Stránka 7 z 14

Re: Môj pohľad na válku

Napsal: stř 23. bře 2016 21:43:04
od Anderson

Moba hry boli len použité ako príklad, že je možno to urobiť tak aby sa to dalo previezť do toho kto kolko zobral a podla toho rozdeliť CB nemyslel som to tak že by sa to malo zaviesť do štýlu moba hier, ospravedlňujem sa ak to tak vyznelo.


Potom ale vôbec nechápem načo píšeš niekam, kde nechápeš podstatu, ale aj tak ideš do toho nejakým spôsobom zasahovať a roznášať svoje múdra..
Janko.Tlcik píše:pokiaľ dobre rozumiem o čo ide v tejto téme: o spravodlivejšie delenie CB získaných vo vojne. ak som dobre pochopil tak nespravodlivosť systému spočíva v tom, že body čo by ste mali podľa Vášho názoru, ctihodní spoluhráči, získať vy , získa ktosi iný. vyžírka. síce neviete či dotyčný berie viac alebo menej bodov života ako vy terču ale predpokladáte že to bude určite menej ako vy, pochodujúci kríženci robocopa, terminátora a istého texaského rangera. takže tu krvopotne vymýšľate rôzne spôsoby prepočítavania udeleného poškodenia a zabitia. nie som programátor ale som si pomerne istý že prenos toho množstva dát na server a ich okamžitého prepočítavania zaťaží server a zvýši lagy a zhorší hrateľnosť. ale tá drobnosť vás absolútne nezaujíma. jediné o čo v tejto téme ide aby ste získali viac bodov. tie body by boli zobraté niekomu kto sa o ich získanie podľa Vás absolútne nezaslúžil, to že vyradil protihráča asi nestačí.
takže môj návrh je: kľudne podeľte všetky body čo získam priemerne za vojnu medzi ctihodných diskutujúcich v tejto téme. všetkých možno až 20 CB. a vo vojne sa budem držať tak ďaleko od Vás ako sa bude dať aby som vás nepripravil o Vaše body. príjemný deň
Ano, presne tak, pochopil si to zle, nie vo všetkých bodoch, ale väčšina celé zle, nevadí, skúsim ti to vysvetliť ešte raz a polopate aby si to pochopil, dám do toho všetko čo je v mojich silách.
Podstatu si chytil, spravodlivejšie rozdeleni CB, ostatné ale samá voda, poukazujem na konkrétne osoby bez ukazovania, nerad ukazujem prstom..
Tu nejde o to čo si myslím, ale jednoducho vidím, že niekomu dávam 7-8k na skill bez kritiku a on mne dáva 2-3k aj s božou pomocou, tak jednoducho nevidím iný spôsob ako by mohol tento hráč získať viac CB ako ja, ak jednoducho nedokáže zabiť niekoho s výbavou viacmenej priemernou, ako je možné že získava také množstvo cb? pretože jednoduche ide na náhodu a obstreluje chumly, ako náhle sa niekto na neho navalí v sekunde leží. Toto proste musí hnevať každého racionálne uvažujúceho hráča, ktorý sa snaží neustále zdokonalovať svoju výbavu ale aj tak niekto, kto má evidentne horšiu výbavu dosahuje ovela lepších výsledkov, myslíte že toto neodrádza od hrania? ked strávim xy hodín vo swampe kvôli PvP výbave aby som si dobre zabojoval a s dobrým pocitom odchádzal z války, ktorý sa odzrkadluje na CB, predsa len asi si nebudem myslieť že som dobrý ak odchádzam z války s 50cb na konte, to je snáď jasné. A keď vidíš niekoho, koho si podáš bez najmenšieho problému s ovela lepšími výsledkami, tak to dokáže dosť zamrzieť, ešte keď aj vidíš, akým spôsobom tie CBčka získava..Ale to je jedno, načo to vysvetlovať niekomu, kto je zaujatý len na svoj názor žejo
E: Jo a ešte k tomu zaťažovaniu servera, rozprávaš tu o tom ako keby si sa s tým stretával každý deň, nechápem kde si si taký istý že by to dokázalo narobiť také lagy a problémy aké popisuješ, ak to tak bude, tak sa to jednoducho nebude meniť, to je snáď logické nie?

Re: Môj pohľad na válku

Napsal: stř 23. bře 2016 22:01:33
od Malchus
Já do těch válek občas chodím, takže se mě to také týká. Chci se dobrat té podstaty, o co vlastně jde a co by to pro mě znamenalo.

Navrhujete nějaké změny ohledně získávání CB na základě uděleného poškození. Můžete mi teda objasnit ten systém ? Ve svém posledním příspěvku jsem položil otázku, jak chcete rozdělovat killy a asisty. Budu brát asist z každého, do koho se trefím a on následně někdy umře ? Případně pokud nebudou asisty, ale bude se zaznamenávat poškození a potom nějak přepočítávat na CB, bude mi zaznamenáno vše co do něj nasolím, nebo to budou brát třeba jen 2-3 postavy, které udělí největší poškození a ostatní budou mít smůlu ?

Re: Môj pohľad na válku

Napsal: stř 23. bře 2016 23:54:15
od ondra852
Z meho pohledu je hlavnim problemem valky (spis cele hry), ze kdyz je na nejakem miste vice hracu (pripadne monster), tak ze hry zmizi jakakoliv synchronizace.

Re: Môj pohľad na válku

Napsal: čtv 24. bře 2016 7:10:06
od KapkaRosy
Jak koukám, jde tu skutečně jen o tu skupinu tzv. "vyžíračů". Definici pojmu "vyžírání" jsme si tu již přečetli. Tak pokud máte zájem, tak já zpunktuju na nějakou válku celý GM team a budeme rozdávat BAN každému, kdo nám subjektivně přijde jako "vyžírač". Pokud ve válce zůstane na konci alespoň jedna postava, budu to považovat za úspěch. :-D

A teď zcela vážně.

Nikdy jsme se nebránili návrhu, který by hru pozvedl na pomyslné příčce někam výš. Zatím tu žádný takový návrh nepadnul. Pořád je to dokola o tom, nechci to takhle chci to jinak. Jak jinak? Chce autor systém asistencí? Nechť ho zde předloží a jako komplexně zpracovaný návrh. Napsat: Chci asistence. Týme udělej to, není návrh. Je to možné udělat? Ano, teoreticky je možné naprogramovat téměř cokoliv. Pokud to bude mít smysl. Jen bych si dovolil upozornit, že autor takového návrhu by měl uvažovat v širších souvislostech, než jen v mezích toho co se líbí jemu. rovněž bych byl rád, kdyby do toho systému zahrnul též odměny za asistence bufferů, protože i ti si zaslouží část ppodílu na zabitých postavách a to přesto, že aktivně nebojují. (to jen když už se tu oháníme fair-play systémem). Samozřejmě, že je třeba myslet i na to, že všeho lze zneužít a tedy by měl být systém co nejvíce nezneužitelný. Tak a teď s chutí do toho.

EDIT: abych případné autory poněkud povzbudil, pak zde veřejně prohlašuji, že se vzdám svých půlročních odměn za funkci jež vykonávám, ve prospěch toho, kdo zde předloží komplexní návrh přerozdělování odměn v podobě CB za účast ve válce říší, který projde a bude realizovatelný. Tzn. schválí ho Saggi i Script. Toto prohlášení platí do 1.6.2016 23:59 přičemž směrodatné je umístění návrhu na forum do příslušné sekce.

Re: Môj pohľad na válku

Napsal: čtv 24. bře 2016 8:31:54
od Cepino
Eldíku - Zopakoval jsem ti tvou definici přepsanou na srozumitelná slova pro všechny, kde i ty přiznáváš pak v reakci na mě, že ANO, vyžírají všichni všem. Pak tedy bych od tebe čekal, že budeš stejně vehementně okřikovat jiné, že se mýlí, že je to jinak, kteří nazývají vyžírkami jen některé hráče, stejně jako okřikuješ mě. I sám Mithra vám tady napsal, což potvrdil můj názor, že není hráče, který by ve válce někomu něco nezabil poslední. Stejně jako Malchuse by mě zajímalo, jak si takové dle vás spravedlivé nové rozdělení CB představujete, když některý obránce může za celou válku dostat i několik set tisíc DMG a může mu ho udělit klidně i 50 jiných hráčů. V tom případě by se asi za každého zabitého musel rozdělovat počet CB v řádu stovek. Ovšem pokud by jste CB přidělovali jen části, tak ho dostanou zas jen ti nejsilnější a ti ostatní průměrní nebo podprůměrní vám do takové války bez možnosti něco získat přestanou chodit. Pak se tam můžete tlouct ve 20 lidech 3 x týdně. Ovšem jsem zvědav, jak by vás to dlouho bavilo. To co dneska láká i nováčky do válek říší s horší výbavou, je právě to, že mohou získat CB i oni a naopak oni jsou pro vás pak snadnou kořistí a levným přísunem CB. Zopakuji že i ten dle vás s horší výbavou je pro vás velice potřebný a zaslouží si také odměnu, když on jen svým výskytem na mapě láká na sebe protivníky, kteří se v tu chvíli nemohou soustředit jen na vás a vy si v tu dobu můžete zabíjet jiné, aniž by se na vás vrhlo najednou 30 nepřátel. A vy si tohle vůbec nechcete skoro připustit.

Anderson - stále tu píšeš, jak je nespravedlivé, že ty někomu bereš tolik, on tobě nic a on má více CB než ty. Asi prostě děláš něco špatně. Válka říší není o zabíjení a udílení DMG jeden na jeden, ale boj třeba 30 proti 30 proti 30 najednou. Prostě mají lepší styl boje nebo taktiku než ty. Utíkají, praporkují, průnikují nebo mají více do útoku nebo jen na určitý char. Již se za mnoho válek naučili, jak a kde koho zabít a jak se bránit vše v rámci pravidel hry. Kdyby se měla rozdělovat CB dle toho kdo kolik komu bere, tak nemusí žádná válka být, stačí, když si někde poměříme DMG na jednom PvP mobíkovi a pak ať přidělí CB. A také jako Malchuse by mě zajímalo, jak takový dle tebe vyžírač pozná tu pravou chvíli na doražení tebou zmrzačeného a bezmocného nepřítele čekajícího na poslední ránu. Vyžírači a ostřelovači chumlů, to pak asi budou všechna BMka, léčitelé, lukaři i dračí. Ano přiznám se k tomu, ostřeluji také chumel, neb má dálková kouzla a proč bych chodil do chumlu pod dýku nebo meč se nechat bezmocně tahat po zemi, jsem tedy asi vyžírač. Teď se jen zamysli jak musí chudák skákat třeba MisiPipi, kolik jí toho musí každou válku někdo vyžrat, když jen tobě toho vyžerou jiní tolik. Ale pochybuji, že Sabča něco takového řeší.

Nějaký nový návrh systému rozdělení CB nemůžete udělat jen spravedlivý, ale musí být také lákadlem a možností pro průměrné nebo podprůměrné, aby z toho měli také něco. Těžko budou chodit do válek nechat se 50 x zabít s vidinou žádného nebo minimálního zisku CB. A ještě bych připomněl, že 8 druhů postav nemá stejně silná kouzla, tak že menší šance na zabití, udělení DMG pro některé, tudíž v případě udělování CB v nějakém % zastoupení jsou některé chary znevýhodněni, což dnes není, jelikož bere ten, kdo dorazí.

Hezký den
Cepino

Re: Môj pohľad na válku

Napsal: čtv 24. bře 2016 10:11:56
od Xardass
Zdravím všechny,
stalo se přesně to, co jsem nechtěl, aby se to přesunulo do osobní roviny a útočilo se jeden na druhého. Vzhledem k tomu, že návrh jsem psal cca na straně 2 s počítáním dmg a dalších pět stran byly většinou dohady tak bych rád uvedl na pravou míru jak to bylo původně zamýšleno.

V první řadě jsem se úplně chtěl zbavit CB a přejít na jiný bodový systém, hodnotící více aspektů a tudíž objektivnější přínos hráče ve válce říší. Na druhou stranu, mi to přišlo jako velký krok a tak vzešel takový kočko-pes, kdy by se počítala udělená dmg. Princip spočívá v tom, že na smrti jednoho hráče může získat odměnu více hráčů, sice menší, ale může jich být více. Záleží jak by to bylo možné naprogramovat a jak by to bylo složité na výpočty, nicméně pokud by se zvolila procentuální hranice a její podíl na zisku CB tak by to nemuselo být tak složité s tím, že by šlo "pouze" o změnu proměnné.

Další věcí a nedílnou součástí pro tento systém by byl stejný počet CB pro všechny bez rozdílu lvl. Zároveň bych si to ani nepředstavoval tak aby dostal každý CB kdo si jednou bouchne. Tam by se musela udělat buď procentuální hranice poškození od které by byly udělovány body nebo počet hráčů s nejvyšším poškozením. Samozřejmě, co se týče neumření toho dotyčného nebo jeho úplné vyléčení tak by to šlo řešit, že CB budou získány pouze v případě smrti, aby byla zachována rovnováha jako je teď a zároveň by byla za udělenou dmg (tudíž podíl na zabití nepřítele) odměna.

Když to uvedu na příkladu: Tři hráči jedné říše potkají jednoho hráče jiné říše, nasypou do něho co se vejde, ale on stihne utéct nebo přijde heal, o chvíli později ho zabije někdo jiný sám. Při nastavené hranici na počet hráčů řekněme třeba tři, by odměnu získali tři hráči, kteří udělili největší poškození a nevidím problém v tom, že ten, kdo skutečně udělí tu poslední ránu by měl třeba 2CB navíc jako bonus za vyřazení hráče z boje. Takže v praxi by to znamenalo třeba 1CB pro jednoho hráče, 5CB pro druhého hráče a třetí by dostal 3+2CB za dmg a smrt.

Pokud nebude zvolen počet hráčů, ale procentuální hranice jako určující a výchozí pro rozdělení bodů tak by situace mohla vypadat následovně. Dejme tomu, že bude zvolena hranice 30% z maxima aby vznikl nárok na CB. Při výchozím počtu 9CB za dmg a 2CB jako bonus za smrt byla udělena odměna všem co přesáhli 30% tzn. max tři hráči, protože i při vyléčení jsem pořád na 30% a pořád udávám dmg, takže teoreticky čím déle ho budu mlátit tím větší šanci mám na větší zisk CB s tím, že po smrti daného hráče by byla přidělena odměna x hráčům, kteří se nejvíce podíleli na jeho smrti. Tyto výpočty jsou pouze orientační a pro představu, může to fungovat třeba úplně jinak.

Na závěr bych chtěl podotknout, že nechci aby tento "návrh" se stal předmětem hádek, ale nějakého konstruktivního řešení. Nemám vůbec problém s tím, že si tady napíšeme pět věcí proč to nejde nebo to nechceme a kolektivně se to zamítne. Je to jen takový nápad, který by bylo třeba pořádně otestovat, nastavit hranice, počty CB atd. Určitě nic jednoduchého a rychlého. Napíši ještě výhody a nevýhody, které v tom vidím kdyby to někdo nechtěl číst celé aby se rychle zorientoval ;) .

Výhody: Ocenění zisku CB pro více hráčů, zcela nový systém války říší s novými možnostmi (podle mě s tímto systémem by mohly přijít nové mapy nebo úkoly ve válkách a dostalo by to jiný rozměr a mohlo by se na základě bodového systému ohodnotit třeba i bránící hráče, pokud by byl zájem něco bránit atd atd, nalákání nových hráčů na nový systém do pvp

Nevýhody: Složitost vytvoření systému, pravděpodobná velká časová náročnost s nejistým výsledkem.

Věřím, že vás určitě ještě něco napadne nebo se shodneme, že je to blb*st a jedeme dál ;) .

Re: Môj pohľad na válku

Napsal: čtv 24. bře 2016 11:02:27
od Malchus
S tímhle by se určitě dalo dál pracovat. Přepočítávat zisk CB od určitého procenta - to by zabránilo tomu, aby někdo oběhl mapu a do každého houfu pustil jedno kouzlo (nebo sek či šíp), s tím, že později posbírá drobnou odměnu v podobě CB.
Bonusové Cb za zabití - také dobrý nápad.

Přihodím modelovou situaci. Nepřipadá mi úplně nereálná.
Z červeného respu vybíhá postava A, bere to po okraji mapy k modrému respu. Narazí na modrou postavu Oběť s 30 000 ZB a začne jí ubírat ZB. Oběť se otočí a peláší zpět na modrý resp. Celkem obdrží od postavy A poškození 25 000. Oběť se na respu plně vylečí a vyběhne po okraji mapy, ale tentokrát směr žlutá říše. Zde padne na hráče B, C, D, E, kteří jí udělí poškození B - 15 000, C - 8 000, D - 6000, E - 9000. Kdo z toho co bude mít když:

A udělil poškození 25 000, ale v podstatě se vůbec nepodílel na zabití Oběti.
B udělil poškození 15 000
C udělil poškození 8 000
D udělil poškození 6 000
E udělil poškození 9 000, ale Oběti zbývalo už jen 1 000 ZB.

Edit: vypadlé slůvko.

Re: Môj pohľad na válku

Napsal: čtv 24. bře 2016 11:15:57
od Cepino
Jen taková technická. Berete jen nějaký počet ZB, které má postava. Ovšem neberete v potaz, že postava dopíjí červené elíky a k tomu třeba ještě elíky barevné na okamžité doplnění ZB. Tudíž má sice počáteční hodnotu svých ZB třeba 30.000, ale ve skutečnosti dopíjením a pobíháním ho neustále doplňuje. To znamená, že jemu udělené poškození může být několikrát větší než jeho základní ZB. A to do toho nepočítám chození na respawn nebo vyléčení od krále. Kdy ve finále někdo dříve mu sebral 25.000, ale díky tomu, že ho vyléčil král, tak by se to nulovalo a pak ho zabilo 10 lidí po 3.000. Ten s největším uděleným poškození nebere nic, berou ti co mu vzali oproti němu minimu. A netuším, zda se bere v potaz, že hráč se může dopít během boje i několikrát do plna jen elíky a pobíháním, aniž by šel na resp nebo byl vyléčen.

Ještě mě napadlo, že dnes je nějaký zisk CB na hráče nastaven na množství CB, které je potřeba k zakoupení věcí za CB. Tudíž pokud by se počet průměrných získaných CB na hráče změnil, musely by se přizpůsobit i ceny odměn. Dnes i podprůměrný hráč s 5 zabitými si může něco koupit, pokud by bral v budoucnu jen 5 x 2 CB za závěrečnou ránu, moc by si toho nepořídil. To by bylo demotivující.

Berte to jen jako podnět k návrhu.

Re: Môj pohľad na válku

Napsal: čtv 24. bře 2016 11:44:24
od JohnDoe
technicky by nemusel být takový problém analyzovat u oběti posledních 10-20s jejího života, toho kdo dal poslední ránu odměnit třeba 30% a zbylých 70% zisku CB rozdělit podle dmg mezi všechny, kteří během těch posledních 10-20s způsobili nějaký úbytek zb
klidně by se dalo počítat i s hodnotami jako 0,3 CB - ono se to časem nasčítá a ten 1 CB do tabulky to přičte
a ano to, že někdo někoho před 5 minutami zabil jen skoro by se nehodnotilo

Re: Môj pohľad na válku

Napsal: čtv 24. bře 2016 14:26:25
od Xardass
Malchus:

V tomto příkladě bych to viděl tak, že v případě počtu omezeném počtu hráčů (3) na zisku CB by hráč A dostal 5CB, hráč B 2 CB, hráč C 2CB a hráč E 2 CB za smrt. Jasně, hráč A se vlastně na smrti onoho hráče nepodílel, protože protivníkovi se podařilo uprchnout nebo doléčit a pak ho zabil někdo jiný, ale věřím, že takových případů by byla naprostá menšina. Výhoda oproti stávajícímu systému je v tom, že CB by si rozdělili hráči A,B,C a E místo pouze hráče E. Aby to nebylo tak jednoduché tak by tam mohla být dána časová storno hranice (30sec), která by znemožnila hráči A získat nějaké CB, no ale to je asi úplně Sci-fi na realizaci ;) .

Pokud by to bylo přes procentuální hranici počtu CB (30%)tak pokud by nebyla časová storno hranice, hráči by si rozdělili podle toho kdo přesáhl svou dmg hranici 30% následovně. Hráč A 6 CB, hráč B 3CB a hráč E 2 CB za smrt. Je to pouze orientační.

Cepino:

Snad na výše uvedeném příkladu pro Malchuse najdeš odpověď na první část dotazu. Ke druhé připomínce s počtem CB, tak já věřím, že by naopak CB přibylo pro více hráčů a bylo by víc lidí co dosáhnou nějakého minima třeba 50 CB za participování v soubojích + poslední rány. Mým zámyslem určitě není vytvoření války pro vyvolené, ale spíše vytvoření systému války pro co nejvíce lidí.

Závěrem bych ještě chtěl podotknout, že pokud by se tento systém začal brát vážněji nebo nedejsatan ;) začal i testovat, tak si myslím, že války cechů by byly ideální situace. Menší počet hráčů (menší zatížení systému), větší odhodlání hráčů zvítězit, lepší taktika atd. Samozřejmě hráči by o tom nemuseli ani vědět kdo kolik by dostal a jak se kdo podílel atd.. a výsledek by se započítával tak jako tomu doposud, vítězství cechu a tým by měl ideální prostředí na sledování jestli je to vůbec realizovatelné či nikoliv, ale to už předbíháme, zatím jsme na startu a nevíme jestli vůbec vyběhneme ;) .