Galiraveth píše: ↑čtv 19. bře 2020 12:58:56
...
Ano, psal jsem pouze OSOBNÍ názor na celou věc. Co by vyhovovalo mé osobě. Ostatní se s mým komentářem ztotožnit nemusí.
Ale znám hromadu lidí, co mají už pouze jenom PvP výbavy za x set miliard a zapnou to jenom na války, protože ta hra je už nebaví. Ale nikomu to neberu, když někoho baví držet 2 hodiny mezerník..
Konkrétně k tobě. To je sice pěkné, že ty ty lidi znáš, ale podle tvého YT kanálu soudím, žes nedošel dál, než do swampu. V původním příspěvku jsi psal, že ses nudil ty, žes neměl už co dělat, a podobně, přitom jsi ale zkusil cca polovinu herního obsahu a tu druhou nechal ležet ladem.
Všichni známe lidi, co se nudí. Komunita je všem dobře známá a tu elitu známe všichni.
2 hodiny držet mezerník? Ještě víc mě to utvrzuje v tom, že ve swampu jsi skončil a ani jsi nevyzkoušel Kerindor. Nebo Entarian. Nebo HGčko. Ale stejně, metin je zkrátka udělán tak, že ten mezerník se prostě na postavách, co sekají, drží. Tak to je na všech serverech. Pokud s tím máš problém, metin není hra pro tebe. Nemůžeš se dovolávat zázraku u 17 let staré hry. Podle mě je hra ve skvělým stavu na svůj věk a myslím si, že pojede ještě pěkně dlouho. Všeobecně MMORPG žánr po chvíli bude vždycky stereotypní, protože je postaven tom, že obsah lze používat a hrát jej pořád dokola. Někde je to více, někde je to méně, ale na tom MMORPG s volným světem zkrátka stojí.
Galiraveth píše: ↑čtv 19. bře 2020 12:58:56
Vím, že už celkově Metin moc lidí nehraje, ale otázka je, čím to před léty bylo, že všichni šli z offiku na Ekuru když byl, tehdy ještě Sindicate, spuštěn? Nebylo to náhodou tím, že bylo strašně moc jiných věcí, které na offiku nebyly? Když to člověk v té době srovnal, Sindicate offik převálcoval. Proti offiku tady byly jiné brnění, jiné mapy, jiné příšery, bossové, systémy, atd.. A to právě přilákalo lidi.
Nemusel by nutně být jiný server, ale zaměřil bych se taky na návrhy, i pro menší lvl, co oživí hru. A bohužel tady těch poměrně dobrých a srozumitelně sepsaných návrhů byly hromady.
Zaprvé - důvod, proč lidi šli na ekuru, nemůžeš znát, můžeš znát maximálně svůj vlastní. Spekulace o tom, že sem lidi šli za novým obsahem, mi přijde docela chybná, protože tehdy běželo dost privátních serverů, které měly více obsahu, než sindicate (roky 2010-2013). Zrovna u mého kruhu přátel tomu tak nebylo, stejně tak v mém současném cechu tenhle názor úplně nepanuje. Důvodem pro odchod z offíku bývala často hlavně ta nechutná vlastnost pay to win, protože bez zaplacení šíleného množství dračích mincí člověk na levelu 50 skončil. Na sindicate nic takového nebylo, člověk mohl hrát jak moc jen chtěl a pokud si chtěl pomoct, tak si koupil SD. Jiné mapy a systémy se přidávaly až několik měsíců po spuštění serveru. Na počátku serveru se lišily snad jen nějaké textury a rozložení prvních a druhých map, texty, zahrádka (teď si nejsem jistý), systém bonusů (dolní bonusy přes uhranuté a požehnané věci), bylinky, elixíry a recepty na zlepšování předmětů primárně pomocí run. Zároveň bylo nezvyklé, že hráčům padaly pruty zlata a více věcí v běžném světě. Jo a asi zapomínám svaté říše, ale ty nevím, kdy se přidaly. Tím ale odlišnost oproti offíku víceméně hasla. Oproti ostatním privátům mnoho "kladných" rozdílů nebylo. Ty velké rozdíly začaly nastávat až s příchodem královského rozcestí a tím pádem kouzelného dolu, chrámu útrapy, zaniklé říše, země přitažlivosti a později i dračí sluje. S příchodem swampu a kerindoru.
Zadruhé - upřímně moc nevím, co vlastně chceš. Zatím mi přijde, že nějak očekáváš nový server, na kterém bude něco nového oproti současné ekuře (tedy na současné Ekuře to vůbec nebude) a že toho nového bude poměrně dost, protože jinak by nemělo moc smysl tam chodit. Nerozumím ale tomu, jak si představuješ, že se tenhle obsah vytvoří v časovém horizontu třeba jednoho roku.
Protože nový content se jen tak nezjeví. Hra má jedno GA, kterému hádám pomáhá i majitel, ale tím to hasne. Dva lidi. To, co na tom serveru je, je výsledkem desetileté práce (a to během těch deseti let byli jednu dobu programátoři 4). Vytvořit novou mapu, aby byla otestovaná, měla smysl, fungovala a podobně, to trvá měsíce.
Jakože rozumíš, ty se na to musíš podívat trochu realisticky, absolutně ignoruješ tu stranu vývojáře a majitele serveru.
Udělat nový server je moc riskantní investice. Výdělek pochází z nákupu SD. Ovšem na velkém množství nových serverů se objevuje fenomén, že je možné si na IS nakoupit hromadu dobrých věcí, které tě posunou fakt moc dopředu, což ve finále demotivuje ostatní hráče a ti odchází. Takže dokud by nebyl vůbec vymyšlený nějaký finanční model a vědělo by se, odkud mají plynout peníze, tak se nový server spustit nemůže. Aplikovat model ze současného serveru taky není možné, protože to bude jiný server, úprava je tedy nutná. Trvá to hafo času, které může tým strávit vývojem jiného obsahu pro hlavní server, případně drobnějšími úpravami, které zpříjemní hru lidem, kteří tu hru už hrají. Pokud by GA strávil rok prací na novém serveru, PR pro něj, odlišném obsahu, finančním modelu a kompletně jiných číslech pro něj, tak zkrátka sází na to, že vydělá alespoň stejně peněz, jako kdyby ten rok strávil prací pro hlavní server. Tahle iniciativa může ekuře zlomit vaz a server by mohl skončit nadobro.
Chápu, že Tobě je to jedno, protože už to nehraješ a nevíš, v jakém stavu hra je, ale my, co to hrajeme, bychom neradi tenhle risk podstupovali.
A potom, nedává vůbec smysl, aby nějaký obsah byl na jednom serveru a nějaký na druhém. Je důležité, aby tým pracoval efektivně a aby z většiny jejich času profitovali všichni hráči, ne jenom zlomek. Dává smysl udělat nový server, kde by byly změněné drop raty, yang raty, levely, časy odevzdávání biologů a podobně. Ale i taková změna číslíček by trvala dlouho na implementaci a otestování.
Je ale absolutně nemyslitelný, aby se strávily měsíce vývojem nové lokace a jednotek a potom to dát jenom na jeden server. Pokud by paralelně pracovaly 2 vývojářský týmy, tak to potom lze, ale tímhle způsobem bude mít hlavní server pocit, že se na ně z vysoka kašle a to nikdo nechce.