Re: Odebírání pozemků neaktivním cechů.
Napsal: sob 06. říj 2012 23:19:23
LOCO30 - tohle je dlouhé - tak to taky schovám
lordsword - a tady? Tady mi nějak ujela ruka
Spoiler:
podle mě je "problémové" PvP na Ekuře ve dvou rovinách - hráčů a herních možností.
Z pohledu hráčů v tom, že PvP je tady ostatními trošku "ocejchováno" jako zábava TOP hráčů s natočenými maximálními bonusy. Ještě k tomu přidáme "nezdravé" chování některých ve Válkách nebo Svaté a "vystupování" některých i velkých bojovníků na fóru - a - z PvP je "bubák", kam se hráči moc nehrnou.
Já se nedivím - nikdo si nechce nechat nadávat, nikdo si nechce nechat mluvit do toho, jestli Dýky nebo Luk a nebo jen Zruško. Je tu i zbytečně zakořeněná představa, že bez maximálních obran a dodělaného biologa to prostě nejde. Ale jde to - jen nesmí dotyčný jít hlavou proti zdi a postavit se doprostřed prvního chumlu nebo bojovat s TOP hráči.
Co s tímhletím vším? No nejde s tím moc dělat - každý musí začít u sebe a přijít na to, že když si kromě zabití ještě nad druhým slovně ulevíme, že jsme sice DNESKA vyhráli - ale ZÍTRA už nemusí nikdo přijít, proti komu budeme moct znova bojovat. Atd. atd. - ale to ty sám víš a není třeba to rozepisovat.
Z pohledu hry je problém v tom, že tu není žádná PvP aktivita, co by hráče motivovala na sobě pracovat už počátku hraní. Hráči se musí proexpit a vydělat tolik, aby se mohli aspoň trošku vyrovnat ostatním, pokud chtějí obstát (podle jejich měřítek). Pak si spočítá, za kolik dní je hotový biolog a... vydrží jen ti nejodolnější. A přitom nejvíc, co PvP potřebuje, je nová krev.
Chtělo by to, aby se hra těm novým PvP hráčům víc věnovala a dávala jim větší prostor. Je fajn, že se hodnotí špičky každé říše - ale je důležité motivovat vhodným hodnocením i ty "spodní" řady. A možná je to mnohem důležitější.
Líbí se mi nápad od Band Simulant, že aktivně vyhledávají cechy, které by přijali výzvu si zabojovat. Tohle už je ale jen pro ty, co rozvinuli své PvP na dostatečně dobré úrovni. Teď by to chtělo, aby přišel podobný cech s hráči na střední úrovni s PvP, který by vyhledával další jemu rovné cechy na výzvu si zabojovat. A pak ještě jeden cech s hráči, co začínají s PvP, co by byl podobně aktivní a vyhledával další cechy se stejně začínajícími hráči s PvP. Ve finále by to hra "zastřešila" tím, že by vytvořila dvě ligy (superligu a ligu mistrů dohromady všechny tři říše) a v každé říši ještě extra ligu (každá říše zvlášť).
Jen nevím, jestli máme tolik aktivních cechů.
ALE - dokud tomuhle nedáme šanci, tak se to NIKDY nedozvíme.
Každopádně tenhle princip je univerzální a platí jak na úrovni jednotlivce (duely), tak cechu (cechovní bitky), tak i říše (Války říší) = prostě aby i ti nejslabší měli šanci ochutnat pocit vítězství a stali se z nich "držáci", co ustojí to vydělávání a biologa až po úroveň, kdy se můžou postavit těm nejsilnějším - jak v duelu, tak v cechovních bitkách, tak i ve Válkách.
Trenérsky řečeno: "hra musí hodně pracovat s mládeží, aby bylo s kým hrát".
Z pohledu hráčů v tom, že PvP je tady ostatními trošku "ocejchováno" jako zábava TOP hráčů s natočenými maximálními bonusy. Ještě k tomu přidáme "nezdravé" chování některých ve Válkách nebo Svaté a "vystupování" některých i velkých bojovníků na fóru - a - z PvP je "bubák", kam se hráči moc nehrnou.
Já se nedivím - nikdo si nechce nechat nadávat, nikdo si nechce nechat mluvit do toho, jestli Dýky nebo Luk a nebo jen Zruško. Je tu i zbytečně zakořeněná představa, že bez maximálních obran a dodělaného biologa to prostě nejde. Ale jde to - jen nesmí dotyčný jít hlavou proti zdi a postavit se doprostřed prvního chumlu nebo bojovat s TOP hráči.
Co s tímhletím vším? No nejde s tím moc dělat - každý musí začít u sebe a přijít na to, že když si kromě zabití ještě nad druhým slovně ulevíme, že jsme sice DNESKA vyhráli - ale ZÍTRA už nemusí nikdo přijít, proti komu budeme moct znova bojovat. Atd. atd. - ale to ty sám víš a není třeba to rozepisovat.

Z pohledu hry je problém v tom, že tu není žádná PvP aktivita, co by hráče motivovala na sobě pracovat už počátku hraní. Hráči se musí proexpit a vydělat tolik, aby se mohli aspoň trošku vyrovnat ostatním, pokud chtějí obstát (podle jejich měřítek). Pak si spočítá, za kolik dní je hotový biolog a... vydrží jen ti nejodolnější. A přitom nejvíc, co PvP potřebuje, je nová krev.
Chtělo by to, aby se hra těm novým PvP hráčům víc věnovala a dávala jim větší prostor. Je fajn, že se hodnotí špičky každé říše - ale je důležité motivovat vhodným hodnocením i ty "spodní" řady. A možná je to mnohem důležitější.
Líbí se mi nápad od Band Simulant, že aktivně vyhledávají cechy, které by přijali výzvu si zabojovat. Tohle už je ale jen pro ty, co rozvinuli své PvP na dostatečně dobré úrovni. Teď by to chtělo, aby přišel podobný cech s hráči na střední úrovni s PvP, který by vyhledával další jemu rovné cechy na výzvu si zabojovat. A pak ještě jeden cech s hráči, co začínají s PvP, co by byl podobně aktivní a vyhledával další cechy se stejně začínajícími hráči s PvP. Ve finále by to hra "zastřešila" tím, že by vytvořila dvě ligy (superligu a ligu mistrů dohromady všechny tři říše) a v každé říši ještě extra ligu (každá říše zvlášť).
Jen nevím, jestli máme tolik aktivních cechů.


Každopádně tenhle princip je univerzální a platí jak na úrovni jednotlivce (duely), tak cechu (cechovní bitky), tak i říše (Války říší) = prostě aby i ti nejslabší měli šanci ochutnat pocit vítězství a stali se z nich "držáci", co ustojí to vydělávání a biologa až po úroveň, kdy se můžou postavit těm nejsilnějším - jak v duelu, tak v cechovních bitkách, tak i ve Válkách.

Trenérsky řečeno: "hra musí hodně pracovat s mládeží, aby bylo s kým hrát".


Spoiler:
"KDYBY" to tu mělo být víc o levelování a hromadění yangů, tak každá postava má tak jedno dvě tři kouzla. Na co víc, když na PvM toho tolik neupotřebíš. Čili máme 5-6 kouzel a budeme si zakládat na PvM? To doufám ne.
Jednou všechno doděláme - doexpíme, dobiologujeme, domakamitujeme, dokarmujeme a já nevím, co ještě a nahrabeme si tolik, že nám nebudou stačit šeky - a co dál? To jako přestaneme hrát a budeme čekat, co bude a nebo dokonce půjdeme pryč? Jasně, proč by to nemohl být něčí cíl. Já ho klidně respektuju. Ale ber, že tu jsou i tací, co chtějí porci zábavy navíc, aby to vylepšování postavy a peněženky mělo pro ně větší smysl. Aby vydělávání nebylo jen pro vydělávání. Proto je tu dost těch, co rádi seknou do druhého. Jen je potřeba jim dát větší prostor a možnosti.
Projdi si hlavní město každé říše za skladem, co se tam děje. Projdi si respawn Přitažlivky.... dost - určitě víš, kam mířím = všude se najde někdo, co se s někým tluče. A asi proč? Určitě tím neexpí ani nevydělávají - spíš trénují s postavou v umění bojovat a používat kouzla.
ANO, díky té úpravě se uvolnily nějaké pozemky - ale už při vzniku se mi tohle pravidlo NELÍBILO. Mlčel jsem, lepší něco, než-li nic. Ale na druhou stranu proč to neudělat zajímavější? Herně zajímavější = zábavnější? Nebo je něco zábavného na tom, čekat, až někdo přestane hrát - nebo shánět někoho, kdo by ten pozemek prodal? A přidávat nové pozemky? Na co? Aby je zabrali součastné cechy nebo veleschopní hráči pro "co kdyby" nebo pro "případného známého"? Není to škoda místa na mapě nebo celé mapy?
Nevytvářím žádné nové věci - spíš si z těch, co už máme ve hře, bych rád udělal ukazatele cechovní aktivity. Máme tu už Věhlas a nikomu to žádnou "újmu" nezpůsobilo. Takže není ani v tomhle případě potřeba žádné paniky.
Ale nevím, jaké povinnosti chci vytvořit do hry - co máš na mysli? To že jsem tu nadhodil, že do Haegeronu bude potřeba třeba Zručnost na 5? Tohle? Tak se chytněte všichni za nos, protože Saggi si to moje "měřítko aktivity hráče" vzal z ještě těžšího konce a - tramtadadáááá
- máme tu Věhlas. A nikdo neprotestuje a je to divné, protože se věřím shodneme, že je časově podstatný rozdíl splnit něco jednorázově (Zručnost 5) a plnit něco opakovaně (Věhlas = Biolog, Zručnost, Pěstování bylinek atd.). Já jsem se při prvotním dívání na Věhlas musel smát
- chtěli jste to mít lehčí - a máme to ještě těžší. Mě to nevadí, protože mám rád výzvy, ale jsem zvědavý na ostatní a jsem natěšený, co všechno ještě Věhlas bude ovlivňovat. 
Souhlasím, že do PvP se nemá a nesmí nikdo nutit. Taky nikoho nechci nutit - ale musíš nebo musí mi někdo prozradit, co použít z PvM jako ukazatel cechovní aktivity? Splněné knihy misí všech hráčů v cechu? Počet udělaných tavenin u cechovního Alchymisty? Nebo množství odevzdaných expů do Cechovní Banky?
Plus bude i v tom, až se začneme dívat, jak se který cech snaží, že ty cechy se pak budou muset snažit být aktivní. A aktivita nikoho nezabila - možná jen ty, co už jsou herně "přizabitý" (myslím tím hráče, co už nejsou aktivní nebo jsou za herním zenitem či míří do herního důchodu apod.). Navíc se hrou toulá tolik roninů (dobrých PvP i PvM hráčů bez cechu) - jen je najít a zaměstnat. Ale to zase "smrdí" aktivitou, že. To už si radši lidi udělají vlastního dropa, než aby někoho hledali, s kým by se mohli kamarádit.

Závěr - na co mají cechy cechovní pozemky? Spíš se ptej, proč se jich nepustí, když si myslíš, že nejsou tak důležité. Já myslím, že jsou důležité a stačil by jediný PvM bonus do hry, který by nesla jakákoliv cechovní stavba a který by se vztahoval na členy konkrétního cechu a prestiž být v cechu s pozemkem by vzrostla 1000násobně.

PS: červený
TOP PvP poslat k vodě (tj. na vlastní server) nemůžeme - pokud se ve žluté
někdo chce zlepšovat v PvP a já doufám, že jsou tu tací. No proč - prostě proto, aby když už má žlutá někam v PvP růst, tak musí mít před sebou nějakou laťku, kterou bude nucená překonávat - jedině tak se zlepší - a kdo jiný jí líp nastaví, než dostatečně silný protivník. Mimochodem po dnešní Válce říší mám pocit, že to bude Modrá laťka
, kterou budeme muset překonávat, jelikož jsem už dlouho neviděl tak dobře sehrané boje před žlutým respawnem. Ale ať se těší na odvetu. :yeah: 
Jednou všechno doděláme - doexpíme, dobiologujeme, domakamitujeme, dokarmujeme a já nevím, co ještě a nahrabeme si tolik, že nám nebudou stačit šeky - a co dál? To jako přestaneme hrát a budeme čekat, co bude a nebo dokonce půjdeme pryč? Jasně, proč by to nemohl být něčí cíl. Já ho klidně respektuju. Ale ber, že tu jsou i tací, co chtějí porci zábavy navíc, aby to vylepšování postavy a peněženky mělo pro ně větší smysl. Aby vydělávání nebylo jen pro vydělávání. Proto je tu dost těch, co rádi seknou do druhého. Jen je potřeba jim dát větší prostor a možnosti.
Projdi si hlavní město každé říše za skladem, co se tam děje. Projdi si respawn Přitažlivky.... dost - určitě víš, kam mířím = všude se najde někdo, co se s někým tluče. A asi proč? Určitě tím neexpí ani nevydělávají - spíš trénují s postavou v umění bojovat a používat kouzla.
ANO, díky té úpravě se uvolnily nějaké pozemky - ale už při vzniku se mi tohle pravidlo NELÍBILO. Mlčel jsem, lepší něco, než-li nic. Ale na druhou stranu proč to neudělat zajímavější? Herně zajímavější = zábavnější? Nebo je něco zábavného na tom, čekat, až někdo přestane hrát - nebo shánět někoho, kdo by ten pozemek prodal? A přidávat nové pozemky? Na co? Aby je zabrali součastné cechy nebo veleschopní hráči pro "co kdyby" nebo pro "případného známého"? Není to škoda místa na mapě nebo celé mapy?

Nevytvářím žádné nové věci - spíš si z těch, co už máme ve hře, bych rád udělal ukazatele cechovní aktivity. Máme tu už Věhlas a nikomu to žádnou "újmu" nezpůsobilo. Takže není ani v tomhle případě potřeba žádné paniky.

Ale nevím, jaké povinnosti chci vytvořit do hry - co máš na mysli? To že jsem tu nadhodil, že do Haegeronu bude potřeba třeba Zručnost na 5? Tohle? Tak se chytněte všichni za nos, protože Saggi si to moje "měřítko aktivity hráče" vzal z ještě těžšího konce a - tramtadadáááá



Souhlasím, že do PvP se nemá a nesmí nikdo nutit. Taky nikoho nechci nutit - ale musíš nebo musí mi někdo prozradit, co použít z PvM jako ukazatel cechovní aktivity? Splněné knihy misí všech hráčů v cechu? Počet udělaných tavenin u cechovního Alchymisty? Nebo množství odevzdaných expů do Cechovní Banky?
Plus bude i v tom, až se začneme dívat, jak se který cech snaží, že ty cechy se pak budou muset snažit být aktivní. A aktivita nikoho nezabila - možná jen ty, co už jsou herně "přizabitý" (myslím tím hráče, co už nejsou aktivní nebo jsou za herním zenitem či míří do herního důchodu apod.). Navíc se hrou toulá tolik roninů (dobrých PvP i PvM hráčů bez cechu) - jen je najít a zaměstnat. Ale to zase "smrdí" aktivitou, že. To už si radši lidi udělají vlastního dropa, než aby někoho hledali, s kým by se mohli kamarádit.



Závěr - na co mají cechy cechovní pozemky? Spíš se ptej, proč se jich nepustí, když si myslíš, že nejsou tak důležité. Já myslím, že jsou důležité a stačil by jediný PvM bonus do hry, který by nesla jakákoliv cechovní stavba a který by se vztahoval na členy konkrétního cechu a prestiž být v cechu s pozemkem by vzrostla 1000násobně.


PS: červený



