Královnou jsem nikdy nebyla. A lidi, vyjadřující se v tomto tématu (především ti, na kterých popud toto téma vzniklo (nemířím tím přímo na zakladatele), a ještě pár dní nazpět bombardovali dosavadní krále žluté říše zprávami na naprosto stejné téma), až na pár světlých výjimek rovněž ne.
Myslím, že většině z vás nepřísluší řešit rozhodnutí králů. Jestli chtějí zvýšit šanci na výhru války sabotáží, je naprosto jejich věc, stejně jako rozhodnutí sabotáž neučinit, a nechat yangy na jiné vymoženosti, co královský systém nabízí.
Mnozí tady narážíte na útratu z královské pokladny, mířenou na spawn Cidonijských bossů z tréninkového sloupu. (Nutno podotknout, že především ti, kterým se kralování vyhnulo obloukem). Jinak byste totiž věděli, že spawnutí "Malé Cidonie" stojí pouhých 10 kk. Což při 4% dani, která je aktuálně nastavena v Chunjo, (pokud nemáte vyloženě smůlu na drop), hravě vrátíte do pokladnice. Pruty prodáte u NPC, mapy prodáte ve stánku, na který se daň vztahuje taky, a říše na tom rázem bude ještě líp, než byla.
Dále zde byla zmíněna úplatnost krále. Není to nic, co bych podporovala, ale opět zde narážíme na to, že je to věc jedině krále, a nám nepřísluší tohle nijak víc řešit, nebo soudit. Je nutné si uvědomit, že král žold nedostává. A ty kosti, elixíry, účesy a další vymoženosti, které jsou v současných válkách vnímány jako samozřejmost, se samy nezaplatí. A jestli vás napadá, že král může neomezeně spawnovat příšery, že šanci si vydělat má, tak zde narážíme hned na další dva problémy.
• První z problémů je ten, že král je věčně zaneprázdněn. Pokud se někomu toto zdá spíš jako chabá výmluva, než jako fakt, doporučuji vám hodnosti krále alespoň jednou dosáhnout. Pět lidí vám posílá gratulace, dalších pět je v PM smrtelně uraženo, že takovéto hodnosti dosáhl někdo "jako vy", další dva vám v PM rozebírají, jestli jste v PVP dobrý, nebo jen vyžírka, dalších 5 malých dropíků žadoní o procenta na yangy, z toho dva jsou co do chování fakt odporní, protože jste prostě "král na nic, když mi nepustíš bonus v úterý během války říší, když to zrovna potřebuji", levely 75 se rozčilují v zavolat, že pro změnu nedostaly procenta na exp, když už král vyhoví těm co chtěly yangy, teď vám samozřejmě chodí PM ohledně spawnu bossů z pilířů, kterým se snažíte vyhovět (tím pádem si bosse sami házet nemůžete, protože máte aktivovaný sloup pro ně), takže když si najdete hodinku, dvě, kdy se ke všemu musíte o bosse dělit se svou partnerkou (promiň Lyre

), tak jste rád, že si na ty kosti, případné vylepšení některé z částí výbavy (nebo na cokoliv jiného) vyděláte. Což myslím jednoho z králů Chunjo, který je úplatky tak nějak všeobecně známý, dle mého dostatečně očisťuje.
• Druhý problém je ten, že podle vás by bylo nejlepší tréninkové sloupy omezit, případně zrušit. Mám takový pocit, že spolu s tím, byste odstranili jediný důvod, proč by se někdo (když pomineme ten hezký kostým) vůbec králem chtěl stát.
Řešit, zda je král dobrý či špatný, na základě toho, jestli své říši pouští bonusy, se mi zdá taky jako scestné. Věřím, že i GM znají tu smutnou pravdu, že "všem se prostě nezavděčíš". A pustit v dobré víře nějaký bonus, a dostat za to ještě VYNADÁNO lidmi, kteří místo expu chtěli yang, nebo místo yangu chtěli kdovícojiného, to se taky nečte dobře. V tomto krále ostatních říší plně chápu, a vy byste jim to za zlé mít taky neměli. Jestliže vám tato realita překáží, vždy je zde možnost změnit říši, nebo si krále vybojovat sám.
Nakonec bych chtěla říct, že být král je pozice mnohdy nechtěná. Ať už z ohledu času, nebo klidu a soukromí. Možnost odstoupit zde není. Proto chyby králů nehroťte. Veškeré zacházení s penězi v pokladně se teprve učí a nikdo z nich nechce svou vlastní říši úmyslně potopit. I zde platí "chovej se k ostatním tak, jak chceš, aby se ostatní chovali k tobě", a až nastane váš čas, a chopíte se vlády právě vy, mohlo by se vám to krutě vrátit.