Stránka 1 z 1

Manuál BBCode použitelných na fóru

Napsal: úte 30. dub 2013 18:50:46
od Script
Seznam nových BBCode použitelných na fóru:Zde najdete seznam všech nových veřejně dostupných BBCode, které můžete dle libosti používat ve svých příspěvcích. Průvodce základními BBcody lze najít :arrow:zde.

Vždy prosím zvažte, jestli je použití na místě a jestli jím zbytečně nezhoršujete čitelnost příspěvku. Většinu popsaných kódů v běžném editoru nenajdete, chceme totiž zachovat co největší přehlednost. Takové kódy si tedy musíte vytvořit ručně (hranaté závorky napíšete rychle pomocí kombinace Pravý alt + F a Pravý alt + G).

[o][s][sub][sup][glow] Textové efekty
Veškeré efekty je možno libovolně kombinovat. Barvu záře textu je možno zadat jak slovně (anglické názvy barev), tak i číselným HEX-kódem (Odkaz v novém okněpříklady).

Kód: Vybrat vše

Normální, [o]nadtržený[/o], [s]přeškrtnutý[/s]  a [glow=lime]zářící[/glow] text. Také [sub]subscript[/sub] a [sup]superscript[/sup].
Normální, nadtržený, přeškrtnutý a zářící text. Také subscript a superscript.

[urln] Odkaz do nového okna
Tento typ odkazu je vhodné použít, pokud směřuje mimo doménu ekura.cz. Po kliknutí se otevře nová záložka, nebo nové okno s adresou (podle nastavení vašeho prohlížeče).

Kód: Vybrat vše

[urln=http://ekura.cz/]Odkaz do nového okna[/urln]
Odkaz v novém okněOdkaz do nového okna

[imgr] Obrázek s nadefinovanou velikostí
Pomocí této značky lze zobrazit obrázek v jiné, než jeho původní velikosti. To se může hodit například pokud chcete, aby se váš obrázek vešel na řádek.

Kód: Vybrat vše

[imgr=25,25]http://www.ekura.cz/img/item/25041.png[/imgr] Magický kámen (25x25)
[imgr=64,64]http://www.ekura.cz/img/item/25041.png[/imgr] Magický kámen (64x64)
Obrázek Magický kámen (25x25)
Obrázek Magický kámen (64x64)

[spoiler] Spoiler
Slouží ke skrytí částí příspěvku, dokud si jej uživatel nerozklikne. Lze do něj umístit libovolný obsah včetně obrázků a tabulek (vyjma dalších spoilerů).

Kód: Vybrat vše

[spoiler]Tento text se objeví až po rozkliknutí[/spoiler]
[spoiler="Vlastní popiska"]Tento spoiler má vlastní popisku[/spoiler]
Spoiler:
Tento text se objeví až po rozkliknutí
Vlastní popiska:
Tento spoiler má vlastní popisku

[left][center][right] Pozicování
Tyto tři značky slouží k zarovnání obsahu doleva (výchozí), na střed, nebo doprava.

Kód: Vybrat vše

[left]Text zarovnaný doleva[/left]
[center]Text zarovnaný na střed[/center]
[right]Text zarovnaný doprava[/right]
Text zarovnaný doleva
Text zarovnaný na střed
Text zarovnaný doprava

[justify] Zarovnání do bloku
Pomocí této značky lze text zarovnat do souvislého bloku, podobně, jako například ve Wordu.

Kód: Vybrat vše

[justify]Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer Pellentesque Sed ut ipsum faucibus. At malesuada ac augue laoreet at Suspendisse libero nulla semper Curabitur. Ante id mauris feugiat a a pede tempor at Vestibulum consectetuer. Enim platea et elit et Vestibulum habitasse non dictumst et vel. Montes semper aliquam lorem lorem est libero id tristique ut semper. Dolor Nam libero semper urna ut quam neque Donec consectetuer.[/justify]
Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer Pellentesque Sed ut ipsum faucibus. At malesuada ac augue laoreet at Suspendisse libero nulla semper Curabitur. Ante id mauris feugiat a a pede tempor at Vestibulum consectetuer. Enim platea et elit et Vestibulum habitasse non dictumst et vel. Montes semper aliquam lorem lorem est libero id tristique ut semper. Dolor Nam libero semper urna ut quam neque Donec consectetuer.

[table] Tabulka
Tabulky slouží ke zpřehlednění většího množství informací. Zapisují se podobně, jako v HTML (návod). Pro rychlé vytvoření tabulky lze použít tuto utilitu. Pro řádky tabulky použijte značku [tr], pro nadpisové buňky pak [th] a obyčejné buňky [td]. Buňky lze slučovat přidáním parametru, kdy první číslo v pořadí je colspan, druhé rowspan (např. [td=3,2] je buňka o šířce tří buněk a výšce dvou).
Pozn.: Chcete-li obsah tabulky zarovnat na střed, přidejte k ní parametr center ([table=center]).

Kód: Vybrat vše

[table]
  [tr][th=2,1]Nadpis[/th][/tr]
  [tr][th]B[/th][td]2000[/td][/tr]
[/table]
Nadpis
B2000

[table_r] Tabulka bez rámečku
Tento typ tabulky můžete použít tehdy, pokud pro vás nejsou rámečky žádoucí a chcete například pouze seřadit informace rovnoměrně pod sebe.
Pozn.: Do této tabulky je možno umístit pouze značky [tr] a [td].

Kód: Vybrat vše

[table_r]
  [tr][td]A[/td][td]1[/td][/tr]
  [tr][td]B[/td][td]2[/td][/tr]
[/table_r]
A1
B2

[zalozka] Záložka
Tato značka umožňuje odkázat na určité místo v příspěvku odjinud z daného tématu. Typickým použitím je například tvorba obsahu u velmi dlouhých příspěvků.
Pozn.: Pro pojmenování záložky je možno použít libovolné kladné celé číslo.

Kód: Vybrat vše

[novazalozka]1[/novazalozka]Na toto místo odkážeme odjinud z příspěvku
[zalozka=1]Odkaz vede z tohoto místa[/zalozka]
:arrow: Na toto místo odkážeme odjinud z příspěvku
Odkaz vede z tohoto místa

[youtube] YouTube video
Značka sloužící k vložení videa z populárního serveru Odkaz v novém okněYouTube. Vždy do značky kopírujeme pouze identifikátor videa, například z Odkaz v novém okněhttp://youtu.be/eXqPYte8tvc zkopírujeme jen modře vyznačenou část.
Pozn.: Chcete-li zobrazit pouze zvukový přehrávač bez videa, použijte parametr audio (viz druhý příklad).

Kód: Vybrat vše

[youtube]eXqPYte8tvc[/youtube]
Pouze zvuk:[youtube=audio]eXqPYte8tvc[/youtube]
Pouze zvuk:
[rovnice] Rovnice
Tato značka slouží pro grafický zápis rovnic metodou LaTeX. Pro jednoduchost je možno využít Odkaz v novém okněCodeCogs Editor.

Kód: Vybrat vše

[rovnice]x = \frac{a}{3}[/rovnice]


[abbr] Zkratka
Tato značka slouží k označení nějaké zkratky, nebo k vysvětlení pojmu. Po najetí myší na daný text se zobrazí bublina s nápovědou.

Kód: Vybrat vše

[abbr="World Wide Web"]WWW[/abbr]
WWW

[legend] Legenda
Tato značka slouží k vytvoření rámečku s nadpisem. Text v samotném rámečku je záměrně větší, lze jej samozřejmě v případě upravovat pomocí značky [size].

Kód: Vybrat vše

[legend="Co je legenda?"]Legendou se rozumí vysvětlující popisek, ale také třeba smyšlená historka.[/legend]
Co je legenda?Legendou se rozumí vysvětlující popisek, ale také třeba smyšlená historka.

[col] Sloupce
Pomocí této značky můžete text rozdělit přehledně do dvou sloupců. Svislou čáru, kterou je potřeba vložit do kódu na znamení rozdělujícího bodu sloupců, můžete vytvořit jednoduše pomocí + + .

Kód: Vybrat vše

[col]Zde se nachází první sloupec.|Zde je sloupec druhý.[/col]
Zde se nachází první sloupec.Zde je sloupec druhý.

[imgleft][imgright] Obtékání obrázku v textu
Při použití tohoto kódu [imgleft] dojde k těsnému obtékání obrázku textem po levé straně. Značka [imgright] umožní psaní vedle obrázku umístěného vpravo, v kombinaci s [justify], případně [right] dojde taktéž k těsnému obepnutí obrázku, jako v případě prvně jmenovaného.

Kód: Vybrat vše

[imgleft]http://www.ekura.cz/img/item/70030.png[/imgleft]Červený monokl je velmi vzácný předmět. Pomůže při vylepšení tvé výbavy na vyšších stupních.
Používá se na předměty +7.
Červený monokl je velmi vzácný předmět.Pomůže při vylepšení tvé výbavy na vyšších stupních.
Používá se na předměty +7.

Kód: Vybrat vše

[imgright]http://www.ekura.cz/img/item/70030.png[/imgright]Červený monokl je velmi vzácný předmět.Pomůže při vylepšení tvé výbavy na vyšších stupních.
Používá se na předměty +7.
Červený monokl je velmi vzácný předmět.Pomůže při vylepšení tvé výbavy na vyšších stupních.
Používá se na předměty +7.

[scroll] Rolovaný text
Pro dlouhý obsah vloženo do spoileru:

Kód: Vybrat vše

[scroll]Za jakékoli přestupky proti pravidlům jsou ukládány postihy a blokace dle stanoveného interního postupu.
Řešení konkrétního přestupku provádí člen týmu na základě druhu přestupku, způsobu zjištění a dalších aspektech, ovlivňujících udělení patřičného postihu, či blokace, a to buď přímo ve hře, na fóru, supportu či webu.
Pokud je přestupek nahlášen na Supportu, je prohřešek řešen bez jakékoli účasti majitele herního účtu, který má však právo se zpětně proti udělenému postihu, či blokaci, odvolat, a to pouze přes Support, kde bude s členem týmu řešit výhradně konkrétní případ.
Na odvolání běží lhůta 30 dní od data blokace, po kterou má tým uchovány veškeré důkazy k blokaci
Tiket vytvořený s obsahem „já jsem nic neudělal“ a tikety s podobným obsahem, nejsou považovány za relevantní a takové tikety budou uzavřeny bez předchozí odpovědi.
Důkazní materiál k danému postihu zůstává dále vždy pouze v držení členů týmu a není povinností jej zasílat uživateli, postiženému uděleným postihem, či blokací, aby mu byl dokázán přestupek.
Prohřešek vždy řeší výhradně ten člen týmu, který postih, či blokaci, udělil a teprve pokud není uživatel s řešením konkrétního člena týmu spokojen a cítí se s vyřčeným řešením poškozen, může na Supportu požádat o postoupení vyšší instanci k řešení případu, tedy LGM.
Tuto žádost je nutné v tiketu jednoznačně uvést („S tebou to řešit nebudu, dej to někomu jinému na starost.“ není relevantní žádost o předání).
Pokud byl postih udělen přímo LGM (nebo vyšší instancí), nelze se již odvolat na vyšší instanci a LGM může pouze vzniklý spor předat k řešení GA, ale to výhradně na základě vlastního rozhodnutí.
Pokud požádáte o předání LGM a bude evidentní, že GM při řešení sporu nepochybil, či je domáhání se postoupení sporu k řešení vyšší instancí bezdůvodné, může být trest navýšen, a to z důvodu maření výkonu člena týmu.
Možné postihy a blokace, které se uplatňují na uživatele porušující pravidla
Chat Ban -> Zákaz veškeré komunikace ve hře na určitou dobu (zobrazí se časový údaj o délce blokace).
Odebrání bonusů -> odebrání automatického sběru peněz a rozšíření skladu.
Blokace účtu -> blokování konkrétního účtu (délka blokace je uvedena v nastavení účtu na webu).
Blokace účtů spadající pod určitý email -> stejné jako blokace účtu, ale se stejným či nižším postihem jsou postihnuty všechny účtu, spadající pod daného hráče.
Blokace počítače -> Launcher již nepovolí přihlášení z daného počítače na žádný herní účet.
Blokace IP adresy -> Blokování všech počítačů na internetové adrese.
Blokace rozsahu IP adresy -> Blokování všech počítačů na dané počítačové síti.
Blokace jsou nastaveny v ovládacím pultu pro GM tým, který sám určí velikost postihu na základě zadaných prohřešků.
Postihy mohou být kombinovány na základě závažnosti přestupku
V současné době je nastaven systém na tzv. trestné body (TB, dále jen TB).
Pokud nebyl v minulosti již uživateli udělen jakýkoli postih, či blokace na předchozích vytvořených herních účtech, pak každý nově vytvořený herní účet má stanovenu hodnotu TB rovnající se 0 (slovy „nule“) a uživatel tak má na daném herním účtu k dispozici veškeré zvýhodnění (bonusy), či služby.
Tyto TB se vždy sčítají a stav před zadáním postihu, či blokace je brán jako výchozí bod pro daný součet.
1 TB – 3 TB - automatické odebrání veškerých zvýhodnění (bonusů) ve hře
4 TB – 33 TB – dočasná blokace, přičemž každý TB znamená zablokování účtu na dobu 24 hodin. Zvýhodnění jsou taktéž odebrána.
34 TB a více – trvalá blokace
Amnestie je udělována, ale ta se týká pouze vrácení bonusů ve hře
Malá amnestie je udělována vždy 1. kalendářní den měsíce a platí pro herní účty, které mají méně než 6 TB (0 - 5).
Velká amnestie je udělována vždy 1. kalendářní den měsíce a platí pro herní účty, které mají méně než 16 TB (0 - 15) a kterým nebyly během uplynulých 365 dní uděleny žádné TB.
TB i po amnestii zůstávají na účtu připsány[/scroll]
Za jakékoli přestupky proti pravidlům jsou ukládány postihy a blokace dle stanoveného interního postupu.
Řešení konkrétního přestupku provádí člen týmu na základě druhu přestupku, způsobu zjištění a dalších aspektech, ovlivňujících udělení patřičného postihu, či blokace, a to buď přímo ve hře, na fóru, supportu či webu.
Pokud je přestupek nahlášen na Supportu, je prohřešek řešen bez jakékoli účasti majitele herního účtu, který má však právo se zpětně proti udělenému postihu, či blokaci, odvolat, a to pouze přes Support, kde bude s členem týmu řešit výhradně konkrétní případ.
Na odvolání běží lhůta 30 dní od data blokace, po kterou má tým uchovány veškeré důkazy k blokaci
Tiket vytvořený s obsahem „já jsem nic neudělal“ a tikety s podobným obsahem, nejsou považovány za relevantní a takové tikety budou uzavřeny bez předchozí odpovědi.
Důkazní materiál k danému postihu zůstává dále vždy pouze v držení členů týmu a není povinností jej zasílat uživateli, postiženému uděleným postihem, či blokací, aby mu byl dokázán přestupek.
Prohřešek vždy řeší výhradně ten člen týmu, který postih, či blokaci, udělil a teprve pokud není uživatel s řešením konkrétního člena týmu spokojen a cítí se s vyřčeným řešením poškozen, může na Supportu požádat o postoupení vyšší instanci k řešení případu, tedy LGM.
Tuto žádost je nutné v tiketu jednoznačně uvést („S tebou to řešit nebudu, dej to někomu jinému na starost.“ není relevantní žádost o předání).
Pokud byl postih udělen přímo LGM (nebo vyšší instancí), nelze se již odvolat na vyšší instanci a LGM může pouze vzniklý spor předat k řešení GA, ale to výhradně na základě vlastního rozhodnutí.
Pokud požádáte o předání LGM a bude evidentní, že GM při řešení sporu nepochybil, či je domáhání se postoupení sporu k řešení vyšší instancí bezdůvodné, může být trest navýšen, a to z důvodu maření výkonu člena týmu.
Možné postihy a blokace, které se uplatňují na uživatele porušující pravidla
Chat Ban -> Zákaz veškeré komunikace ve hře na určitou dobu (zobrazí se časový údaj o délce blokace).
Odebrání bonusů -> odebrání automatického sběru peněz a rozšíření skladu.
Blokace účtu -> blokování konkrétního účtu (délka blokace je uvedena v nastavení účtu na webu).
Blokace účtů spadající pod určitý email -> stejné jako blokace účtu, ale se stejným či nižším postihem jsou postihnuty všechny účtu, spadající pod daného hráče.
Blokace počítače -> Launcher již nepovolí přihlášení z daného počítače na žádný herní účet.
Blokace IP adresy -> Blokování všech počítačů na internetové adrese.
Blokace rozsahu IP adresy -> Blokování všech počítačů na dané počítačové síti.
Blokace jsou nastaveny v ovládacím pultu pro GM tým, který sám určí velikost postihu na základě zadaných prohřešků.
Postihy mohou být kombinovány na základě závažnosti přestupku
V současné době je nastaven systém na tzv. trestné body (TB, dále jen TB).
Pokud nebyl v minulosti již uživateli udělen jakýkoli postih, či blokace na předchozích vytvořených herních účtech, pak každý nově vytvořený herní účet má stanovenu hodnotu TB rovnající se 0 (slovy „nule“) a uživatel tak má na daném herním účtu k dispozici veškeré zvýhodnění (bonusy), či služby.
Tyto TB se vždy sčítají a stav před zadáním postihu, či blokace je brán jako výchozí bod pro daný součet.
1 TB – 3 TB - automatické odebrání veškerých zvýhodnění (bonusů) ve hře
4 TB – 33 TB – dočasná blokace, přičemž každý TB znamená zablokování účtu na dobu 24 hodin. Zvýhodnění jsou taktéž odebrána.
34 TB a více – trvalá blokace
Amnestie je udělována, ale ta se týká pouze vrácení bonusů ve hře
Malá amnestie je udělována vždy 1. kalendářní den měsíce a platí pro herní účty, které mají méně než 6 TB (0 - 5).
Velká amnestie je udělována vždy 1. kalendářní den měsíce a platí pro herní účty, které mají méně než 16 TB (0 - 15) a kterým nebyly během uplynulých 365 dní uděleny žádné TB.
TB i po amnestii zůstávají na účtu připsány

Kód: ŠVÝCARSKO

[p] Odsazený odstavec

Kód: Vybrat vše

[p]Při použití tohoto kódu na jednotlivý odstavec dojde k odsazení jeho prvního řádku a vytvoří tak následující formátování. Vhodné pro použití při psaní příběhů či dlouhých textů, kterým chcete zachovat přehlednost.[/p]
Při použití tohoto kódu na jednotlivý odstavec dojde k odsazení jeho prvního řádku a vytvoří tak následující formátování. Vhodné pro použití při psaní příběhů či dlouhých textů, kterým chcete zachovat přehlednost.

Poslední aktualizace: 30. červenec 2016