Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Úschovna starých, avšak zajímavých témat.
Odpovědět
Vr4k0uš
Zakladatel tématu
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 250
Registrován: stř 13. črc 2011 20:39:30
Poděkoval: 22×
Má poděkování: 21×

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od Vr4k0uš » sob 16. úno 2013 8:52:54

bude lepší baron no :)
Obrázek

patriceeeq
Lv.17
Lv.17
Příspěvky: 161
Registrován: pát 01. črc 2011 12:04:25
Poděkoval: 21×
Má poděkování:

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od patriceeeq » sob 16. úno 2013 16:07:09

Plno lidí tady píše ČDB, ale nějak vám uniká pointa tohodle tématu.. :-D
d-_-b

Uživatelský avatar
LegendaTron
Lv.14
Lv.14
Příspěvky: 114
Registrován: pát 06. črc 2012 9:55:03
Poděkoval: 12×
Má poděkování: 18×

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od LegendaTron » ned 17. úno 2013 9:46:39

Jednoznačne obouruč, pre mentála na pvp.

Ono totiž skúšať niečo na prázdnej postave, a na postave s full bio a pvp vecami je niečo úplne iné.
Limeclay, Aura, Jinno

Uživatelský avatar
Electrix
Lv.22
Lv.22
Příspěvky: 392
Registrován: pon 06. pro 2010 11:34:04
Bydliště: Invincibles
Poděkoval: 175×
Má poděkování: 946×

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od Electrix » čtv 29. srp 2013 1:45:38

Ahoj, omlouvám se za otevření starého tématu, ale nějak mi uvízlo v paměti a myslím si, že si tahle "záhada" zaslouží vysvětlení. Až donedávna jsem tomu nemohl přijít na kloub.
Psané hodnoty (všichni známe)Skutečné hodnoty (na serveru)
ZbraňMinimumMaximumPrůměr
(zbraň se bere 2×)
MinimumMaximumBonus
Obrázek Baron +93824222×(382+422)/2804100140282
Obrázek ČDB +94334662×(433+466)/2899288321145
Hodnoty, které vidíme ve hře, tedy jasně mluví pro ČDB - rozdíl je téměř 12%. Jak to ale vypadá na serveru? Tam jsou ke každé zbrani uloženy 3 hodnoty: Minimum, maximum (tj. základ) a poté jakýsi bonus, který se přičte k minimu i maximu a výsledek se zobrazí jako hodnota útoku zbraně (viz pravá část tabulky).

Vzoreček pro výpočet hodnoty útoku zbraně ale není tak jednoduchý (více zde):



AR je takzvaný Attack rating, který se vypočítává na základě levelu a pohyblivosti útočníka a cíle a může to být za normálních okolností číslo v intervalu <0.4;1). Pro náš příklad budeme brát, že válečník na screenu má level 95, pohyblivost 16 (125+125+16=95*3) a jeho cíl má level 16 a pohyblivost 3. V takovém případě bude AR = 0.71359375 ≈ 0.7 (kalkulačka). Jak si teď povedou naše dvě zbraně?
Skutečné hodnoty (s čím počítá hra)
ZbraňZáklad
(průměr min a max hodnoty)
Základ × ARBonusCelkem
(zbraň se bere 2×)
Obrázek Baron +9(100+140)/2 = 120120×0.7 = 842822×(84+282)732
Obrázek ČDB +9(288+321)/2 = 304304×0.7 = 2131452×(213+145)716
Tady je patrné, že se už baron díky nízkému AR posouvá před ČDB, čili je vlastně v takové situaci lepší zbraní. V praxi je pak tenhle efekt ještě znásobený samotným kouzlem, například u průrazu se tahle výsledná hodnota násobí 7.3×, takže namísto chatrného rozdílu 732-716=16 je rozdíl 117, přičemž tahle hodnota se ještě vynásobí bonusy silný proti. To je například víc, než kolik dává do útoku ObrázekZelenkavý elixír (M). A právě takhle vzniká podobná záhada :).
Vzoreček průrazu:

Kód: Vybrat vše

-(2.3*atk + (4*atk  + sil*4 + vit)*k)
k je na úrovni P rovno 1,25
Ze skillkalkulačky:
I když neznám přesné staty soupeřů, tyhle screeny jsou myslím celkem vypovídající. Strana cíle se mi nevešla do screenu, je tam vyplněný válečník Lv. 16, 3 POH, 25 obrana, jinak bez věcí.
baron.png
cdb.png
Závěr: I na první pohled slabší zbraň může být lepší a to především v PvP. Vždycky ale záleží na konkrétní situaci a samozřejmě také obranách cíle. Například kdyby měl válečník v našem příkladu pohyblivost 90 (namísto 16), už by bylo AR rovno 0.83 a rázem by byla ČDB lepší zbraní (o tom tu také mluvil LegendaTron). Takže testovat a zase jen testovat ;). Snad jsem vás neunudil.

P.S.: Síla+6 přidá do průrazu +42 útoku, takže to těch 117 bodů rozdílu ze zbraně nemůže vyrovnat.

P.P.S.: Ve Swampu a podobně je to o něčem jiném, protože každá příšera a meteor má trošku jinak nastavené obrany proti zbraním.

Edit@NoFun: Souhlasím, je to zvláštní, ale moc s tím nenaděláš. Ve hře se ti musí zobrazovat tahle základní hodnota, protože AR je proměnné číslo, takže tam nelze místo něj dosadit "prostě něco". Navíc k podobným anomáliím dochází málokdy, takže většinou platí vyšší hodnota útoku = lepší zbraň :).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Electrix dne čtv 29. srp 2013 12:56:35, celkem upraveno 1 x.
Návody: Bonusy I. | ObrázekBonusy II. | Biolog | Těžba | Vedení | Talismany
Pomocníci: Skillculator(Obrázek) | ObrázekExpulator | Lovecké(Obrázek) | Mapa pokladu | Dračí věci | Prům. & Pošk. | Dračí věci | Točení bonusů

„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ - [A. Einstein]

NoFun
Lv.10
Lv.10
Příspěvky: 69
Registrován: úte 07. kvě 2013 21:56:28
Poděkoval:
Má poděkování:

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od NoFun » čtv 29. srp 2013 12:46:07

ahoj... i presto ze uz nejaky patek nehraju...
tak me to docela zarazi.... neni to padle nahlavu kdyz zbran s mensim utokem bere vic? podle ceho se pak ma clovek ridit?
Sinforia ;-) nový začátek :)
NoFans 110lvl Body Warior (Zelkovky hotové)

KahnWeder
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 299
Registrován: ned 03. čer 2012 23:38:17
Poděkoval: 46×
Má poděkování: 66×

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od KahnWeder » čtv 29. srp 2013 13:42:16

Electrixi, paradní rozbor!

Jenom mi nechápu, proč je toho tolik skrytých činitelú. Viz rozdíl mezi psanými a skutečnými hodnotami, onen tajemný bonus atd.
Pokud nemám prostředky k testovaní, aspoň bych rád věděl zhruba jaká je situace. Ale pokud toho půlku neznám, jak tu situaci mám odhadnout?
Složitější vzorce problém nejsou, radši strávím půl hodiny počítáním, než několik dní nápravou špatného rozhodnutí...
"Nevěřte všemu, co je na internetu."
[right]Abraham Lincoln[/right]

Uživatelský avatar
Electrix
Lv.22
Lv.22
Příspěvky: 392
Registrován: pon 06. pro 2010 11:34:04
Bydliště: Invincibles
Poděkoval: 175×
Má poděkování: 946×

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od Electrix » čtv 29. srp 2013 14:07:14

KahnWeder:
Ahoj, existují v podstatě 3 možnosti jak ten bonus zjistit a odlišit od základu:
  1. Buď si rozbalíš klienta a hodnoty si přečteš. Nedoporučuji, je to proti pravidlům, navíc klient Ekury je šikovně zakódovaný, takže by to dalo dost práce. Ale možnost to je.
  2. Nebo ty hodnoty zjistíš ze hry pomocí výpočtu. "Bonus" je totiž číslo, které jak už jsem napsal navyšuje základní hodnotu útoku. Mimo to ale také stejným způsobem navyšuje taky magickou hodnotu útoku. Dám příklad pro ČDB+9:
    Psané hodnotyServerSkutečné (pro AR=1)
    HodnotaMag. hodnotaHodnotaMag. hodnotaBonusHodnotaMag. hodnota
    433-4660288-3210145433-466145
    Kolonka magická hodnota u téhle zbraně ve hře vůbec není (bug), ale když se podíváš jak se změní "útok magií" v kolonce postavy, uvidíš tam právě tu bonusovou hodnotu zbraně (odečteš před a po). Jen musíš dávat pozor, aby v sobě zbraň neměla žádnou inteligenci, ta totiž zvedá magickou hodnotu o 2 za každý bod (lze samozřejmě opět odečíst). Stejný problém je s bonusovou magickou hodnotou útoku (tou co se dá natočit), tu musíš vzít taky v úvahu a z výpočtu odstranit.
    utok_magii.png
    Takže jsi odečetl bonusovou hodnotu a teď stačí tuhle bonusovou hodnotu vzít a odečíst ji od psané a máš i základ, takže kompletní informace o zbrani.

    Trošku horší je situace u zbraní, které v základu magickou hodnotu mají (tj. meče, zvony a vějíře). Tam je možné vycházet z předpokladu že "základ" je většinou konstantní hodnota pro všechna "+" (jak obyč tak i magická hodnota), a také že "bonus" nemá nikdy rozptyl. Takže stačí sehnat si dvě různá "+" od dané zbraně a pak už s aplikováním logiky do rovnice o dvou neznámých dojdeš k základu, ze kterého pak snadno vypočítáš i bonus. Výpočet není nutné provádět 2x pro minimum i maximum, stačí si zvolit jednu z těch hodnot, tu druhou pak dopočítáš na konci. Pokud se jedná o vzácnou situaci, kdy není základ konstantní, rychle to poznáš, protože ti ta rovnice nebude vycházet. Jak se ale dobrat ke správnému výsledku tady, to zatím nevím - ale mělo by to jít hrubou silou pokus-omyl v nějakém cyklu (jestli přijdeš na nějaké elegantnější řešení, určitě se poděl).

    S dopomocí Excelu nebo jiného udělátka je to záležitost chvilky, "v ruce" tím strávíš mládí. Tak či tak, výsledky jsou zaručené. Jen pro úplnost, s AR vůbec počítat nemusíš, klient ho nebere v potaz (dosazuje vždy 1).

    Ještě podotýkám, že pro magická kouzla není potřeba tyhle statusy zbraně znát, protože při výpočtu magické hodnoty útoku je AR započítáno až po sečtení základu+bonusu. Takže jediným "problémem" při zjišťování jsou meče, se zvonem ani vějířem žádné fyzické kouzlo nepracuje.
  3. Nebo mi napíšeš PM a já se o nějaké hodnoty podělím :). Hodnoty pro zbraně do levelu 89 mám komplet, dost se toho najde i na vyšší levely.
Jestli si vybereš možnost b), přeji hodně zdaru ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Návody: Bonusy I. | ObrázekBonusy II. | Biolog | Těžba | Vedení | Talismany
Pomocníci: Skillculator(Obrázek) | ObrázekExpulator | Lovecké(Obrázek) | Mapa pokladu | Dračí věci | Prům. & Pošk. | Dračí věci | Točení bonusů

„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ - [A. Einstein]

Odpovědět

  • Nemáte právo psát zprávy v chatu.
@ Ivetka « čtv 4:58 pm »
:shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot:
@ schvarz « čtv 4:37 pm »
Na úder do čela to je zralý no. :D
@ TomasFoxx « čtv 2:09 pm »
@schvarz :  já tohle natočit tak to dám někomu zadarmo jen abych nato nemusel koukat :D taková smůla a přitom štěstí
@ schvarz « čtv 1:46 pm »
Nějaký rychlý odhad ceny? :) https://i.imgur.com/cg1QryF.png
@ Kaenos « čtv 1:39 pm »
@TomasFoxx :  :heart:
@ TomasFoxx « čtv 1:38 pm »
@Kaenos :  cg k "povýšení"
@ tyranka « čtv 1:31 pm »
@Kaenos :  strážce města pardon
@ Kaenos « čtv 1:26 pm »
@tyranka :  U velitele ?
@ tyranka « čtv 1:26 pm »
@Kaenos :  u velitele chybí hláška o vypnutí eventu co jsem koukala
@ TomasFoxx « čtv 1:03 pm »
a rozbitej sněhulák (prý, nebyl jsem na nich ještě) dává 1h vip a nějaký ty bzk jako vždy
@ TomasFoxx « čtv 1:00 pm »
a taky hugové lítaj po mapách
@ TomasFoxx « čtv 1:00 pm »
@INParadise :  smrčky a v eventovce jsou prokletý
@ INParadise « čtv 12:51 pm »
@TomasFoxx :  foksii, kde jsi, foť novinky pracujicim
@ Borda91 « čtv 12:26 pm »
Smrčky přece :ouch:
@ Kaenos « čtv 12:26 pm »
@MoravskyPepin :  Třeba se kouknout do té hry a trochu se rozhlédnout.
@ MoravskyPepin « čtv 12:25 pm »
@Kaenos :  Co si mám představit pod "další částí" eventu?
@ Kaenos « čtv 12:19 pm »
Hra je již opět dostupná.
@ MoravskyPepin « čtv 12:02 pm »
@Sempresiva :  Se uklidni, minutu bez hry nevydržíš :ouch: :ouch:
@ Lejno « čtv 11:50 am »
@Kaenos :  Uz nam konecne vrátite bitky pred skladom v inej ríši? Hm hm
@ Lejno « čtv 11:50 am »
Mal si behať rýchlejšie 😅
@ Sempresiva « čtv 11:49 am »
:come: :come: už to pusťte :D :shoot:
@ Sempresiva « čtv 11:48 am »
:hello: :hello:
@ pikasek « čtv 11:36 am »
@tyranka :  a po tom co doběhneš tak je x hodinová čekací doba, tudiž jsem to chtěl stihnout ještě před udržbou,aby mi už tento čas utíkal :)
@ tyranka « čtv 11:35 am »
aha, děkuju za vysvětlení
@ pikasek « čtv 11:35 am »
@tyranka :  Na vstup do cido potřebuješ splnit ukol, a při tomto plnění je právě i zmiňovaná cesta na konec keri :)
@ tyranka « čtv 11:31 am »
vysvětlí mi prosím někdo co má společného keri s cidonií? pár příspěvků níže
@ devils636 « čtv 11:28 am »
xD
@ devils636 « čtv 11:28 am »
asi ne
@ tyranka « čtv 11:18 am »
@devils636 :  opravdu si myslíš že GM mají právo toto ti zodpovědět?
@ devils636 « čtv 11:11 am »
budou dnes proklety ?
@ Kaenos « čtv 11:03 am »
Momentálně je hra odstavena a jistě pracujeme na něčem pro Vás. Jakmile bude vše dokončeno bude opět možno hrát.
@ pikasek « čtv 11:02 am »
Sakra, potřeboval jsem doběhnout na konec keri aby mi už běžel čas na vstup do cido a když jsem u královen tak to zrovna vypnete :D
@ Kaenos « čtv 10:51 am »
@Lejno :  @MoravskyPepin :  :whistle: :whistle: :think:
@ Lejno « čtv 10:31 am »
Stihame o 12 cido ci mozem ísť preč 😂
@ MoravskyPepin « čtv 9:26 am »
Dneska zlatá formule?
@ TomasFoxx « čtv 9:26 am »
zas to spadlo
@ qSTRoNgMANp « čtv 1:00 am »
Máte taky den ?
@ Thamik « stř 11:17 pm »
Čau neví někdo prosím jak je jmenem na forku Roman23 ? Děkuji
@ SamJsiLama « stř 11:14 pm »
@Lejno :  Tak o tobě vím, ty jsi případ sám pro sebe 🙃😆
@ Lejno « stř 11:08 pm »
@SamJsiLama :  ja cs
@ SamJsiLama « stř 10:45 pm »
Tak kdo je ještě tak moc divnej v modrý a chodí do cido? 🤣
@ qSTRoNgMANp « stř 10:44 pm »
Ne není :DDD
@ qSTRoNgMANp « stř 10:43 pm »
https://ctrlv.cz/JYjX WTF WTF ? ? ?
@ Kaenos « stř 10:43 pm »
Server by už měl být v pořádku. V případě potíží nás kontaktujte.
@ SamJsiLama « stř 10:42 pm »
Není to náhodou Kaage? 🤔
@ TomasFoxx « stř 10:37 pm »
že prej selase nedam nemam okřídlo😂😂😂 jinej zabijak😂
@ qSTRoNgMANp « stř 10:37 pm »
vidite chat 2x ? :D
@ Boro3 « stř 10:25 pm »
Tak treba začať :D
@ devils636 « stř 10:24 pm »
co von viš kolik je děti spěj a ja do hospody nechodím :D
@ Boro3 « stř 10:22 pm »
Ekura vám chce naznačiť žeby ste si vybehli von. Tak šup šup
@ SamJsiLama « stř 10:18 pm »
🤣🤣🤣🤣🤣
@ devils636 « stř 10:17 pm »
:D
@ devils636 « stř 10:17 pm »
AHa
@ pikasek « stř 10:17 pm »
@devils636 :  Nechci ti brát iluze, ale ani s okřídlem ho nedáš :D :D
@ qSTRoNgMANp « stř 10:16 pm »
Selase nedas urcite solo ani s top vybavou
@ devils636 « stř 10:16 pm »
:D selase nedam až budu mit okřidlo
@ qSTRoNgMANp « stř 10:16 pm »
@devils636 :  Po zabiti Selase se začnou spawnovat metiny.
@ pikasek « stř 10:16 pm »
@devils636 :  prvně zabít Selase :D
@ pikasek « stř 10:16 pm »
@devils636 :  časem se to zlepší uvidíš :fight:
@ devils636 « stř 10:15 pm »
Hele kluci co potřebuju kdybych šel sekat metiny jsou tam ?

Kdo chatuje