Re: UPDATE - 15.2.2024 - Poznatky
Napsal: pát 16. úno 2024 19:02:07
Výborně, co tam máme dalšího? Pojďte ve vícero lidech. Potřebujeme to slyšet, vidět.
Na discordu se zmínilo, že ninja v proměně v entu bere o 250 víc (asi díky tomu průniku), záměr nebo chyba? Nezdá se to jako moc, ale jak určitě i v teamu víte, +250 v ent proměně je fakt ranec.
Tady já jenom určitě chci dodat, že to BMko je jedna z mála věcí, kterou nezvládne každej hráč Ekury. Pro někoho je to opravdu moc těžký.RAMHH píše: ↑pát 16. úno 2024 21:10:36Spoiler:ad průniky
Obecně se změnou souhlasím, jsem názoru že sekání by mělo mít vždy menší output poškození, než kouzlení.
Z novinky jsem nabyl dojmu, že změna výpočtu byla víceméně toto:
(dmg + obrana_protivnika) * utok_prumky * (1 - obrana_prumky)
na
dmg * utok_prumky * (1 - obrana_prumky) + obrana_protivnika
Daggera jsem ve čtvrteční válce nešel, ale tato změna by schopkařům neuškodila, naopak by jim spíše o něco pomohla. Stalo se tedy něco jiného, a nebo do toho ještě nějak zasahují nějaké staty postavy? A nebo je to jen kolektivní hysterie, kterou někdo začal a dmg je vlastně v pořádku?![]()
ad magie v Entarianu
Tady zase naopak silně nesouhlasím. Když jsem se zamýšlel nad tím, proč se tato změna udála, tak jsem vymyslel jen 2 možné důvody, proč se tak stalo:
1) Bylo porovnáno množství získaných yangů v průměru za hodinu a BMko se ukázalo jako lepší buď ve výdělku, a nebo ve výdělku s přihlédnutím k ceně výbavy.
Nevím, které všechny faktory byly zváženy, ale nemyslím si, že všechny. Protože k takovým statistikám nemám přístup, tak je pro mě nemožné to přímo kvantifikovat, ale v kostce - BMko opravdu bylo schopné za hodinu vydělat více v čistém yangu a BMko opravdu melo "topovou" vybavu levnejsi nez promena, ale je tu nekolik velkych ale.
ALE většinu BMek najdeme na mole a proč? Protože BMko v hradu vyžaduje velmi vysoký dmg a reálně i navíc archera na otravu, a výdělek v yangu o moc vyšší není, jestli vůbec. Taky v důsledku BMko v podstatě neexpí za úplatu, protože to je prostě významně pomalejší než v hradu.
ALE hraní BMka je o dost náročnější a vydržet tam déle než 2-3 hodiny v kuse je už docela problém. Na druhou stranu, máme tu hráče proměn, kteří tam klidně 8-10-12 hodin sedí a problém s tím nemají. V důsledku bych si vsadil, že kdyby se vzala statistika dropnutých yangů za poslední měsíc (nebo obecně delší horizont) z "top" hráčů za BMko a "top" hráčů za proměnu, tak by proměna vyhrála o parník. Nemluvě o výše zmíněném expu.
Do teď tam fungovala dle mě docela vyvážená dynamika mezi BMkem a proměnou, kde si každý hráč vybral to, co mu vyhovuje. Kdo chtěl trávit méně času a dostat za to více yangů, vybral si BMko. Zaplatil za to tím, že se za ten čas o dost více nadřel, a pokud nesehnal opravdu top výbavu a nerozhodl se použít archera pro otravování, tak se i reálně vzdal možnosti efektivně sbírat karmy a expit hráče za úplatu. Naproti tomu hráči, co chtěli větší pohodu a/nebo měli na hru více času si zvolili proměnu. Já jsem si zvolil BMko, protože lépe sedělo mému usecasu.
Pak jsou ještě samostatnou kapitolou "entry level" hráči za BMko, kteří jinou možnost v Entarianu vydělávat nemají. Těch se to dotkne možná i více, než hráčů s kvalitní výbavou, protože už teď pro ně bylo obtížné Entarian zvládat.
S touto změnou se tahle dynamika ale úplně rozpadá. Poškození BMek se snížilo o 9-10%, což významně sníží výdělek. Zcela konkrétně jsem se za sebe dopočítal k ~20% redukci výdělku, který se tak v highendu vlastně vyrovná proměně v dropnutém yangu. Zůstávají ale všechny nevýhody BMka. Navíc to hodně ztíží možnosti těm entry level hráčům. Já tu sice máchám nějakým 20% malusem, ale pro tyto entry level hráče to může reálně být i o dost víc.
Další věcí, která přímo nesouvisí s ekonomikou věci, ale chtěl bych ji zmínit je styl hraní BMka a proměny. BMko je mnohem aktivnější hraní, a podle mého názoru by toto mělo být preferováno. Obecně řešení "proměň se a zasekni mezerník" mi nepřijde jako dostatečně zajímavé, aby se to stalo jednoznačně nejlepší volbou.
Abych to shrnul, myslím že to je špatně protože se tím rozbourává podle mě docela dobře vybalancovaná dynamika, protože to neúměrně ztíží entry level hráčům a protože to penalizuje dle mého názoru o dost zajímavější způsob hraní.
2) Generace Entarian udělají moc jednoduchý, a to především pro BMka, protože dostávají tento boost dvojmo - z generace a z buffa.
Ačkoliv tohle mi přijde jako silnější důvod pro změnu, pořád s ním nesouhlasím. Z mého pohledu generace obsahují jakousi odměnu za vynaložený čas a úsilí. Proč by tedy odměnou nemělo být i toto - zjednodušení Entarianu? Takto se v lepším případě po roce dostaneme zpět na stejnou úroveň, co jsme byli teď. To není moc dobrá motivace, jak tu již bylo zmíněno v souvislosti s změnami v malých a středních válkách.
Navíc, proč zastavit u BMka? Ačkoliv tento boost dostane větší, proměna taky benefituje. Proč neupravit i interakci s proměnou, když jí to Entarian zesnadní?
ad změny v zisku CB ve válkách
Další změna, o kterou nikdo nestál. Malé války stejně nikdo na zasvěcko a na CB nechodil. Pokud tam už někdo šel, tak ze zájmu o PvP. Takže v konečném důsledku je to vlastně jedno.
Ve středních válkách s tím už ale reálně nesouhlasím. Ale myslím si, že je to dobrá příležitost k diskuzi ohledně těchto válek. Když tedy pominu daggery a mentály, co s novými spelly tyto války dle mého názoru ničí. Proč by měl být problém, že si ve střední válce někdo chce udělat chitinku? Už před změnou se jednalo o cca 2-3 měsíce intenzivního chození těchto válek jen na získání potřebného zasvěcení. To někomu přišlo málo? Kor když ve velké válce je chitinová zbraň v podstatě nutnost, aby byla postava konkurenceschopná.
Ale rovnou bych chtěl navrhnout zvýšení úrovně vstupu do střední války na 110. Poškození, co tam teď lítá je šílené, možnost mít biologa by pomohla. Navíc to postavám, které se připravují na velkou válku umožní začít číst karmu. Tím zřejmým protiargumentem je, že si dlouhodobí hráči vezmou již vykované a natočené šperky ze svých hlavních postav a budou šikanovat hráče v těchto válkách. Troufnu si ale tvrdit, že to až takový rozdíl neudělá - postavy pořád neustojí, dmg bude pořád relativně vysoký, takže i novější hráč si najde svoje místo. A pokud by tahle změna přitáhla více lidí do středních válek, to je jen dobře, ne?