Opravdu si myslíte, že ještě něco zmůžete? Že je nějaká šance zachránit PvP? Já vidím jedinou naději - společnost Sindicate by musela udělat novej server, kterej by se poučil z chyb a byl by dělanej spíše na PvP. Perfektní PvM server už tu přeci máme že? Tak proč neudělat i kvalitní PvP server, když se to jednoduše vše v jednom nepovedlo. Na nějaký úpravy je moc pozdě a i kdyby se na pár let zastavil vývoj, stejně nebude mít většina lidí chuť tohle všechno dělat. Vezměte si, že metin už je (já nevím cca) 5 let stará online hra. Když to srovnám s ostatníma MMORPG, tak tu vidím jeden rozdíl. Na ostatní hry pořád vycházej nový patche, vylepšení grafiky, oprava chyb ve hře, přidání věcí atd. Tady se dočkáme nových map, okopírovaných věcí z jiných her a možná nějaké té opravy. Vidíte, že grafika se nezlepšuje, protože výrobce tu hru prostě dělat dále nechtěl. Metin prostě stárne díky tomu rychleji a kdyby se lidem nelíbila na té hře jednoduchost, tak už tu asi moc lidí nehraje. Nový hráči by měli mít chuť hrát a bavit se nejlépe po celou dobu hraní. Jenomže teďka to tu vypadá tak, že nový hráč začne vydělávat a když už něčeho dosáhne uvědomí si, že musí dělat i ostatní činnosti. Řekněme, že 2 roky bude dělat ty ostatní aktivity, aby mohl být mezi nejlepšíma. To znamená že se bude 2 roky "nudit" ostatníma činnostma aby si hru potom mohl užít? Není to trochu padlý na hlavu? Proč by si hráč nemohl užívat hru pořád? Aha, kvůli ostatním lidem, se kterými se bez těchto možností nemůže rovnat. Oni se mu budou posmívat jaká je lamka a on se na PvP vykašle a bude jen odevzdávat. Po 2 letech se vrátí a všechny PvP oblasti jsou prázdný. A proč? Protože tito nejlepší hráči vymlátili slabší komunitu hráčů. Někteří přešli už jen na PvM v domění, že až udělají karmu a biologa, tak se vrátí a ostatní se na to vykašlali úplně. Teď mi můžete říct, že se hra dá užít vždycky na což vám řeknu, že to není pravda. Je to přeci MMORPG hra - což je onlinovka na hrdiny. Každej si přeje bejt hrdina, bejt nejlepší a nebo mezi ty lepší alespoň patřit aby se dočkal zaslouženého uznání. Nebo si myslíte že dropení je zábava a děláte to jen proto, že vás to baví? Ano, velice vtipné...
Chtěl jsem do 3 pokračování mého povídání na toto téma přidat i moje názory na některé činnosti ve hře, a jak bych tyto problémy vyřešil. Opět je to jen můj názor a tak vás nenutím semnou souhlasit. Mě stačí jen když se nad tím zamyslíte a pokusíte se to pochopit nebo alespoň přečíst, což většinou ti, pro které je to směřováno ani neudělají.
CB - Toto je katastrofa sama o sobě. Porovnávat hráče podle bodů, které mají z měsíce na měsíc úplně jinou váhu. Určitě si přejete být v Topce a přitom začínáte hrát. Juknete na Rusilku a už vám je jasný, že ani za 50let jí nedoženete, protože v tuto chvíli už skoro nemáte šanci CB získat (narážím spíše na počet lidí v těchto zónách). Kdyby tu byl na každej měsíc přehled nejlepších hráčů, tak byjste si mohli říct: Dobře, je to pro mě výzva. Za prosinec budu nejlepší! (něco jako přehled nejlepších 50hráčů od každého povolání za každý měsíc) A určitě by vás to lákalo více, než když vidíte 130 000 CB před sebou
Biolog - Tady vidím problém v časových intervalech a v celkovém čase. Předměty by se mohly odevzdávat 2 najednou každý den. S výzkumákem to máte na 247 dní což si myslím, že je přiměřeně dlouhý rozdíl. No a ještě se vás biolog při prvním úkolu zeptá, jaké si přejete mít zaměření - PvP nebo PvM. Vaše volba pouze přehází pořadí úkolů. Takže nejprve budou odměny jako rychlost pohybu a útoku, ZB a takovéto věci potřebné pro obě zaměření a potom (aby to trvalo tak půl roku) bude následovat vaše zaměření PvP nebo PvM odměny a až nakonec budou odměny pro vaše sekundární zaměření, o které vám vlastně tolik nejde a klidně si na to počkáte o něco déle
Karma - Dle mého názoru největší problém. Tato činnost vás vlastně nutí každý den trávit určitý čas (kolem 1,5h) činností, kterou vy třeba rádi nemáte. Dalo by se to vyřešit třeba formou úkolů opět rozdělených dle zaměření postavy. Pro některé by to znamenalo zabít X určitých potvor ve swampu a pro ty ostatní zabít X hráčů ve svaté. Nějak to vyvážit aby to oboum zaměření s průměrnou výbavou trvalo přibližně stejnou dobu. U každého odevzdávání by jste si mohli opět vybrat zaměření, takže když nebude mít chuť jít do svatý, můžete si to zadat na swamp. Nebo by se to dalo udělat jednodušeji a to tak, že by se esence nerozplývaly. Za swamp si jich dropnete řekněme 9, schováte je a každej den 3odevzdáte opět nejlépe najednou. Takto by vás to neomezovalo a když třeba budete celý týden dropit ve swampu, další 2 týdny můžete krásně PvPčkařit a vlastně vás to nijak omezovat také nebude
Zručnost - K této činnosti bych měl taky nápad jak by se to dalo trochu zpříjemnit. Někdy se tam objeví předměty, které třeba není problém dropnout, akorát že na vašem levelu ano. Když od NPC dostanete úkol ty předměty sehnat, co kdyby se vám na ně obnovil drop po dobu, co je budete chtít sehnat. Proč mít desítky postav na dropnutí té a té věci když na to stačí zrušit omezení dropu s levelem jako třeba u biologa a je po starostech? Jinak nad tímto problémem jsem se ani moc nezamýšlel, takže to není promyšlené jinak než PvM cestou a také jsem nepřemýšlel jaký dopad mají talismany na PvP a co by se s nima dalo udělat, ale na tohle zase může mít zajímavý nápad někdo jiný
Herbaření - Tady na této aktivitě mě vždycky štvaly ty intervaly. Jste vlastně nuceni každou hodinu sázet a sklízet. Pokud zapomenete kytka vám uschne a pokud sklidíte ze 60% se vám to stejně pokazí. Ovšem v této aktivitě nevidím nevýhodu pro PvP komunitu. Trpělivý hráč co má čas si to dá na P a potom na tom velice krásně vydělá. PvP hráč zase zajde párkrát swamp a těch bylin si koupí pěknou zásobu a potom je tedy spokojenost na obou stranách. Ovšem dalo by se to maličko zpříjemnit. Zasadíte určitý počet bylin 1-5 a podle toho, kolik těch bylin zasadít vám to bude dlouho růst. 1bylina - 1hodina X 5bylin - 5hodin. Toto omezení by bylo abyste vlastně nezasadily třeba 100 bylin najednou, ale musely se taky snažit. No a kdyby třeba nebyl čas to sklidit, bylinky by na vás čekaly ještě 24hodin od doby, co by vyrostly
Mohl bych psát klidně dále, třeba o systému expení - od levelu 85 do 100 máte prakticky jedno kvalitní místo, kde se nedá expit přes den, ale musíte v noci. Nebo bych maličko rozšířil systém vydělávání i v PvP oblastech. Zadáte si úkol třeba zabít 100 hráčů a po splnění dostanete například 100kk nebo tak něco. Celkově se s tím dá krásně pohrát, možností je opravdu hodně a jak vidíte vymyslet se to dá, stačí se nas tím jen pořádně zamyslet...
