Ahoj, i já si dovolím přispět svou troškou do mlýna. A ne shodou náhod, teprve pár dní máme díky Saggimu k dispozici informace, které vyřešení tohoto problému hodně pomohou.
Protože zakladatel neuvedl žádné detaily své postavy, budeme si muset trochu domýšlet.
Nejprve je tedy potřeba uvést pár věcí, ze kterých budeme vycházet:
- BM sura na levelu 95 má dle mého:
- Vše, kromě Rány Plameny na P
- 125 bodů v INT a POH, zbytek ve VIT
- Výbavu se 105% na příšery a 100% na ezoteriky
- Rychlost kouzel kolem 200
- V PvP bonusech 8x 10% příšery / 8 INT
Perlový náhrdelník přidává bez rud +4 INT, což při 205 INT shodou okolností odpovídá téměř přesně 1% zvýšení hodnoty útoku kouzel (u ducha je to trochu méně). V přepočtu na celkový DMG je to asi 2,5 %.
Slzový náhrdelník přidává 20% na průnik a pokud by postava nikde žádné další procento neměla, znamenalo by to 8% šanci na průnik kouzlem.
- Příšery v Kerindoru mají obranu v rozmezí zhruba 650-850. Konkrétně tlouštíci mají obranu 721.
- Dvouprocentní rozdíl v rychlosti kouzel lze zanedbat, protože ani ten nejlepší hráč nedokáže kouzlit skilly ve stejnou chvíli, kdy se nabijí (snad mi filip odpustí, jestli to bude číst). Navíc, kdo chodí do Kerindoru, tak ví, že při neustálém ustupování před hordami nepřátel se nedá vždycky házet jedno kouzlo za druhým. A hra také hodnoty zaokrouhluje.
S touhle základní výbavou bez dalších podpůrných věcí (kosti, elíky, fal. úlomky) bys mohl dávat zhruba 35-40k kamenem (bez kritiku). Takže temnou ranou a ranou ducha asi 17-22k, duchem cca 15k. To dělá asi 37,5+5x19,5+4x15 = 195k DMG za jednu sadu
* (hrubý odhad). Pokud máš buff, tak to bude analogicky asi 250k DMG za sadu (počítám 100% na kritik).
*Jedna sada je myšlena jako poškození kouzly za dobu, než se nabije nejdelší kouzlo (v našem případě kámen).
Takže dosadíme:

S
perlovým náhrdelníkem +2,5%: 250k+2,5% =
256k za sadu. To je zlepšení o 6k.

Se
slzovým náhrdelníkem:
- Sada = 10 kouzel, šance na průnik 8%, velikost průniku 721 (bez kostí a elíků).
- 8 průniků na 10 sad, 0.8 průniku na jednu sadu. P = 721*0,8
- To dělá průměrně 250,6k za sadu. Zlepšení je průměrně +580 DMG v každé sadě.
Závěr:
Pro BM suru do Kerindoru se jednoznačně více hodí
>> náhrdelník perlový <<. Průnik kouzly je sice také znát, ale pořád zůstává hlavně výsadou situací, kdy soupeři berete velice málo základní ranou. A to v Kerindoru opravdu není.
A kdybych to měl brát opravdu globálně, tak ani jeden z těch dvou náhrdelníku neudělá takovou změnu, aby jste to přímo ve hře pocítili nějakým zlepšením. Takže by se dalo říct, že výběrem ani jednoho z nich velkou chybu neuděláte.
Snad jsem trošku pomohl...
Tommo:
Hodnota útoku sílu BM surových kouzel vůbec neovlivňuje, ta totiž vycházejí z
Magické hodnoty útoku. Pokud jde o Kerindoria, tam jsou nejspíš bonusy špatně pojmenované (nemám s nimi zkušenosti, falešné úlomky si syslím

).
EDIT: Jen pro přesnost, u ducha jsem předpokládal, že stále útočí a pokaždé se trefí (což se samozřejmě v praxi nemůže pořád dařit). Pokud bych jeho účinek podělil nějakým faktorem, vyzníval by závěr ještě o kousek lépe pro perlový náhrdelník.
EDIT@
Keriona: Nemáš zač

. Obecně vzato ale
čím více budeš brát, tím více se vyplatí perlový náhrdelník. Hodnoty, se kterými jsem počítal, jsou to nejmenší, co může BM sura mít. Poškození schopností sice dost znatelně zvedne i průnik, ale ten rozdíl u perlového dohnat nemůže, přinejlepším s ním držet krok.