Stránka 1 z 1

#3 A zase ty bonusy

Napsal: pon 18. bře 2019 10:26:53
od Saggitarius
Tak dnes máme na pořadu dne opět bonusy, tentokráte ty na vylepšování. Vylepšování je velká směsice cest, kterýma lze docílit silnějších předmětů. Některé cesty jsou trnité více a některé méně. Dnes se podíváme na fenomén tajemných kovářů a co je s nimi špatně.

Ještě jedna odbočka k tomu, jak bonus na vylepšování vlastně funguje. Pro mnoho hráčů není pochopitelné, proč při 20% bonusu na vylepšení není tato hodnota přímo připočtena k šanci. Je to proto, že bonus funguje jako všechny ostatní bonusy.
Řekněme, že máme postavu, která základní rychlostí, tedy 100 %, urazí 4 metry za sekundu.
Pokud ji navýším rychlost pohybu o 50 % nepoběží: 4 + 50 tedy 54 m/s, ale 4 * (100 + 50) / 100 = 4 * 1,5 tedy 6 m/s.
Stejné je to i s bonusem na vylepšení. Základní šance je násobena bonusem. Tím se zajistí, že pro všechny hodnoty je účinek navýšen rovnoměrně.

Už v roce 2012 jsme vytvořili téma zde na fóru: Odhalení některých věcí kde jsme sepsali, jak se dá vylepšovat a jaké jsou šance. Zde se uvedla skutečnost, že tajemní kováři nechtějí ingredience a mají shodné šance na vylepšení. Výhodou tedy je to, že se ušetří za materiál. Nicméně to ukazovalo v okně pro vylepšení +10 % navíc. Zvrat přišel v době, kdy se do hry přidaly bonusy na vylepšení, které systém ještě trochu více zkomplikovali. Každopádně jsem měl v hlavě to, že to ukazuje špatně a těch 10 % jsem ze zobrazení odebral. My bad. Každopádně jsem je odebral jen v místě zobrazení. Ve výpočtu jsou zohledněny nadále.

V nedávné době jsem upravoval systém, aby každé NPC mohlo mít vlastní ceny předmětů. Tedy poměr zdražení, který byl napevno nastaven na trojnásobek je nyní možno nastavovat pro každé NPC zvlášť. Tuto funkcionalitu sdílí i kováři, a proto se ve hře objevil problém s cenami. V té době jsem také odebral „falešné“ hlášení o 10% navýšení šance i ve věži. Viz téma z roku 2012: „a tajemní kováři nechtějí předměty, ale šance je shodná.“ Nutno podotknout, že toto hlášení a skutečná šance na vylepšení není totožná věc. A proto v podstatě vznikl tento dnešní díl pokecu.

Ne že by to přímo kecalo. Když pominu tu věc, že jsem odstranil domnělé falešné hlášení. Ale i systém výpočtu je rozdílný mezi tím co obdrží za informaci hráč, a to s čím se následně počítá. Nejsou to sice extra rozdíly, ale i drobný rozdíl může mít fatální následky. Mohlo se tak stát, že hra hlásila 100 % i přesto, že skutečná šance byla třeba jen 99 %.

Při nadcházející údržbě, tedy té ve čtvrtek bude systém opraven tak, aby zobrazoval i počítal se správnými hodnotami. Modelově tedy:

Dračí předměty s 50 % šancí u kováře ve věži s 20 % bonusem
50 + 10 = 60 * 1,2 = 72 %
Oproti současnému stavu:
50 * 1,2 = 60 + 10 = 70 %
A zobrazenému stavu:
50 * 1,2 = 60 %

Pokud jste dočetli až sem, tak děkuji za pozornost a případnou zpětnou vazbu. Šťastnou ruku u kovářů … je to trochu hazard. A u dalšího dílu vývojářského pokecu na shledanou.

Re: #3 A zase ty bonusy

Napsal: pon 18. bře 2019 11:07:35
od crazy8
čiže už systém bude vždy ukazovať hodnotu s ktorou počíta? :)