Re: Zloděj volá chyťte zloděje, aneb "spravedlnost" v provedení Ekury
Napsal: stř 28. pro 2016 23:14:42
Dovolím si reagovat na toto uzavřené téma. Snad proto, abych se ohradil vůči některým vzneseným obviněním, snad proto, abych se jménem svým i celého týmu omluvil za situaci, ve které se někteří hráči ocitli. Než vůbec začnu, je potřeba přiznat, že přidání prodejné odměny do DD bylo mou chybou (tím nechci tvrdit, že nešlo původně o úmysl).
Vezměme to chronologicky...
Byl jsem to také já, kdo byl v osudnou noc jediným online členem týmu s možností tuto chybu řešit. Byly asi 3 hodiny ráno, toho času na návštěvě u rodiny, když mě vzbudil zvonící telefon od [LGM]Mithry. V tu chvíli už byla z postele zburcována asi polovina týmu. Naši GM situaci vyhodnotili tak, že je potřeba okamžitě zasáhnout, aby se nám do oběhu nedostaly tisíce truhel, jež by bez pochyby zdevastovaly ekonomiku celého serveru.
Protože jsem s sebou neměl nic kromě záchranné USB klíčenky, musel jsem nejdřív na tamější (předpotopní) počítač nainstalovat veškerý potřebný software včetně hry samotné. Během té doby padlo rozhodnutí, že server vypneme, k čemuž vzápětí došlo. To bylo v 04:10 ráno. Hned poté jsem začal pracovat na opravě problému, přičemž mým cílem bylo server nejpozději v ranních hodinách spustit - vždyť kromě jiného (zcela nepodstatného jako třeba spánek a mezilidské vztahy) běží smrčky, sněhuláci a vůbec celý event. S takovou jsem začal shromažďovat potřebná data.
Jak a proč jsem postupoval?
Jisté bylo, že truhla se musí z DD odebrat a nahradit něčím jiným. V dalším počínání jsem pak zvažoval tři možné postupy:
Jak mohli být hráči nespravedlivě poškozeni?
Kdo byl potrestán odebráním DD?
Na tuto otázku odpovím zcela přesně. Potrestány byly ty účty, na které byly bez náhrady předány alespoň tři eventové truhly, nebo jejich obsah z jiného účtu. Nebyl potrestán nikdo, kdo si předměty ponechal (příp. využil) na původních (starých) účtech, byť je vybíral třeba na dvaceti různých. Podle mého názoru není žádný rozdíl, jestli si někdo nahromadil odměny z účtů nových, nebo již existujících. I přesto mne překvapilo, kolik z Vás neváhalo založit si 50 a více účtů jen za účelem zisku těchto odměn.
Mohu se proti odebrání DD odvolat?
Pokud vám byly DD odebrány během proběhlé mimořádné údržby a myslíte si, že neprávem, pak se můžete odvolat na supportu nejpozději do 27.1.2017 (tj. 30 dní od vzniku škody). V popisu DD sice stojí, že se jedná o nenárokovou složku hry, ale v tomto konkrétním případě uděláme výjimku a nárok prošetříme. Nejprve si však prosím alespoň prověřte, jestli odměnu nevybíral třeba někdo, s kým účet sdílíte a podobně.
A proč byl vlastně někdo trestán za chybu týmu?
Mluvím hlavně k Vám, jež jste byli potrestáni. Zcela upřímně - nejen tato, ale každá z chyb ve hře je vždy chybou někoho z týmu. Hráč takovou chybu může vyzkoušet a následně buď nahlásit, ignorovat, nebo zneužít. To už ale členové týmu ovlivní jen stěží. Myslím si, že vodítek k úvaze "to, co dělám, je špatné" bylo a je víc, než dost.
.
Slovo závěrem
Děkuji za pozornost a ještě jednou se omlouvám za následky této hloupé chyby. Ze strany druhé chci ale vyjádřit velký dík pohotovosti členů týmu, protože kdyby se celá věc neodchytila včas, rollbacku bychom se nejspíš nevyhnuli. Toliko ode mne.
Vezměme to chronologicky...
Byl jsem to také já, kdo byl v osudnou noc jediným online členem týmu s možností tuto chybu řešit. Byly asi 3 hodiny ráno, toho času na návštěvě u rodiny, když mě vzbudil zvonící telefon od [LGM]Mithry. V tu chvíli už byla z postele zburcována asi polovina týmu. Naši GM situaci vyhodnotili tak, že je potřeba okamžitě zasáhnout, aby se nám do oběhu nedostaly tisíce truhel, jež by bez pochyby zdevastovaly ekonomiku celého serveru.
Protože jsem s sebou neměl nic kromě záchranné USB klíčenky, musel jsem nejdřív na tamější (předpotopní) počítač nainstalovat veškerý potřebný software včetně hry samotné. Během té doby padlo rozhodnutí, že server vypneme, k čemuž vzápětí došlo. To bylo v 04:10 ráno. Hned poté jsem začal pracovat na opravě problému, přičemž mým cílem bylo server nejpozději v ranních hodinách spustit - vždyť kromě jiného (zcela nepodstatného jako třeba spánek a mezilidské vztahy) běží smrčky, sněhuláci a vůbec celý event. S takovou jsem začal shromažďovat potřebná data.
Jak a proč jsem postupoval?
Jisté bylo, že truhla se musí z DD odebrat a nahradit něčím jiným. V dalším počínání jsem pak zvažoval tři možné postupy:
- Rollback - vrácení serveru o několik hodin zpět. Tím bych ale spoustu nevinných hráčů připravil o čas, který ve hře strávili. Navíc pro rollback jsem neměl k dispozici potřebný software.
- Ponechání současného stavu - tady jsem se obával dopadu na ekonomiku, kdyby se ve hře všechny již vybrané odměny zachovaly, stejně jako oprávněných stížností „Proč on si to mohl vybrat a já ne?“.
- Vymazání všech předmětů, u kterých to bylo možné - časově nejnáročnější, ale to bylo nakonec řešení, které jsem zvolil, abych minimalizoval dopady chyby na server. Samozřejmě s jistým rizikem, že malá část předmětů ve hře zůstane.
Jak mohli být hráči nespravedlivě poškozeni?
- Pokud účet získal neprávem předměty z DD, byly mu odebrány celé stohy, bez ohledu na to, jestli jejich část není původem z DD.
- Při odebírání byla pouze letmo kontrolována možnost přeprodeje, takže je možné, že někomu byly odebrány předměty, ale nenavráceny peníze, za které je koupil.
Kdo byl potrestán odebráním DD?
Na tuto otázku odpovím zcela přesně. Potrestány byly ty účty, na které byly bez náhrady předány alespoň tři eventové truhly, nebo jejich obsah z jiného účtu. Nebyl potrestán nikdo, kdo si předměty ponechal (příp. využil) na původních (starých) účtech, byť je vybíral třeba na dvaceti různých. Podle mého názoru není žádný rozdíl, jestli si někdo nahromadil odměny z účtů nových, nebo již existujících. I přesto mne překvapilo, kolik z Vás neváhalo založit si 50 a více účtů jen za účelem zisku těchto odměn.
Mohu se proti odebrání DD odvolat?
Pokud vám byly DD odebrány během proběhlé mimořádné údržby a myslíte si, že neprávem, pak se můžete odvolat na supportu nejpozději do 27.1.2017 (tj. 30 dní od vzniku škody). V popisu DD sice stojí, že se jedná o nenárokovou složku hry, ale v tomto konkrétním případě uděláme výjimku a nárok prošetříme. Nejprve si však prosím alespoň prověřte, jestli odměnu nevybíral třeba někdo, s kým účet sdílíte a podobně.
A proč byl vlastně někdo trestán za chybu týmu?
Mluvím hlavně k Vám, jež jste byli potrestáni. Zcela upřímně - nejen tato, ale každá z chyb ve hře je vždy chybou někoho z týmu. Hráč takovou chybu může vyzkoušet a následně buď nahlásit, ignorovat, nebo zneužít. To už ale členové týmu ovlivní jen stěží. Myslím si, že vodítek k úvaze "to, co dělám, je špatné" bylo a je víc, než dost.
- Zdravý rozum - zcela jistě bychom nepřidali do hry úmyslně něco, co dokáže během pár hodin zdecimovat ceny spousty vzácných předmětů. K tomu nepotřebujete věšteckou kouli a ani tu špetku fantazie, o které tu byla řeč.
- Dialog při vyzvednutí odměny - tu každou z Vás zná (pozornost věnujte prosím obzvláště pasáži psané šedivým písmem)
- Prapůvodní novinka na webu - tu si možná ještě někdo pamatuje: http://www.ekura.cz/novinky/1233
Pakliže je odebrání položek získaných chybou hry krádež ze strany týmu, pak ano - jsem zloděj. Ale kde a kým konkrétně jste byl BloodyCipe označen za zloděje Vy, to by mne opravu zajímalo. Co mě zaujalo a musím pochválit byl titulek tématu - fantazie určitě máte víc, než jen špetku.BloodyCip píše:Jaké bylo dnešní ráno mé překvapení, když jsem zjistil, že všechny položky získané z denní odměny byly z mého účtu vykradeny. Mno, než jsem začal psát ticket, juknul jsem na fórum a k mému překvapení jsem zjistil, že jsem se stal vlastně zlodějem.
- zřejmě jsem tupec bez špetky fantazie, protože každému přece musí být předem jasné že se jedná o chybu
Mrzí mne, že to chápete jako sprostotu a aroganci obzvlášť s ohledem na to, že probíhají vánoční svátky a tak je ne vždy možné bleskové a bezchybné řešení. A pokud některá z Vašich postav skutečně přišla o předmět nesouvisející s eventem (což by se stát nemělo), velice se za to omlouvám a na supportu to rád napravím.BloodyCip píše:Pouze jsem poukázal na to, s jakou sprostotou a arogancí řeší tým svou chybu. Pokud se tým rozhodl "odebrat" získané předměty, měl tak učinit, ovšem postihovat hráče dalším znevýhodněním navíc, nebo mu rovnou vykrást z účtu i předměty které se truhel netýkali mi přijde silně přes čáru.
Je to tak. My nemáme nic jiného na práci, než fabulovat vytvoření účtů. Už jsem všem GM rozdal rozpisy s ID účtů, které vždy nenápadně přiřadí k e-mailu pisatele tiketu. Není nad to užít si o vánocích trošku té škodolibé radostiBloodyCip píše:Napsat si na ticket v tuhle chvíly trochu hraničí se sebevraždou, jelikož vyfabulovat založení nějakého účtu jistě nebude pro tým sebemenší problém, leč přesto tak učiním.

Omluva byla umístěna v novince na webu i na fóru dávno předtím, než jste rendaku svůj příspěvek odeslal. Možná mi to nebudete věřit, ale bylo to maximum, co jsem byl schopen po probdělé noci stvořit. A na druhou otázku najdete odpověď výše.rendak píše:Jako mě osobně team nic neudělal, ale kdyby bylo psáno "chyba z naší strany, omlouváme se", tak by to asi bylo pravdivější..Trestat za něco, za co prostě hráč nemůže.. Proč !?
...
Takto to bylo řešeno z časových důvodů. Stačí napsat tiket a v nejbližším možném termínu Vám budou Yangy vráceny.DaMaGe píše:Je docela divné, že keď som kupoval truhle došiel som o truhle aj o yang. Docela blbosť podla mňa
Jak jsem psal výše - nešlo o vybrání odměn MostEVILKu, ale o to, jestli z daných postav poté putovaly na jednu centrální.MostEVILEK píše:Upřímně tohle nechápu. Mám hodně učtů a zrovna dnes jsem chtěl uklízet,tudíž by to na každém blikalo,kdybych to na každém vybral,tak jsem taky zloděj,co je to z a blbost?
To by nepochybně stačilo, kdyby to tak bylo nastavené od začátku. Systém to v tuto chvíli "za běhu" neumožňuje. Musely by se vytvořit "kopie" těchto předmětů s nastavenou neprodejností, dále by bylo potřeba speciálně řešit možnost stohování, plus by se tato data samozřejmě musela přenést na již vybrané odměny. To by ale údržba probíhala asi až doteď. Mám ale v hlavě způsob, jakým to budeme technicky řešit pro příště, aby se nic podobného neopakovalo. Během týdne by měl být systém připraven k otestování a použit hned při nejbližším eventu.chose04 píše:a nestačilo by to udělat tak, že by se s truhlami / věcmi z truhly nešlo obchodovat? jako to bylo u vánočních truhel?
Slovo závěrem
Děkuji za pozornost a ještě jednou se omlouvám za následky této hloupé chyby. Ze strany druhé chci ale vyjádřit velký dík pohotovosti členů týmu, protože kdyby se celá věc neodchytila včas, rollbacku bychom se nejspíš nevyhnuli. Toliko ode mne.