Saggitarius - děkuji za odpověďi.
Bylo by fajn, kdyby se podařilo vytvořit "standart" pro každou novou mapu, kdy by hra informovala na několika úrovních, co se děje nebo bude dít. A je to tak, jak to popisuješ. Já si to trošku rozvedu...
1.) pro malé i velké levlíky "tutoriálek" v podobě povídání o tom, co se děje na připravované mapě (bossové, předměty), Kdo je Kdo, o co tam půjde a proč. Nechal bych nás hráče si u toho "zajezdit" za NPC, ať to hráči neodklikají na místě (např. první město, druhé město, Dračí údolí apod.), trošku je Makamitovsky potrápit (např. Uriel: "Tak, hrdino, a víc ti řeknu, až se najím - dones mi grilovanou rybu apod.) a nakonec i herně odměnit.
2.) a pro velké (120) pak klasické "volání" questem, že hráče nutně potřebuje NPC, aby ho informovalo o detailech...
Dobrá věc by byla, když by se to dění a jeho příprava
dostalo do hry. Na webu je to jako info, co se připravuje, kdo tam bude atd., a je to fajn, ale je možná na čase vyjít z fóra, vlézt si obrazně řečeno do nějaké NPC a z ní postupně "vypouštět" do herního světa střípky informací. Ve hře jsme všichni, na fóru jen někdo a navíc se stejně bude dělat úvod pro Haegeron pro malé i velké (Kdo, Co, Kdy, Kde, Kam, Jak, Proč...).
-------------------
Propojení Schopností ve hře.
Tady nejdřív VELKÉ ÁCH JO.

Zlobíš mě i ty, protože stejně jako ostatní si představíš pod pojmem Propojení Schopností jen pro hotového Biologa. A tak týmově "děsíte" lidi, co pořádně netuší, ale při představě 12 měsíců roboty budou automaticky proti čemukoliv, co se bude nazývat Propojení Schopností.
A propojovat lze a úplně nádherně. S tím, že hlavní motivací musí být zase nějaká odměna (lidi jsou tady zmlsaní). PŘÍKLAD: BIOLOG a ZRUČNOST. Biolog a Zručnost jsou Schopnosti od lvl 30. Není problém trénovat obě najednou. Za prvního splněného Biologa je odměna, u Zručnosti nevím, co nazvat odměnou - možná stav, kdy mi výroba věcí bude vycházet na 100%? O to ale nejde. Těším se, až GM přidají do hry další recepty pro Zručnost. Těch věcí, co by se dalo vyrábět... no a tady je možnost propojení = Za prvního hotového Biologa pár receptů navíc a možnost využití těch receptů provázat s několika prvními úrovněmi Zručnosti. Nic složitého a navíc vznikne dvojnásobná motivace u Biologa i Zručnosti. Samozřejmě, že nenamotivujeme všechny hráče, ale ty, co mají K.O.P.R. už v povaze, tak u těch to ani není možné.
Provázat Schopnosti s hrou. Určitě TEĎ by měla většina problém s tím, když by se zahlásilo, že bude nutné mít nějakou Schopnost na nějaké úrovni. V budoucnosti ty problémy nebudou, protože PAK už hráč bude dopředu vědět, co ho čeká a na co se má soustředit.
Apropó - máš dobrý nápad - sice nevím, přesně jak myslíš - cituji - "jako bychom chteli po hracich aby do pritazlivky mohli jen pokud maji vse na P", ale je v tom něco zdravého. Předpokládám, že tím, vše na P myslíš něco na P - určitě 6P tam nikdo nebude mít (vyjma návštěv a expičů nižších levelů). Když vynechám zvědavce a recyklátory sbíraných předmětů, tak do Přitažlivky opravdu zavítá většina hráčů aspoň s nějakým tím Péčkem či Géčkem. Takže - nakonec zdánlivé omezení by byla výhoda, když by se hráč dostatečně motivoval už doma (První město) si to potřebné Péčko udělat. Ale tohle je na herním tutoriálu pro Přitažlivku.
Ono vlastně záleží na jediném - jestli chce Sindi nového hráče nechat "profrčet" levely až do patřičné výše a pak ahoj a nebo se hra postaví na něčem větším, co ty lidi tady i potom udrží, aniž by museli psát, jak se nudí... Tím nemyslím vymyslet ještě větší délku trvání levelování nějaké Schopnosti, ale obecně něco komplexnějšího, než je jen "výroba levelů a yangů".
Shamanice - on tam ten příběh je, ať už chceme nebo ne. Jde o to, jak moc se ukáže na povrch a jestli vůbec bude vidět. Ideální by bylo, kdyby tady byla navíc i nějaká pointa toho "odkud jdu, kdo jsem a kam směřuji" (v rámci hry). Jsou tu snahy hráčů o to vytvářet pro hru quest-y s nějakou zápletkou a zabavit ostatní hráče ve hře a dotyční mají ode mě velký plus za snahu o oživení hry. Zároveň se ale těším, až někdo ze schopných příběhářů nám formou rozvětvených questů rozluští minulost (metinovskou), propojí jí s přítomností a naznačí nebo předurčí budoucnost (herní). Na hráči by pak bylo, jakou cestou půjde do finále (=255 lvl.).
lordsword - když by teoreticky byla funkce Schopností, co jsou ve hře, a jejich odměny DOSTATEČNÉ, tak proč je tu s prominutím jen pár chytrých lidí, co ví, že dělat Zručnost/Karmu/Biologa má význam? Proč, když napíšu, že vlezné do Haegeronu bude třeba - vyrobit si vlastní Klíč, pro jehož výrobu je nutná Zručnost třeba 7, se mi tu začne hlasitá většina hroutit...? Součastné Schopnosti jsou buď nedostatečně dobře ohodnoceny (i přes délku trvání jejich levelování), nebo nemají dostatečný význam ve hře. Proto má smysl ty Schopnosti mezi sebou provázat, udělat je ještě atraktivnějšími a ve finále je napojit víc do hry.
Tak a to je celé.

Měl jsem v zásobě připravou "zaručenou" verzi, jak bude probíhat "Cesta" do Haegeronu, něco o levelování "Schopnost používat Dračí věci" a vůbec o výrobě Dračích věcí. Ale Saggi mě předběhl a tak si to schovám na další mapu.
