Stránka 1 z 1

Kerindor - BM sura

Napsal: sob 25. led 2020 7:45:56
od schvarz
Jak na BM suru do Kerindoru?
:idea: Mnozí hráči Ekury navštěvují Kerindor kvůli výdělku, ale mnozí to dělají také kvůli zábavě! Sura do Kerindoru je jedna ze zábavnějších věcí, kterou lze na Ekuře zkusit a proto to doporučuji každému. Ať už jste kerindorští nováčci či pokročilí lovci úlomků, zde je vše, co o BM surovi do Kerindoru vím. Pamatujte, že BM sura rozhodně není jediná postava, se kterou můžete Kerindor navštěvovat, mému srdci je však nejblíže.

:arrow: Jak se dostanete do kerindoru se dozvíte v návodu s obecnými informacemi o kerindoru.
:arrow: Pokud nechcete číst, podívejte se na Videonávod na BM keri suru (110).

:arrow: Motivační video - jak to potom s tím BMkem vypadá (bez zrychlení to trvalo 6 minut a nasbíral jsem 32 úlomků).
Tento návod je rozdělen do 2 částí:
ČÁST 1: Obecnější informace o strategii (žádná čísla, staty, atd.)
ČÁST 2: Konkrétní informace o bonusech a výbavě (čísla, staty, ceny, bonusy)

---------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------


ČÁST 1: Obecnější informace o strategii
:?: Princip výdělku v Kerindoru je snadný - zabíjíte potvory, z nich vypadávají úlomky. Úlomky následně můžete prodat na tržnici (lidé je odevzdávají biologovi) a nebo (a to hlavně) je vyměňovat u Koe-punga ve 2. vesnici za různé předměty (náhodně). Úlomky ze silnějších příšer vám Koe-pung vymění za cennější předměty. Seznam předmětů naleznete v obecném návodu o kerindoru zmíněném výše.

Mapa Kerindoru:
Obrázek

:idea: Potvory v kerindoru: (VELKÝM písmem jsou příšery, na které chcete ideálně chodit)
(0) Kerindorští psi - nezajímaví, padají z nich jen žetony
(1 - 4) Orkové - skřeti, kouzelníci, MINOTAUŘI, malí velitelé
(5 - 8) Ezoterikové - trolové, mágové, TLOUŠTÍCI, VELCÍ TROLOVÉ
(9 - 12) Zvířata - bojovníci, válečníci, kouzelnice, královny



:?: Jak to tedy s BM surou v Keri funguje? (obecně)
Sura naplášťuje několik potvor a zabije je pomocí svých kouzel na dálku, aniž by se jej potvory mohly dotknout a ublížit mu. Sura vždycky popoběhne, vykouzlí jedno až dvě kouzla, popoběhne zase kousek, a tak stále dokola. Držet si vzdálenost je opravdu velmi důležité, přímý zásah kouzlem od libovolné potvory je totiž opravdu SMRTÍCÍ. Pokud vás potvora zasáhne, tak vám život nejednou zachrání Temná Ochrana. Zároveň je ale zase dobré nebýt úplně daleko, aby nepřátele stále odstřeloval Duch plamene.

:idea: :arrow: Konkrétnější princip zabíjení monster
Všechny 3 útoky na dálku, které BM sura má (rána ducha, temná rána, tmavý kámen), mohou zasáhnout více nepřátel v okolí hlavního cíle. Zabíjíte tedy několik potvor najednou. Díky schopnosti Obrázek Rána ducha sura navíc nepřátele zpomaluje, takže je snažší pro suru držet si od potvor vzdálenost. Je důležité držet potvory co nejvíce u sebe, aby vaše kouzla zasahovala vždy maximální počet potvor (především pak zpomalení, nezpomalené potvory často tropí neplechu). Největší poškození pak samozřejmě dáváte Tmavým kamenem, ten je tedy třeba využívat opravdu pořád.
:!: POZOR :!: - protože běháte bez koně, jednou za čas vám dojde výdrž a vaše postava přejde z běhu do chůze (ukazuje žlutá čára na obrázku níže). Je třeba výdrž po očku sledovat. Většina úmrtí bývá způsobená právě tím, že vám dojde v nepravý čas výdrž a potvory vás doženou a sejmou.
Někteří lidé preferují postup natáhnutí jen několika málo mobek, které rychle zabijí a tento postup opakují 2-3x, než jim vyprchá buff.
Já preferuji naplášťování opravdu šíleného množství monster a pokusím se zabít co nejvíc z nich, dokud mi nevyprchá buff. Tato metoda je riskantnější, ale s trochou snahy přestanete umírat a úlomků bude více. Akorát je třeba používat hodně plášťů.

Obrázek


:?: Orci, Ezoterici či Zvířata?
Je třeba si vybrat, na lov kterých potvor se budete do Kerindoru vydávat a podle toho vybrat bonusy do vaší výbavy.

1) Pokud budete chodit na Orky, budou to hlavně Minotauři (3). Level cca 80.
:+: VZDÁLENOST Orkové jsou blízko, nemusíte běžet přes půl Kerindoru
:-: LIDI Bývá plno, nemusíte se tedy vejít (jde jít o kus níž na kouzelníky (2) nebo výš na velitele (4), ale ti jsou těžcí). NAVÍC ZDE HROZÍ, ŽE VÁS BUDOU ZABÍJET LIDÉ Z CIZÍCH ŘÍŠÍ
:?: CENA Výbava není momentálně tak drahá (stejně jako ezo výbava), ale to se může časem změnit
:+: OBTÍŽNOST MINO: Minotauři jsou poměrně snadní na zabíjení, jsou velmi pomalí, hustě se spawnují, takže není problém na sobě mít velký stádo a během jednoho buffu to všechno pozabíjet. Zároveň padají dost úlomky.

2) Pokud budete chodit na Ezoteriky, máte možností víc. Nejčastěji se však zabíjí tlouštíci (7) a velcí trolové (8). Level cca 95.
:-: VZDÁLENOST - Ezoterici jsou dál a může být otravné se tam vždycky táhnout, kór ve víc postavách-
:+: LIDI Vždycky se někam vejdete, mimo tlouštíky a velké troly můžete jít klidně i na malé troly nebo mágy, riziko zabíjení od lidí z cizích říší je opravdu malé
:?: CENA Výbava není momentálně tak drahá (stejně jako ork výbava), ale to se může časem změnit
:+: OBTÍŽNOST TLOUŠTÍCI: Tlouštíci jsou hrozně pomalí, padají velmi snadno. Nespawnují se tak hustě a je těžší na sebe nahnat větší množství. Padají z nich ale méně úlomky.
:-: OBTÍŽNOST VELCÍ TROLOVÉ: Velcí trolové jsou rychlí, spawnují se hustě a nedrží se příliš u sebe. Těžce se jich zabíjí velké množství, většinou vás zabijou na jednu ránu a kolikrát vzteky koušete do židle. Úlomky ale padají hodně.

3) Pokud budete chodit na Zvířata, výběr příšery je na vaší preferenci a zkušenosti. Level 95 nebo 110.
:-: :-: VZDÁLENOST - Dálka jako kráva, tahat víc postav je noční můra, využijete jezdecký lístky. Je dobré nechávat postavy se záchytným bodem v keri a úlomky tahat ven přes jiné postavy.
:+: :+: LIDI Místo je vždycky všude, na zvířata chodí opravdu málo lidí, zabíjet vás tu nebude 100% nikdo.
:?: CENA Zde jsou 2 varianty výbavy, levnější (lvl 95) a dražší (lvl 110) - na prvotní výdělek doporučuji spíše tu levnější variantu

:?: Tak co, už víte? :lol: Pokud váháte mezi orky a ezoteriky - já mám obojí a co se dropu týče, tak je rozdíl prakticky neznatelný. Častěji asi dostáváte z úlomků BSka+8,9 a ne +6, ale nějaký podstatný rozdíl např. v počtu střepů jsem skutečně nezaznamenal. Jedině co, tak kerindorské úlomky na biologa keri 2 se prodávají dráž, než na keri 1 (keri 2 začíná tlouštíkama). Pokud opravdu nevíte, tak si vyberte to, na co lépe a levněji zrovna seženete výbavu. Mě paradoxně stála orčí výbava více, než ta na eza, u vás to může být třeba naopak.

---------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------


ČÁST 2:Konkrétní informace o bonusech a výbavě

:?: Kolik to bude stát? (Ceny relevantní k lednu 2020)
:arrow: Záleží na stavu trhu. K dnešnímu datu řeknu šmahem 7-15kkk (orci / eza / levnější zvěř). Záleží na tom, jak dobrou výbavu budete chtít a jak dobře ji pořídíte. Do Keri není nutná špičková výbava.
Levnější výbava na zvěř je identická jako výbava na eza, akorát budete mít bonusy na zvěř místo ezoteriků. Cena stejná.
Dražší výbava na zvěř vás vyjde podstatně dráž, především kvůli zdobenkám a jaspisu, řekněme tedy takových 15-25kkk. S časem se může změnit.

:?: Jaký level?
:arrow: ORK aspoň lvl 80, maximálně 90 (ale spíš míň, pak už to moc nepadá) - kvůli elíkům (L), rozdíl oproti (M) je znatelný.
:arrow: EZO aspoň lvl 95, je to kvůli smrtící čepeli. Elíky L+ lze používat, já používám pouze (L), páč jsem škrt.
:arrow: ZVĚŘ buď 95 na levnější variantu nebo lvl 110 na dražší, kvůli zdobenkám +9 a jaspisu

:?: Jaká kouzla na P
:arrow: ORK: Tmavý kámen, ránu ducha, temnou ránu, ducha plamene a zbytek bodů dát do temné ochrany (1 lze dát do rány plameny, ale netřeba)
:arrow: EZO: máte na P vše krom rány plameny
:arrow: ZVĚŘ: všechno na P


:?: Jak rozdělit staty postavy?
1) INT na max
2) POH na max !!!! DŮLEŽITÉ !!!! Tady dělá hodně lidí chybu
3) VIT
Proč POH a ne VIT? :!: :!: Pohyblivost zvyšuje poškození! :!: :!: Rozdíl mezi pohyblivostí 1 a pohyblivostí 125 může být několik tisíc dmg. Je to rozhodně lepší, než mít pár ZBček navrch, která vám stejně k přežití tolik nepomohou. INT snad ani vysvětlovat netřeba, zvyšuje poškození kouzly, atd.

:?: Používejte kosti na útok schopnostmi! (tygří náramek)
Opravdu, používejte je! Dělá to hrozné divy s poškozením a vyplatí se to používat, potvory díky tomu umírají podstatně rychleji. Za 2 roky chození do kerindoru se mi nestalo, že by mi nestačily moje zásoby kostí do útoku schopkou. Vždycky během těch 6 hodin padnou další kosti. Při nejhorším je koupíte :) Ale fakt je noste!

:?: Jaké elíky
Používám elíky (L), můžete používat i L+ (pro lvly 95 a 110). Nutné elíky jsou opravdu nutné.
Nutné elíky: INTObrázek, POHObrázek, Útok magiíObrázek, Rychlost kouzelObrázek, Kritický útokObrázek
Volitelné elíky: VITObrázek, rychlost pohybuObrázek, +ZBObrázek, ObranaObrázek, +MBObrázek

:?: BUFF!!!
Je třeba buff. Konkrétně pomoc draka (kritik). Co nejvíce %. Ideální je maximální inteligence, tzn nějaký 130% buff, ale platí čím víc, tím líp. Čím blíže se dostanete 100% šanci na kritický zásah kouzly, tím lépe.

:?: Healer
Někteří lidé používají i healera (kvůli schopnosti běžet, která dává rychlost kouzel a pohybu). Já jej nepoužívám, každopádně to doporučuju, pokud healera máte k dispozici. Není to nutné, ale je to znát.

:?: Jak má vypadat výbava?
Ukázka mé výbavy na EZO, není to nejlepší, ale bohatě to stačí (s účesem, elíkama a kostma dávám 185-200k na krit kamenem).
Obrázek

:?: Dolní bonusy
Všude: Silný proti příšerám +10% / +8 INT

:?: Horní bonusy - poznámky
Odolnost proti magii v keri nefunguje, nikam si ji zbytečně netočte, nijak vám nepomůže.
Rychlost pohybu je super mít co nejvíc, protože nebudete nosit větrné boty a potřebujete upalovat jako blesk, aby vás potvory nechytly.
Každé ZB navíc se taky hodí, třeba díky tomu přežijete.
% na drop v keri fungují, takže pokud se poštěstí natočit, taky super.

:?: Talíky
1) Poškození schopností - nejlepší možný talisman, zvyšuje vaše poškození nejvíce (nejlepší kombinace je 3x schop)
2) Silný proti orkům/ezoterikům/zvířatům (podle toho, na co chodíte) - (druhá nejlepší kombinace je 2x schop 1x ezo)
3) Silný proti příšerám - (třetí nejlepší kombinace je 2x schop 1 příšera)
4) Inteligence - (čtvrtá nejlepší kombinace 2x schop 1x int)
Standard je 6x schopka. Samozřejmě lze mít méně, o to hůře vám to potom půjde.

:idea: HELMA
Sluneční helma od 65 (kvůli bonusu na příšery), do horních bonusů stačí natočit 20% na ork/ezo/zvíře (podle toho, kam chodíte)
Netrapte se točením obnovy MB/ZB, jsou to úplně k ničemu bonusy, mají minimální vliv.

:idea: ŠTÍT
Antistun není třeba. Jakýkoliv štít. Chcete 20% na ork/ezo/zvíře a 12INT. Pokud vám tam padne navíc i POH, bude to jedině dobře.

:idea: BOTY
Ideálně kožený extázky (kvůli rychlosti kouzel) nebo alespoň obyčejný extázky. Vždycky +9 kvůli rychlosti pohybu.
Na ZVĚŘ lze nosit i boty hněvu (rychlost kouzel na úkor rychlosti útoku).
Natočit chcete hlavně 2k ZB, nejlépe i šanci na kritik.

:idea: ZBRAŇ
ORK: Ozubka(65)/svatý meč(80) (není v nich žádný rozdíl, ozubka je hezčí)
EZO: Smrtící čepel (95)
ZVĚŘ Smrtící čepel (95) / Jaspisový meč+9 (108)
Kameny příšera, kritik, návrat.
Zbraň je trochu složitější. Jsou zde 3 velmi žádoucí bonusy: Silný proti rase +20%, INT+12 a rychlost kouzel 20. Ideální zbraň má všechny tyto 3 bonusy. Pokud vám tam navíc ještě padne POH a šance na kritik
ZVĚŘ: Pro levnější variantu stejně jak eza, u jaspisu je to trochu jinak, tam chcete min. 15% schopku a ideálně 20% na rasu. Ale jde to nakombinovat i jinak. Čím více bonusů, tím lépe. Schopka je nejdůležitější, potom rasa, potom int, potom kritik/rychlost kouzel, atd.

:idea: BRNĚNÍ
Úplně nezáleží na tom, jaké brnění vemete. Na 80 a 95 se nosí BSko (případně vodko) kvůli malé redukci rychlosti pohybu a možnosti obarvit formulí (pamatujte, magie v keri nemá efekt).
Kameny - nejdůležitější je leštěný spěch+6. Druhou doporučuji vitalitu, ale není nutná. Třetí kámen je na vás, já tam mám kámen magie na manu, vy můžete volit vyhybko/obranu třeba.
Nahoru natočte 20 rychlost kouzel a 2000ZB.


:idea: Náušnice
Nebeský+9. (Zdobený buď zlatý nebo taky nebeský).
Nahoru natočit 20% na rasu. Ideální je i rychlost pohybu+20 a 20% šance na drop, ale rasa je nejdůležitější.

:idea: Náhrdelník
Perlák+9 (Zdobenej taky perlák).
Nahoru natočit +2kZB, ideálně i 10% kritik.

:idea: Náramek
Nebeský+9 (Zdobený taky nebeský).
Nahoru natočit 20% na rasu. Může vám tam padnou i 2kZB a 20% drop, obojí je super, ale rasa je nejdůležitější.

To by byla výbava.

:idea: ÚČES
Pokud jste škrti, tak si kupte účes s 10% na danou rasu za 5kk yang.
Jinak si ale v item shopu kupte troje třpytky +3 (3x5SD, to je nějakých 60kk za měsíční účes?), naplňte si je u Mirine (Příšera, rasa, magická hodnota útoku) a skočte si s třpytkami ke kadeřnici. Tenhle účes se třemi bonusy docela pomůže.

:idea: Zlodějky
Já běžně nosím v jednom slotu zlodějky, v druhém kosti na poškození schopností. Můžete si koupit prémium na drop a místo zlodějek nosit větrné boty nebo Magickou trofej (dává sílu proti příšerám).

:idea: Manželské šperky
Využijete převážně na zvířatech, vysvětleno ve video návodu od evila, na které jsem dal odkaz na začátku návodu.
Ve zkratce: pokud si do keri přivedete surovu manželku a nasadíte jí manželský šperk s + šancí na kritický zásah, přičte se tento bonus i surovi. Evil tvrdí, že se to vyplatí. Já to ověřené nemám, na mě je to příliš drahé, ale zkuste to, třeba to je fakt worth.

:idea: Falešné úlomky
Z výměň úlomků u Koe-Punga získáte falešné kerindorské úlomky. Lze je přesunout na odpovídající kerindorium. (jenom u těch potvor, kterým odpovídá. Nejde použít úlomek ze skřetů na kerindorium u královen.
Po přesunutí získáte dočasný bonus k nějakému statu. Bonusů je okolo 10 různých, takže dávejte úlomky, dokud to nezahlásí, že už všechny bonusy máte.

:idea: Teleportace
Zároveň se jde pomocí kerindorií a úlomků teleportovat po Kerindoru. Dojdete-li k nějakému Kerindoriu a přesunete-li na něj odpovídající (falešný, ale jde použít i pravý) úlomek, vytvoříte si tam ZÁCHYTNÝ BOD. Pokud umřete a zrodíte se ve městě, můžete přesunout na kerindorium bronzový žeton a budete teleportováni ke kerindoriu, na kterém máte záchytný bod. Záchytný bod se resetuje při odhlášení ze hry a při opuštění Kerindoru. Využívám to převážně k usypávání úlomků na postavy, které si postavím na začátek keri a dozadu táhnu jen buffku se surou. Ty naplním a chodím odsypávat právě na začátek keri, potom se teleportuji zpět.

:idea: Výměna úlomků
Doporučuji mít alespoň na jedné postavě VIP prémium, abyste mohli vyměňovat úlomky najednou, neboť postupná výměna je skutečně vopruz.


Závěr.
A to by bylo asi tak vše, nač jsem si vzpomněl.
Motivací pro tento návod byl fakt, že ačkoliv už návody existují, jsou buď zastaralé, obsahují nepřesnosti a nebo neobsahují veškeré důležité informace.
Máte-li jakékoliv připomínky, neváhejte mi je napsat :pm: , návod velmi rád upravím a přidám/uberu, co bude třeba :)