Stránka 4 z 14

Re: Co Vám na Ekuře chybí?

Napsal: pon 09. črc 2018 12:43:01
od qSTRoNgMANp
cavozulice píše: pon 09. črc 2018 12:25:25Yangy :D
Je pravdou, že yangu to je opravdu mnoho :) Proto to asi dospělo i k radikalnímu řešení, že prodejci yangu se zabanují. :)

Psal mi člověk pod video, že co to je za server (psal anglicky), tak jsem mu napsal, že nejlepší český privátní server, kterýmu bohužel chybí lokalizace do jiných jazyků. Upřímně bych si zahrál Ekuru opět odznova s multilangem, kde si myslím, že by hrálo dost lidí ze zahraničí, ale to je taková spekulace. :)

Chybí mi jeden inventář :D Na dropovi sbiram, vše, co se stackuje a mám volných asi 13 mist na pruty. :D, což je fakticky super. :D, každej napíše, tak nesbirej bylinky, nebo knihy a ušetříš misto :), ale to, že diky kniham, ktere jsem sbiral stále, mi najednou nasledný prodej vydelal cca 3,5 kkk, to už je všem šumák :D

Re: Co Vám na Ekuře chybí?

Napsal: pon 09. črc 2018 12:56:42
od FluffyHero
Obchodnik799 píše: pon 09. črc 2018 12:43:01
cavozulice píše: pon 09. črc 2018 12:25:25Yangy :D
Je pravdou, že yangu to je opravdu mnoho :) Proto to asi dospělo i k radikalnímu řešení, že prodejci yangu se zabanují. :)

Psal mi člověk pod video, že co to je za server (psal anglicky), tak jsem mu napsal, že nejlepší český privátní server, kterýmu bohužel chybí lokalizace do jiných jazyků. Upřímně bych si zahrál Ekuru opět odznova s multilangem, kde si myslím, že by hrálo dost lidí ze zahraničí, ale to je taková spekulace. :)

Chybí mi jeden inventář :D Na dropovi sbiram, vše, co se stackuje a mám volných asi 13 mist na pruty. :D, což je fakticky super. :D, každej napíše, tak nesbirej bylinky, nebo knihy a ušetříš misto :), ale to, že diky kniham, ktere jsem sbiral stále, mi najednou nasledný prodej vydelal cca 3,5 kkk, to už je všem šumák :D
Má ideální představa je: nová ekura v multilangu, odstranění přitažlivky, snížený drop prutů z polobossů a zvýšený drop z normálních mobů, větší spawn meteorů v normálních mapách, nemožnost natočit tři stejné talíky a pro první rok lock na lvl 99, ať se to hned neztrhne swampem :twisted: :twisted:

Re: Co Vám na Ekuře chybí?

Napsal: pon 09. črc 2018 12:59:36
od Soulicek
ja by som osobne uvítal 3 stránku inventára :D lebo tie 2 strany su fakt málo :D

Re: Co Vám na Ekuře chybí?

Napsal: pon 09. črc 2018 13:56:17
od yatchman
FluffyHero píše: pon 09. črc 2018 12:56:42
Obchodnik799 píše: pon 09. črc 2018 12:43:01
cavozulice píše: pon 09. črc 2018 12:25:25Yangy :D
Je pravdou, že yangu to je opravdu mnoho :) Proto to asi dospělo i k radikalnímu řešení, že prodejci yangu se zabanují. :)

Psal mi člověk pod video, že co to je za server (psal anglicky), tak jsem mu napsal, že nejlepší český privátní server, kterýmu bohužel chybí lokalizace do jiných jazyků. Upřímně bych si zahrál Ekuru opět odznova s multilangem, kde si myslím, že by hrálo dost lidí ze zahraničí, ale to je taková spekulace. :)

Chybí mi jeden inventář :D Na dropovi sbiram, vše, co se stackuje a mám volných asi 13 mist na pruty. :D, což je fakticky super. :D, každej napíše, tak nesbirej bylinky, nebo knihy a ušetříš misto :), ale to, že diky kniham, ktere jsem sbiral stále, mi najednou nasledný prodej vydelal cca 3,5 kkk, to už je všem šumák :D
Má ideální představa je: nová ekura v multilangu, odstranění přitažlivky, snížený drop prutů z polobossů a zvýšený drop z normálních mobů, větší spawn meteorů v normálních mapách, nemožnost natočit tři stejné talíky a pro první rok lock na lvl 99, ať se to hned neztrhne swampem :twisted: :twisted:
Hrál jsem kdysi na jednom mezinárodním serveru, server fakt super udělanej, víceméně původní ofik bez všech těch kravin, co následně přidali, jen s podstatně lepším expem a možností si začarka, zesilka, mramory a takový šmaky dropnout normálně ve hře. Sice těžko, třeba 4 kusy za hodinku dropování, ale šlo to. Pak tam bylo ještě pár úprav, týkajících se trochu jiných itemů, než na ofiku byly a zesnadnění zlepšování kouzel. Tvrdej oldschool, ale super.
Problém byl ten, a stejný by byl pravděpodobně i tady, že ten server vznikl v nějaké zemi a přestože byl mezinárodní, většina lidí mezi sebou mluvila tím jazykem, pouze ve volání byla oficiální angličtina, kterou člověk musel dodržovat. Takže když jsi někomu napsal, nebo on napsal tobě, nejdřív se tě zeptal: "Ro?" (byl to rumunský server), a když jsi mu odpověděl, že jako anglicky, dost často se s tebou prostě nebavil. Tady by to asi bylo dost podobný - třeba 80% hráčů by bylo česky nebo slovensky hovořících a ti by samozřejmě mezi sebou tvořili komunitu, do které by se třeba němec těžko dostal tak jako tak. Úroveň znalosti cizích jazyků v dnešní době není bůh ví jaká a bilingvismus opravdu zatím není standardem :D

Re: Co Vám na Ekuře chybí?

Napsal: pon 09. črc 2018 16:14:54
od qSTRoNgMANp
Hele znám jeden zahraniční (německý) server, kde multilang funguje bezvadně začíná na R, dále si kdyžtak dohledáte, je tam sice velká komunita Němců a Turku, ale anglicky se domluvíte úplně v pohodě. Hraje tam velká škála lidi a dle mého skromného odhadu je to nejhranější privátní server globálně.

Ekura by muselo udělat jiný server, pod jinou domenou a spíše inzerovat v zahraničí, aby se jazyky vyrovnali.

Ale bral bych, kdyby tu litali lidí z jinejch zemi, se kterýma by ste domluvili jenom anglicky, mladsi spoluhráči by se naučili základy angličtiny (když se nucen mluvit anglicky, naučíš se mnohem více). :)

Dále by chybí věci, co se nikdy nepřidaj, ale vím, že fungují bezvadně na jiných serverech a já bych ne ocenil (okulár, offline stánky) :)

Re: Co Vám na Ekuře chybí?

Napsal: úte 10. črc 2018 2:14:22
od schvarz
Skutečně mi tam chybí ta jiskra, která tam před lety byla. Hra je ve stavu, kde nemá smysl ani začínat hrát, protože než se někam dostanete, tak to bude trvat rok, spíš 2. Člověk potřebuje buď hromadu yangů, tzn. hromadu času na farmení - nebo potřebuje mít skill u všeho strašně vysoko. Herbaření, biolog, zručnost - všechno tohle trvá dlouho a je to mandatorní a absence těhle schopností stojí hrozně moc yangů. Kdykoliv jen pomyslím na to, že bych si zahrál, tak mě přejde chuť hned, jak si vybavím tu nutnost pravidelného odevzdávání a farmení po dobu delší jak 6 měsíců. Tohle samozřejmě vede k tomu, že lidi na to nemají nervíčky a radši tráví stovky hodin vyděláváním - obrovská kumulace yangů, inflace, neskutečné zhoršování herní ekonomiky.

Vadí mi ta stupidita, že vše se vlastně točí okolo náhody - náhodou natočit bonusy, náhodou natočit talismany, ke všemu na jednom předmětu. A ono vlastně ani není třeba už ta náhoda, protože ty silné předměty už vytvořeny byly a dají se koupit, tak jen stačí měsíc vydělávat. A kvůli čemu? Stejně si v end gamu nezahraju, protože všude běhají blázni v pvp výbavě za stovky miliard nebo i biliony a zkrátka vám to vysvětlí, protože hrají od spuštění a nemám šanci je nikdy dohnat. Po dlouhých letech, kdy jsem ekuru zbožňoval a non stop hrál, už nejsem schopen se znovu přihlašovat. Komunita je mnohem menší, než by se mi líbilo, noví hráči v nedohlednu (a proč by taky chodili, když současný stav serveru rozhodně není friendly pro nové hráče) a já bych i hrál, ale nic hezkého na mě nečeká.

Ta hra zkrátka vyžaduje, abych jí úplně brutálně tryhardil. Není tu prostor pro žádné "běžné" (casual) hraní. Kdo netryhardí, vlastně nehraje. Oproti jiným MMORPG si Ekura zvolila PvE (PvM) systém grindící, nikoliv progresivní. Když se podívá na jiná MMOčka, konkrétně ta nejvíc hraná (ačkoliv MMORPG je zkrátka vymírající žánr), tak v kurzu je zkrátka model instancí s velkým bossem na vícero obtížnostech, kde není zcela jednoduché toho bosse zabít, vyžaduje to obrovskou týmovou koordinaci, výdrž, znalosti a schopnosti ty znalosti uplatnit.
Na Ekuře se pvm hraje tak, že bezpečně farmím yangy na výbavu a pak jdu a tu potvoru na jistotku zabiju nebo tu instanci na jistotku vyčistím, atd.

Pokud Vám jde o featury a ne tuhle abstraktnější věc, tak mi ve hře chybí věci, které jsou skutečně "skill based", tedy majoritně závislé na vašich schopnostech, nikoliv vaší brutální vyzbrojenosti silnými předměty. Ve hře je mnoho věcí, které vyžadují poměrně komplexní znalost hry a dané činnosti (arena, rokle, atd - tam člověk prostě musí vědět, co dělat, jinak nemá moc šanci). Tam je ale ta schopností část opět hrozně malinká. Tohle je neskutečně složitá věc na vymyšlení a i implementaci, proto chápu její absenci - avšak žebříčky a podobné věci jsou to, co hráče drží v komunitě. Královský systém a systém hodností je podle mě nedostačující.

Overall je Ekura hrozně unikátní server, který pro mne byl vždy nejlepším serverem pro hraní metin 2, vzhledem k tak tragickému vedení a scalování offiko serverů - bohužel je pro mne nehratelným, ačkoliv bych si ho zahrál spíš, než jakoukoliv jinou distribuci.

Edit: Co se týká tady těch návrhů -

"přidat další stránku inventář" - tím by se akorát víc pohřbila ekonomika, lidi by mohli farmit efektivněji a líp yangy -> větší kumulace, zvyšování cen, prohloubení té současné propasti, která je už teď hlubší jak Macocha a začíná se spíš podobat Mariánskému příkopu.

Multilang - mohl by být spásou, ale silně pochybuji, že by se vedení serveru k této možnosti uchýlilo. Již od počátku serveru bylo jasné, že vedení chce mít server lokalizovaný česky, cizojazyčná komunikace byla občas i potlačována a stanovisko týmu k tomuhle bylo podle mého pozorování opravdu nepřátelské - nemyslím si proto, že by se tým uchýlil k možnosti přizvat na server zahraniční hráče - a on by to možná v současném stavu nebyl ani dobrý nápad.

Re: Co Vám na Ekuře chybí?

Napsal: úte 10. črc 2018 2:33:50
od FluffyHero
Spoiler:
schvarz píše: úte 10. črc 2018 2:14:22 Skutečně mi tam chybí ta jiskra, která tam před lety byla. Hra je ve stavu, kde nemá smysl ani začínat hrát, protože než se někam dostanete, tak to bude trvat rok, spíš 2. Člověk potřebuje buď hromadu yangů, tzn. hromadu času na farmení - nebo potřebuje mít skill u všeho strašně vysoko. Herbaření, biolog, zručnost - všechno tohle trvá dlouho a je to mandatorní a absence těhle schopností stojí hrozně moc yangů. Kdykoliv jen pomyslím na to, že bych si zahrál, tak mě přejde chuť hned, jak si vybavím tu nutnost pravidelného odevzdávání a farmení po dobu delší jak 6 měsíců. Tohle samozřejmě vede k tomu, že lidi na to nemají nervíčky a radši tráví stovky hodin vyděláváním - obrovská kumulace yangů, inflace, neskutečné zhoršování herní ekonomiky.

Vadí mi ta stupidita, že vše se vlastně točí okolo náhody - náhodou natočit bonusy, náhodou natočit talismany, ke všemu na jednom předmětu. A ono vlastně ani není třeba už ta náhoda, protože ty silné předměty už vytvořeny byly a dají se koupit, tak jen stačí měsíc vydělávat. A kvůli čemu? Stejně si v end gamu nezahraju, protože všude běhají blázni v pvp výbavě za stovky miliard nebo i biliony a zkrátka vám to vysvětlí, protože hrají od spuštění a nemám šanci je nikdy dohnat. Po dlouhých letech, kdy jsem ekuru zbožňoval a non stop hrál, už nejsem schopen se znovu přihlašovat. Komunita je mnohem menší, než by se mi líbilo, noví hráči v nedohlednu (a proč by taky chodili, když současný stav serveru rozhodně není friendly pro nové hráče) a já bych i hrál, ale nic hezkého na mě nečeká.

Ta hra zkrátka vyžaduje, abych jí úplně brutálně tryhardil. Není tu prostor pro žádné "běžné" (casual) hraní. Kdo netryhardí, vlastně nehraje. Oproti jiným MMORPG si Metin 2 ( a i Ekura) zvolila PvE (PvM) systém grindící, nikoliv progresivní. Když se podívá na jiná MMOčka, konkrétně ta nejvíc hraná (ačkoliv MMORPG je zkrátka vymírající žánr), tak v kurzu je zkrátka model instancí s velkým bossem na vícero obtížnostech, kde není zcela jednoduché toho bosse zabít, vyžaduje to obrovskou týmovou koordinaci, výdrž, znalosti a schopnosti ty znalosti uplatnit.
Na Ekuře se pvm hraje tak, že bezpečně farmím yangy na výbavu a pak jdu a tu potvoru na jistotku zabiju nebo tu instanci na jistotku vyčistím, atd.

Pokud Vám jde o featury a ne tuhle abstraktnější věc, tak mi ve hře chybí věci, které jsou skutečně "skill based", tedy majoritně závislé na vašich schopnostech, nikoliv vaší brutální vyzbrojenosti silnými předměty. Ve hře je mnoho věcí, které vyžadují poměrně komplexní znalost hry a dané činnosti (arena, rokle, atd - tam člověk prostě musí vědět, co dělat, jinak nemá moc šanci). Tam je ale ta schopností část opět hrozně malinká. Tohle je neskutečně složitá věc na vymyšlení a i implementaci, proto chápu její absenci - avšak žebříčky a podobné věci jsou to, co hráče drží v komunitě. Královský systém a systém hodností je podle mě nedostačující.

Overall je Ekura hrozně unikátní server, který pro mne byl vždy nejlepším serverem pro hraní metin 2, vzhledem k tak tragickému vedení a scalování offiko serverů - bohužel je pro mne nehratelným, ačkoliv bych si ho zahrál spíš, než jakoukoliv jinou distribuci.

Edit: Co se týká tady těch návrhů -

"přidat další stránku inventář" - tím by se akorát víc pohřbila ekonomika, lidi by mohli farmit efektivněji a líp yangy -> větší kumulace, zvyšování cen, prohloubení té současné propasti, která je už teď hlubší jak Macocha a začíná se spíš podobat Mariánskému příkopu.

Multilang - mohl by být spásou, ale silně pochybuji, že by se vedení serveru k této možnosti uchýlilo. Již od počátku serveru bylo jasné, že vedení chce mít server lokalizovaný česky, cizojazyčná komunikace byla občas i potlačována a stanovisko týmu k tomuhle bylo podle mého pozorování opravdu nepřátelské - nemyslím si proto, že by se tým uchýlil k možnosti přizvat na server zahraniční hráče - a on by to možná v současném stavu nebyl ani dobrý nápad.
Já si dovolím nesouhlasit s "Není tu prostor pro casual hraní". Ono jestli chce někdo hrát casual style, tak mu v tom absolutně nic nebrání, protože takovému hráči bude uplně šumák, jestli se bude moct rovnat lidem s pvp za x banbilionů. Bude hrát proto, aby si zahrál :) A server friendly pro nové hráče je, ale jestli je tvá představa "friendly pro nové hráče", že se jim dají k dispozici neskutečné prostředky, aby měli něco mnohonásobně rychleji, aby se mohli rovnat lidem co tu hrají x let, je hloupost. O tom žánr MMORPG je, kdo chce být top, ten čas tomu věnovat musí. Ať už formou budování vlastní postavy, a nebo xxx hodinám vydělávání a koupení hotové postavy :).

Re: Co Vám na Ekuře chybí?

Napsal: úte 10. črc 2018 2:45:21
od schvarz
FluffyHero píše: úte 10. črc 2018 2:33:50
Spoiler:
schvarz píše: úte 10. črc 2018 2:14:22 Skutečně mi tam chybí ta jiskra, která tam před lety byla. Hra je ve stavu, kde nemá smysl ani začínat hrát, protože než se někam dostanete, tak to bude trvat rok, spíš 2. Člověk potřebuje buď hromadu yangů, tzn. hromadu času na farmení - nebo potřebuje mít skill u všeho strašně vysoko. Herbaření, biolog, zručnost - všechno tohle trvá dlouho a je to mandatorní a absence těhle schopností stojí hrozně moc yangů. Kdykoliv jen pomyslím na to, že bych si zahrál, tak mě přejde chuť hned, jak si vybavím tu nutnost pravidelného odevzdávání a farmení po dobu delší jak 6 měsíců. Tohle samozřejmě vede k tomu, že lidi na to nemají nervíčky a radši tráví stovky hodin vyděláváním - obrovská kumulace yangů, inflace, neskutečné zhoršování herní ekonomiky.

Vadí mi ta stupidita, že vše se vlastně točí okolo náhody - náhodou natočit bonusy, náhodou natočit talismany, ke všemu na jednom předmětu. A ono vlastně ani není třeba už ta náhoda, protože ty silné předměty už vytvořeny byly a dají se koupit, tak jen stačí měsíc vydělávat. A kvůli čemu? Stejně si v end gamu nezahraju, protože všude běhají blázni v pvp výbavě za stovky miliard nebo i biliony a zkrátka vám to vysvětlí, protože hrají od spuštění a nemám šanci je nikdy dohnat. Po dlouhých letech, kdy jsem ekuru zbožňoval a non stop hrál, už nejsem schopen se znovu přihlašovat. Komunita je mnohem menší, než by se mi líbilo, noví hráči v nedohlednu (a proč by taky chodili, když současný stav serveru rozhodně není friendly pro nové hráče) a já bych i hrál, ale nic hezkého na mě nečeká.

Ta hra zkrátka vyžaduje, abych jí úplně brutálně tryhardil. Není tu prostor pro žádné "běžné" (casual) hraní. Kdo netryhardí, vlastně nehraje. Oproti jiným MMORPG si Metin 2 ( a i Ekura) zvolila PvE (PvM) systém grindící, nikoliv progresivní. Když se podívá na jiná MMOčka, konkrétně ta nejvíc hraná (ačkoliv MMORPG je zkrátka vymírající žánr), tak v kurzu je zkrátka model instancí s velkým bossem na vícero obtížnostech, kde není zcela jednoduché toho bosse zabít, vyžaduje to obrovskou týmovou koordinaci, výdrž, znalosti a schopnosti ty znalosti uplatnit.
Na Ekuře se pvm hraje tak, že bezpečně farmím yangy na výbavu a pak jdu a tu potvoru na jistotku zabiju nebo tu instanci na jistotku vyčistím, atd.

Pokud Vám jde o featury a ne tuhle abstraktnější věc, tak mi ve hře chybí věci, které jsou skutečně "skill based", tedy majoritně závislé na vašich schopnostech, nikoliv vaší brutální vyzbrojenosti silnými předměty. Ve hře je mnoho věcí, které vyžadují poměrně komplexní znalost hry a dané činnosti (arena, rokle, atd - tam člověk prostě musí vědět, co dělat, jinak nemá moc šanci). Tam je ale ta schopností část opět hrozně malinká. Tohle je neskutečně složitá věc na vymyšlení a i implementaci, proto chápu její absenci - avšak žebříčky a podobné věci jsou to, co hráče drží v komunitě. Královský systém a systém hodností je podle mě nedostačující.

Overall je Ekura hrozně unikátní server, který pro mne byl vždy nejlepším serverem pro hraní metin 2, vzhledem k tak tragickému vedení a scalování offiko serverů - bohužel je pro mne nehratelným, ačkoliv bych si ho zahrál spíš, než jakoukoliv jinou distribuci.

Edit: Co se týká tady těch návrhů -

"přidat další stránku inventář" - tím by se akorát víc pohřbila ekonomika, lidi by mohli farmit efektivněji a líp yangy -> větší kumulace, zvyšování cen, prohloubení té současné propasti, která je už teď hlubší jak Macocha a začíná se spíš podobat Mariánskému příkopu.

Multilang - mohl by být spásou, ale silně pochybuji, že by se vedení serveru k této možnosti uchýlilo. Již od počátku serveru bylo jasné, že vedení chce mít server lokalizovaný česky, cizojazyčná komunikace byla občas i potlačována a stanovisko týmu k tomuhle bylo podle mého pozorování opravdu nepřátelské - nemyslím si proto, že by se tým uchýlil k možnosti přizvat na server zahraniční hráče - a on by to možná v současném stavu nebyl ani dobrý nápad.
Já si dovolím nesouhlasit s "Není tu prostor pro casual hraní". Ono jestli chce někdo hrát casual style, tak mu v tom absolutně nic nebrání, protože takovému hráči bude uplně šumák, jestli se bude moct rovnat lidem s pvp za x banbilionů. Bude hrát proto, aby si zahrál :) A server friendly pro nové hráče je, ale jestli je tvá představa "friendly pro nové hráče", že se jim dají k dispozici neskutečné prostředky, aby měli něco mnohonásobně rychleji, aby se mohli rovnat lidem co tu hrají x let, je hloupost. O tom žánr MMORPG je, kdo chce být top, ten čas tomu věnovat musí. Ať už formou budování vlastní postavy, a nebo xxx hodinám vydělávání a koupení hotové postavy :).
Nechci, aby noví hráči dostali obrovské prostředky. Nechci, aby takové prostředky vůbec byly pro začátek třeba. A částečně máš pravdu, je to friendly - ale co ti tenhle server nabídne jako casual hráči oproti serverům jiným? Pokud vyškrtneme offík, který je pro smrtelníky ničivý - tak vlastně člověk neokusí nic moc nového až do Kerindoru - který teda rozhodně není casual :D

A když se nebudu dívat na tu casual stránku, ale tu stránku takovýho hráče mezi - tahle hra už sama v sobě zahrnuje hodnou dávku grindění. Když člověk chce být trochu lepší, tak grindí už opravdu hodně. A já preferuju u hry neumírat nudou. :D

Re: Co Vám na Ekuře chybí?

Napsal: úte 10. črc 2018 10:31:55
od Rogan
Spoiler:
schvarz píše:
FluffyHero píše: úte 10. črc 2018 2:33:50
Spoiler:
schvarz píše: úte 10. črc 2018 2:14:22 Skutečně mi tam chybí ta jiskra, která tam před lety byla. Hra je ve stavu, kde nemá smysl ani začínat hrát, protože než se někam dostanete, tak to bude trvat rok, spíš 2. Člověk potřebuje buď hromadu yangů, tzn. hromadu času na farmení - nebo potřebuje mít skill u všeho strašně vysoko. Herbaření, biolog, zručnost - všechno tohle trvá dlouho a je to mandatorní a absence těhle schopností stojí hrozně moc yangů. Kdykoliv jen pomyslím na to, že bych si zahrál, tak mě přejde chuť hned, jak si vybavím tu nutnost pravidelného odevzdávání a farmení po dobu delší jak 6 měsíců. Tohle samozřejmě vede k tomu, že lidi na to nemají nervíčky a radši tráví stovky hodin vyděláváním - obrovská kumulace yangů, inflace, neskutečné zhoršování herní ekonomiky.

Vadí mi ta stupidita, že vše se vlastně točí okolo náhody - náhodou natočit bonusy, náhodou natočit talismany, ke všemu na jednom předmětu. A ono vlastně ani není třeba už ta náhoda, protože ty silné předměty už vytvořeny byly a dají se koupit, tak jen stačí měsíc vydělávat. A kvůli čemu? Stejně si v end gamu nezahraju, protože všude běhají blázni v pvp výbavě za stovky miliard nebo i biliony a zkrátka vám to vysvětlí, protože hrají od spuštění a nemám šanci je nikdy dohnat. Po dlouhých letech, kdy jsem ekuru zbožňoval a non stop hrál, už nejsem schopen se znovu přihlašovat. Komunita je mnohem menší, než by se mi líbilo, noví hráči v nedohlednu (a proč by taky chodili, když současný stav serveru rozhodně není friendly pro nové hráče) a já bych i hrál, ale nic hezkého na mě nečeká.

Ta hra zkrátka vyžaduje, abych jí úplně brutálně tryhardil. Není tu prostor pro žádné "běžné" (casual) hraní. Kdo netryhardí, vlastně nehraje. Oproti jiným MMORPG si Metin 2 ( a i Ekura) zvolila PvE (PvM) systém grindící, nikoliv progresivní. Když se podívá na jiná MMOčka, konkrétně ta nejvíc hraná (ačkoliv MMORPG je zkrátka vymírající žánr), tak v kurzu je zkrátka model instancí s velkým bossem na vícero obtížnostech, kde není zcela jednoduché toho bosse zabít, vyžaduje to obrovskou týmovou koordinaci, výdrž, znalosti a schopnosti ty znalosti uplatnit.
Na Ekuře se pvm hraje tak, že bezpečně farmím yangy na výbavu a pak jdu a tu potvoru na jistotku zabiju nebo tu instanci na jistotku vyčistím, atd.

Pokud Vám jde o featury a ne tuhle abstraktnější věc, tak mi ve hře chybí věci, které jsou skutečně "skill based", tedy majoritně závislé na vašich schopnostech, nikoliv vaší brutální vyzbrojenosti silnými předměty. Ve hře je mnoho věcí, které vyžadují poměrně komplexní znalost hry a dané činnosti (arena, rokle, atd - tam člověk prostě musí vědět, co dělat, jinak nemá moc šanci). Tam je ale ta schopností část opět hrozně malinká. Tohle je neskutečně složitá věc na vymyšlení a i implementaci, proto chápu její absenci - avšak žebříčky a podobné věci jsou to, co hráče drží v komunitě. Královský systém a systém hodností je podle mě nedostačující.

Overall je Ekura hrozně unikátní server, který pro mne byl vždy nejlepším serverem pro hraní metin 2, vzhledem k tak tragickému vedení a scalování offiko serverů - bohužel je pro mne nehratelným, ačkoliv bych si ho zahrál spíš, než jakoukoliv jinou distribuci.

Edit: Co se týká tady těch návrhů -

"přidat další stránku inventář" - tím by se akorát víc pohřbila ekonomika, lidi by mohli farmit efektivněji a líp yangy -> větší kumulace, zvyšování cen, prohloubení té současné propasti, která je už teď hlubší jak Macocha a začíná se spíš podobat Mariánskému příkopu.

Multilang - mohl by být spásou, ale silně pochybuji, že by se vedení serveru k této možnosti uchýlilo. Již od počátku serveru bylo jasné, že vedení chce mít server lokalizovaný česky, cizojazyčná komunikace byla občas i potlačována a stanovisko týmu k tomuhle bylo podle mého pozorování opravdu nepřátelské - nemyslím si proto, že by se tým uchýlil k možnosti přizvat na server zahraniční hráče - a on by to možná v současném stavu nebyl ani dobrý nápad.
Já si dovolím nesouhlasit s "Není tu prostor pro casual hraní". Ono jestli chce někdo hrát casual style, tak mu v tom absolutně nic nebrání, protože takovému hráči bude uplně šumák, jestli se bude moct rovnat lidem s pvp za x banbilionů. Bude hrát proto, aby si zahrál :) A server friendly pro nové hráče je, ale jestli je tvá představa "friendly pro nové hráče", že se jim dají k dispozici neskutečné prostředky, aby měli něco mnohonásobně rychleji, aby se mohli rovnat lidem co tu hrají x let, je hloupost. O tom žánr MMORPG je, kdo chce být top, ten čas tomu věnovat musí. Ať už formou budování vlastní postavy, a nebo xxx hodinám vydělávání a koupení hotové postavy :).
Nechci, aby noví hráči dostali obrovské prostředky. Nechci, aby takové prostředky vůbec byly pro začátek třeba. A částečně máš pravdu, je to friendly - ale co ti tenhle server nabídne jako casual hráči oproti serverům jiným? Pokud vyškrtneme offík, který je pro smrtelníky ničivý - tak vlastně člověk neokusí nic moc nového až do Kerindoru - který teda rozhodně není casual :D

A když se nebudu dívat na tu casual stránku, ale tu stránku takovýho hráče mezi - tahle hra už sama v sobě zahrnuje hodnou dávku grindění. Když člověk chce být trochu lepší, tak grindí už opravdu hodně. A já preferuju u hry neumírat nudou. :D
Kde sú MT2 servery (nielen mt2, príkladom môže byť hocijaká hra) kde máš všetko a hneď? Odpoveď je jednoduchá, dávno v zabudnútí... Nikde nemáš napísané, že do roka musíš byť v tope... Áno, možno sa to dá a v tom prípade tu človek musí aj nocovať, ale hra tým stráca svoj hlavný zmysel, zabavnosť. A keď ťa to nebaví, prečo to hráš? (alebo si hral...) všetko sa dá, len sa u hier musíš zmieriť s tým, že to nebude dnes ani zajtra, ale možno až o dva dni ...

Nejdem tvoj príspevok rozoberať úplne, len zareagujem na hlavnú vec čo ma fakt zarazila (okrem iného) ... "Vadí mi ta stupidita, že vše se vlastně točí okolo náhody..." Takto, oháňaš sa tu zahraničnými výrazmi a *inteligentnými*fázami a pritom nechápeš jednu vec. KAŽDÁ HRA je založená na princípe náhody, niektorá viac, iná menej...
Ďalšia vec
Spoiler:
Pokud Vám jde o featury a ne tuhle abstraktnější věc, tak mi ve hře chybí věci, které jsou skutečně "skill based", tedy majoritně závislé na vašich schopnostech, nikoliv vaší brutální vyzbrojenosti silnými předměty. Ve hře je mnoho věcí, které vyžadují poměrně komplexní znalost hry a dané činnosti (arena, rokle, atd - tam člověk prostě musí vědět, co dělat, jinak nemá moc šanci). Tam je ale ta schopností část opět hrozně malinká.
.
Tu si si tvoj argument sám vyvrátil + veľa ľudí ti potvrdí, že výbava nieje všetko (príklad války ríši). Môžeš mať výbavu za x, y kkk yang, no keď nemáš "skill", je ti nanič. Jediná aktivita pri ktorej by som ti to uznal je Swamp, aj keď, videl som tam už ľudí robiť fakt hocičo (nemali "skill").
Chceš činnosti pri ktorej potrebuješ prejaviť svoj skutočný "skill"? Nauč sa transplantovať obličky, stavať mrakodrap, skomponuj novú Sonatu mesačného svitu, vyhraj MS vo futbale ... :)

Re: Co Vám na Ekuře chybí?

Napsal: úte 10. črc 2018 10:40:53
od Ade
Rogan píše: úte 10. črc 2018 10:31:55
Spoiler:
schvarz píše:
FluffyHero píše: úte 10. črc 2018 2:33:50
Spoiler:
Já si dovolím nesouhlasit s "Není tu prostor pro casual hraní". Ono jestli chce někdo hrát casual style, tak mu v tom absolutně nic nebrání, protože takovému hráči bude uplně šumák, jestli se bude moct rovnat lidem s pvp za x banbilionů. Bude hrát proto, aby si zahrál :) A server friendly pro nové hráče je, ale jestli je tvá představa "friendly pro nové hráče", že se jim dají k dispozici neskutečné prostředky, aby měli něco mnohonásobně rychleji, aby se mohli rovnat lidem co tu hrají x let, je hloupost. O tom žánr MMORPG je, kdo chce být top, ten čas tomu věnovat musí. Ať už formou budování vlastní postavy, a nebo xxx hodinám vydělávání a koupení hotové postavy :).
Nechci, aby noví hráči dostali obrovské prostředky. Nechci, aby takové prostředky vůbec byly pro začátek třeba. A částečně máš pravdu, je to friendly - ale co ti tenhle server nabídne jako casual hráči oproti serverům jiným? Pokud vyškrtneme offík, který je pro smrtelníky ničivý - tak vlastně člověk neokusí nic moc nového až do Kerindoru - který teda rozhodně není casual :D

A když se nebudu dívat na tu casual stránku, ale tu stránku takovýho hráče mezi - tahle hra už sama v sobě zahrnuje hodnou dávku grindění. Když člověk chce být trochu lepší, tak grindí už opravdu hodně. A já preferuju u hry neumírat nudou. :D
Kde sú MT2 servery (nielen mt2, príkladom môže byť hocijaká hra) kde máš všetko a hneď? Odpoveď je jednoduchá, dávno v zabudnútí... Nikde nemáš napísané, že do roka musíš byť v tope... Áno, možno sa to dá a v tom prípade tu človek musí aj nocovať, ale hra tým stráca svoj hlavný zmysel, zabavnosť. A keď ťa to nebaví, prečo to hráš? (alebo si hral...) všetko sa dá, len sa u hier musíš zmieriť s tým, že to nebude dnes ani zajtra, ale možno až o dva dni ...

Nejdem tvoj príspevok rozoberať úplne, len zareagujem na hlavnú vec čo ma fakt zarazila (okrem iného) ... "Vadí mi ta stupidita, že vše se vlastně točí okolo náhody..." Takto, oháňaš sa tu zahraničnými výrazmi a *inteligentnými*fázami a pritom nechápeš jednu vec. KAŽDÁ HRA je založená na princípe náhody, niektorá viac, iná menej...
Ďalšia vec
Spoiler:
Pokud Vám jde o featury a ne tuhle abstraktnější věc, tak mi ve hře chybí věci, které jsou skutečně "skill based", tedy majoritně závislé na vašich schopnostech, nikoliv vaší brutální vyzbrojenosti silnými předměty. Ve hře je mnoho věcí, které vyžadují poměrně komplexní znalost hry a dané činnosti (arena, rokle, atd - tam člověk prostě musí vědět, co dělat, jinak nemá moc šanci). Tam je ale ta schopností část opět hrozně malinká.
.
Tu si si tvoj argument sám vyvrátil + veľa ľudí ti potvrdí, že výbava nieje všetko (príklad války ríši). Môžeš mať výbavu za x, y kkk yang, no keď nemáš "skill", je ti nanič. Jediná aktivita pri ktorej by som ti to uznal je Swamp, aj keď, videl som tam už ľudí robiť fakt hocičo (nemali "skill").
Chceš činnosti pri ktorej potrebuješ prejaviť svoj skutočný "skill"? Nauč sa transplantovať obličky, stavať mrakodrap, skomponuj novú Sonatu mesačného svitu, vyhraj MS vo futbale ... :)
Přijde mi, že se tu začíná řešit něco jiného než pro co bylo téma založeno.

Děkuji za dodržení tématu :heart: