Pravidla fóra
• Pokud máte otázku, která se týká určité postavy, použijte sekci o herních postavách.
• Pokud je Váš dotaz směřován na konkrétní mapu, využijte sekci o herních lokacích.
Dobrý den vespolek!
Poslední dny, co jsem hru opět po pěti letech hrál, jsem se potýkal s nepohodlnostmi a byl bych rád, kdyby byly napraveny. Ve hře ale už jsou dlouhou dobu a tak nevím, zdali vůbec opraveny být mohou. Kvůli všem zakládat nový návrh mi přijde poněkud zbytečné.
Uvádím zde jejich seznam, který chci průběžně aktualizovat (svými i vašimi návrhy) a případně barevně odlišovat věci, které je příliš těžké, nemožné či nevhodné implementovat a také ty, které by implementovány být mohly. Edit 16.8.2017: Přidány 2 položky do seznamu - přidané položky jsou zvýrazněny touto barvou Edit 23.8.2017: Přidány 2 položky do seznamu - přidané položky jsou zvýrazněny touto barvou
Edit 27.11.2021: Odškrtány implementované a opravené věci
Předměty a manipulace s nimi
Stohování předmětů po obchodování - po přijetí předmětů z obchodování se stohovatelné předměty automaticky nesloží dohromady/nepřidají do stacku. V případě, kdy v inventáři máte 20 kakikvětů, žádné volné místo a někdo vám bude dávat další kakikvěty, nebudete schopni je přijmout, ač na ně vlastně "máte místo".
Rozdělování předmětů ve skladu - předměty jdou ve skladu skládat na sebe, rozdělit je už ve skladu ale nedokážete. Implementováno
Neexistující možnost rychlého přesouvání předmětů mezi skladem a inventářem - Občas chci jen přijít do skladu, pravým tlačítkem (či prostě nějakou zkratkou, kombinací klávesy + kliknutím) poklikat všech 10 koňskejch medajlí, propustek, bylinek, run, atp. a zkrátka je rychle přesunout do skladu. Přesouvání je zdlouhavý a ubíjející. Implementováno, ale šlo by to vylepšit
Stacky perg. návratu na místo - Občas se nechtějí pergameny se stejnými cílovými souřadnicemi stackovat. Měl jsem 19 pergamenů do yonganu na souřadnice xxx yyy, stackovalo se jich ale jen 15 a zbylé 4 se kamarádily pouze mezi sebou. Je možné, že jsem se při vytváření lehce pohnul, souřadnice ale byly stejné. Opraveno
Nemožnost přebindování kláves - postačilo by mi vyměnit jen klávesy pro schopnosti, v lepším případě pak ale i pro okna hry, tedy inventář, status, schopnosti, atp. Tuším, že je to nejspíš "hardcoded" v jádru hry a nemám zdání, jak náročná by předělávka byla, avšak předělání by mě zbavilo křečí v levé ruce.
Zadání auto. útoku - při použití schopnosti "Boj ze hřbetu koně" (MH skill) nebere hra v potaz zadání automatického útoku kliknutím levého myšítka (když na něm mám nastavený automatický útok). Postava se po dokonání schopnosti zkrátka zastaví, ať jsem na něco klikal nebo ne. Přišlo by mi fajn mít možnost útok nastavit i za jízdy. >>DEMONSTRAČNÍ VIDEO<<(rozlišení je děsný, já vím)
Postava
Vykliknutí buffu - V současné době nelze odstranit z postavy určité buffy (Požehnání, běžet, pomoc draka, atp.) Navrhoval bych možnost vykliknutí toho buffu pravým tlačítkem myši. Často se mi stává, že mě šaman na konci opičáku buffne a já pak musím čekat, než mi požehnání spadne, abych se mohl zabít. Případně musím běžet zpátky na začátek. A to není samozřejmě jediný případ, kdy bych tuhle funkci využil.
Seznam přátel
Přítele lze přidat jen, pokud jste na stejném channelu.
Nelze pozvat přítele do skupiny na dálku (např. právě přes seznam přátel)
Nelze pozvat přítele do cechu na dálku (např. právě přes seznam přátel)
Cech
Nelze pozvat hráče do cechu pomocí zadání jména - lze jen osobně, když jsem na dosah hráče. Stačilo by implementovat možnost přes seznam přátel, přítele lze zadáním jména přidat.
Úkoly
Neustálé zobrazování úkolů - po každé načítací obrazovce dochází ke znovuzobrazení pergamenů s úkoly. Ty je nutno buď odklikat nebo skrýt klávesovou zkratkou Ctrl+Q (což je snad nejhorší klávesová zkratka na stisknutí ve hře). Navrhoval bych ukázání questů pouze po prvním načtení do hry, nikoliv po každé teleportaci.
Opraveno Nápověda (vím, že v současnosti probíhá předělávka nápovědy, tohle jsou akorát tipy k ní)
Info o skupinách - Na můj vkus je ve hře málo informací ohledně skupin. Dnes jsem po hodinovém expení buffa zjistil, že mi hra dává "odměnu v podobě BZK bonusu za dobrou spolupráci" a ve skupině byl (namísto klasického 30% bonusu při rovnoměrném rozložení) 70% bonus.
Cílím především na zkušené, znalé hráče + ekura team, ale vyjádřit se může každý, vítám jakékoliv ohlasy, názory, kritiku, nařčení ze spamování atp.
Naopak, u jiných her jsou tyhle věci naprostou samozřejmostí. Všechny tyhle změny až na jedinou mi přijdou jako proveditelné (otázka ovšem je, jakou prioritu by měly u týmu). Co se týče bindů, tak to dřív Evil udělá krále, než se něco takového dostane do hry.
A nechceš třeba ještě, aby počítač ovládal za tebe automaticky postavu?
Myslím, že to trochu přeháníš Můžu se sebrat a jít hrát další z milionu MMORPGček, jenže ekura je srdcovka. Ale kdrobné bugy, které hru "znepříjemňují", se na list důvodů "Proč hraju Ekuru" opravdu nezařadí . Tyhle věci se mi zdají jako samozřejmé a považuji je za běžnou funkčnost. Nepovažuji skutečnost, že itemy se stackují jen někdy, za úmyslnou Ta hra je prostě stará a tým měl příliš starostí s velkými chybami a tvorbou nového obsahu, takže na takové maličkosti není čas. Ale určitě by bodly.
A nechceš třeba ještě, aby počítač ovládal za tebe automaticky postavu?
To vôbec nie je náročnosť, ale skôr normálna vec ktorá funguje v hocijakých iných hrách.. Takže tvoj príspevok mi príde úplne zbytočne arogantný..
Ja osobne by som to uvítal, je to príjemnejšie (hlavne teda ten sklad, že by len človek nejakou napr shift+ lavé kliknutie, alebo čisto len pravé kliknutie a prenieslo by sa to na najbližšie voľné miesto v sklade, potom by si to už človek podla vlastného uváženia poskladal tak jak mu treba)
schvarz píše:Dobrý den vespolek!
Poslední dny, co jsem hru opět po pěti letech hrál, jsem se potýkal s nepohodlnostmi a byl bych rád, kdyby byly napraveny. Ve hře ale už jsou dlouhou dobu a tak nevím, zdali vůbec opraveny být mohou. Kvůli všem zakládat nový návrh mi přijde poněkud zbytečné.
Uvádím zde jejich seznam, který chci průběžně aktualizovat (svými i vašimi návrhy) a případně barevně odlišovat věci, které je příliš těžké, nemožné či nevhodné implementovat a také ty, které by implementovány být mohly.
Předměty a manipulace s nimi
Stohování předmětů po obchodování - po přijetí předmětů z obchodování se stohovatelné předměty automaticky nesloží dohromady/nepřidají do stacku. V případě, kdy v inventáři máte 20 kakikvětů, žádné volné místo a někdo vám bude dávat další kakikvěty, nebudete schopni je přijmout, ač na ně vlastně "máte místo".
Neexistující možnost rychlého přesouvání předmětů mezi skladem a inventářem - Občas chci jen přijít do skladu, pravým tlačítkem (či prostě nějakou zkratkou, kombinací klávesy + kliknutím) poklikat všech 10 koňskejch medajlí, propustek, bylinek, run, atp. a zkrátka je rychle přesunout do skladu. Přesouvání je zdlouhavý a ubíjející.
Stacky perg. návratu na místo - Občas se nechtějí pergameny se stejnými cílovými souřadnicemi stackovat. Měl jsem 19 pergamenů do yonganu na souřadnice xxx yyy, stackovalo se jich ale jen 15 a zbylé 4 se kamarádily pouze mezi sebou. Je možné, že jsem se při vytváření lehce pohnul, souřadnice ale byly stejné.
Ovládání
Nemožnost přebindování kláves - postačilo by mi vyměnit jen klávesy pro schopnosti, v lepším případě pak ale i pro okna hry, tedy inventář, status, schopnosti, atp. Tuším, že je to nejspíš "hardcoded" v jádru hry a nemám zdání, jak náročná by předělávka byla, avšak předělání by mě zbavilo křečí v levé ruce.
Seznam přátel
Přítele lze přidat jen, pokud jste na stejném channelu.
Nelze pozvat přítele do skupiny na dálku (např. právě přes seznam přátel)
Nelze pozvat přítele do cechu na dálku (např. právě přes seznam přátel)
Cech
Nelze pozvat hráče do cechu pomocí zadání jména - lze jen osobně, když jsem na dosah hráče. Stačilo by implementovat možnost přes seznam přátel, přítele lze zadáním jména přidat.
Úkoly
Neustálé zobrazování úkolů - po každé načítací obrazovce dochází ke znovuzobrazení pergamenů s úkoly. Ty je nutno buď odklikat nebo skrýt klávesovou zkratkou Ctrl+Q (což je snad nejhorší klávesová zkratka na stisknutí ve hře). Navrhoval bych ukázání questů pouze po prvním načtení do hry, nikoliv po každé teleportaci.
Cílím především na zkušené, znalé hráče + ekura team, ale vyjádřit se může každý, vítám jakékoliv ohlasy, názory, kritiku, nařčení ze spamování atp.
Velmi chválím autora. Krásně a pečlivě sepsáno. Návrhy ač jde o drobnosti, tak by velmi ulehčili hru. Na druhou stranu, celá hra od počátku jak psalo spousta lidí je naprosto zprasená, tak že je otázkou, jak náročné by tyto úpravy byly a jaké jsou na to časové možnosti a priority.
Podle mě bych sem zařadil i to, že například ve válce říší po někom hodíte Kámen, nebo i jiné kouzla, tak kouzlo se vykouzlí, ale nedá demage. To i platí u monster, pokud od vás utikaj, tak po nich hodite kámen, ale už nedá příslušný demage.
Obchodnik799 píše:Podle mě bych sem zařadil i to, že například ve válce říší po někom hodíte Kámen, nebo i jiné kouzla, tak kouzlo se vykouzlí, ale nedá demage. To i platí u monster, pokud od vás utikaj, tak po nich hodite kámen, ale už nedá příslušný demage.
Jakože když potvora/hráč během cast time spellu uteče z dosahu, spell se vycastí ale nedá dmg?
Pajik píše: No, nějaké bany jsou za kšefty ještě před generacemi, když už píšeš o faktech
Je to spíše při řešení, jak výslech u NCOZ.... Ve výsledku asi můžeš argumentovat vším, čímkoliv, ale už mají svoji pravdu a jednají s tebou, jak kdyby ti bylo 15.....
dost slaba argumentace na fakta neverim ze jde firma UP po generacich …ktere byli zasadni zmena ve hre ja to nemam ve svem zivote jako problem…jen sem videl pranyr tak sem napsal a zhodnotil ty generace a mozna to souvisi uvidime klk banu tam este bude za prodej za real asi lidi ty generace moc hrat nechcu
Meli ste me poslouchat kdyz sem par let dozadu rikal at tu hru prodaj nekomu generacema se to officialne pochovalo protoze nikdo novej a pri zmyslech nebude expit 10x to iste…aby mel kouzla hra by se mohla volat po lidech co ty generace udelaj napr Metin 2 Delian,kebabFox anb nvm kdo je dela
Hra sama seba pochovava ..polka dostane ban bo nechce delat generace tak to radsi prodava …druha pulka skonci protoze ma jen generaci 3 a ne 8 a kde sou lidi ktere skonci protoze je to nebavi ..
Hakan píše: Představil bych si pod tím to, že chtějí zabanovat půlku aktivních hráčů kteří jsou vlastně chudáci, páč ti co jim to prodali dostali love a jsou ještě vysmátí
vím že dlouho se řešili minimálně dva hráči, kteří si na tomto rozjeli vlastní byznys... Jen nechápu, proč na ně není podáno furt Trestní ..
kovardominik píše: těch porušení podmínek použití je tolik až mě to děsí, tím víc že nevím co si pod tím představit
z 90% si myslím, vzhledem k TB, že to jsou porušení podmínek použití článku 5 a bodu 5.1 a 5.2.. Ve zkratce Nákup prodej za real.. Nicmene i ty, kteří tam jsou, nemusí být hned vinný Na druhou stranu, aspoň se to trochu vytříbí a tento "nešvar" bude pryč.. Pak to kazí moje obchody s SD
Představil bych si pod tím to, že chtějí zabanovat půlku aktivních hráčů kteří jsou vlastně chudáci, páč ti co jim to prodali dostali love a jsou ještě vysmátí
qSTRoNgMANp píše: @Makarov, Už mám echo, že prej je na pranyři vše i pouhé podezření, takže chápu, ale s tou změnou mailu to trochu nechápu, ale dobře.
no, nechtel sem aby me obral o vecii, proto komplet no nevadi…. Na pranyri jsem. Ted je jen na me, jestli si to obhajim nebo ne… nechejme se prekvapit.
Tak samozřejmě to spustilo celkovou kontrolu mých příjmů v yang, odkud pochází postavy, a tak.. Vše jsem vysvětlil, budu čekat na odpověď. Nic netajím,. Jen mě udivuje, že nevidí ty desítky tisíc SD co mi protekli účtem od ledna. Taktéž i to, ze s DELIANEM jsme meli prakticky MONOPOL na premka v trznici, kdyz vypadnul on, tak sem prodaval ja a delal na SD cca 100kkk tydne
Nene, svedomi mam ciste.. vse sem objasnil uvidíme jak se k tomu clenove tymu postavi. U me se jedna o blokaci z duvodu půjčení postavy na valku.. vysvetlim - prisel sem do noveho cechu a po tydnu mi jeden hráč z cechu píše, jestli mu neudelam zasveceni, nebo nepujcim pvp. Samozrejme mu nepujcim moje pvp za nekolik kkk. Moji podminkou bylo zmena komplet udaju. Mail i heslo. To udelal. Ja zemnil heslo,m z taymana dal na ucet moje veci, odesel valku s timto mentalem a zas prevedl zpatky. No samozrejme mu dali blokaci a me automaticky také
Suko201 píše: Souhlasím s Mionixem. Malá umřela již dávno, chodili tam už jen lidi, co měli top věci (bska za 150 atd) a třeba 2 lidi, co neměli moc yangs, jako sem já a někdo ještě jiný. Jsem za zrušení malých, je to jen hračka pro boháče a noví hráči, co začínají s pvp nemají šanci něco uhrát, když jen bs má mnohem větší hodnotu než jejich celý set
Já tam byl naposledy s warem... účast malá (do 5 hráčů) a i s perfektní vybavou, stačilo, že někdo prohodil štít a dali sekali jsme se dlouho Za mě teď jsou hodně funčkní střední a velké války Jen mě štve to, jak lidi vyžírají killy ))
Souhlasím s Mionixem. Malá umřela již dávno, chodili tam už jen lidi, co měli top věci (bska za 150 atd) a třeba 2 lidi, co neměli moc yangs, jako sem já a někdo ještě jiný. Jsem za zrušení malých, je to jen hračka pro boháče a noví hráči, co začínají s pvp nemají šanci něco uhrát, když jen bs má mnohem větší hodnotu než jejich celý set
A malý války předtím rozhodně nechcípaly, na výsledky a účast ve válkách se může každej podívat. Stalo se že tam přišlo 10 lidí dohromady, ale aby tam 4 týdny po sobě nebyla ani noha, to ne.
Mionix píše: Celé války jsou jednoduché. To co jsem tvrdil na začátku, když se o nich uvažovalo, to se i stalo. Viz třeba pan suja97. Nudili se, měli yangů tři zadečky a udělali si TOP i do malých a středních válek. Tak že to dopadlo tak, že kdokoliv, kdo nemá finance je tam buď bit, nebo tam ani nejde. A prázdniny to jen umocnili. Ale malé chcípaly už dávno před úpravou CB. Holý fakt, dohledatelný, doložitelný, viditelný z pozice člena týmu.
Ty nadávky na tým za který mám teď 15tb (který jsou mi btw úplně u zadele), nejsou rozhodně mířený proti tobě Mio, ty jsi bohužel jedinej na ráně. Mě jen hrozně štve, že server kterej byl top CZ/SK a krásné fungoval, teď zabíjí banda patlalů vymýšlením nesmyslů a kravin, místo aby udělali to jediný co se po nich 8 let chtělo - novou lokaci. Howgh
Celé války jsou jednoduché. To co jsem tvrdil na začátku, když se o nich uvažovalo, to se i stalo. Viz třeba pan suja97. Nudili se, měli yangů tři zadečky a udělali si TOP i do malých a středních válek. Tak že to dopadlo tak, že kdokoliv, kdo nemá finance je tam buď bit, nebo tam ani nejde. A prázdniny to jen umocnili. Ale malé chcípaly už dávno před úpravou CB. Holý fakt, dohledatelný, doložitelný, viditelný z pozice člena týmu.
O válkách tedy nic nevím, pokud dlouhodobě i mimo léto je málo účastníků, dávalo by smysl nahradit je něčím jiným, co by potencionálně vedlo ke zlepšení třeba středních.. Problém na který bude tým koukat jsou ale již spousta hotových věcí. Je to velkej zásah do hry. Případně dát válku pro malý jen jako občasnou věc. Jednou za týden či jednou za dva ale s nějakým bonusem jako kompenzace
Pajik píše: @fyxicek, Na druhou stranu, proč motivovat víc lidi na malé války, kde to mají o dost jednodušší, i levnější, jak v těch velkých? Není to tak dávno, co ze středních válek měli za 2 války více CB jak většina z velkých, nemluvně o tom zasvěcku, které si hráči dělávají primárně v těch středních.. A motivovat na malé nevím.. Blbě se na to shání eliky atd. já osobně ty malé taky nikdy nepodporoval. Každopádně, každý rok je primárně v letních měsících velký úbytek hráčů (logicky), za těch 13 let se to vždy takto opakovalo. Důvodů na "pohřbení" malých válek může být více
Jasne, chapu vsechny tve duvody, je to vse pravda. Ale zase priklad: nekdo zacne hrat a rekne si, ze by chtel do valek, tak si rekne presne, ze nejlevneji ho vyjdou male valky, ted je nejakym zpusobem postavi a tam nikdo. A tim, ze najednou takhle novych hracu stavet male war nebudou, tak by bylo potreba tam dostat stavajici hrace. Ale v tomhle stavu ty male valky jsou zbytecna zaplata patecniho casu. A nebo kdyz uz tedy ty lidi nedostavat do malych war, proc je uplne nezrusit a nevymenit je za neco jineho, at uz stredni valkou nebo rybolovem, asi by cokoliv jinyho v tomhle stavu davalo smysl. Ale to jen polemizuju, na mne to nezalezi.
já jsem taky pro zrušení malých válek, stejně tam už nikdo nechodí a opravdu je to škoda času, který se může využít jinak. Ať už vymýšlením nové soutěže, nebo ta střední navíc.
Pajik píše: @fyxicek, Na druhou stranu, proč motivovat víc lidi na malé války, kde to mají o dost jednodušší, i levnější, jak v těch velkých? Není to tak dávno, co ze středních válek měli za 2 války více CB jak většina z velkých, nemluvně o tom zasvěcku, které si hráči dělávají primárně v těch středních.. A motivovat na malé nevím.. Blbě se na to shání eliky atd. já osobně ty malé taky nikdy nepodporoval. Každopádně, každý rok je primárně v letních měsících velký úbytek hráčů (logicky), za těch 13 let se to vždy takto opakovalo. Důvodů na "pohřbení" malých válek může být více
Jasne, chapu vsechny tve duvody, je to vse pravda. Ale zase priklad: nekdo zacne hrat a rekne si, ze by chtel do valek, tak si rekne presne, ze nejlevneji ho vyjdou male valky, ted je nejakym zpusobem postavi a tam nikdo. A tim, ze najednou takhle novych hracu stavet male war nebudou, tak by bylo potreba tam dostat stavajici hrace. Ale v tomhle stavu ty male valky jsou zbytecna zaplata patecniho casu. A nebo kdyz uz tedy ty lidi nedostavat do malych war, proc je uplne nezrusit a nevymenit je za neco jineho, at uz stredni valkou nebo rybolovem, asi by cokoliv jinyho v tomhle stavu davalo smysl. Ale to jen polemizuju, na mne to nezalezi.
@fyxicek, Na druhou stranu, proč motivovat víc lidi na malé války, kde to mají o dost jednodušší, i levnější, jak v těch velkých? Není to tak dávno, co ze středních válek měli za 2 války více CB jak většina z velkých, nemluvně o tom zasvěcku, které si hráči dělávají primárně v těch středních.. A motivovat na malé nevím.. Blbě se na to shání eliky atd. já osobně ty malé taky nikdy nepodporoval. Každopádně, každý rok je primárně v letních měsících velký úbytek hráčů (logicky), za těch 13 let se to vždy takto opakovalo. Důvodů na "pohřbení" malých válek může být více
Mionix píše: @fyxicek, A za to může majitel nebo tým, že tam hráči nechodí? Já osobně byl vždy protit těmto kinder válkám. Nikdy jsem to nepodporoval.
To jsem nerekl. Rekl jsem, ze je to skoda. Mozna mala motivace tam chodit? To uz neni moje uloha premyslet nad tim, proc tam lidi nechodi. Ja pouze napsal, ze je to skoda.
Tak bych rád poděkoval teamu za zabití malých válek. Pokud toho jedince tak štvaly, tak je měl zrušit rovnou, aspoň by lidi zbytečně neskládali výbavu na něco, čeho se nikdo neučastní.
@Mionix, A tak pardon chyba na mé straně je to výroční event co proběhl v loňském roce od 1.6.2023 takže se mi to nějak spojilo )) asi MDD a ty děti u učitelky si to prostě nějak spojilo.
@CrazyBull, pardon, ale o MDD si nic nepamatuji, zkuste připomenout. @Clusive, určitě bude. @Relly, ano, bohužel to padá do spamu. Už v týdnu jsem to řešil s jedním hráčem.