Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Úschovna starých, avšak zajímavých témat.
Odpovědět
Vr4k0uš
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 250
Registrován: stř 13. črc 2011 20:39:30
Dal poděkování: 22 poděkování
Dostal poděkování: 21 poděkování

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od Vr4k0uš » sob 16. úno 2013 8:52:54

bude lepší baron no :)
Obrázek

patriceeeq
Lv.17
Lv.17
Příspěvky: 163
Registrován: pát 01. črc 2011 12:04:25
Dal poděkování: 21 poděkování
Dostal poděkování: 10 poděkování

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od patriceeeq » sob 16. úno 2013 16:07:09

Plno lidí tady píše ČDB, ale nějak vám uniká pointa tohodle tématu.. :-D
d-_-b

Uživatelský avatar
LegendaTron
Lv.14
Lv.14
Příspěvky: 114
Registrován: pát 06. črc 2012 9:55:03
Dal poděkování: 12 poděkování
Dostal poděkování: 18 poděkování

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od LegendaTron » ned 17. úno 2013 9:46:39

Jednoznačne obouruč, pre mentála na pvp.

Ono totiž skúšať niečo na prázdnej postave, a na postave s full bio a pvp vecami je niečo úplne iné.
Limeclay, Aura, Jinno

Uživatelský avatar
Electrix
Lv.22
Lv.22
Příspěvky: 392
Registrován: pon 06. pro 2010 11:34:04
Bydliště: Invincibles
Dal poděkování: 172 poděkování
Dostal poděkování: 955 poděkování

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od Electrix » čtv 29. srp 2013 1:45:38

Ahoj, omlouvám se za otevření starého tématu, ale nějak mi uvízlo v paměti a myslím si, že si tahle "záhada" zaslouží vysvětlení. Až donedávna jsem tomu nemohl přijít na kloub.
Psané hodnoty (všichni známe)Skutečné hodnoty (na serveru)
ZbraňMinimumMaximumPrůměr
(zbraň se bere 2×)
MinimumMaximumBonus
Obrázek Baron +93824222×(382+422)/2804100140282
Obrázek ČDB +94334662×(433+466)/2899288321145
Hodnoty, které vidíme ve hře, tedy jasně mluví pro ČDB - rozdíl je téměř 12%. Jak to ale vypadá na serveru? Tam jsou ke každé zbrani uloženy 3 hodnoty: Minimum, maximum (tj. základ) a poté jakýsi bonus, který se přičte k minimu i maximu a výsledek se zobrazí jako hodnota útoku zbraně (viz pravá část tabulky).

Vzoreček pro výpočet hodnoty útoku zbraně ale není tak jednoduchý (více zde):



AR je takzvaný Attack rating, který se vypočítává na základě levelu a pohyblivosti útočníka a cíle a může to být za normálních okolností číslo v intervalu <0.4;1). Pro náš příklad budeme brát, že válečník na screenu má level 95, pohyblivost 16 (125+125+16=95*3) a jeho cíl má level 16 a pohyblivost 3. V takovém případě bude AR = 0.71359375 ≈ 0.7 (kalkulačka). Jak si teď povedou naše dvě zbraně?
Skutečné hodnoty (s čím počítá hra)
ZbraňZáklad
(průměr min a max hodnoty)
Základ × ARBonusCelkem
(zbraň se bere 2×)
Obrázek Baron +9(100+140)/2 = 120120×0.7 = 842822×(84+282)732
Obrázek ČDB +9(288+321)/2 = 304304×0.7 = 2131452×(213+145)716
Tady je patrné, že se už baron díky nízkému AR posouvá před ČDB, čili je vlastně v takové situaci lepší zbraní. V praxi je pak tenhle efekt ještě znásobený samotným kouzlem, například u průrazu se tahle výsledná hodnota násobí 7.3×, takže namísto chatrného rozdílu 732-716=16 je rozdíl 117, přičemž tahle hodnota se ještě vynásobí bonusy silný proti. To je například víc, než kolik dává do útoku ObrázekZelenkavý elixír (M). A právě takhle vzniká podobná záhada :).
Vzoreček průrazu:

Kód: Vybrat vše

-(2.3*atk + (4*atk  + sil*4 + vit)*k)
k je na úrovni P rovno 1,25
Ze skillkalkulačky:
I když neznám přesné staty soupeřů, tyhle screeny jsou myslím celkem vypovídající. Strana cíle se mi nevešla do screenu, je tam vyplněný válečník Lv. 16, 3 POH, 25 obrana, jinak bez věcí.
baron.png
cdb.png
Závěr: I na první pohled slabší zbraň může být lepší a to především v PvP. Vždycky ale záleží na konkrétní situaci a samozřejmě také obranách cíle. Například kdyby měl válečník v našem příkladu pohyblivost 90 (namísto 16), už by bylo AR rovno 0.83 a rázem by byla ČDB lepší zbraní (o tom tu také mluvil LegendaTron). Takže testovat a zase jen testovat ;). Snad jsem vás neunudil.

P.S.: Síla+6 přidá do průrazu +42 útoku, takže to těch 117 bodů rozdílu ze zbraně nemůže vyrovnat.

P.P.S.: Ve Swampu a podobně je to o něčem jiném, protože každá příšera a meteor má trošku jinak nastavené obrany proti zbraním.

Edit@NoFun: Souhlasím, je to zvláštní, ale moc s tím nenaděláš. Ve hře se ti musí zobrazovat tahle základní hodnota, protože AR je proměnné číslo, takže tam nelze místo něj dosadit "prostě něco". Navíc k podobným anomáliím dochází málokdy, takže většinou platí vyšší hodnota útoku = lepší zbraň :).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Electrix dne čtv 29. srp 2013 12:56:35, celkem upraveno 1 x.
Návody: Bonusy I. | ObrázekBonusy II. | Biolog | Těžba | Vedení | Talismany
Pomocníci: Skillculator(Obrázek) | ObrázekExpulator | Lovecké(Obrázek) | Mapa pokladu | Dračí věci | Prům. & Pošk. | Dračí věci | Točení bonusů

„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ - [A. Einstein]

NoFun
Lv.10
Lv.10
Příspěvky: 69
Registrován: úte 07. kvě 2013 21:56:28
Dal poděkování: 8 poděkování
Dostal poděkování: 7 poděkování

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od NoFun » čtv 29. srp 2013 12:46:07

ahoj... i presto ze uz nejaky patek nehraju...
tak me to docela zarazi.... neni to padle nahlavu kdyz zbran s mensim utokem bere vic? podle ceho se pak ma clovek ridit?
Sinforia ;-) nový začátek :)
NoFans 110lvl Body Warior (Zelkovky hotové)

KahnWeder
Lv.21
Lv.21
Příspěvky: 334
Registrován: ned 03. čer 2012 23:38:17
Dal poděkování: 61 poděkování
Dostal poděkování: 76 poděkování

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od KahnWeder » čtv 29. srp 2013 13:42:16

Electrixi, paradní rozbor!

Jenom mi nechápu, proč je toho tolik skrytých činitelú. Viz rozdíl mezi psanými a skutečnými hodnotami, onen tajemný bonus atd.
Pokud nemám prostředky k testovaní, aspoň bych rád věděl zhruba jaká je situace. Ale pokud toho půlku neznám, jak tu situaci mám odhadnout?
Složitější vzorce problém nejsou, radši strávím půl hodiny počítáním, než několik dní nápravou špatného rozhodnutí...
"Nevěřte všemu, co je na internetu."
Abraham Lincoln, 2012

Uživatelský avatar
Electrix
Lv.22
Lv.22
Příspěvky: 392
Registrován: pon 06. pro 2010 11:34:04
Bydliště: Invincibles
Dal poděkování: 172 poděkování
Dostal poděkování: 955 poděkování

Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona

Příspěvek od Electrix » čtv 29. srp 2013 14:07:14

KahnWeder:
Ahoj, existují v podstatě 3 možnosti jak ten bonus zjistit a odlišit od základu:
  1. Buď si rozbalíš klienta a hodnoty si přečteš. Nedoporučuji, je to proti pravidlům, navíc klient Ekury je šikovně zakódovaný, takže by to dalo dost práce. Ale možnost to je.
  2. Nebo ty hodnoty zjistíš ze hry pomocí výpočtu. "Bonus" je totiž číslo, které jak už jsem napsal navyšuje základní hodnotu útoku. Mimo to ale také stejným způsobem navyšuje taky magickou hodnotu útoku. Dám příklad pro ČDB+9:
    Psané hodnotyServerSkutečné (pro AR=1)
    HodnotaMag. hodnotaHodnotaMag. hodnotaBonusHodnotaMag. hodnota
    433-4660288-3210145433-466145
    Kolonka magická hodnota u téhle zbraně ve hře vůbec není (bug), ale když se podíváš jak se změní "útok magií" v kolonce postavy, uvidíš tam právě tu bonusovou hodnotu zbraně (odečteš před a po). Jen musíš dávat pozor, aby v sobě zbraň neměla žádnou inteligenci, ta totiž zvedá magickou hodnotu o 2 za každý bod (lze samozřejmě opět odečíst). Stejný problém je s bonusovou magickou hodnotou útoku (tou co se dá natočit), tu musíš vzít taky v úvahu a z výpočtu odstranit.
    utok_magii.png
    Takže jsi odečetl bonusovou hodnotu a teď stačí tuhle bonusovou hodnotu vzít a odečíst ji od psané a máš i základ, takže kompletní informace o zbrani.

    Trošku horší je situace u zbraní, které v základu magickou hodnotu mají (tj. meče, zvony a vějíře). Tam je možné vycházet z předpokladu že "základ" je většinou konstantní hodnota pro všechna "+" (jak obyč tak i magická hodnota), a také že "bonus" nemá nikdy rozptyl. Takže stačí sehnat si dvě různá "+" od dané zbraně a pak už s aplikováním logiky do rovnice o dvou neznámých dojdeš k základu, ze kterého pak snadno vypočítáš i bonus. Výpočet není nutné provádět 2x pro minimum i maximum, stačí si zvolit jednu z těch hodnot, tu druhou pak dopočítáš na konci. Pokud se jedná o vzácnou situaci, kdy není základ konstantní, rychle to poznáš, protože ti ta rovnice nebude vycházet. Jak se ale dobrat ke správnému výsledku tady, to zatím nevím - ale mělo by to jít hrubou silou pokus-omyl v nějakém cyklu (jestli přijdeš na nějaké elegantnější řešení, určitě se poděl).

    S dopomocí Excelu nebo jiného udělátka je to záležitost chvilky, "v ruce" tím strávíš mládí. Tak či tak, výsledky jsou zaručené. Jen pro úplnost, s AR vůbec počítat nemusíš, klient ho nebere v potaz (dosazuje vždy 1).

    Ještě podotýkám, že pro magická kouzla není potřeba tyhle statusy zbraně znát, protože při výpočtu magické hodnoty útoku je AR započítáno až po sečtení základu+bonusu. Takže jediným "problémem" při zjišťování jsou meče, se zvonem ani vějířem žádné fyzické kouzlo nepracuje.
  3. Nebo mi napíšeš PM a já se o nějaké hodnoty podělím :). Hodnoty pro zbraně do levelu 89 mám komplet, dost se toho najde i na vyšší levely.
Jestli si vybereš možnost b), přeji hodně zdaru ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Návody: Bonusy I. | ObrázekBonusy II. | Biolog | Těžba | Vedení | Talismany
Pomocníci: Skillculator(Obrázek) | ObrázekExpulator | Lovecké(Obrázek) | Mapa pokladu | Dračí věci | Prům. & Pošk. | Dračí věci | Točení bonusů

„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ - [A. Einstein]

Odpovědět

  • You do not have permission to post in chat.
@ TomasFoxx « ned 8:41 am »
a kazuro
@ Hakan « sob 10:23 am »
Wellcome to the deadzone
@ TomasFoxx « sob 10:21 am »
ahoj azaril a tomori
@ Mionix « pát 7:34 am »
@Borda91,  tak prý je to jen špatné info, mělo by být funkční
@ Borda91 « čtv 3:09 pm »
A ukazatel boje o ugoroh nějak nefunguje.... další boj za 20216 dní to budeme čekat ještě pár let :D
@ Borda91 « čtv 2:21 pm »
Dobrý den, jen takový detail. Hledání čtyřlístků mělo být o hodnotné ceny nebo se mýlím? Ostatní soutěže tu na webu už jsou vyhodnocené. Děkuji
@ Suko201 « čtv 5:10 pm »
diver píše:
Suko201 píše:
diver píše: Ahoj, takový dotaz, to opravdu nikomu nevadí tma v Ugorohu? Před lety tam bylo normálně vidět, teď člověk vidí sotva před sebe.
tma je pořád stejná, ale drop košťat je mnohem těžší.
Na youtube na starších videií takový tma není :-)
yes tak na starších videích je to zorne pole mnohem menší.. Ale takto černě je to už minimálně druhým rokem. Bohužel
@ TomasFoxx « čtv 4:05 pm »
taková kontrolni otazka, nez mi zacne srotovat mozek s tajnym ukolem, urcite byly pridane 2 nove hodnosti? my totiz vidime jen jednu
@ diver « čtv 3:34 pm »
Suko201 píše:
diver píše: Ahoj, takový dotaz, to opravdu nikomu nevadí tma v Ugorohu? Před lety tam bylo normálně vidět, teď člověk vidí sotva před sebe.
tma je pořád stejná, ale drop košťat je mnohem těžší.
Na youtube na starších videií takový tma není :-)
@ Suko201 « čtv 3:07 pm »
diver píše: Ahoj, takový dotaz, to opravdu nikomu nevadí tma v Ugorohu? Před lety tam bylo normálně vidět, teď člověk vidí sotva před sebe.
tma je pořád stejná, ale drop košťat je mnohem těžší.
@ diver « čtv 2:01 pm »
Ahoj, takový dotaz, to opravdu nikomu nevadí tma v Ugorohu? Před lety tam bylo normálně vidět, teď člověk vidí sotva před sebe.
@ Suko201 « čtv 11:21 am »
Mionix píše: @Suko201,  "Systém registrace k říši: Po vyhlášení bojů o vstup, které bude probíhat každé 4 hodiny, jakýkoliv vstup do hry či teleport bude znamenat zaregistrování daného PCID k určité říši. Do bojů i do následného vstupu budeme muset bojovat za danou říši. Změna možná není. Pro každý jednotlivý boj o vstup však můžete využít libovolnou říši. Do bojů se vstupuje od správce bitev."
ok, takže když to včera začalo ve 12, tak od toho času každé 4h bude boj až do konce eventu, chápu už správně? Nevím, kde sem předtím četl že 4x denně :’D
@ neasy « čtv 9:59 am »
:heart:
@ VOJTTANOOO « čtv 9:46 am »
@neasy uz to bezi :D
@ neasy « čtv 9:41 am »
tak napiste az to půjde :fight:
@ p4tresss « čtv 9:39 am »
dneska by to šlo :D
@ VOJTTANOOO « čtv 9:34 am »
no jasneee v poho :-) :D
@ neasy « čtv 9:32 am »
taky dobry dneska se budu poflakovat a hrat s vami ju
@ p4tresss « čtv 9:31 am »
konečne trochu oddych od prace
@ VOJTTANOOO « čtv 9:31 am »
joooo jde to :-) a co ty ? :D
@ neasy « čtv 9:31 am »
je to tak
@ p4tresss « čtv 9:30 am »
Sviatočne :D
@ neasy « čtv 9:30 am »
a jak se mate?
@ p4tresss « čtv 9:29 am »
Ako dlho bude údržba prosim ? :D
@ VOJTTANOOO « čtv 9:25 am »
ahoj, predpokladany konec udrzby ? :D
@ TomasFoxx « čtv 9:23 am »
@neasy,  čaaau kamo
@ neasy « čtv 9:17 am »
CUS CUS
@ Vydesenej « čtv 9:06 am »
hh a stánky zas dole :(
@ Hakan « stř 11:44 pm »
TomasFoxx píše: jo a 666 kosti odevzdat mi přijde jako extrémní přepal
To máš na další roky, aby se nemuselo vymýšlet nic dalšího
@ MastnyRozek « stř 7:44 pm »
@Narsi,  Aha dobře, děkuji :)
@ Narsi « stř 7:43 pm »
Zdravím, je prázdná jen pokud neprobíhá zrovna žádný vstup.
@ MastnyRozek « stř 7:41 pm »
@Mionix,  Ahoj na vývěsní tabuli ve městě po zvolení možnosti vstup do ugorohu se objevuje pouze prázdná tabulka https://i.imgur.com/f1lsa1D.png
@ Mionix « stř 5:46 pm »
@Suko201,  "Systém registrace k říši: Po vyhlášení bojů o vstup, které bude probíhat každé 4 hodiny, jakýkoliv vstup do hry či teleport bude znamenat zaregistrování daného PCID k určité říši. Do bojů i do následného vstupu budeme muset bojovat za danou říši. Změna možná není. Pro každý jednotlivý boj o vstup však můžete využít libovolnou říši. Do bojů se vstupuje od správce bitev."
@ Suko201 « stř 5:04 pm »
Takže ty časy jsou Teda 8:10 12:10 16:10 a 20:10?
@ Narsi « stř 4:09 pm »
V 16:10
@ TomasFoxx « stř 4:05 pm »
nema ted bejt dalsi boj o ugoroth?
@ TomasFoxx « stř 1:50 pm »
jo a 666 kosti odevzdat mi přijde jako extrémní přepal
@ Suko201 « stř 1:03 pm »
Narsi píše: Ty časy byly obdobně i u zabíjení se u májek. Jen se změnilo prostředí v kterém boje probíhají a mapa byla záměrně zvolena, kvůli vzpomínkám na staré časy.
aha, tak to si asi pamatuji špatně, dobře. Díky :-D
@ Narsi « stř 1:02 pm »
Ty časy byly obdobně i u zabíjení se u májek. Jen se změnilo prostředí v kterém boje probíhají a mapa byla záměrně zvolena, kvůli vzpomínkám na staré časy.
@ Suko201 « stř 12:58 pm »
Mě by zajímalo, kdo jako vymyslel ty časy těch válek. Však to normální pracující člověk, co má aspoň trochu i život tam venku, nemůže stihnout. Max tak jeden ten čas a to je dobrá bída. Bylo by dobré to doupravit.
@ TomasFoxx « stř 12:44 pm »
u tech kosti musi byt jmeno dyl, realne jsem ted v zamasku jen behal kolem zlute a cervene a kradl jim to ze zeme
@ Mionix « stř 12:41 pm »
@Valkaryan,  budou. Vyčkejte prosím do zítra.
@ Vydesenej « stř 12:40 pm »
Já teda čekal že to bude 15min jedna 15min druha 15min 3 a dál :D a ne že dropnu všechny naráz ale ok no
@ Relly « stř 12:30 pm »
@TomasFoxx,  To je záměr. Vracíme se do starých časů.
@ TomasFoxx « stř 12:25 pm »
a ent je prej nejakej buglej, ze ukazuje chx
@ TomasFoxx « stř 12:24 pm »
1v1 poust ch3
@ TomasFoxx « stř 12:24 pm »
@Vydesenej,  tak pod
@ Narsi « stř 12:21 pm »
Zdravím, je to v řešení. Děkujeme za trpělivost.
@ Vydesenej « stř 12:03 pm »
Tak já tě tímto vyhlašuju
@ TomasFoxx « stř 12:01 pm »
nefunguje vam vyhlaseni boha, tu cekame zbytecne
@ Valkaryan « stř 10:07 am »
Kdy budou v prodeji kloubouky?
@ Mionix « stř 7:39 am »
@Nonepovideeej,  Nejdou, jediné co jdou jsou z truhel. Ty co jsou z kalendáře se nově nastavovali neprodejné. Aby si nedělali hráči 100vky účtů a pak to neprodávali.
@ Vydesenej « stř 7:00 am »
Díky že jste udělali nějaký zajimavý vstup do Ugorohu a není to zas to stejné :)
@ Nonepovideeej « úte 11:38 pm »
Může mi někdo říct, proč nejdou dát do shopu zahradnická povolení z eventu a ani s nimi obchodovat? :(
@ Vydesenej « úte 5:47 pm »
Se to dostane ta údržba až na čtvrtek možná
@ gagefranjo « úte 4:11 pm »
Přicházejí velký změny (korektury)
@ Hakan « úte 12:53 pm »
To posouvání údržby je fakt parádní :lol:
@ Nonepovideeej « čtv 8:55 pm »
@Mionix,  Krásná práce :)
@ Mionix « čtv 6:57 pm »
@Nonepovideeej,  proto jsem to psal. GA byl tak šikovný, že to dokázal opravit bez údržby. :-)
@ Nonepovideeej « čtv 4:35 pm »
Mně se meteory dneska už spawnují celý den normálně :)

Who is chatting

idle TomasFoxx