Tady bych psal asi to samé, co ve svém posledním příspěvku o Svaté. Možná že mi něco uniklo, ale když jsem tenkrát četl ty vzpomínky na starou Svatou, tak nejčastěji to bylo volání po staré Svaté, protože to byla hezká mapa a proto, že se tam něco dělo. Neumím moc dobře hodnotit pěkné věci (mapy apod.) - takže zůstanu u toho, že se tam něco dělo. Nevím, ale tím vrcholem všeho dění ve Svaté nebyli pro mě dropeři na ZINech nebo na Drakovi apod., ale to, že se tam rozbíjel Sentinel.
Sešlo se v určitou dobu víc lidí a ti se pustili do sebe o to, která skupina ho rozbije dřív a kdo u toho udělá víc CB. Byl jsem tam párkrát a zažil jsem slušné rvačky. Co jsem si z toho vzal?
1.) Aby se Svatá naplnila, musí se tam něco dít - a nejlépe v určité časy.
2.) Aby se Svatá naplnila, musí se tam dít to, o co budou mít zájem získat všechny tři říše.
3.) Aby se Svatá naplnila, musí to být něco, co přitáhne pozornost jak PvP tak PvM hráčů.
Sentinel vynecháme. Mohl by tam být, ale ROZHODNĚ BEZ VSTUPU do Kerindoru. Navíc to ani teď nejde, když Velká Svatá má pro vstup tuším že vysoký level.
I ty žíly bych jako zábavu vynechal. Žíly nejsou tou zábavou, co baví PvP hráče. Je to až když si tam někdo přijde něco nakopat... takže dokud tam nikdo nepřijde, tak tam bude nuda.

Nápad - by byl, ale není můj a je ve stádiu rozvahy, takže počkám, až se kamarád, kterého to napadlo, dostane k většímu času a chuti jej dopracovat a dotáhnout do Návrhů. Osobně ten nápad, hlavně jeho myšlenku, za téměř dokonalý - PvPéčkaři si užijí a i PvM se budou moci zapojit.
Ještě k nově udělaným Zdobeným Taveninám
Při pvním kouknutí jsem zajásal - LEŠTĚNÉ TAVENINY, JO, TO JE ONO - protože jsem si myslel, že budou dva druhy tavenin - základní a leštěné s větším bonusem. Jenže
ouha....
Moje poznání je, že na Ekuře je pro PvP nejdříve nutné PvM - hráč, který je dobrý v PvP, musí být nejdřív dobrý v PvM (jinak ty bonusy nenatočíte). Proto je tak málo PvP hráčů = protože na to nemá každý čas a proto lze považovat PvP jako nadstavbu pro PvM. Ideální by bylo, když by PvP existovalo vedle PvM a obě byli na stejné úrovni časové náročnosti a zároveň tak, aby hráči jedné skupiny nebyli nucení hrát za druhou skupinu. Jedině tak si tady udržíme velkou hráčskou komunitu lidí (PvP i PvM), co mají aspoň trošku času na hraní. Jestli ne, tak na PvP nám zbydou jen ti se super nadbytkem času, přičemž s každým novým předmětem ve hře, co je vhodný do PvP nám těch lidí bude ubývat (nebude chuť dojít tak daleko a tolikrát točit bonusy = viz.náramek = nejdřív udělám z Bílého zlata a točím bonusy. Pak se dostanu na vyšší úroveň a dělám Střbrný zdobený a zase točím bonusy. Potom se dostanu ještě na vyšší úroveň a dělám Dračí a zase točím bonusy. Atd.atd.)
...takže to NEJSOU leštěné taveniny s větším bonusem, ale obyčejné Zdobené taveniny, které ale potřebují všichni - PvP i PvM. A to není dobře. Protože...
1.) Nutíme PvM hráče do toho samého, jako jsou nuceni PvP hráči - aby i oni hráli za dvě skupiny (PvP i PvM) a zase tady vznikne časová náročnost a zbytečně nám prořídnou řady hráčů.
2.) Tím, že zavelíme PvM do Svaté - tím nám nevznikne nová posila PvP. Vzniknou pasivně opanceřovaní Kopáči, kteří budou dobří tak právě na to kopání. Nebo že by se fakt stal zázrak a někdo z PvP by z těch kopáčů vytřískal psychicky odolného bojovníka? No těžko.
Myslím, že PvM mají prostředky na to, udělat si slušné PvP - ale buď na to nemají čas, chuť nebo povahu. Čas nikomu nenahradíme, možná tu chuť a rozvinout tu odvahu =
buď je budeme nutit nebo motivovat.
Nutit třeba takhle - vezmeme všechny Zdobené Taveniny a uděláme jedinou možnost, jak je vyrobit = přes Cidonijské krystaly. A Zdobené šperky potřebuje každý = čili buď koupit nebo vydělat (na taveniny).
Motivovat třeba takhle - vezmeme Taveniny, rozdělíme je na Základní a Leštěné. Základní půjdou do všech šperků a budou mít zhruba stejné hodnoty, jako ty součastné (plusmínus můžeme procento ubrat). Leštěné jsou modifikované Základní taveniny, kde jsou bonusy navýšené o nějaké procento.
Základ je jasný:
dát všem stejně a těm, co chtějí hrát víc, dát víc. A dát víc ve všem, tím myslím, že by šlo modifikovat cokoliv ve hře = bonusy, vlastnosti předmětů, Schopnosti, prostě cokoliv, aby se dalo najevo, že:
Hra má dvě úrovně:
I.) PvM, kde si stačíte se vším, co hra nabízí a vyhrajete si.
II.) PvM i PvP, kde máte diky vstupu do PvP oblasti možnost si obohatit hru v PvM. A obohatit ve smyslu i zjednodušit.
U součastné úpravy Tavenin do Zdobenek jsme bohužel spíš než motivovali, tak nutíme. Ale jde to brát do extrému i naopak v optimistickém duchu = motivovali jsme PvM hráče k ještě většímu vydělávání, aby si ty Zdobené Taveniny kupovali.... ale nešlo nám spíš o to, abysme rozvíjeli PvP - nebo chceme prohlubovat PvM? Co?
