Re: Královský systém v Chunjo, daně, pilíře atd.
Napsal: čtv 14. led 2016 12:06:08
S tím samozřejmě nejde než souhlasit je to vše na vůli a ochotě daného krále, má to ovšem jedno velké ALE. Pokud nebude král vládnout ku spokojenosti alespoň větší části svých poddaných, může se stát, že mu poddaní začnou rebelovat, kazit kasu tím, že budou platit daně jinde, nebo dokonce utečou k jiným králům. Také jejich právo a volba.KapkaRosy píše:Jak to tak sleduju, vidim, ze ten system neni zas tak spatny.
Stejne jako v historii, jsou kralove dobri a kralove spatni.
Kralove co mysli predevsim na blaho svych poddanych a kralove, co jim jde predevsim o soukromy zisk.
Kraloven se to tyka stejnou merou.
Mozna by nebylo na skodu pripomenout, ze toto je pouze soucast hry. Kralovsky system v zadnem pripade nema a ani nemuze simulovat realitu.
A co se tyka dani. Ono se tomu rika dan. Ale spravny nazev by mel byt kralovska dan. Tzn. dane vybrane z obchodu poddanych patri krali. To je jeho vysada. Kral z nich samozrejme musi vyplatit zold (to je systemem osetreno). Cast dani mohou vyuzit i kralovi nejvernejsi (tedy bojovnici s hodnosti - nejsou tim mysleni jeho kamaradi, i kdyz se to nevylucuje).
Zbytek jsou dane co patri krali, nikoliv jeho poddanym. Jen kral tedy rozhoduje, jestli a jakym zpusobem tyto penize vyuzije. viz. zacatek prispevku.
O tom, ze se tento system a jeho nastaveni muze jeste mnohokrat zmenit jsme se dovedeli od teamu uz pri jeho spusteni.
Verim, ze GM tuto diskuzi sleduji a vase prispevky vyhodnocuji, aby mohli pripadne podniknout upravy.
A jeste se zminim k napovedam voleb krale. Neni vsechno tak jak to na prvni precteni vypada. A co je psano nemusi byt mysleno doslovne.
Janko hra by se měla vyvíjet a plynout ku prospěchu většiny hráčů ne jednotlivců. Pokud nebudou spokojení hráči, nebude kdo tuto hru hrát.