Pro vstup jsou potřeba dvě věci:
- level 96
- splněný úvodní úkol (slouží jako prolog vyprávěný několika NPC), návod zde: viewtopic.php?f=102&t=123330
Za zmínku určitě stojí i buff a biolog, co se buffu týče stačí 100%[/b] (rozdíl mezi 100% a 125% jsem nikdy nepocítil)
Do Cido jsou potřeba hotové tabulky, kvůli rú a % poškození sekání, keri 1 lepší, bez biologa o HODNĚ přicházíte
Vstup je časově omezený, říše se střídají každé 2 hodiny (mezi tím musí být 3-4 minuty - aby zmizel drop, končí tedy v 58 a začíná v 02)
Rozpis naleznete na vývěsní tabuli, ke vstupu slouží NPC Velitel
Velice šikovně ho najdete i online, zde: viewtopic.php?f=82&t=123644 Díky šéfe
Mapa samotná má 2 NPC - teleportéra a obchodnici, 2 druhy mobů - orkové a ještěři (výbava, podrobnosti níže),
Na mapě také lze těžit cidonijské krystaly - výroba spinelů, užívají se spolu s raznicemi na přidání dodatečných talismanů
V Cidonii je omezený počet míst, drtivá většina dropuje na ještěrech (žlutá), orkové červeně, více o nich v návodu níž
Najdeme zde 7 bossů, 2x Valaruco, 2x Centurion Dorlan, Zorn, Kat Gorlan a Selas¨
mapa na konci návodu
Spoiler:

VÝBAVA
Orci nebo ještěři? Nad touhle otázkou se bude vždy válčit, tedy nad faktem že orkové nejsou k ničemu
Na orcích je méně míst, ale je tam neustále volno, na správném "spotu" nadropíte 50-70 chitinů tak jako na ještěrech,
co se map týče, více než 1 je extrémní luxus, solidně to expí (expil bych jedině postavy do swampu, na lvl 120 jsou lepší ještěři)
Na orky je narozdíl od ještěrů ale potřeba mít nějakou odolnost vůči šípům, jsou čím dál populárnější, doporučuji lvl 128, na ještěry 138
Ale naprostá většina se zajímá o ještěry a tak tedy k "ideál" výbavě:¨
- DO CIDONIE LZE I S HORŠÍ VÝBAVOU, UVÁDÍM STANDARTNÍ/LEPŠÍ VARIANTU, 20+20 NENÍ POTŘEBA NA PLÁŠŤOVÁNÍ
Štít 20+20 (síla, pohyblivost je luxus navíc, v Cido stuny nejsou) štít jakýkoliv, nejlepší variantou zůstává Okřídlený štít (+% hú)
Entariánské boty, natočit 30 rú + ZB (omráčení, vyhnutí šípů super) jakékoliv, nejelpší variantou zůstávájí boty Tranzu (% šance na vyhnutí kritiku)
Talismany 2x prům příšera, 3x prům, 2x příš prům, 2x prům síla/int dle charakteru
Zdob. ebenky 20+20 (+20 drop luxus) jsou klasika, hlavně na bosse, na pláštování lze nahradit měděnkama
Zdob. bílozlatý/stříbrný náramek (20x20x10 převzít / 20x20xzb), dračí je lepší pouze +7 +8 +9 20x20x10 převzít) stříbrný na bosse
Zdob. nebeský/bílozlatý náhrdelník 2000zb (šípy, vyhnutí šípů, omráčení, eventuálně průnik super) pokud si nepotrpíte na elík, klikání tak bílozlatý
Brnění - nejčastěji se nosí průmka, skrz ZB a dostupnosti, stačí jakékoliv brnění od lvl 70(BS) - stačí (vrozené) 2000zb a 10% převzít, spěch vit vyhyb
U zbraní je nutné vědět jak vlastně funguje proměna, v proměně kromě HODNOTA ÚTOKU z vedení NEFUNGUJE!! Proto spodní 10/8 síla a ne 75/10
Doporučuji spíše zbraň 38+20 než-li 48+10, dmg z % na rasu je opravdu nenahraditelný v každé mapě
Ninja - top char do cido - díky Sépce má nejvyšší dmg (problém sépky je nutnost 240 rychlost útoku), medůzky sekají rychleji, stačí 200-210
Válečník - jedině žralok, uran/zem má podstatně nižší útok a v porovnání se žralokem nemají smysl
Šaman - záhrobí, stejný důvod jako válečník a žralok
Sura - Korál, má vyšší základní útok než uran
PROMĚNA
Nedoporučuji sekat "ze země, bez proměny", vaše poškození je v Cido opravdu klíčové, čím rychleji moby sesekáte, tím rychleji se vám spawnují
a to je jedna z nejpodstatnějších fakt ohledně Cidonie, dmg se pohybuje u horších výbav od 30k až po 40+++ u lepších, sekat ze země 9-15 se
opravdu nevyplatí, budete se trápit nejen dobou za kterou moby usekáte, ale taky neustálým odhazováním mobů na dálku.
Choďte v proměně.
- Načíst proměnu na P
S mágy bývá problém ve větším počtu, dávají průniky na které platí vyhnutí šípům, nikoliv odolnost vůči magii/poškození schopností, sesekávejte je
Drop: kousek chitinu, mapa pokladu, pruty zlata/esence, prut titanu 5-10kk, cidonijský písek (výroba spinelů, raznice)
Bossové
Na bosse je potřeba spousta ZB, vysoký dmg(včetně rú), dostatečný level na otravu a otrava samotná
Doporučuji proto lvl 138 - právě skrze otravu¨
na Valaruca/Centa dostačí +- 35k dmg a otrava, je potřeba si bosse správně "bugnout" aby vás neodhazovali
Kat Gorlan je o něco těžší, je potřeba stabilní dmg a výdrž, Zorn je z této čtyřky nejtěžší, ideálně mít 30+k ZB, vysoký dmg
Selas je boss ze všech nejtěžší, chodí se na něj ve skupině, platí na něj Ďábel a chodí se na něj hlavně za BM sury s výbavou do entarianu
drop z bossů: kousek chitinu, mapa pokladu, pruty titanu, amulet ra*, prázdné raznice a licence ušlechtilosti
*amulet ra slouží ke vstupu do stínové Cidonie, lze s ním obchodovat, má omezený čas využití
Stínová Cidonie
Do stínovky se dostanou pouze ti s amuletem Ra, je dostupná pouze po skolení krále Selase, jde o kopii Cidonie bez bossů,
nacházejí se zde ale i meteory banditů a ještěrů, drop a bonusy zůstávají stejné
DROP BONUS
Často řešená věc, sám jsem se ptal člena týmu, drop bonus platí jak na mapy tak na chitin, avšak není to výsledný bonus, je zmenšený o
nespecifikovaný koeficient, vliv to tedy má ale tak malý, že to není vůbec nutné.
Elixíry - na rychlost útoku, průnik, sílu, pohyblivost, pronikavý útok, na bosse určitě i vitalitu a růžový na ZB
Účes - silný proti ještěrům (+orkům) a příšerám, hú nám nepomůže
Ryby - ryby se obecně nepoužívají, pro max dmg a zvědavé lze konzumovat:
perlíny (+20 poh), amury (+20 rú), úhoře (+20 síla)/koruška int pro šamany a bmka,
jiné nemají moc smysl
Pokud jsem na něco zapomněl, rád se o tom dozvím v odpovědích či soukromé zprávě, doplním aby byl návod doopravdy kompletní:)