
Čepel dračího boha VS. Meč Barona
-
- Lv.20
- Příspěvky: 250
- Registrován: stř 13. črc 2011 20:39:30
- Dal poděkování: 22 poděkování
- Dostal poděkování: 21 poděkování
-
- Lv.17
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát 01. črc 2011 12:04:25
- Dal poděkování: 21 poděkování
- Dostal poděkování: 10 poděkování
Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona
Plno lidí tady píše ČDB, ale nějak vám uniká pointa tohodle tématu.. 

d-_-b
- LegendaTron
- Lv.14
- Příspěvky: 114
- Registrován: pát 06. črc 2012 9:55:03
- Dal poděkování: 12 poděkování
- Dostal poděkování: 18 poděkování
Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona
Jednoznačne obouruč, pre mentála na pvp.
Ono totiž skúšať niečo na prázdnej postave, a na postave s full bio a pvp vecami je niečo úplne iné.
Ono totiž skúšať niečo na prázdnej postave, a na postave s full bio a pvp vecami je niečo úplne iné.
Limeclay, Aura, Jinno
- Electrix
- Lv.22
- Příspěvky: 392
- Registrován: pon 06. pro 2010 11:34:04
- Bydliště: Invincibles
- Dal poděkování: 172 poděkování
- Dostal poděkování: 955 poděkování
Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona
Ahoj, omlouvám se za otevření starého tématu, ale nějak mi uvízlo v paměti a myslím si, že si tahle "záhada" zaslouží vysvětlení. Až donedávna jsem tomu nemohl přijít na kloub.
Hodnoty, které vidíme ve hře, tedy jasně mluví pro ČDB - rozdíl je téměř 12%. Jak to ale vypadá na serveru? Tam jsou ke každé zbrani uloženy 3 hodnoty: Minimum, maximum (tj. základ) a poté jakýsi bonus, který se přičte k minimu i maximu a výsledek se zobrazí jako hodnota útoku zbraně (viz pravá část tabulky).
Vzoreček pro výpočet hodnoty útoku zbraně ale není tak jednoduchý (více zde):
![UTOK=2\times [(ZAKLAD\times AR)+BONUS]](http://latex.codecogs.com/gif.latex?UTOK=2\times [(ZAKLAD\times AR)+BONUS])
AR je takzvaný Attack rating, který se vypočítává na základě levelu a pohyblivosti útočníka a cíle a může to být za normálních okolností číslo v intervalu <0.4;1). Pro náš příklad budeme brát, že válečník na screenu má level 95, pohyblivost 16 (125+125+16=95*3) a jeho cíl má level 16 a pohyblivost 3. V takovém případě bude AR = 0.71359375 ≈ 0.7 (kalkulačka). Jak si teď povedou naše dvě zbraně?
Tady je patrné, že se už baron díky nízkému AR posouvá před ČDB, čili je vlastně v takové situaci lepší zbraní. V praxi je pak tenhle efekt ještě znásobený samotným kouzlem, například u průrazu se tahle výsledná hodnota násobí 7.3×, takže namísto chatrného rozdílu 732-716=16 je rozdíl 117, přičemž tahle hodnota se ještě vynásobí bonusy silný proti. To je například víc, než kolik dává do útoku
Zelenkavý elixír (M). A právě takhle vzniká podobná záhada
.
k je na úrovni P rovno 1,25
Závěr: I na první pohled slabší zbraň může být lepší a to především v PvP. Vždycky ale záleží na konkrétní situaci a samozřejmě také obranách cíle. Například kdyby měl válečník v našem příkladu pohyblivost 90 (namísto 16), už by bylo AR rovno 0.83 a rázem by byla ČDB lepší zbraní (o tom tu také mluvil LegendaTron). Takže testovat a zase jen testovat
. Snad jsem vás neunudil.
P.S.: Síla+6 přidá do průrazu +42 útoku, takže to těch 117 bodů rozdílu ze zbraně nemůže vyrovnat.
P.P.S.: Ve Swampu a podobně je to o něčem jiném, protože každá příšera a meteor má trošku jinak nastavené obrany proti zbraním.
Edit@NoFun: Souhlasím, je to zvláštní, ale moc s tím nenaděláš. Ve hře se ti musí zobrazovat tahle základní hodnota, protože AR je proměnné číslo, takže tam nelze místo něj dosadit "prostě něco". Navíc k podobným anomáliím dochází málokdy, takže většinou platí vyšší hodnota útoku = lepší zbraň
.
Psané hodnoty (všichni známe) | Skutečné hodnoty (na serveru) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Zbraň | Minimum | Maximum | Průměr (zbraň se bere 2×) | Minimum | Maximum | Bonus | |
![]() | 382 | 422 | 2×(382+422)/2 ≈ 804 | 100 | 140 | 282 | |
![]() | 433 | 466 | 2×(433+466)/2 ≈ 899 | 288 | 321 | 145 |
Vzoreček pro výpočet hodnoty útoku zbraně ale není tak jednoduchý (více zde):
AR je takzvaný Attack rating, který se vypočítává na základě levelu a pohyblivosti útočníka a cíle a může to být za normálních okolností číslo v intervalu <0.4;1). Pro náš příklad budeme brát, že válečník na screenu má level 95, pohyblivost 16 (125+125+16=95*3) a jeho cíl má level 16 a pohyblivost 3. V takovém případě bude AR = 0.71359375 ≈ 0.7 (kalkulačka). Jak si teď povedou naše dvě zbraně?
Skutečné hodnoty (s čím počítá hra) | ||||
---|---|---|---|---|
Zbraň | Základ (průměr min a max hodnoty) | Základ × AR | Bonus | Celkem (zbraň se bere 2×) |
![]() | (100+140)/2 = 120 | 120×0.7 = 84 | 282 | 2×(84+282) ≈ 732 |
![]() | (288+321)/2 = 304 | 304×0.7 = 213 | 145 | 2×(213+145) ≈ 716 |


Vzoreček průrazu:
Kód: Vybrat vše
-(2.3*atk + (4*atk + sil*4 + vit)*k)
Ze skillkalkulačky:
I když neznám přesné staty soupeřů, tyhle screeny jsou myslím celkem vypovídající. Strana cíle se mi nevešla do screenu, je tam vyplněný válečník Lv. 16, 3 POH, 25 obrana, jinak bez věcí.

P.S.: Síla+6 přidá do průrazu +42 útoku, takže to těch 117 bodů rozdílu ze zbraně nemůže vyrovnat.
P.P.S.: Ve Swampu a podobně je to o něčem jiném, protože každá příšera a meteor má trošku jinak nastavené obrany proti zbraním.
Edit@NoFun: Souhlasím, je to zvláštní, ale moc s tím nenaděláš. Ve hře se ti musí zobrazovat tahle základní hodnota, protože AR je proměnné číslo, takže tam nelze místo něj dosadit "prostě něco". Navíc k podobným anomáliím dochází málokdy, takže většinou platí vyšší hodnota útoku = lepší zbraň

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Electrix dne čtv 29. srp 2013 12:56:35, celkem upraveno 1 x.
Návody: Bonusy I. |
Bonusy II. | Biolog | Těžba | Vedení | Talismany
Pomocníci: Skillculator(
) |
Expulator | Lovecké(
) | Mapa pokladu | Dračí věci | Prům. & Pošk. | Dračí věci | Točení bonusů
„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ - [A. Einstein]

Pomocníci: Skillculator(



„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ - [A. Einstein]
-
- Lv.10
- Příspěvky: 69
- Registrován: úte 07. kvě 2013 21:56:28
- Dal poděkování: 8 poděkování
- Dostal poděkování: 7 poděkování
Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona
ahoj... i presto ze uz nejaky patek nehraju...
tak me to docela zarazi.... neni to padle nahlavu kdyz zbran s mensim utokem bere vic? podle ceho se pak ma clovek ridit?
tak me to docela zarazi.... neni to padle nahlavu kdyz zbran s mensim utokem bere vic? podle ceho se pak ma clovek ridit?
Sinforia
nový začátek 
NoFans 110lvl Body Warior (Zelkovky hotové)


NoFans 110lvl Body Warior (Zelkovky hotové)
-
- Lv.21
- Příspěvky: 334
- Registrován: ned 03. čer 2012 23:38:17
- Dal poděkování: 61 poděkování
- Dostal poděkování: 76 poděkování
Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona
Electrixi, paradní rozbor!
Jenom mi nechápu, proč je toho tolik skrytých činitelú. Viz rozdíl mezi psanými a skutečnými hodnotami, onen tajemný bonus atd.
Pokud nemám prostředky k testovaní, aspoň bych rád věděl zhruba jaká je situace. Ale pokud toho půlku neznám, jak tu situaci mám odhadnout?
Složitější vzorce problém nejsou, radši strávím půl hodiny počítáním, než několik dní nápravou špatného rozhodnutí...
Jenom mi nechápu, proč je toho tolik skrytých činitelú. Viz rozdíl mezi psanými a skutečnými hodnotami, onen tajemný bonus atd.
Pokud nemám prostředky k testovaní, aspoň bych rád věděl zhruba jaká je situace. Ale pokud toho půlku neznám, jak tu situaci mám odhadnout?
Složitější vzorce problém nejsou, radši strávím půl hodiny počítáním, než několik dní nápravou špatného rozhodnutí...
"Nevěřte všemu, co je na internetu."
Abraham Lincoln, 2012
- Electrix
- Lv.22
- Příspěvky: 392
- Registrován: pon 06. pro 2010 11:34:04
- Bydliště: Invincibles
- Dal poděkování: 172 poděkování
- Dostal poděkování: 955 poděkování
Re: Čepel dračího boha VS. Meč Barona
KahnWeder:
Ahoj, existují v podstatě 3 možnosti jak ten bonus zjistit a odlišit od základu:
Ahoj, existují v podstatě 3 možnosti jak ten bonus zjistit a odlišit od základu:
- Buď si rozbalíš klienta a hodnoty si přečteš. Nedoporučuji, je to proti pravidlům, navíc klient Ekury je šikovně zakódovaný, takže by to dalo dost práce. Ale možnost to je.
- Nebo ty hodnoty zjistíš ze hry pomocí výpočtu. "Bonus" je totiž číslo, které jak už jsem napsal navyšuje základní hodnotu útoku. Mimo to ale také stejným způsobem navyšuje taky magickou hodnotu útoku. Dám příklad pro ČDB+9:
Kolonka magická hodnota u téhle zbraně ve hře vůbec není (bug), ale když se podíváš jak se změní "útok magií" v kolonce postavy, uvidíš tam právě tu bonusovou hodnotu zbraně (odečteš před a po). Jen musíš dávat pozor, aby v sobě zbraň neměla žádnou inteligenci, ta totiž zvedá magickou hodnotu o 2 za každý bod (lze samozřejmě opět odečíst). Stejný problém je s bonusovou magickou hodnotou útoku (tou co se dá natočit), tu musíš vzít taky v úvahu a z výpočtu odstranit. Takže jsi odečetl bonusovou hodnotu a teď stačí tuhle bonusovou hodnotu vzít a odečíst ji od psané a máš i základ, takže kompletní informace o zbrani.Psané hodnoty Server Skutečné (pro AR=1) Hodnota Mag. hodnota Hodnota Mag. hodnota Bonus Hodnota Mag. hodnota 433-466 0 288-321 0 145 433-466 145
Trošku horší je situace u zbraní, které v základu magickou hodnotu mají (tj. meče, zvony a vějíře). Tam je možné vycházet z předpokladu že "základ" je většinou konstantní hodnota pro všechna "+" (jak obyč tak i magická hodnota), a také že "bonus" nemá nikdy rozptyl. Takže stačí sehnat si dvě různá "+" od dané zbraně a pak už s aplikováním logiky do rovnice o dvou neznámých dojdeš k základu, ze kterého pak snadno vypočítáš i bonus. Výpočet není nutné provádět 2x pro minimum i maximum, stačí si zvolit jednu z těch hodnot, tu druhou pak dopočítáš na konci. Pokud se jedná o vzácnou situaci, kdy není základ konstantní, rychle to poznáš, protože ti ta rovnice nebude vycházet. Jak se ale dobrat ke správnému výsledku tady, to zatím nevím - ale mělo by to jít hrubou silou pokus-omyl v nějakém cyklu (jestli přijdeš na nějaké elegantnější řešení, určitě se poděl).
S dopomocí Excelu nebo jiného udělátka je to záležitost chvilky, "v ruce" tím strávíš mládí. Tak či tak, výsledky jsou zaručené. Jen pro úplnost, s AR vůbec počítat nemusíš, klient ho nebere v potaz (dosazuje vždy 1).
Ještě podotýkám, že pro magická kouzla není potřeba tyhle statusy zbraně znát, protože při výpočtu magické hodnoty útoku je AR započítáno až po sečtení základu+bonusu. Takže jediným "problémem" při zjišťování jsou meče, se zvonem ani vějířem žádné fyzické kouzlo nepracuje. - Nebo mi napíšeš PM a já se o nějaké hodnoty podělím
. Hodnoty pro zbraně do levelu 89 mám komplet, dost se toho najde i na vyšší levely.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Návody: Bonusy I. |
Bonusy II. | Biolog | Těžba | Vedení | Talismany
Pomocníci: Skillculator(
) |
Expulator | Lovecké(
) | Mapa pokladu | Dračí věci | Prům. & Pošk. | Dračí věci | Točení bonusů
„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ - [A. Einstein]

Pomocníci: Skillculator(



„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ - [A. Einstein]
-
- Chat Center
-
- You do not have permission to post in chat.


@
Vydesenej « ned 3:24 pm »


@
Makarov « ned 2:57 pm »


@
Bisky « ned 2:06 pm »


@
TomasFoxx « ned 8:41 am »


@
Hakan « sob 10:23 am »


@
TomasFoxx « sob 10:21 am »


@
Mionix « pát 7:34 am »


@
Borda91 « čtv 3:09 pm »


@
Borda91 « čtv 2:21 pm »


@
Suko201 « čtv 5:10 pm »


@
TomasFoxx « čtv 4:05 pm »


@
diver « čtv 3:34 pm »


@
Suko201 « čtv 3:07 pm »


@
diver « čtv 2:01 pm »


@
Suko201 « čtv 11:21 am »


@
neasy « čtv 9:59 am »


@
VOJTTANOOO « čtv 9:46 am »


@
neasy « čtv 9:41 am »


@
p4tresss « čtv 9:39 am »


@
VOJTTANOOO « čtv 9:34 am »


@
neasy « čtv 9:32 am »


@
p4tresss « čtv 9:31 am »


@
VOJTTANOOO « čtv 9:31 am »


@
neasy « čtv 9:31 am »


@
p4tresss « čtv 9:30 am »


@
neasy « čtv 9:30 am »


@
p4tresss « čtv 9:29 am »


@
VOJTTANOOO « čtv 9:25 am »


@
TomasFoxx « čtv 9:23 am »


@
neasy « čtv 9:17 am »


@
Vydesenej « čtv 9:06 am »


@
Hakan « stř 11:44 pm »


@
MastnyRozek « stř 7:44 pm »


@
Narsi « stř 7:43 pm »


@
MastnyRozek « stř 7:41 pm »


@
Mionix « stř 5:46 pm »


@
Suko201 « stř 5:04 pm »


@
Narsi « stř 4:09 pm »


@
TomasFoxx « stř 4:05 pm »


@
TomasFoxx « stř 1:50 pm »


@
Suko201 « stř 1:03 pm »


@
Narsi « stř 1:02 pm »


@
Suko201 « stř 12:58 pm »


@
TomasFoxx « stř 12:44 pm »


@
Mionix « stř 12:41 pm »


@
Vydesenej « stř 12:40 pm »


@
Relly « stř 12:30 pm »


@
TomasFoxx « stř 12:25 pm »


@
TomasFoxx « stř 12:24 pm »


@
TomasFoxx « stř 12:24 pm »


@
Narsi « stř 12:21 pm »


@
Vydesenej « stř 12:03 pm »


@
TomasFoxx « stř 12:01 pm »


@
Valkaryan « stř 10:07 am »


@
Mionix « stř 7:39 am »


@
Vydesenej « stř 7:00 am »


@
Nonepovideeej « úte 11:38 pm »


@
Vydesenej « úte 5:47 pm »


@
gagefranjo « úte 4:11 pm »


@
Hakan « úte 12:53 pm »