odkud začít. Asi od začátku.
Ty píšeš: "to by tam pak zase stála jen TOPka v plné pvp výzbroji" - ono ale přesně o to jde, aby PRÁVĚ ve Svaté STÁLA TOPKa v plné PvP výzbroji a ještě k tomu z každé říše, protože Svatá je k tomu předurčená. Musíme jen najít pro PvP hráče takovou zábavu, aby je to motivovalo chodit STÁT do Svaté a zároveň, ABY TO NEBYLO čekání na zabíjení PvM hráčů.
Čili ve Svaté můžou být pro akci i PvM možnosti (Gumy, Bossové, Zini apod.) - ale zároveň to samé musí být někde ve hře, aby prostě droper nemusel JEN do Svaté.
Téhle možnosti odpovídá i Sentinel, jen s tím - když by se obnovila jeho sláva a zvýšil význam ve hře - že by musel obsahovat nějaký vlastní PvP prvek (bonus, odměnu apod.). Jednoduše: Do Svaté teď láká hráče šance si zvyšit konto s týdenními CB a když bych byl jedním z nich a měl bych tam Sentinel, všimnu si ho jedině tehdy, když mi přidá něco k tomu, za jakým účelem tam chodím. Nemusí to být nutně CB - prostě něco k PvP.
Naopak se obávám, že v rámci PvP se nemá smysl hlouběji zabývat chováním hráčů. Proč? Prostě proto, že ho nevyřešíme (= pokud vyřešením beru zlepšené chování). Není v možnostech Sindi (GM, GA, BA, BM) působit jakkoliv výchovně - na to je lepší škola a ještě lepší rodiče. Není ani v možnostech hráčů - těch starších předávat těm mladším nějaké rozumné vzorce chování, protože se někteří starší tady chovají tak špatně, že to nejde brát ani jako chování. Vedení hry má bohužel jedinou možnost - represivní - zasahovat jen v případech, kdy u někoho to chování překročí meze. No a my hráči máme taky jedinou možnost - hrát a být dobrým příkladem (umět v PM slušně pozdravit, necpat, se tam, kde je to obsazené, respektovat soupeře atd. atd.) - a hlavně mít na to i pevné nervy udržet svůj status.
Druhá věc, čím se provazuje PvP a chování hráčů, jsou emoce. Každý to PvP a CB a porážku bereme trošku jinak. Někdo s nadhledem, pro jiného je to katastrofa, která budí negativní emoce. Kdyby dotyčný tu energii věnoval na to, aby "šel do sebe" a přišel na to, proč prohrál nebo proč to nešlo - ne - většinou jí obrátí na své okolí. A s emocemi se pak uvolní slovní výbava, k tomu přidáme anonymní internet a problémové chování je na světě. A ani tady nejde do toho ze strany hry nebo hráčů úspěšně zasáhnout - zvládnutí vlastních emocí je "vysoká škola sebeovládání" a ti, co tohle nezvládají v reálu, tak to nezvládají ani tady, i kdyby jim kdokoliv sebelíp pomáhal.
Stručně: Můj názor je, že jediné, co se dá dělat, je modlit se, aby se ti špatní nestali ještě horšími a ti dobří špatnými. Ale možná jsi větší optimistka a já to vidím příliš temně.
Karma, Výbava, Talismany apod. - ale už tě nechci trápit dlouhým čtením. Já to shrnu do několika vět - KAŽDÝ HRÁČ si sám určí, jak kvalitní výbavu a za jaký čas jí bude mít. Nikdo jiný, jen on sám a jednoduše tím, kolik se tomu bude chtít věnovat. S tím se nic nenaděláme - maximálně aby se "velké PvP výbavy" nepotkávali moc brzo s těmi "menšími PvP výbavami".
A s tou "Ajfelovkou" - i kdyby tam byla, nepřitáhne všechny. Ale ono ani o to nejde PŘITÁHNOUT DO PvP VŠECHNY. Chtělo by to oslovit ty, co váhají nad tím, co tady se dá vlastně dělat a součastně o něco navýšit průměry návštěvnosti Válek a Svatých. Ale je mi jasné, že nikdo mi nepřijde na nic "zadarmo" - tím, co je přitáhne, bude větší zábava a hratelnost.
