Lagy vo Swampe

Diskuze o velkém bažinatém území, kam nedoporučujeme vstupovat bez opičí krve.
peremonik
Lv.2
Lv.2
Příspěvky: 7
Registrován: úte 13. dub 2021 16:26:16
Dal poděkování: 2 poděkování

Lagy vo Swampe

Příspěvek od peremonik » úte 13. dub 2021 16:49:42

Zdravím drahý moji spolubojovníci. Chcem sa opýtať, že či je možné eliminovať lagy vo Swampe ... viem, že táto téma sa tu už rozoberala veľakrát ale mal som pocit, že práve môj pc by to mal zvládnuť.
Môj PC:
Grafika: RTX 2080 8GB
Procesor i7 8 jadier 9generácia - Coffe lake
32GB ram DDR4
Myslím ,že viac písať nemusím... samozrejme som schopný to premnožiť vo swampe bez akýchkoľvek problémov, chodím na orkov dávam im tak 13k (s warom) No sem tam keď to premnožím mi FPS skočia z 60 na 1 a nejde nič.
Chcel som sa Vás opýtať,že či sa mi oplatí možnosť renderu cez CPU nakoľko mám RTX a tá má real time tracing (lepšie na render 3Dčka, render rôznych animácií a pod.) zatiaľ čo GTX je lepšia na hry. No na druhú stranu(opravte ma ak sa mýlim) som niekde čítal ,že metin využíva iba jedno jadro, čo je podľa mňa kontraproduktívne.
Prvý krát som tam išiel s najlepšie nastavenou grafikou, no pomaly mi došlo, že ani môj vesmírny PC nemá šancu usekať 1000 orkov :D
Pomaly som znižoval detaily, vypínal napisy postáv a tak. Mám pocit ,že zmenšenie okna to len zhoršilo (môj pohľad na vec).
Uzavrel by som to teda asi otázkou ... že či swamp proste bude lagovať, keď sa to premnoží a treba viac kontrolovať množenie, alebo je možnosť to nejak fixnúť?
S pozdravom Peremonik :))

Uživatelský avatar
Soulicek
Lv.8
Lv.8
Příspěvky: 47
Registrován: pon 25. čer 2018 14:07:00
Dal poděkování: 24 poděkování
Dostal poděkování: 35 poděkování

Re: Lagy vo Swampe

Příspěvek od Soulicek » úte 13. dub 2021 17:06:23

peremonik píše: úte 13. dub 2021 16:49:42 Zdravím drahý moji spolubojovníci. Chcem sa opýtať, že či je možné eliminovať lagy vo Swampe ... viem, že táto téma sa tu už rozoberala veľakrát ale mal som pocit, že práve môj pc by to mal zvládnuť.
Môj PC:
Grafika: RTX 2080 8GB
Procesor i7 8 jadier 9generácia - Coffe lake
32GB ram DDR4
Myslím ,že viac písať nemusím... samozrejme som schopný to premnožiť vo swampe bez akýchkoľvek problémov, chodím na orkov dávam im tak 13k (s warom) No sem tam keď to premnožím mi FPS skočia z 60 na 1 a nejde nič.
Chcel som sa Vás opýtať,že či sa mi oplatí možnosť renderu cez CPU nakoľko mám RTX a tá má real time tracing (lepšie na render 3Dčka, render rôznych animácií a pod.) zatiaľ čo GTX je lepšia na hry. No na druhú stranu(opravte ma ak sa mýlim) som niekde čítal ,že metin využíva iba jedno jadro, čo je podľa mňa kontraproduktívne.
Prvý krát som tam išiel s najlepšie nastavenou grafikou, no pomaly mi došlo, že ani môj vesmírny PC nemá šancu usekať 1000 orkov :D
Pomaly som znižoval detaily, vypínal napisy postáv a tak. Mám pocit ,že zmenšenie okna to len zhoršilo (môj pohľad na vec).
Uzavrel by som to teda asi otázkou ... že či swamp proste bude lagovať, keď sa to premnoží a treba viac kontrolovať množenie, alebo je možnosť to nejak fixnúť?
S pozdravom Peremonik :))
No ono tu je ten problém že môžeš mať PC aký chceš ten swamp sa proste lagovať bude vždy s tým nič nespravíš... keďže metin ako hra taká je veľmi stará a pokial viem využíva iba 1 jadro z procesoru tak tie lagy budú proste furt bohužial
ObrázekLuckySoulObrázekObrázekObrázekObrázek
🔥 Archer :fire:Jinno1451523/60

peremonik
Lv.2
Lv.2
Příspěvky: 7
Registrován: úte 13. dub 2021 16:26:16
Dal poděkování: 2 poděkování

Re: Lagy vo Swampe

Příspěvek od peremonik » úte 13. dub 2021 17:06:34

update: asi sa mi to cez to CPU neoplatí :D
swamp cpu.png

Edit: Soulicek, ďakujem za odpoveď, presne niečo také som chcel(nechcel) počuť :))

harba
Lv.7
Lv.7
Příspěvky: 31
Registrován: sob 03. kvě 2014 12:16:24
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 4 poděkování

Re: Lagy vo Swampe

Příspěvek od harba » úte 13. dub 2021 20:12:09

Dle mého záleží i na rychlosti připojení k internetu. Já když jsem ve swampu připojený přes wi-fi, tak dám vždycky o něco méně yang, než když jsem připojený přes kabel (vyšší rychlost) a to z důvodu, že se mi to o něco víc seká, tím pádem nemůžu tak často nahánět mobky a mám jich na sobě o něco méně.
Dost to poznám hlavně na tom, že když jsem na wi-fi, sekám mobky, mám zhruba 10-15 FPS a naženu pár skupinek okolo, tak najednou hra zamrzne a já můžu akorát tak natvrdo vypnout hru, odjet co nejdál postupně to vysekat. Když stejnou věc udělám když jsem připojený přes kabel, tak sice taky FPS dropnou, ale jenom na třeba 4-5 FPS a to se dá ještě ustát a za nějakou dobu to vysekám a FPS jdou zase nahoru.

Uživatelský avatar
SamJsiLama
Lv.16
Lv.16
Příspěvky: 144
Registrován: stř 03. dub 2019 9:20:35
Dal poděkování: 90 poděkování
Dostal poděkování: 88 poděkování

Re: Lagy vo Swampe

Příspěvek od SamJsiLama » úte 13. dub 2021 23:24:55

harba píše: úte 13. dub 2021 20:12:09 Dle mého záleží i na rychlosti připojení k internetu. Já když jsem ve swampu připojený přes wi-fi, tak dám vždycky o něco méně yang, než když jsem připojený přes kabel (vyšší rychlost) a to z důvodu, že se mi to o něco víc seká, tím pádem nemůžu tak často nahánět mobky a mám jich na sobě o něco méně.
Dost to poznám hlavně na tom, že když jsem na wi-fi, sekám mobky, mám zhruba 10-15 FPS a naženu pár skupinek okolo, tak najednou hra zamrzne a já můžu akorát tak natvrdo vypnout hru, odjet co nejdál postupně to vysekat. Když stejnou věc udělám když jsem připojený přes kabel, tak sice taky FPS dropnou, ale jenom na třeba 4-5 FPS a to se dá ještě ustát a za nějakou dobu to vysekám a FPS jdou zase nahoru.
FPS nejsou ale závislé na rychlosti tvého internetového připojení 🤷🤷 to si pleteš s pingem. To jsou celkem dvě odlišné věci.

Možná, když vyděláš vždy míň přes Wi-Fi, tak je možné, že tvoje Wi-Fi připojení má nějaké mikro výpadky, které zapříčiní pád hry na několik málo vteřin, takže přestaneš na chvíli sekat a tím ztrácíš výdělek. Jinak to nevidím, na druhou stranu ani nevím jak moc stabilní výsledek může mít vydělávání ve swampu. Je to podle mě jako všude ovlivněné dost dropem karem/prutů.
Obrázek Georgiew Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
GreatestEvil
88k+
Full
P
P
P

harba
Lv.7
Lv.7
Příspěvky: 31
Registrován: sob 03. kvě 2014 12:16:24
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 4 poděkování

Re: Lagy vo Swampe

Příspěvek od harba » stř 14. dub 2021 10:56:59

SamJsiLama píše: úte 13. dub 2021 23:24:55
harba píše: úte 13. dub 2021 20:12:09 Dle mého záleží i na rychlosti připojení k internetu. Já když jsem ve swampu připojený přes wi-fi, tak dám vždycky o něco méně yang, než když jsem připojený přes kabel (vyšší rychlost) a to z důvodu, že se mi to o něco víc seká, tím pádem nemůžu tak často nahánět mobky a mám jich na sobě o něco méně.
Dost to poznám hlavně na tom, že když jsem na wi-fi, sekám mobky, mám zhruba 10-15 FPS a naženu pár skupinek okolo, tak najednou hra zamrzne a já můžu akorát tak natvrdo vypnout hru, odjet co nejdál postupně to vysekat. Když stejnou věc udělám když jsem připojený přes kabel, tak sice taky FPS dropnou, ale jenom na třeba 4-5 FPS a to se dá ještě ustát a za nějakou dobu to vysekám a FPS jdou zase nahoru.
FPS nejsou ale závislé na rychlosti tvého internetového připojení 🤷🤷 to si pleteš s pingem. To jsou celkem dvě odlišné věci.

Možná, když vyděláš vždy míň přes Wi-Fi, tak je možné, že tvoje Wi-Fi připojení má nějaké mikro výpadky, které zapříčiní pád hry na několik málo vteřin, takže přestaneš na chvíli sekat a tím ztrácíš výdělek. Jinak to nevidím, na druhou stranu ani nevím jak moc stabilní výsledek může mít vydělávání ve swampu. Je to podle mě jako všude ovlivněné dost dropem karem/prutů.
Nic si nepletu, Wi-Fi žádné mikro výpadky nemá.
Úplně nedává smysl, co si napsal. Nemyslím to špatně, ale jak se asi projeví nízký ping? Logicky tím, že ti spadnou FPS. Ping je jenom ukazatel, že je příčinou připojení k internetu a ne něco jiného.

Ekura je hra přes internet, takže logicky rychlost internetu musí mít vliv na celkový počet snímků za sekundu. Pokud hra nestíhá přenášet všechna data z klienta na server a obráceně, tak se logicky budou vynechávat některé updaty (myšleno snímky) a dojde k omezení počtu snímků za sekundu. Pokud se najednou enormně zvýší množství přenášení dat (hodně namnožených mobů) a internet nestíhá přenést všechna data, tak se to musí někde projevit.
Otázkou je do jaké míry pomůže vyšší rychlost internetu. Metin je stará hra a pravděpodobně nebude mít implementovaný žádný Object Pool či podobný pattern, takže určitě je hranice, kdy vyšší rychlost internetu nebo silnější stroj na straně klienta už nemají žádný smysl, protože to hra jaké taková nebo server na kterém hra běží nezvládá.

Uživatelský avatar
schvarz
Lv.26
Lv.26
Příspěvky: 650
Registrován: pon 09. srp 2010 17:03:41
Dal poděkování: 124 poděkování
Dostal poděkování: 383 poděkování

Re: Lagy vo Swampe

Příspěvek od schvarz » stř 14. dub 2021 12:45:43

harba píše: stř 14. dub 2021 10:56:59
SamJsiLama píše: úte 13. dub 2021 23:24:55
harba píše: úte 13. dub 2021 20:12:09 Dle mého záleží i na rychlosti připojení k internetu. Já když jsem ve swampu připojený přes wi-fi, tak dám vždycky o něco méně yang, než když jsem připojený přes kabel (vyšší rychlost) a to z důvodu, že se mi to o něco víc seká, tím pádem nemůžu tak často nahánět mobky a mám jich na sobě o něco méně.
Dost to poznám hlavně na tom, že když jsem na wi-fi, sekám mobky, mám zhruba 10-15 FPS a naženu pár skupinek okolo, tak najednou hra zamrzne a já můžu akorát tak natvrdo vypnout hru, odjet co nejdál postupně to vysekat. Když stejnou věc udělám když jsem připojený přes kabel, tak sice taky FPS dropnou, ale jenom na třeba 4-5 FPS a to se dá ještě ustát a za nějakou dobu to vysekám a FPS jdou zase nahoru.
FPS nejsou ale závislé na rychlosti tvého internetového připojení 🤷🤷 to si pleteš s pingem. To jsou celkem dvě odlišné věci.

Možná, když vyděláš vždy míň přes Wi-Fi, tak je možné, že tvoje Wi-Fi připojení má nějaké mikro výpadky, které zapříčiní pád hry na několik málo vteřin, takže přestaneš na chvíli sekat a tím ztrácíš výdělek. Jinak to nevidím, na druhou stranu ani nevím jak moc stabilní výsledek může mít vydělávání ve swampu. Je to podle mě jako všude ovlivněné dost dropem karem/prutů.
Nic si nepletu, Wi-Fi žádné mikro výpadky nemá.
Úplně nedává smysl, co si napsal. Nemyslím to špatně, ale jak se asi projeví nízký ping? Logicky tím, že ti spadnou FPS. Ping je jenom ukazatel, že je příčinou připojení k internetu a ne něco jiného.

Ekura je hra přes internet, takže logicky rychlost internetu musí mít vliv na celkový počet snímků za sekundu. Pokud hra nestíhá přenášet všechna data z klienta na server a obráceně, tak se logicky budou vynechávat některé updaty (myšleno snímky) a dojde k omezení počtu snímků za sekundu. Pokud se najednou enormně zvýší množství přenášení dat (hodně namnožených mobů) a internet nestíhá přenést všechna data, tak se to musí někde projevit.
Otázkou je do jaké míry pomůže vyšší rychlost internetu. Metin je stará hra a pravděpodobně nebude mít implementovaný žádný Object Pool či podobný pattern, takže určitě je hranice, kdy vyšší rychlost internetu nebo silnější stroj na straně klienta už nemají žádný smysl, protože to hra jaké taková nebo server na kterém hra běží nezvládá.
Hele, to je jen tvoje spekulace. A chybná, abych tak dodal.
Vem si, když ti spadne net - hra běží ještě dalších 30 vteřin, můžeš tam běhat, jen ti nejdou otvírat stánky, sekat mobky, psát do chatu a podobně. A celou dobu máš stejně FPS, jako předtím. Takže tvoje tvrzení o souvislosti FPS a internetu na tomhle padá. Kdyby platilo, tak ti při spadnutí internetu hra okamžitě lagne, nepůjde hýbat kamerou a nahned by ti to spadlo.
Ekura je hra přes internet, takže logicky rychlost internetu musí mít vliv na celkový počet snímků za sekundu.
Chtěl bych vědět, proč tohle jako "logicky" má platit. Vypadáš, že programování alespoň částečně rozumíš, ale opravdu nevím, čím máš tohle tvrzení podložený (jestli třeba existuje nějaká online hra, kde jsou FPS přímo vázaná na rychlost internetu).

Nevíme, jak je hra napsaná, jestli tam je nějaký pattern nebo něco.
Ale podle mě tam něco na styl MVC patternu bude (model-view-controller). Rozhodně to nefunguje tak, že v hlavní smyčce je na tvrdku čekání na pakety od serveru a pokud nepřijdou, tak se hra nepřekreslí. Když to brutálně zjednoduším - bude tam nějaké vedlejší vlákno, které poslouchá, přijímá pakety od serveru a upravuje model (stav hry v okolí hráče). A potom tam bude hlavní vlákno, které vykresluje podle informací z modelu. Neříkám, že to je tahkle, třeba je to úplně jinak, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že rychlost internetu souvisí s vykreslováním obsahu okna.

A abych dodal k těm lagům ve swampu - ano, na vině je určitě implementace a silnější stroj/internet ti pomůže jen do určité míry, pak už to zlepšit prostě nejde. Ale to je kvůli tomu, že ta hra nebyla vyvíjená, aby to najednou renderovalo víc než 1000 mobek (proto tam nebude žádný object pool) a všechny s tím spojené efekty. K tomu v té hře někde bude memory leak, protože po čase ve swampu ti ta hra prostě spadne na critical error, takže to tam někde nejspíš teče.
Nic si nepletu, Wi-Fi žádné mikro výpadky nemá.
A tady to taky podle mě není úplně dobře.

Pakety neobsahujou CRC a další safety measures pro ověření celistvosti a neporušení paketů jen tak pro nic za nic. Při používání wifi chca nechca dochází k interferenci a zatoulání paketů a poměrně často je třeba je posílat znova, od toho tam ten protokol je. Byť ty novější wifi protokoly jako 802.11n jsou už opravdu chytrý, tak se to furt nemůže rovnat se starým dobrým ethernetem, který je rychlejší a spolehlivější. Některý pakety se přes wifi zkrátka zatoulají a nedorazí. A kvůli horší odezvě potom může trvat déle, než sesekáš hlouček mobek a tudíž horší výdělek.


Jo a abych dodal ještě úplně - ty lagy ve swampu jsou prakticky jediná věc, která pořádně limituje výdělky, co si lidi ze swampu odnáší. Kdyby se to nelagovalo vůbec, tak si myslím, že výdělky ze swampu by mohly být dost možná i vyšší, než ty z entu.

harba
Lv.7
Lv.7
Příspěvky: 31
Registrován: sob 03. kvě 2014 12:16:24
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 4 poděkování

Re: Lagy vo Swampe

Příspěvek od harba » stř 14. dub 2021 14:31:53

schvarz píše: stř 14. dub 2021 12:45:43
harba píše: stř 14. dub 2021 10:56:59
SamJsiLama píše: úte 13. dub 2021 23:24:55

FPS nejsou ale závislé na rychlosti tvého internetového připojení 🤷🤷 to si pleteš s pingem. To jsou celkem dvě odlišné věci.

Možná, když vyděláš vždy míň přes Wi-Fi, tak je možné, že tvoje Wi-Fi připojení má nějaké mikro výpadky, které zapříčiní pád hry na několik málo vteřin, takže přestaneš na chvíli sekat a tím ztrácíš výdělek. Jinak to nevidím, na druhou stranu ani nevím jak moc stabilní výsledek může mít vydělávání ve swampu. Je to podle mě jako všude ovlivněné dost dropem karem/prutů.
Nic si nepletu, Wi-Fi žádné mikro výpadky nemá.
Úplně nedává smysl, co si napsal. Nemyslím to špatně, ale jak se asi projeví nízký ping? Logicky tím, že ti spadnou FPS. Ping je jenom ukazatel, že je příčinou připojení k internetu a ne něco jiného.

Ekura je hra přes internet, takže logicky rychlost internetu musí mít vliv na celkový počet snímků za sekundu. Pokud hra nestíhá přenášet všechna data z klienta na server a obráceně, tak se logicky budou vynechávat některé updaty (myšleno snímky) a dojde k omezení počtu snímků za sekundu. Pokud se najednou enormně zvýší množství přenášení dat (hodně namnožených mobů) a internet nestíhá přenést všechna data, tak se to musí někde projevit.
Otázkou je do jaké míry pomůže vyšší rychlost internetu. Metin je stará hra a pravděpodobně nebude mít implementovaný žádný Object Pool či podobný pattern, takže určitě je hranice, kdy vyšší rychlost internetu nebo silnější stroj na straně klienta už nemají žádný smysl, protože to hra jaké taková nebo server na kterém hra běží nezvládá.
Hele, to je jen tvoje spekulace. A chybná, abych tak dodal.
Vem si, když ti spadne net - hra běží ještě dalších 30 vteřin, můžeš tam běhat, jen ti nejdou otvírat stánky, sekat mobky, psát do chatu a podobně. A celou dobu máš stejně FPS, jako předtím. Takže tvoje tvrzení o souvislosti FPS a internetu na tomhle padá. Kdyby platilo, tak ti při spadnutí internetu hra okamžitě lagne, nepůjde hýbat kamerou a nahned by ti to spadlo.
Ekura je hra přes internet, takže logicky rychlost internetu musí mít vliv na celkový počet snímků za sekundu.
Chtěl bych vědět, proč tohle jako "logicky" má platit. Vypadáš, že programování alespoň částečně rozumíš, ale opravdu nevím, čím máš tohle tvrzení podložený (jestli třeba existuje nějaká online hra, kde jsou FPS přímo vázaná na rychlost internetu).

Nevíme, jak je hra napsaná, jestli tam je nějaký pattern nebo něco.
Ale podle mě tam něco na styl MVC patternu bude (model-view-controller). Rozhodně to nefunguje tak, že v hlavní smyčce je na tvrdku čekání na pakety od serveru a pokud nepřijdou, tak se hra nepřekreslí. Když to brutálně zjednoduším - bude tam nějaké vedlejší vlákno, které poslouchá, přijímá pakety od serveru a upravuje model (stav hry v okolí hráče). A potom tam bude hlavní vlákno, které vykresluje podle informací z modelu. Neříkám, že to je tahkle, třeba je to úplně jinak, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že rychlost internetu souvisí s vykreslováním obsahu okna.

A abych dodal k těm lagům ve swampu - ano, na vině je určitě implementace a silnější stroj/internet ti pomůže jen do určité míry, pak už to zlepšit prostě nejde. Ale to je kvůli tomu, že ta hra nebyla vyvíjená, aby to najednou renderovalo víc než 1000 mobek (proto tam nebude žádný object pool) a všechny s tím spojené efekty. K tomu v té hře někde bude memory leak, protože po čase ve swampu ti ta hra prostě spadne na critical error, takže to tam někde nejspíš teče.
Nic si nepletu, Wi-Fi žádné mikro výpadky nemá.
A tady to taky podle mě není úplně dobře.

Pakety neobsahujou CRC a další safety measures pro ověření celistvosti a neporušení paketů jen tak pro nic za nic. Při používání wifi chca nechca dochází k interferenci a zatoulání paketů a poměrně často je třeba je posílat znova, od toho tam ten protokol je. Byť ty novější wifi protokoly jako 802.11n jsou už opravdu chytrý, tak se to furt nemůže rovnat se starým dobrým ethernetem, který je rychlejší a spolehlivější. Některý pakety se přes wifi zkrátka zatoulají a nedorazí. A kvůli horší odezvě potom může trvat déle, než sesekáš hlouček mobek a tudíž horší výdělek.
V tom s tebou souhlasím, Wi-Fi určitě ztrácí pakety častěji než ethernet. Ke ztracení paketů ale může dojít kdekoliv na trase klient-server a pokud k němu dojde při použití TCP (což předpokládám že používá Metin), daný paket bude odeslán znova.
To, že moje Wi-Fi nemá žádné mikro výpadky bylo ale myšleno tak, že připojení je stabilní, kvalitní, stejně tak jako signál. Pakety se sice při použití Wi-Fi ztrácí, ale to i v Ethernetu, jen ne tak často. K těm packet loss přes Wi-Fi ale určitě nedochází tak často, aby to bylo značně poznat. V případě, který jsem popisoval, je jasné, že Wi-Fi má prostě menší kapacitu přenosu dat a pokud dojde k jejímu překročení, tak si s tím Ekura neumí poradit a kousne se.
Hlavním rozdílem mezi Wi-Fi a Ethernetem není to, že vzduchem se prostě ztrácí víc paketů, ale to, že vzduchem to nedorazí k routeru tak rychle, jako tím kabelem. Takže já si zase stojím za tou svojí původní myšlenkou. :)

Uživatelský avatar
schvarz
Lv.26
Lv.26
Příspěvky: 650
Registrován: pon 09. srp 2010 17:03:41
Dal poděkování: 124 poděkování
Dostal poděkování: 383 poděkování

Re: Lagy vo Swampe

Příspěvek od schvarz » stř 14. dub 2021 17:15:26

harba píše: stř 14. dub 2021 14:31:53
V tom s tebou souhlasím, Wi-Fi určitě ztrácí pakety častěji než ethernet. Ke ztracení paketů ale může dojít kdekoliv na trase klient-server a pokud k němu dojde při použití TCP (což předpokládám že používá Metin), daný paket bude odeslán znova.
To, že moje Wi-Fi nemá žádné mikro výpadky bylo ale myšleno tak, že připojení je stabilní, kvalitní, stejně tak jako signál. Pakety se sice při použití Wi-Fi ztrácí, ale to i v Ethernetu, jen ne tak často. K těm packet loss přes Wi-Fi ale určitě nedochází tak často, aby to bylo značně poznat. V případě, který jsem popisoval, je jasné, že Wi-Fi má prostě menší kapacitu přenosu dat a pokud dojde k jejímu překročení, tak si s tím Ekura neumí poradit a kousne se.
Hlavním rozdílem mezi Wi-Fi a Ethernetem není to, že vzduchem se prostě ztrácí víc paketů, ale to, že vzduchem to nedorazí k routeru tak rychle, jako tím kabelem. Takže já si zase stojím za tou svojí původní myšlenkou. :)
Hele, povím ti to takhle - protokol říká, že by vše mělo fungovat. Ale z mojí zkušenosti to tak není, když jsem hrál na wifi, tak se ta hra dost zpožďovala a ke hromadě věcí ve finále vůbec nedošlo. Měl jsem víc ghost mobek a podobně.

harba
Lv.7
Lv.7
Příspěvky: 31
Registrován: sob 03. kvě 2014 12:16:24
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 4 poděkování

Re: Lagy vo Swampe

Příspěvek od harba » stř 14. dub 2021 21:35:38

schvarz píše: stř 14. dub 2021 17:15:26
harba píše: stř 14. dub 2021 14:31:53
V tom s tebou souhlasím, Wi-Fi určitě ztrácí pakety častěji než ethernet. Ke ztracení paketů ale může dojít kdekoliv na trase klient-server a pokud k němu dojde při použití TCP (což předpokládám že používá Metin), daný paket bude odeslán znova.
To, že moje Wi-Fi nemá žádné mikro výpadky bylo ale myšleno tak, že připojení je stabilní, kvalitní, stejně tak jako signál. Pakety se sice při použití Wi-Fi ztrácí, ale to i v Ethernetu, jen ne tak často. K těm packet loss přes Wi-Fi ale určitě nedochází tak často, aby to bylo značně poznat. V případě, který jsem popisoval, je jasné, že Wi-Fi má prostě menší kapacitu přenosu dat a pokud dojde k jejímu překročení, tak si s tím Ekura neumí poradit a kousne se.
Hlavním rozdílem mezi Wi-Fi a Ethernetem není to, že vzduchem se prostě ztrácí víc paketů, ale to, že vzduchem to nedorazí k routeru tak rychle, jako tím kabelem. Takže já si zase stojím za tou svojí původní myšlenkou. :)
Hele, povím ti to takhle - protokol říká, že by vše mělo fungovat. Ale z mojí zkušenosti to tak není, když jsem hrál na wifi, tak se ta hra dost zpožďovala a ke hromadě věcí ve finále vůbec nedošlo. Měl jsem víc ghost mobek a podobně.
Tak já zase hraju na Wi-Fi na noťasu pořád a nemám s tím problém. Pouze když jdu swamp tak natáhnu kabel, protože ten se přes Wi-Fi fakt jet nedá :D

Odpovědět

  • You do not have permission to post in chat.
@ Angela « pon 6:48 pm »
To je dobry napad, dekuji.
@ ddavidd « pon 6:47 pm »
Pokiaľ podáš kvalitné a dôveryhodné informácie, tak sa to dá zmeniť aj cez ticket iného účtu
@ Angela « pon 6:40 pm »
Zdravim lidi, mam dotaz. Na uctu mam email, ktery je smazany a ted mi nejde zmenit na novy, jelikoz se odkazy zasilaji na starej email. Ani ticket nejde podat, protoze se to furt zasila na ten starej email a ted se kvuli tomu nemuzu prihlasit do hry. Co ted? Poradite mi prosiiiim?
@ schvarz « pon 3:13 pm »
čuspic a pevný nervy
@ Ezzo95 « pon 3:13 pm »
jak rikas. :) tahle debata by se mohla vest jeste dlouho kazdopadne odpoved jsem dostal a dekuji ti. Ted musim ficet tak preji hezky zbytek dne :)
@ schvarz « pon 3:12 pm »
Pokud není někde místo, znamená to, že to očividně je populární/lukrativní místo. Když přidáš víc cháček, tak to bude farmit víc lidí, čímž se výrazně zvýší nabídka těch věcí, co tam dropujou, což prostě má významnej efekt na ekonomickou situaci. A pokud se jedná o místo, kde padají čistý yangy, tak to zase znamená ještě větší inflaci, což už teď je obrovskej problém.
@ schvarz « pon 3:10 pm »
Přidávat CHáčka znamená významně ovlivnit ekonomiku hry
@ Ezzo95 « pon 3:10 pm »
nemluvime tu o novych lokacich vecech apod.. tam je sance docela miziva rekl bych. A samozrejme pridat dalsi CHcka taky neni asi jednoduche jak pises ale toho casu uz nato bylo spousta
@ schvarz « pon 3:10 pm »
Nevím, krapet mně teď připomínáš člověka, co křičí na mrak
@ Ezzo95 « pon 3:09 pm »
porad spouusta lidi cpe do ekury penize a clovek by mozna cekal ze se server s takovou historii trosicku posune
@ schvarz « pon 3:09 pm »
Tenhle problém nemá jednoduché řešení.
@ Ezzo95 « pon 3:09 pm »
je mi jasne ze napadlo. proto nechapu ze ani po 12 letech je to stejne
@ schvarz « pon 3:08 pm »
Myslíš si, že jsi první, koho to napadlo? Swamp existuje 12 let, máš pocit, že to nikoho předtím nenapadlo? :D
@ Ezzo95 « pon 3:07 pm »
Mozna by stacilo pridat nejake to CHcko aby se lidi nemuseli rvat o misto na bazinach apod
@ schvarz « pon 3:07 pm »
A pak se to strhne v nahlašovací spoušť, kdy je ticket systém zahlcený jenom těmihle nahlášeními a screenshot jako důkaz nestačí a málokdo bude mít k dispozici video kompletního incidentu. A chtít po GMkách, aby koukali u každýho tiketu na 15 minut videa o tom, kdo udělal co, to je taky nereálný
@ Ezzo95 « pon 3:06 pm »
bohuzel ekonomika ekury je postavena tak ze pokud chce clovek nejakou i kdyby prumernou vybavu na pvp tak by treba v tom swampu musel stravit mesic v kuse pomalu
@ schvarz « pon 3:06 pm »
Pokud by nešlo škodit pomocí pvp, tak si ty lidi najdou skoro vždycky způsob, jak škodit jinak.
@ schvarz « pon 3:06 pm »
No jenže tým by se tomu musel věnovat hodně, zase jim nelze tolik přisuzovat vinu jo.
@ Ezzo95 « pon 3:06 pm »
to je ovsem docela smutny fakt. Ekuru mam rad a vzdy se k ni vratim i kdyz uz je mnoho jinych serveru ktere nabizeji vice moznosti. O to vic me mrzi kdyz narazim na nejakeho vagabunda ktery umi jen skodit. A postoj tymu jak jsi rekl je negativni nebo spis lhostejny
@ schvarz « pon 3:03 pm »
zásadním problémem v téhle situaci je, že pokud ten "škodič" má výbavu a dostatek času, tak ho to škodění nic nestojí - mnohokrát jsem navrhoval, aby byla do hry zavedena nějaká mechanika (a navrhoval jsem jich dost), která by tenhle problém řešila, ale nikdy tomu nebyla dána sebemenší váha, takže bohužel, je to v pořádku
@ schvarz « pon 3:01 pm »
Tahle debata byla s týmem a adminy vedená už mnohokrát. Nikdy nebyla žádná snaha z jejich strany tuhle situaci řešit, ani měnit herní mechaniky, aby to fungovalo nějak lépe.
@ schvarz « pon 3:00 pm »
Proč by nebylo? Je to pvp hra a pravidla to nezakazují. Je to svinský? Dost možná jo. Ale zakázaný to není.
@ Ezzo95 « pon 2:59 pm »
nikdo nerika ze by za to mel byt byt ban v podobe 40TB .. ale vysledku kdyz si udelam pvp char a budu chodit treba do swampu a vyhlizet komu co padne a pak ho budu zabijet abych si ten item vzal za nej tak je to v poradku?
@ schvarz « pon 2:57 pm »
Přeci jenom je to pvp hra
@ schvarz « pon 2:57 pm »
A jak bys to řešil?
@ Ezzo95 « pon 2:56 pm »
hraju tady uz nejaky patek a cetl jsem je uz hodne davno :-) kazdopadne mi tohle neprijde ze by se to melo prehlizet
@ schvarz « pon 2:55 pm »
četl jsi pravidla hry?
@ Ezzo95 « pon 2:55 pm »
i kdyz se me cilene snazil zabijet abych si nemohl lootnout veci z metinu ktere mi padnuli? a sekal nademnou z kone?
@ schvarz « pon 2:53 pm »
@Ezzo95,  pokud ten člověk chce to místo, co máš ty a vybojoval si ho v pvp, tak za to postih není. Pokud tě cíleně pronásleduje hráč po celé hře (skrze více map), pak už to nějak řešitelné být může
@ Ezzo95 « pon 2:43 pm »
ahoj. je nejaky postih kdyz si v klidu dropuju prijde jiny hrac a zacne me zabijet porad dookola stim at tahnu?
@ qSTRoNgMANp « pon 11:05 am »
presumpce viny no. :D
@ Suko201 « pon 7:34 am »
Chudák :D typkovi odstaví z podezření účet a přijde jen kvůli podezření o premko :D
@ TheDobbyk « ned 6:14 pm »
Máte tam SZ.
@ Mionix « sob 6:50 pm »
@TheDobbyk,  Pošlete mi do SZ číslo ticketu nebo jméno postavy, která je odstavená. Podívám se na více podrobností.
@ Mionix « sob 6:44 pm »
@TheDobbyk,  Pokud je účet odstaven, tak z vážného důvodu prověření nebo zabanování. Bonusy na daném účtu jsou irelevantní. Nenahrazují se, pokud GA nerozhodne jinak.
@ TheDobbyk « sob 3:16 pm »
Ahoj, jak je to kdyz ti odstavi učty a mnel sem tam VIPko na 30 dni :D pozastaven byl na 3 mnesice..
@ Hakan « sob 1:51 pm »
@TomasFoxx,  hledej šmudlo
@ TomasFoxx « sob 1:08 pm »
Mohl by někdo z týmu prosím mrknout na tiket 92271? Potřebuju co nejdřív najít ztracenej item :D
@ Relly « čtv 6:49 pm »
@Makarov,  Nepoznáš
@ Makarov « čtv 3:04 pm »
Postavu na pvp - bmko 6gen nebo 160 bez gen ? :-) jak moc je to znat?
@ Lejno « čtv 2:48 pm »
Nesmrteľnosť by sme teoreticky mali, ešte to BMko aby sa to dalo hrať jak ľudia
@ Lacius « sob 3:56 pm »
První 3 z každé říše, dnes, obdrží ještě nějakou odměnu do IS
@ Suko201 « pát 8:12 pm »
<3
@ Suko201 « pát 8:12 pm »
Konečně steepka, na to jsme čekali 💙
@ Mionix « pát 1:46 pm »
@CrazyBull,  Již se to někomu stalo. Potřeba udělat ticket se všemi potřebnými informacemi. S tímto opravdu nikdo nepočítal.
@ TomasFoxx « pát 10:13 am »
@CrazyBull,  tušim že to u nich píše trvanlivost 30 dni?
@ CrazyBull « čtv 8:57 pm »
Zdar všem , chci se zeptat zda se někomu vypařili ingredience dračího elixíru nebo se to stalo jen mě. Díky
@ HeXaPrO « čtv 6:54 pm »
Je tu grindelwald ?
@ Pajik « čtv 11:11 am »
@KerkyzAfterky,  Na vánoce a na výročí, ale to, zda a kdy to bude, to je už na GP. Můj předpoklad je, že to bude, ale to je tak vše, co se řekne. Zatím, co si vzpomínám, to je tak každý rok, ale může se i stát, že nebude holt
@ TomasFoxx « čtv 10:47 am »
@ KerkyzAfterky « čtv 10:29 am »
Takashiro píše:
Mionix píše: @Takashiro,  Ten bývá jen o Vánocích.
tak to žiadne investicie do vianoc? 🥲
myslím, že byly i na výročí ekury jak je v červnu. Ale nevím, jestli každy rok
@ KerkyzAfterky « čtv 10:28 am »
Mionix píše: @KerkyzAfterky,  máte rukavice? To pomáhá. Sám jsem viděl sekat meteor mrazu v zaniklé jiného hráče. Měl prut 10kk 5kk kraslici, požehy, perg válečníka průniky.
tak fakt to je rukavicema, já myslel, že na tyhle eventové věci to nemá vliv :D :D tak díky a pardon :D
@ Takashiro « čtv 10:15 am »
Mionix píše: @Takashiro,  Ten bývá jen o Vánocích.
tak to žiadne investicie do vianoc? 🥲
@ Mionix « čtv 10:05 am »
@Takashiro,  Ten bývá jen o Vánocích.
@ Mionix « čtv 10:05 am »
@KerkyzAfterky,  máte rukavice? To pomáhá. Sám jsem viděl sekat meteor mrazu v zaniklé jiného hráče. Měl prut 10kk 5kk kraslici, požehy, perg válečníka průniky.
@ KerkyzAfterky « čtv 9:44 am »
Z mrazíka sem teď dostal prut 5kk a 2 požehy, to je bizár. Chci vidět, kdo vám to bude hrát příští rok :_D
@ Takashiro « čtv 8:57 am »
Kedy bude nejaky ten bonus na SDčka?
@ Mionix « čtv 7:48 am »
Dnešní údržba je posunuta na 11h.
@ Mionix « úte 8:58 am »
@Relly,  Mohu s vámi souhlasit, i support je důležitý, ale nic s tím nezmohu.
@ Relly « pon 6:14 pm »
@Mionix,  Co se týče hodin práce jednotlivých gm na eventech, to hráč posoudit nemůže. Muže a nemusí to tak být. Nicméně je ve hře tolik GM a nepřijde mi Ok, ze se na tickety čeká pomalu čtvrt roku. Beru, že se třeba podílí částečně na hře, co se eventu tyče. Osobně si myslim, že to tam delaji jen někteří a zbytek se veze, ale nevadí, to hráč nevidí jak ten ticket systém. Ale ona ta podpora (support) by měla též fungovat, je to jakási součást te práce a to mi přijde, že to tu nefunguje vůbec.

Who is chatting

offline Nebiros 
offline RAMHH 
offline pikasek