#3 A zase ty bonusy

Diskuze k připravovaným novinkám.
Pravidla fóra
Vývojářský pokec vyjadřuje mé stanovisko k danému tématu.
Nemusí se shodovat se stanoviskem společnosti či členů týmu, ale má určitě váhu při vývoji.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Saggitarius
Zakladatel tématu
Game Administrator
Game Administrator
Příspěvky: 1268
Registrován: sob 01. kvě 2010 14:53:16
Poděkoval:
Má poděkování: 2986×

#3 A zase ty bonusy

Příspěvek od Saggitarius » pon 18. bře 2019 10:26:53

Tak dnes máme na pořadu dne opět bonusy, tentokráte ty na vylepšování. Vylepšování je velká směsice cest, kterýma lze docílit silnějších předmětů. Některé cesty jsou trnité více a některé méně. Dnes se podíváme na fenomén tajemných kovářů a co je s nimi špatně.

Ještě jedna odbočka k tomu, jak bonus na vylepšování vlastně funguje. Pro mnoho hráčů není pochopitelné, proč při 20% bonusu na vylepšení není tato hodnota přímo připočtena k šanci. Je to proto, že bonus funguje jako všechny ostatní bonusy.
Řekněme, že máme postavu, která základní rychlostí, tedy 100 %, urazí 4 metry za sekundu.
Pokud ji navýším rychlost pohybu o 50 % nepoběží: 4 + 50 tedy 54 m/s, ale 4 * (100 + 50) / 100 = 4 * 1,5 tedy 6 m/s.
Stejné je to i s bonusem na vylepšení. Základní šance je násobena bonusem. Tím se zajistí, že pro všechny hodnoty je účinek navýšen rovnoměrně.

Už v roce 2012 jsme vytvořili téma zde na fóru: Odhalení některých věcí kde jsme sepsali, jak se dá vylepšovat a jaké jsou šance. Zde se uvedla skutečnost, že tajemní kováři nechtějí ingredience a mají shodné šance na vylepšení. Výhodou tedy je to, že se ušetří za materiál. Nicméně to ukazovalo v okně pro vylepšení +10 % navíc. Zvrat přišel v době, kdy se do hry přidaly bonusy na vylepšení, které systém ještě trochu více zkomplikovali. Každopádně jsem měl v hlavě to, že to ukazuje špatně a těch 10 % jsem ze zobrazení odebral. My bad. Každopádně jsem je odebral jen v místě zobrazení. Ve výpočtu jsou zohledněny nadále.

V nedávné době jsem upravoval systém, aby každé NPC mohlo mít vlastní ceny předmětů. Tedy poměr zdražení, který byl napevno nastaven na trojnásobek je nyní možno nastavovat pro každé NPC zvlášť. Tuto funkcionalitu sdílí i kováři, a proto se ve hře objevil problém s cenami. V té době jsem také odebral „falešné“ hlášení o 10% navýšení šance i ve věži. Viz téma z roku 2012: „a tajemní kováři nechtějí předměty, ale šance je shodná.“ Nutno podotknout, že toto hlášení a skutečná šance na vylepšení není totožná věc. A proto v podstatě vznikl tento dnešní díl pokecu.

Ne že by to přímo kecalo. Když pominu tu věc, že jsem odstranil domnělé falešné hlášení. Ale i systém výpočtu je rozdílný mezi tím co obdrží za informaci hráč, a to s čím se následně počítá. Nejsou to sice extra rozdíly, ale i drobný rozdíl může mít fatální následky. Mohlo se tak stát, že hra hlásila 100 % i přesto, že skutečná šance byla třeba jen 99 %.

Při nadcházející údržbě, tedy té ve čtvrtek bude systém opraven tak, aby zobrazoval i počítal se správnými hodnotami. Modelově tedy:

Dračí předměty s 50 % šancí u kováře ve věži s 20 % bonusem
50 + 10 = 60 * 1,2 = 72 %
Oproti současnému stavu:
50 * 1,2 = 60 + 10 = 70 %
A zobrazenému stavu:
50 * 1,2 = 60 %

Pokud jste dočetli až sem, tak děkuji za pozornost a případnou zpětnou vazbu. Šťastnou ruku u kovářů … je to trochu hazard. A u dalšího dílu vývojářského pokecu na shledanou.
[GA]Saggi
Ekura tým

Pokud máte nějaký problém, kontaktujte nás na http://www.ekura.cz/herni_ucet/support

crazy8
Lv.25
Lv.25
Příspěvky: 583
Registrován: pon 02. led 2012 18:27:52
Bydliště: Bratislava
Poděkoval: 66×
Má poděkování: 120×

Re: #3 A zase ty bonusy

Příspěvek od crazy8 » pon 18. bře 2019 11:07:35

čiže už systém bude vždy ukazovať hodnotu s ktorou počíta? :)
Oxymoron (z gréckeho oxys = ostrý, inteligentný + moros = tupý, pomalý, hlúpy) je spojenie slov protirečiaceho si významu, obyčajne podstatného mena a prídavného mena.

Možností je vždy viac, dôležitá je len naša voľba.

Talízman účesu

Zvýšme rozmanitosť zvierat na Ekure

Odpovědět

  • Nemáte právo psát zprávy v chatu.
@ Beer98 « sob 12:09 am »
Beer98 píše:
Mionix píše: No my v týmu víme, proč to celé stojí a proč to nelze nasadit a se hrou to má málo společné. A vše je vymyšlené tak, že to do hry lze implementovat. Jen prostě jak píši i kvůli Covidu jsou nějaké soukromé věci majitelů, které nemají odkladu. V plánu to stále je, počítá se s tím, už je toho mraky rozdělaného, ale prostě není čas to dotáhnout do konce. Termíny prostě již neplatí. Ale není to tak, že by se od toho upustilo. To ne. Do hry to přijde, ale prostě nevíme kdy.
Myslím, že to už Ekura existovať nebude
@ Beer98 « sob 12:09 am »
Mionix píše: No my v týmu víme, proč to celé stojí a proč to nelze nasadit a se hrou to má málo společné. A vše je vymyšlené tak, že to do hry lze implementovat. Jen prostě jak píši i kvůli Covidu jsou nějaké soukromé věci majitelů, které nemají odkladu. V plánu to stále je, počítá se s tím, už je toho mraky rozdělaného, ale prostě není čas to dotáhnout do konce. Termíny prostě již neplatí. Ale není to tak, že by se od toho upustilo. To ne. Do hry to přijde, ale prostě nevíme kdy.
Myslím, že to už Ekura existovať nebude
@ Mionix « pát 5:50 pm »
Mi poslal fotku kamarád z hor. Nejdříve se musel prohrabat půl metrem sněhu k chalupě a pak si dal toto pívo. :-)
@ TomasFoxx « pát 5:37 pm »
:think:
@ Lejno « pát 5:36 pm »
Konečne je aspoň na niečo dobrý :D :D
@ tyranka « pát 5:35 pm »
ten fox se vetře všude :lol: :P
@ Mionix « pát 5:32 pm »
@TomasFoxx,  No co to co to? https://1iq.cz/img/Wdn7m/dP7Aa.jpg
@ Mionix « pát 5:07 pm »
@tyranka,  Zeptám se.
@ tyranka « pát 4:50 pm »
prosím jak dlouho se ještě budou zpracovávat data z vánočního eventu ?
@ Anderson « pát 4:33 pm »
Samozrejme, muselo sa mi ukázať povestné šťastie a akurát dnes má náš školský systém, kde sa nahadzujú skúšky, výsledky atp. má výpadok. Bolo povedané, že do 16:00 by to malo byť funkčné.. je 16:32 a zatiaľ stále nič :D každopádne niečo som tam porobil, ale teda tak spotený ako pri tejto skúške som ešte nebol :D :D hneď budem informovať keď mi dajú info :D a Schvarz gratulujem teda, že si ťa tam ešte nechajú :D :D
@ schvarz « pát 4:27 pm »
tak snad ti to dopadlo podobně Andersone
@ schvarz « pát 4:27 pm »
já dneska psal test z optimalizace a vypadá to, že mě nevyhodí :D :D
@ TomasFoxx « pát 4:26 pm »
Anderson píše: Chlapi držte palce :D :D dnes ma čaká ten dávnejšie spomínaný excel :D nech boh dá, že to aspoň na Ečko zvládnem :D :D
Tak jak jsi dopadnul
@ Lacius « pát 3:22 pm »
Mionix píše: @Lejno,  Třeba už si z programátorské strany do hry pouště cizí lidi nechtějí. Ale jak píšu, jsou to jen mé spekulace, stejně se tu ničeho kloudného nedobereme. :-)
Po zkušenostech.. Bohužel.
@ Dejvx « pát 12:50 pm »
qSTRoNgMANp píše: @pikasek,  Jojo je :( Já musím říct, že za toho auraka proti chitinkam je hnus hrat. Neni to špatne tahat lidi, ale jsem asi lopata a CBčka proste nedám (200+ bych chtel dávat).
:up:
@ Lejno « pát 12:27 pm »
To je škoda.. Lebo už by to naozaj potrebovalo boost toho PvP. Ale tak keď to nejde, tak to nejde, len je to škoda, aby to zbytočne stálo.
@ pikasek « pát 12:26 pm »
@Mionix, To, že je toho mraky rozdělaného, ale není čas to dotáhnout do konce, tak netuším,zda je problém v organizaci, programování, či v jádru obecném, ale možná by bylo lepší toho rozdělať míň, a něco dotáhnout do onoho konce. Toto byla má poslední poznámka, omlouvám se, jestli jsem někoho urazil nebo podobně,více do toho nechci zabrušovat.
@ Mionix « pát 12:25 pm »
@Lejno,  Třeba už si z programátorské strany do hry pouště cizí lidi nechtějí. Ale jak píšu, jsou to jen mé spekulace, stejně se tu ničeho kloudného nedobereme. :-)
@ Lejno « pát 12:24 pm »
@Mionix,  to chápem, ale určite tu je niekto, kto sa do toho vyzná a pomohol by nezištne.
@ Mionix « pát 12:23 pm »
@pikasek,  Já do hlavy GA + GP nevidím, třeba nechtějí vám dávat informace. @Lejno,  Ekura musí díky příspěvkům hráčů také lidi zaplatit. Nejsme hra, která by vydělávala miliony a mohla si dovolit tým placených lidí. :-)
@ Lejno « pát 12:07 pm »
Nech mi nikto nevraví, že v 2021 sa nedá zohnať spolahlivy programator na pomoc. Už len odtiaľto ich musí byť pár..
@ Lejno « pát 12:05 pm »
:(
@ pikasek « pát 12:03 pm »
@Mionix,  A proč nikdo neměl čas toto napsat předtím, aniž by si zase někdo musel ,,postěžovat" ? Chcete od nás reakce na úpravy,chyby a podobně, ale stejnou odezvu bychom my, jakožto hráči, ocenili i od vás.
@ Mionix « pát 12:00 pm »
No my v týmu víme, proč to celé stojí a proč to nelze nasadit a se hrou to má málo společné. A vše je vymyšlené tak, že to do hry lze implementovat. Jen prostě jak píši i kvůli Covidu jsou nějaké soukromé věci majitelů, které nemají odkladu. V plánu to stále je, počítá se s tím, už je toho mraky rozdělaného, ale prostě není čas to dotáhnout do konce. Termíny prostě již neplatí. Ale není to tak, že by se od toho upustilo. To ne. Do hry to přijde, ale prostě nevíme kdy.
@ Vossenisimo « pát 11:57 am »
@Lejno, já si radši dávám pauzu, nervy mám jenom jedny. :D
@ Lejno « pát 11:55 am »
@Vossenisimo,  musím zaklopať, v tento poslednej sa mi to nestalo.
@ Vossenisimo « pát 11:54 am »
@Lejno, já poslední válku kterou jsem byl ho nedostal 2x za sebou a to už jsem myslel, že něco rozbiju. :D
@ TomasFoxx « pát 11:54 am »
@pikasek,  však já vím, my se smáli tomu že v minulém roce se napsalo skoro to stejný co v tomhle, a všichni víme jak to minulý rok dopadlo😂
@ pikasek « pát 11:51 am »
@TomasFoxx,  Toto je úryvek už z minulého roku, ne z tohoto PF ;)
@ Lejno « pát 11:49 am »
@Vossenisimo,  smutná pravda, je to tak 😂 ale mňa skôr trápi to zamasko. Dám si ho, spell je normálne v cooldownu a zrazu umrem v chumli modrých s tým, že má bolo normálne vidieť.
@ Vossenisimo « pát 11:46 am »
@Lejno, jako co si budeme, tomu daggerovi nepomohl ani ten nával archeru. Všichni místo toho, aby si pořídili šípy, tak natočí obrany na ninju a vyřešené. :)
@ Lejno « pát 11:44 am »
@pikasek,  ale čo sa má pridať je Big Secret, no mne to tak príde, že sami nevedia, čo sa pridá, preto to nikam neoznamuju. Či už z dôvodu, že sa boja , že to nesprovoznia alebo nemajú vôbec nejakú predstavu. Ťažko povedať, to sú zase len hypotézy.
@ pikasek « pát 11:43 am »
@Mionix,  To byl ofc jen blbý příklad s tím záchodem, samozřejmě chápeme, že potřebuje i své volno, ale pointu chápeme
@ pikasek « pát 11:40 am »
@Mionix,  Samozřejmě to všichni chápeme, nebyl to lehký rok pro nikoho z nás, ale tady je problém s tou komunikací s hráči. Ty Mio si jediný, od koho se reálně něco dozvíme, a na koho se všichni většinou obracíme. Nevěřím tomu, že Saggi nemá 5 minut když sedí na záchodě, aby nás nějak informoval, že se to a to zpozdí, to a to se plánuje, na tom a tom se pracuje ..
@ TomasFoxx « pát 11:40 am »
@pikasek,  taky jsme se tomu s klukama na dc smáli když ta novinka vyšla 😂
@ Lejno « pát 11:39 am »
Vossenisimo píše: @pikasek, já nikde neřekl, že to nedělají jiné postavy. Vyjadřoval jsem se čistě k BM na molu. Chodíval jsem za něj často a vždy jsem si všiml, že mi Spell "Rána Ducha" nedal dmg/miss. Ostatní spelly mi fungovali normálně, jen tento ne. Dále bych mohl například zmínit daggera u kterého nefunguje zamasko. :)
KONECNE NIEKTO. už som si myslel, že som fakt sám.
@ Mionix « pát 11:36 am »
@pikasek,  No bohužel i Covid a nejen on vše rozsekal.
@ pikasek « pát 11:29 am »
"Na mnoha oblastech se pracovalo v průběhu celého roku a počátek nové dekády bude ve znamení změn a přídavků herního obsahu do hry." - 21.12.2019 :hello: A to opravdu nejsem jeden z těch, co tady každý týden vypisuje něco o updatu :roll:
@ qSTRoNgMANp « pát 11:22 am »
@pikasek,  Takové debaty tu byli, já bych chtěl už vidět tu změnu, co se tu slibuje snad 2 rokem. :D Prostě at se už něco změni. :D
@ pikasek « pát 11:22 am »
@qSTRoNgMANp,  Ono by stačilo hodit všem dálkovým kouzlům (bez vyjímky) redukci na dmg jako má archer, tím pádem by si lidi nemohli dovolit takové utoky (museli by blíž k chumlu), tím pádem by se vrátili chary na blízko ;)
@ qSTRoNgMANp « pát 11:21 am »
@pikasek,  jak říkam, jsem asi lopata. :D
@ qSTRoNgMANp « pát 11:20 am »
@pikasek,  Např. bych bral, aby blizkove postavy měli misto 90 antistunu aspon 95%. Nebo silnejsi regenaraci HP, co ja vím. :D, tak aby to nenarušilio stavajici valky. :D
@ pikasek « pát 11:20 am »
@qSTRoNgMANp,  Tak já byl za auru po dvou letech, s docela meh výbavou, a dal jsem 250 s poměrně klidnýma nervama :come:
@ qSTRoNgMANp « pát 11:19 am »
@pikasek,  Jojo je :( Já musím říct, že za toho auraka proti chitinkam je hnus hrat. Neni to špatne tahat lidi, ale jsem asi lopata a CBčka proste nedám (200+ bych chtel dávat).
@ qSTRoNgMANp « pát 11:18 am »
:jinno: Bonusy dneska nebudou :jinno:
@ pikasek « pát 11:18 am »
@qSTRoNgMANp,  Je tolik snadných možností, jak vrátit blízkové postavy do války, nicméně bohužel :)
@ LordRayden « pát 11:12 am »
:chunjo: Bonusy dneska 18:00-21:00 :chunjo:
@ qSTRoNgMANp « pát 11:03 am »
@Vossenisimo,  Ono toho nefunguje více, opakovane vystrely uplne k ničemu spell, když začnete castit a ten člověk umře mezitim, tak jsou to nekonečne opakovane vystrely a jen čekate na smrt. :D Dagger zamasko, Aurak občas se bugne aura, ale to není uplně tak hrozny a časty. Je toho dost na co zaměřit, aby jsme viděli víc než tri bojujici auraky ve válce a nebo více daggeru :D
@ Vossenisimo « pát 10:49 am »
@pikasek, já nikde neřekl, že to nedělají jiné postavy. Vyjadřoval jsem se čistě k BM na molu. Chodíval jsem za něj často a vždy jsem si všiml, že mi Spell "Rána Ducha" nedal dmg/miss. Ostatní spelly mi fungovali normálně, jen tento ne. Dále bych mohl například zmínit daggera u kterého nefunguje zamasko. :)
@ qSTRoNgMANp « pát 10:27 am »
Mě třeba zaráží, že u BMka jsou všechny kouzla defacto plošná. :D (krom ducha asi? ) :D
@ pikasek « pát 10:15 am »
@Vossenisimo,  Toto není chyba jen u BMka, dělají to naprosto všechny plošné kouzla,nejlépe to jde pozorovat u dupnutí a řevu draků, i přes to, že jsou plošná, tak mají nějaký ,,omezený" počet, který mohou zasáhnout
@ schvarz « pát 9:47 am »
Dělají to všechna 3 útočná kouzla.
@ disaster1591 « pát 9:46 am »
@TRINITYTY,  toto uz sa nahlasovalo tak rok a pol dozadu, su z toho videa atd ale tym si stale bude tvrdit ze je vsetko v poriadku :D
@ Vossenisimo « pát 9:39 am »
@TRINITYTY, co jsem si všiml, tak to dělá jen "Rána ducha".
@ TRINITYTY « pát 9:24 am »
Myslím to, že dám mu kúzlo a nič mu to nevezme a nič ani nenapíše. Nie je to ani neskorá reakcia a ani problém s internetom.
@ TRINITYTY « pát 9:24 am »
Zaujímavé sú aj kúzla u BM v ente, že je meter odo mňa a dmg žiadny. Kedysi sa to stalo iba občas, v poslednej dobe je to častejšie.
@ Mionix « pát 8:33 am »
@Trubice,  Můžete mi prosím napsat jméno postavy? Zeptám se GA, proč se tak děje?
@ Trubice « pát 7:59 am »
@Mionix,  Mě šlo jen o to, že se vyresetovali ty eliky :(
@ Anderson « pát 7:55 am »
Chlapi držte palce :D :D dnes ma čaká ten dávnejšie spomínaný excel :D nech boh dá, že to aspoň na Ečko zvládnem :D :D
@ Mionix « pát 7:04 am »
@Trubice,  Toto nebyl výpadek, ale pád CH1. Jen zatím nevíme, kvůli čemu to padlo. Proto jsem prosil o případné hlášení dalších pádů. Aby se to mohlo lépe analyzovat a případně opravit.

Kdo chatuje

offline BagrLive 
offline Ccleaner 
offline Compucion 
offline Deaful 
offline Empiron 
offline ImHardy 
offline Mionix 
offline MrDzenda 
offline Pinty 
offline Relly 
offline Wolfikk 
offline Zeeth 
offline pikasek 
offline schvarz