu
- Lv.39
- Příspěvky: 1906
- Registrován: úte 12. črc 2011 10:03:43
- Dal poděkování: 2969 poděkování
- Dostal poděkování: 1179 poděkování
Hodnoty tavenin ve špercích
Zdravím, z doby testování na VTS jsem našel mnou vytvořenou tabulku s hodnotami tavenin šperků, možná by to mohlo někoho zajímat, tak mě napadlo to dát sem do návodů.

Náhrdelníky:
Testování hodnot u tavenin náhrdelníků | |||
---|---|---|---|
Dřevěný náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Odolnost proti zapálení | 1% | 2% | 4% |
Měděný náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Odolnost proti blesku | 1% | 2% | 4% |
Stříbrný náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Odolnost proti větru | 1% | 2% | 4% |
Zlatý náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Odolnost proti šípům | 1% | 2% | 4% |
Nefritový náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Pohyblivost | +1 | +2 | +3 |
Ebenový náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Životní energie | +1 | +2 | +3 |
Perlový náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Inteligence | +1 | +2 | +3 |
Náhrdelník z bílého zlata+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Síla | +1 | +2 | +3 |
Křišťálový náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Obnovení MB | +5% | +11% | +22% |
Ametystový náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Obnovení ZB | +5% | +11% | +22% |
Náhrdelník z nebeských slz+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance na pronikavý zásah | 2% | 4% | 8% |
Zdobený dřevěný náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Odolnost proti zapálení | 2% | 4% | 8% |
Zdobený měděný náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Odolnost proti blesku | 2% | 4% | 8% |
Zdobený stříbrný náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Odolnost proti větru | 2% | 4% | 8% |
Zdobený zlatý náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Odolnost proti šípům | 2% | 4% | 8% |
Zdobený nefritový náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Pohyblivost | +1 | +2 | +3 |
Zdobený ebenový náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Životní energie | +1 | +2 | +4 |
Zdobený perlový náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Inteligence | +1 | +2 | +4 |
Zdobený náhrdelník z bílého zlata+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Síla | +1 | +2 | +4 |
Zdobený křišťálový náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Obnovení MB | +8% | +17% | +34% |
Zdobený ametystový náhrdelník+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Obnovení ZB | +8% | +17% | +34% |
Zdobený náhrdelník z nebeských slz+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance na pronikavý zásah | 2% | 5% | 10% |
Náhrdelník z dračích slz+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance obnovit ZB | 1% | 3% | 7% |
Šance obnovit MB | 1% | 3% | 7% |
Náramky:
Testování hodnot u tavenin náramků | |||
---|---|---|---|
Dřevěný náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Max. vytrvalost | +50 | +100 | +200 |
Měděný náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Max. MB | +18 | +36 | +72 |
Stříbrný náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Max. ZB | +120 | +240 | +480 |
Zlatý náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Odolnost proti jedu | 1% | 2% | 4% |
Nefritový náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance obnovit MB | 1% | 2% | 3% |
Ebenový náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance obnovit ZB | 1% | 2% | 3% |
Perlový náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Max. MB | +50 | +100 | +200 |
Náramek z bílého zlata+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Max. ZB | +180 | +360 | +720 |
Křišťálový náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Obnovení ZB | +5% | +11% | +22% |
Ametystový náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Obnovení MB | +5% | +11% | +22% |
Náramek z nebeských slz+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance na kritický zásah | 1% | 2% | 4% |
Zdobený dřevěný náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Max. vytrvalost | +250 | +500 | +1000 |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Zdobený měděný náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Max. MB | +250 | +500 | +1000 |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Zdobený stříbrný náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Max. ZB | +250 | +500 | +1000 |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Zdobený zlatý náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Odolnost proti jedu | 1% | 3% | 6% |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Zdobený nefritový náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance obnovit MB | 1% | 3% | 6% |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Zdobený ebenový náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance obnovit ZB | 1% | 3% | 6% |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Zdobený perlový náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance převzít MB | 1% | 2% | 5% |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Náramek z bílého zlata+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance převzít ZB | 1% | 2% | 5% |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Křišťálový náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Obnovení ZB | +8% | +17% | +34% |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Ametystový náramek+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Obnovení MB | +8% | +17% | +34% |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Náramek z nebeských slz+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance na kritický zásah | 1% | 3% | 6% |
Poškození schopností | 1% | 2% | 3% |
Náramek z dračích slz+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Max. ZB | +300 | +600 | +1200 |
Odolnost proti poškození schopností | 1% | 2% | 4% |
Náušnice:
Testování hodnot u tavenin náušnic | |||
---|---|---|---|
Dřevěné náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Pohyblivost | +1 | +2 | +4 |
Měděné náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Síla | +1 | +2 | +4 |
Stříbrné náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Životní energie | +1 | +2 | +4 |
Zlaté náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Inteligence | +1 | +2 | +4 |
Nefritové náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Pohyblivost | +1 | +2 | +4 |
Max. MB | +35 | +70 | +140 |
Ebenové náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Síla | +1 | +2 | +4 |
Max. ZB | +165 | +330 | +660 |
Perlové náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Životní energie | +1 | +2 | +4 |
Obnovení MB | +2% | +5% | +11% |
Náušnice z bílého zlata+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Inteligence | +1 | +2 | +4 |
Obnovení ZB | +2% | +5% | +11% |
Křišťálové náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Pohyblivost | +1 | +2 | +5 |
Obrana | +1 | +2 | +4 |
Ametystové náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Životní energie | +1 | +2 | +5 |
Hodnota útoku | 1 | 2 | 4 |
Náušnice z nebeských slz+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Inteligence | +1 | +2 | +5 |
Šance na kritický zásah | 1% | 2% | 3% |
Zdobené dřevěné náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Pohyblivost | +2 | +5 | +10 |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 5% |
Zdobené měděné náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Životní energie | +1 | +2 | +5 |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 5% |
Zdobené stříbrné náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Síla | +1 | +2 | +5 |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 5% |
Zdobené zlaté náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Inteligence | +1 | +2 | +5 |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 5% |
Zdobené nefritové náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Pohyblivost | +2 | +4 | +8 |
Max. MB | +250 | +500 | +1000 |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 3% |
Zdobené ebenové náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Síla | +2 | +4 | +8 |
Max. ZB | +250 | +500 | +1000 |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 3% |
Zdobené perlové náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Životní energie | +2 | +4 | +8 |
Obnovení MB | +5% | +11% | +22% |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 3% |
Zdobené náušnice z bílého zlata+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
inteligence | +2 | +4 | +8 |
Obnovení ZB | +5% | +11% | +22% |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 3% |
Zdobené křišťálové náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Pohyblivost | +2 | +4 | +8 |
Obrana | +2 | +5 | +10 |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 3% |
Zdobené ametystové náušnice+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Životní energie | +2 | +4 | +8 |
Hodnota útoku | 2 | 5 | 10 |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 3% |
Zdobené náušnice z nebeských slz+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Inteligence | +2 | +4 | +8 |
Šance na kritický zásah | 1% | 2% | 4% |
Silný proti příšerám | 1% | 2% | 3% |
Náušnice z dračích slz+9 | První tavenina | Druhá tavenina | Třetí tavenina |
Šance na bezvědomí | 1% | 2% | 4% |
Hodnota útoku | 10 | 20 | 40 |
Průměrná odolnost proti škodě | 1% | 2% | 4% |
-
- Chat Center
-
- You do not have permission to post in chat.


@
Suko201 « čtv 5:10 pm »


@
TomasFoxx « čtv 4:05 pm »


@
diver « čtv 3:34 pm »


@
Suko201 « čtv 3:07 pm »


@
diver « čtv 2:01 pm »


@
Suko201 « čtv 11:21 am »


@
neasy « čtv 9:59 am »


@
VOJTTANOOO « čtv 9:46 am »


@
neasy « čtv 9:41 am »


@
p4tresss « čtv 9:39 am »


@
VOJTTANOOO « čtv 9:34 am »


@
neasy « čtv 9:32 am »


@
p4tresss « čtv 9:31 am »


@
VOJTTANOOO « čtv 9:31 am »


@
neasy « čtv 9:31 am »


@
p4tresss « čtv 9:30 am »


@
neasy « čtv 9:30 am »


@
p4tresss « čtv 9:29 am »


@
VOJTTANOOO « čtv 9:25 am »


@
TomasFoxx « čtv 9:23 am »


@
neasy « čtv 9:17 am »


@
Vydesenej « čtv 9:06 am »


@
Hakan « stř 11:44 pm »


@
MastnyRozek « stř 7:44 pm »


@
Narsi « stř 7:43 pm »


@
MastnyRozek « stř 7:41 pm »


@
Mionix « stř 5:46 pm »


@
Suko201 « stř 5:04 pm »


@
Narsi « stř 4:09 pm »


@
TomasFoxx « stř 4:05 pm »


@
TomasFoxx « stř 1:50 pm »


@
Suko201 « stř 1:03 pm »


@
Narsi « stř 1:02 pm »


@
Suko201 « stř 12:58 pm »


@
TomasFoxx « stř 12:44 pm »


@
Mionix « stř 12:41 pm »


@
Vydesenej « stř 12:40 pm »


@
Relly « stř 12:30 pm »


@
TomasFoxx « stř 12:25 pm »


@
TomasFoxx « stř 12:24 pm »


@
TomasFoxx « stř 12:24 pm »


@
Narsi « stř 12:21 pm »


@
Vydesenej « stř 12:03 pm »


@
TomasFoxx « stř 12:01 pm »


@
Valkaryan « stř 10:07 am »


@
Mionix « stř 7:39 am »


@
Vydesenej « stř 7:00 am »


@
Nonepovideeej « úte 11:38 pm »


@
Vydesenej « úte 5:47 pm »


@
gagefranjo « úte 4:11 pm »


@
Hakan « úte 12:53 pm »


@
Nonepovideeej « čtv 8:55 pm »


@
Mionix « čtv 6:57 pm »


@
Nonepovideeej « čtv 4:35 pm »


@
Mionix « čtv 7:48 am »


@
kovardominik « stř 9:55 pm »


@
Mionix « stř 7:31 pm »


@
Mionix « stř 6:00 pm »


@
Nonepovideeej « stř 5:39 pm »


@
Mionix « stř 4:52 pm »