Stránka 5 z 5

Re: Chyby z mého pohledu, kterýma se hra ničí...

Napsal: sob 11. led 2020 23:33:11
od Aylia
Jen si tu něco odložím..

"Nakonec se jediné impérium rozpadlo na tři různá království, kde všichni bojují za vlastní přežití. Od tohoto velkého dne se k sobě tyto království chovají jako nepřátelé." Odkaz v novém oknězdroj (ne, nevymyslela jsem si to sama)

I když dle vyjádření týmu se bere Ekura jako samostatná hra a ne jako offik, pořád je to ta stejná hra (a to se dá/dala na offiku zabíjet i vlastní říše). Ale pokud se z toho někdo snaží udělat friendly hru bez jakéhokoliv zabíjení mezi sebou, tak na to jde skvěle. :clap:

Re: Chyby z mého pohledu, kterýma se hra ničí...

Napsal: ned 12. led 2020 2:52:27
od schvarz
Jako doteď nechápu, proč v IS nejsou level boosty, urychlovače odevzdávání karem/biologů a podobně.

Komu to bude vadit? Možná pár těm, co se s tím dělali sami? Podle mě by byli na vyšších lvlech rádi, kdyby do válek nechodilo těch samých 20-40 lidí z každý říše dokola.

Jako nalijme si čistého vína, ta hra nemá pod lvl 100 prakticky smysl. Jo, dropíci do metinlandu, budiž, kerindor budiž, malý pvpčko budiž, ale jinak? Expit těch 100 lvlů je hrozně únavný i pro lidi, co už to udělali 10x. A postavu lvl 100 holou vám dneska někdo prodá za 3kkk švihem jak nic. A ještě je to moc. :D A pokud chcete vlastní jméno, tak to s trochou kreativity za 5-8 hodin máte, ani vás to nebude stát tolik yangů.

Ale i kdyby, tak to expení je to nejmenší. Protože odevzdat biologa trvá ROK! 247 dnů, pokud pravidelně odevzdáváte 2x denně s výzkumákem. Ne každý si totiž může dovolit 3x denně logovat a odevzdávat. A někdo si chce prostě zahrát, aniž by si musel nechávat doma běžet komp, aby z práce z mobilu mohl přes teamviewer odevzdat biologa. Karma to samý, možná snad ještě horší, protože si ji fakt musíte dropovat nebo někde vyžebrat sbírání, koupit nejde.

Jako určitě nejsme první, koho tohle napadlo, tým tohle určitě prodiskutovával. Mně jen přijde fascinující, že očividně existuje důvod, proč tohle do té hry nepřidávat, který převáží ty klady.

Re: Chyby z mého pohledu, kterýma se hra ničí...

Napsal: ned 12. led 2020 10:36:47
od Mithra
Spoiler:
schvarz píše: ned 12. led 2020 2:52:27 Jako doteď nechápu, proč v IS nejsou level boosty, urychlovače odevzdávání karem/biologů a podobně.

Komu to bude vadit? Možná pár těm, co se s tím dělali sami? Podle mě by byli na vyšších lvlech rádi, kdyby do válek nechodilo těch samých 20-40 lidí z každý říše dokola.

Jako nalijme si čistého vína, ta hra nemá pod lvl 100 prakticky smysl. Jo, dropíci do metinlandu, budiž, kerindor budiž, malý pvpčko budiž, ale jinak? Expit těch 100 lvlů je hrozně únavný i pro lidi, co už to udělali 10x. A postavu lvl 100 holou vám dneska někdo prodá za 3kkk švihem jak nic. A ještě je to moc. :D A pokud chcete vlastní jméno, tak to s trochou kreativity za 5-8 hodin máte, ani vás to nebude stát tolik yangů.

Ale i kdyby, tak to expení je to nejmenší. Protože odevzdat biologa trvá ROK! 247 dnů, pokud pravidelně odevzdáváte 2x denně s výzkumákem. Ne každý si totiž může dovolit 3x denně logovat a odevzdávat. A někdo si chce prostě zahrát, aniž by si musel nechávat doma běžet komp, aby z práce z mobilu mohl přes teamviewer odevzdat biologa. Karma to samý, možná snad ještě horší, protože si ji fakt musíte dropovat nebo někde vyžebrat sbírání, koupit nejde.

Jako určitě nejsme první, koho tohle napadlo, tým tohle určitě prodiskutovával. Mně jen přijde fascinující, že očividně existuje důvod, proč tohle do té hry nepřidávat, který převáží ty klady.
Z pohledu hráče, kterého baví PvP tenhle názor chápu. Naopak třeba z pohledu hráče co ho baví PvM nemá vlastně smysl hra nad level 100. Protože do 100 levelu má na výběr spoustu lokací, bossů. Nad level 100 je omezen prakticky na HG a Entarian (Swamp nepočítám, tam jde jít už od 100levelu). Nevidím žádnou výhodu v nějakých urychlovačích. Řešením je rozšířit herní svět o PvP příležitosti a eventy, aby hráči, co už tu PvP výstroj dali horko těžko a za nemalého úsilí do kupy, ji mohli také ve hře využívat častěji než 3 hodiny v týdnu.

Re: Chyby z mého pohledu, kterýma se hra ničí...

Napsal: ned 12. led 2020 14:11:12
od tobartos
Na to, že Ekura (Sindicate) běží kolik let se o hru staráte stále velmi dobře. Jste aktivní a dost se snažíte, a za to Vám patří vřelé díky.

Ale..., vyjádřim se především k bodu jedna:

Až do této chvíle jsem tak trochu věřil, že má uzavření říší skutečně hlubší význam. No, nyní doslova jenom zírám, co se z Ekury, tedy běžného zproztředkovatele herního prostoru, stalo za jakýsi převýchovný ústav. Vynechám-li docela nešikovné řešení situace, v podstatě na úkor jedné strany, která si vlastně jen stěžuje na něco, co je pro hru po dlouhá léta přirozené, tedy bojovaní - hráčská rivalita - mezi lidmi, tak nám tímto krokem v podstatě kážete: „Běda, jak budete moc silní a nenecháte jiné hráče!“, nebo „Běda, jak budete v PvP příliš horliví, přičemž míru únosné aktivity určují GM a záleží zkrátka na tom, jak dobře se vyspíte“ (berte s nadsázkou), a jak se to prostě nezmění, necháte to uzavřené. A dále tím vlastně dodáváte „Budeme spokojení, když budete dělat téměř nic, neboť mnohem honosnější je pohled na řadu "spících" postav“. Skutečně nevím, co tím sledujete, a jak daleko ještě chcete zajít. Ono tak ani nejde o ten konkrétní problém, ale moc se mi nezamlouvá, jakým způsobem se něco takového řeší. Ekura je přece multiplayerová hra, která vždy bude hostit řadu věkově i povahově jiných hráčů. A jen proto, že leckteří postrádají určitou míru důvtipu a neumí řešit situace po svém (pro ty dotyčné; je logické, že budete-li se s nějakým prudičem hádat, děláte mu ještě větší radost, neboť nějaké etické zásady osobu schovanou za pocítačem určitě nězajímají, nýbrž je živen z toho, do jaké míry Vám dokáže "podlomit kolena", přičemž leckdy postačí ignorace, nebo jedna trefně napsaná věta), neznamená, že za to musí pykat celá herní komunita, která se jen baví a hraje si. Navíc, jak jste sám zjistil, Mionixi, týká se to spíše méně zkušených hráčů (úrovní), na které stačí jen nějaké zákládní PvP, které si aktivní PvM hráčí, co hlavně jen vydělávají, mohou stokrát pořidit. Rozumné bych takové kroky viděl v případě, kdy prostě nefunguje týmovost a postavy jsou leckdy neporazitelné, a tak se může namísto uzavíraní na tvrdo zajistit několik klidných zón, konkrétně i třeba v případě sněhuláků, což se poslední dobou opět ve hře řešilo.

Jenom bych dodal, že pošťuchování, narážky a obecná rivalita do hry prostě patří. Nezmizí to, ani když necháte říše uzavřené. Takto čím dál přísněji určovat, kdy a kde lze bojovat, je prostě nesmysl a akorát jen zvýhodňujete stranu A, která se vyžívá v PvM, na úkor strany B, kterou baví hlavně PvP. Je žádoucí vytvořit minimálně nějaký kompromis, neboť straně A se v poslední době podřizuje téměř vše.
Na druhou stranu chápu, že nikoho nebaví řešit možná stovky ticketů od hráčů (jestli je to tedy pravda), kterak jim princip metinu ztěžuje hrání. Pro ty, co se v tomto skutečně vyžívají a vkládají tam doslova každou hloupost (hold, svět skutečně nikdy nebude perfektní), bych měl radu; prestaňte se pro všechno urážet, nedělejte z komárů velbloudy, jednejte s klidem, a dřív, než si někde začnete stěžovat, uvažte, jestli nejste absurdnější, než-li dotyčný "vtipálek".

Re: Chyby z mého pohledu, kterýma se hra ničí...

Napsal: pon 13. led 2020 2:02:41
od MoCKeR
tobartos píše: ned 12. led 2020 14:11:12 Na to, že Ekura (Sindicate) běží kolik let se o hru staráte stále velmi dobře. Jste aktivní a dost se snažíte, a za to Vám patří vřelé díky.

Ale..., vyjádřim se především k bodu jedna:

Až do této chvíle jsem tak trochu věřil, že má uzavření říší skutečně hlubší význam. No, nyní doslova jenom zírám, co se z Ekury, tedy běžného zproztředkovatele herního prostoru, stalo za jakýsi převýchovný ústav. Vynechám-li docela nešikovné řešení situace, v podstatě na úkor jedné strany, která si vlastně jen stěžuje na něco, co je pro hru po dlouhá léta přirozené, tedy bojovaní - hráčská rivalita - mezi lidmi, tak nám tímto krokem v podstatě kážete: „Běda, jak budete moc silní a nenecháte jiné hráče!“, nebo „Běda, jak budete v PvP příliš bojovní, přičemž míru únosné aktivity určují GM a záleží zkrátka na tom, jak dobře se vyspí"“, a jak se to prostě nezmění, necháme to uzavřené. A dále tím vlastně dodáváte „Budeme spokojení, když budete dělat téměř nic, neboť mnohem honosnější je pohled na řadu "spících" postav“. Skutečně nevím, co tím sledujete, a jak daleko ještě chcete zajít. Ono tak ani nejde o ten konkrétní problém, ale moc se mi nezamlouvá, jakým způsobem se něco takového řeší. Ekura je přece multiplayerová hra, která vždy bude hostit řadu věkově i povahově jiných hráčů. A jen proto, že leckteří postrádají určitou míru důvtipu a neumí řešit situace po svém (pro ty dotyčné; je logické, že budete-li se s nějakým prudičem hádat, děláte mu ještě větší radost, neboť nějaké etické zásady osobu schovanou za pocítačem určitě nězajímají, nýbrž je živen z toho, do jaké míry Vám dokáže "podlomit kolena", přičemž leckdy postačí ignorace, nebo jedna trefně napsana věta), neznamená, že za to musí pykat celá herní komunita, která se jen baví a lidsky blbne - hraje si. Navíc, jak jste sám zjistil, Mionixi, týká se to spíše méně zkušených hráčů (úrovní), na které stačí jen nějaké zákládní PvP, které si aktivní PvM hráčí, co hlavně jen vydělávají, mohou stokrát pořidit. Rozumné bych takové kroky viděl v případě, kdy prostě nefunguje týmovost a postavy jsou leckdy neporazitelné, a tak se může namísto uzavíraní na tvrdo zajistit několik klidných zón, konkrétně i třeba v případě sněhuláků, což se poslední dobou opět ve hře řešilo.

Jenom bych dodal, že pošťuchování, narážky a obecná rivalita do hry prostě patří. Nezmizí to, ani když necháte říše uzavřené. Takto čím dál přísněji určovat, kdy a kde lze bojovat, je prostě nesmysl a akorát jen zvýhodňujete stranu A, která se vyžívá v PvM, na úkor strany B, kterou baví hlavně PvP. Je žádoucí vytvořit minimálně nějaký kompromis, neboť straně A se v poslední době podřizuje téměř vše.
Na druhou stranu chápu, že nikoho nebaví řešit možná stovky ticketů od hráčů (jestli je to tedy pravda), kterak jim princip metinu ztěžuje hrání. Pro ty, co se v tomto skutečně vyžívají a vkládají tam doslova každou hloupost (hold, svět skutečně nikdy nebude perfektní), bych měl radu; prestaňte se pro všechno urážet, nedělejte z komárů velbloudy, jednejte s klidem, a dřív, než si někde začnete stěžovat, uvažte, jestli nejste absurdnější, než-li dotyčný "vtipálek".
Presne tak.. pvp a OTEVRENE RÍŠE k Ekure vzdycky patrila ja sám pvp zatim nemám ale tohle mi vadí vrátil sem se po 3 letech a tohle me zamrzelo..je na hre neco špatne kdyz se mužeme videt z druhou ríši akurát na Tržnici a Eventech ani žádna alternatíva kde se mužou pvpčkari stretnout 24/7...zabíjaním u skladu sme si prešli všetci každý vime jake to delá nervy ale vyrešila by to obyčajná save zóna Nebo neco podobné ale tohle je vyrešene tak že ekure chybí druha pulka srdce -a to je pvp ... valky ríši nestačí ... pri otevrenych ríšach na svátky sem si nevšiml nejaké extrémne zabíjaní skladu ... kdo se chtel mlátiť se mlátil ale muj názor je že ekura už neni jaka byla a zabijeni u skladu v tehle dobe? Klk ? 1 blazen do tydne ? Pamatuju doby kdyz se zabíjalo u skladu i každý den a nikdo s tím nic neudelal tak proč ted to musí byt porešeno tak blbě ✌️✌️✌️

Re: Chyby z mého pohledu, kterýma se hra ničí...

Napsal: pon 13. led 2020 4:08:41
od schvarz
MoCKeR píše: pon 13. led 2020 2:02:41
Spoiler:
tobartos píše: ned 12. led 2020 14:11:12 Na to, že Ekura (Sindicate) běží kolik let se o hru staráte stále velmi dobře. Jste aktivní a dost se snažíte, a za to Vám patří vřelé díky.

Ale..., vyjádřim se především k bodu jedna:

Až do této chvíle jsem tak trochu věřil, že má uzavření říší skutečně hlubší význam. No, nyní doslova jenom zírám, co se z Ekury, tedy běžného zproztředkovatele herního prostoru, stalo za jakýsi převýchovný ústav. Vynechám-li docela nešikovné řešení situace, v podstatě na úkor jedné strany, která si vlastně jen stěžuje na něco, co je pro hru po dlouhá léta přirozené, tedy bojovaní - hráčská rivalita - mezi lidmi, tak nám tímto krokem v podstatě kážete: „Běda, jak budete moc silní a nenecháte jiné hráče!“, nebo „Běda, jak budete v PvP příliš bojovní, přičemž míru únosné aktivity určují GM a záleží zkrátka na tom, jak dobře se vyspí"“, a jak se to prostě nezmění, necháme to uzavřené. A dále tím vlastně dodáváte „Budeme spokojení, když budete dělat téměř nic, neboť mnohem honosnější je pohled na řadu "spících" postav“. Skutečně nevím, co tím sledujete, a jak daleko ještě chcete zajít. Ono tak ani nejde o ten konkrétní problém, ale moc se mi nezamlouvá, jakým způsobem se něco takového řeší. Ekura je přece multiplayerová hra, která vždy bude hostit řadu věkově i povahově jiných hráčů. A jen proto, že leckteří postrádají určitou míru důvtipu a neumí řešit situace po svém (pro ty dotyčné; je logické, že budete-li se s nějakým prudičem hádat, děláte mu ještě větší radost, neboť nějaké etické zásady osobu schovanou za pocítačem určitě nězajímají, nýbrž je živen z toho, do jaké míry Vám dokáže "podlomit kolena", přičemž leckdy postačí ignorace, nebo jedna trefně napsana věta), neznamená, že za to musí pykat celá herní komunita, která se jen baví a lidsky blbne - hraje si. Navíc, jak jste sám zjistil, Mionixi, týká se to spíše méně zkušených hráčů (úrovní), na které stačí jen nějaké zákládní PvP, které si aktivní PvM hráčí, co hlavně jen vydělávají, mohou stokrát pořidit. Rozumné bych takové kroky viděl v případě, kdy prostě nefunguje týmovost a postavy jsou leckdy neporazitelné, a tak se může namísto uzavíraní na tvrdo zajistit několik klidných zón, konkrétně i třeba v případě sněhuláků, což se poslední dobou opět ve hře řešilo.

Jenom bych dodal, že pošťuchování, narážky a obecná rivalita do hry prostě patří. Nezmizí to, ani když necháte říše uzavřené. Takto čím dál přísněji určovat, kdy a kde lze bojovat, je prostě nesmysl a akorát jen zvýhodňujete stranu A, která se vyžívá v PvM, na úkor strany B, kterou baví hlavně PvP. Je žádoucí vytvořit minimálně nějaký kompromis, neboť straně A se v poslední době podřizuje téměř vše.
Na druhou stranu chápu, že nikoho nebaví řešit možná stovky ticketů od hráčů (jestli je to tedy pravda), kterak jim princip metinu ztěžuje hrání. Pro ty, co se v tomto skutečně vyžívají a vkládají tam doslova každou hloupost (hold, svět skutečně nikdy nebude perfektní), bych měl radu; prestaňte se pro všechno urážet, nedělejte z komárů velbloudy, jednejte s klidem, a dřív, než si někde začnete stěžovat, uvažte, jestli nejste absurdnější, než-li dotyčný "vtipálek".
Presne tak.. pvp a OTEVRENE RÍŠE k Ekure vzdycky patrila ja sám pvp zatim nemám ale tohle mi vadí vrátil sem se po 3 letech a tohle me zamrzelo..je na hre neco špatne kdyz se mužeme videt z druhou ríši akurát na Tržnici a Eventech ani žádna alternatíva kde se mužou pvpčkari stretnout 24/7...zabíjaním u skladu sme si prešli všetci každý vime jake to delá nervy ale vyrešila by to obyčajná save zóna Nebo neco podobné ale tohle je vyrešene tak že ekure chybí druha pulka srdce -a to je pvp ... valky ríši nestačí ... pri otevrenych ríšach na svátky sem si nevšiml nejaké extrémne zabíjaní skladu ... kdo se chtel mlátiť se mlátil ale muj názor je že ekura už neni jaka byla a zabijeni u skladu v tehle dobe? Klk ? 1 blazen do tydne ? Pamatuju doby kdyz se zabíjalo u skladu i každý den a nikdo s tím nic neudelal tak proč ted to musí byt porešeno tak blbě ✌️✌️✌️
S tím, že jsi se s tím nesetkal, se bohužel pleteš, protože v červené to leželo třeba třetinu dne na tom ch1. Ale z mojí zkušenosti - mohlo za to v součtu třeba 5-10 lidí max, víc ne. A asi 3 z těch lidí ale měli full pvp výbavy a karmu, levly přes 140, takže na ně byli třeba víc jak 2 velcí hráči. Takže se to točilo. Přišel lvl 145, povraždil zahrádku ch1 a náměstí ch1, občas se přepnul i na jiná cháčka. Po chvíli se objevili lidi, co mu v tom chtěli zabránit, tak ho 2-3x zabili, on pak zalezl na námko, byl 15 minut afk a točilo se to dokola. Tohle dělali i hráči na nižších lvlech, dost jich bylo z cechu PP79, ale ti narozdíl od lvlů 145 padali na 2 kouzla, takže pak už jen zabíhali na námko, vždycky jen vykoukli, hodili kámen a zase zaběhli, a tak dokola.
Hodně populární taky bylo zapnout ducha plamene, stoupnout mezi všecky u skladu a nechat je pomalu pochcípat. :D
Takže ten problém tam je a jsi v tom trochu mimo.
Každopádně s příspěvkem, který cituješ, taky souhlasím a souhlasím s tím, že safe zóna to z většiny řeší, ačkoliv ne úplně (neřeší to problém vylejzačů a hned zalejzačů).
tobartos píše: ned 12. led 2020 14:11:12 ...

Navíc, jak jste sám zjistil, Mionixi, týká se to spíše méně zkušených hráčů (úrovní), na které stačí jen nějaké zákládní PvP, které si aktivní PvM hráčí, co hlavně jen vydělávají, mohou stokrát pořidit.

...
Já tady jen přihodím, že malý truhlíky usekám i v pvm výbavě, protože v ní mám lidi a přinejhorším zapnu kerindorskýho suru, kterej má hafo do schopky a ty lidi na kombo vypne. Ale to jen u těch amatérů. Když přijde postava třeba jen do malý války s věcma za 50kkk, tak s ním neudělám nic bez pvp za aspoň pár miliard, což si třeba momentálně můžu pořídit možná tak jednou, spíš 0.8x.

Můj názor na to, jak to vyřešit?

1) Otevřít říše
2) Přidat safe zóny ke skladníkům, obchodnicím, zahrádkám.
3) Zavést mechaniku, která zabrání lidem vylézt, vykouzlit si 2 schopnosti a zase se rychle schovat. Z fleku mě napadá třeba umožnit útok do hráčů v safe zóně, kteří v posledních 5-10 sekundách (jen příklad) zasáhli jiného hráče. Zároveň by asi bylo dobré jim znemožnit nasedat na koně, protože by jim pořád nic nebránilo sednout na UNI a být hned fuč, počkat 10 vteřinek a jít prudit zase zpátky. Zkrátka agresi začal, tak buď má kuráž na to si to rozdat a nebo skoná při ubohém pokusu o úprk. (Tohle ale zavést pouze v domovských mapách říší, dokážu si představit, že globálně by to hodně lidem vadilo, ačkoliv já bych taky uvítal, kdybych mohl dohnat ty ubožáky, co mi zabíjejí v přitažlivce buffku a pak se na jednorožci ženou pryč. :D ) Tohle se může zdokonalit, upravit, je to prostě jen nástřel. Může fungovat něco lepšího na detekci, kdo je provokatér a kdo oběť, mohou pro oba platit stejná pravidla, to je fakt na týmu.


A to je jen jeden návrh. Ačkoliv podle mého asi nejvhodnější. Padly návrhy stylu zavést pvp channel, který úplně nevím, jaký by měl na hru dopad, ale někomu se to může zdát fajn...

To, co jsem tu ve 3 bodech vypsal, podle mého řeší většinu problémů s otevřenými říšemi. Lidé si mohou vesele afkovat před skladem a u zahrádky, lidé z různých říší se mohou mezi sebou socializovati, pvpčkaři mohou porovnávat pvp a navzájem se provokovat... a provokatéři nebudou mít tu možnost se zbabělecky schovávat a pocítí následky svých činů :D
Biti na tom jsou jen ti lidé, kteří zabíjeli AFK lidi a provokovali ostatní bez jakékoliv újmy. A takové lidi nemá nikdo rád, takže jsou všichni šťastni. :D Máte-li připomínky, jsem jim otevřen, abychom společně vymysleli něco, co bude prakticky neprůstřelné a čím uspokojíme většinu hráčů.

Conclusion:

Bohužel se také musíme smířit s tím, že PVP hry hrajou i lidé, kteří PVP nemají rádi a budou si stěžovat. Za svůj život jsem hrál z většiny MMOčka, jak themepark, tak sandbox. A i v sandbox mmorpgs se potkáte s lidmi, kteří si stěžují na celý koncept té hry, ale stejně to budou hrát a u toho si stěžovat na úplně elementární principy, na kterých ta hra stojí a kvůli kterým ji většina hráčů hraje. Nutno ale také podotknout, že Metin není pouze pvp hra, ale že pve zde hraje taky podstatnou roli a tak se zase úplně nesmí zapomínat na zájmy hráčů, kteří si pve užívají více.

Re: Chyby z mého pohledu, kterýma se hra ničí...

Napsal: úte 14. led 2020 9:39:08
od Krudan
Spoiler:
schvarz píše: pon 13. led 2020 4:08:41
MoCKeR píše: pon 13. led 2020 2:02:41
Spoiler:
tobartos píše: ned 12. led 2020 14:11:12 Na to, že Ekura (Sindicate) běží kolik let se o hru staráte stále velmi dobře. Jste aktivní a dost se snažíte, a za to Vám patří vřelé díky.

Ale..., vyjádřim se především k bodu jedna:

Až do této chvíle jsem tak trochu věřil, že má uzavření říší skutečně hlubší význam. No, nyní doslova jenom zírám, co se z Ekury, tedy běžného zproztředkovatele herního prostoru, stalo za jakýsi převýchovný ústav. Vynechám-li docela nešikovné řešení situace, v podstatě na úkor jedné strany, která si vlastně jen stěžuje na něco, co je pro hru po dlouhá léta přirozené, tedy bojovaní - hráčská rivalita - mezi lidmi, tak nám tímto krokem v podstatě kážete: „Běda, jak budete moc silní a nenecháte jiné hráče!“, nebo „Běda, jak budete v PvP příliš bojovní, přičemž míru únosné aktivity určují GM a záleží zkrátka na tom, jak dobře se vyspí"“, a jak se to prostě nezmění, necháme to uzavřené. A dále tím vlastně dodáváte „Budeme spokojení, když budete dělat téměř nic, neboť mnohem honosnější je pohled na řadu "spících" postav“. Skutečně nevím, co tím sledujete, a jak daleko ještě chcete zajít. Ono tak ani nejde o ten konkrétní problém, ale moc se mi nezamlouvá, jakým způsobem se něco takového řeší. Ekura je přece multiplayerová hra, která vždy bude hostit řadu věkově i povahově jiných hráčů. A jen proto, že leckteří postrádají určitou míru důvtipu a neumí řešit situace po svém (pro ty dotyčné; je logické, že budete-li se s nějakým prudičem hádat, děláte mu ještě větší radost, neboť nějaké etické zásady osobu schovanou za pocítačem určitě nězajímají, nýbrž je živen z toho, do jaké míry Vám dokáže "podlomit kolena", přičemž leckdy postačí ignorace, nebo jedna trefně napsana věta), neznamená, že za to musí pykat celá herní komunita, která se jen baví a lidsky blbne - hraje si. Navíc, jak jste sám zjistil, Mionixi, týká se to spíše méně zkušených hráčů (úrovní), na které stačí jen nějaké zákládní PvP, které si aktivní PvM hráčí, co hlavně jen vydělávají, mohou stokrát pořidit. Rozumné bych takové kroky viděl v případě, kdy prostě nefunguje týmovost a postavy jsou leckdy neporazitelné, a tak se může namísto uzavíraní na tvrdo zajistit několik klidných zón, konkrétně i třeba v případě sněhuláků, což se poslední dobou opět ve hře řešilo.

Jenom bych dodal, že pošťuchování, narážky a obecná rivalita do hry prostě patří. Nezmizí to, ani když necháte říše uzavřené. Takto čím dál přísněji určovat, kdy a kde lze bojovat, je prostě nesmysl a akorát jen zvýhodňujete stranu A, která se vyžívá v PvM, na úkor strany B, kterou baví hlavně PvP. Je žádoucí vytvořit minimálně nějaký kompromis, neboť straně A se v poslední době podřizuje téměř vše.
Na druhou stranu chápu, že nikoho nebaví řešit možná stovky ticketů od hráčů (jestli je to tedy pravda), kterak jim princip metinu ztěžuje hrání. Pro ty, co se v tomto skutečně vyžívají a vkládají tam doslova každou hloupost (hold, svět skutečně nikdy nebude perfektní), bych měl radu; prestaňte se pro všechno urážet, nedělejte z komárů velbloudy, jednejte s klidem, a dřív, než si někde začnete stěžovat, uvažte, jestli nejste absurdnější, než-li dotyčný "vtipálek".
Presne tak.. pvp a OTEVRENE RÍŠE k Ekure vzdycky patrila ja sám pvp zatim nemám ale tohle mi vadí vrátil sem se po 3 letech a tohle me zamrzelo..je na hre neco špatne kdyz se mužeme videt z druhou ríši akurát na Tržnici a Eventech ani žádna alternatíva kde se mužou pvpčkari stretnout 24/7...zabíjaním u skladu sme si prešli všetci každý vime jake to delá nervy ale vyrešila by to obyčajná save zóna Nebo neco podobné ale tohle je vyrešene tak že ekure chybí druha pulka srdce -a to je pvp ... valky ríši nestačí ... pri otevrenych ríšach na svátky sem si nevšiml nejaké extrémne zabíjaní skladu ... kdo se chtel mlátiť se mlátil ale muj názor je že ekura už neni jaka byla a zabijeni u skladu v tehle dobe? Klk ? 1 blazen do tydne ? Pamatuju doby kdyz se zabíjalo u skladu i každý den a nikdo s tím nic neudelal tak proč ted to musí byt porešeno tak blbě ✌️✌️✌️
S tím, že jsi se s tím nesetkal, se bohužel pleteš, protože v červené to leželo třeba třetinu dne na tom ch1. Ale z mojí zkušenosti - mohlo za to v součtu třeba 5-10 lidí max, víc ne. A asi 3 z těch lidí ale měli full pvp výbavy a karmu, levly přes 140, takže na ně byli třeba víc jak 2 velcí hráči. Takže se to točilo. Přišel lvl 145, povraždil zahrádku ch1 a náměstí ch1, občas se přepnul i na jiná cháčka. Po chvíli se objevili lidi, co mu v tom chtěli zabránit, tak ho 2-3x zabili, on pak zalezl na námko, byl 15 minut afk a točilo se to dokola. Tohle dělali i hráči na nižších lvlech, dost jich bylo z cechu PP79, ale ti narozdíl od lvlů 145 padali na 2 kouzla, takže pak už jen zabíhali na námko, vždycky jen vykoukli, hodili kámen a zase zaběhli, a tak dokola.
Hodně populární taky bylo zapnout ducha plamene, stoupnout mezi všecky u skladu a nechat je pomalu pochcípat. :D
Takže ten problém tam je a jsi v tom trochu mimo.
Každopádně s příspěvkem, který cituješ, taky souhlasím a souhlasím s tím, že safe zóna to z většiny řeší, ačkoliv ne úplně (neřeší to problém vylejzačů a hned zalejzačů).
tobartos píše: ned 12. led 2020 14:11:12 ...

Navíc, jak jste sám zjistil, Mionixi, týká se to spíše méně zkušených hráčů (úrovní), na které stačí jen nějaké zákládní PvP, které si aktivní PvM hráčí, co hlavně jen vydělávají, mohou stokrát pořidit.

...
Já tady jen přihodím, že malý truhlíky usekám i v pvm výbavě, protože v ní mám lidi a přinejhorším zapnu kerindorskýho suru, kterej má hafo do schopky a ty lidi na kombo vypne. Ale to jen u těch amatérů. Když přijde postava třeba jen do malý války s věcma za 50kkk, tak s ním neudělám nic bez pvp za aspoň pár miliard, což si třeba momentálně můžu pořídit možná tak jednou, spíš 0.8x.

Můj názor na to, jak to vyřešit?

1) Otevřít říše
2) Přidat safe zóny ke skladníkům, obchodnicím, zahrádkám.
3) Zavést mechaniku, která zabrání lidem vylézt, vykouzlit si 2 schopnosti a zase se rychle schovat. Z fleku mě napadá třeba umožnit útok do hráčů v safe zóně, kteří v posledních 5-10 sekundách (jen příklad) zasáhli jiného hráče. Zároveň by asi bylo dobré jim znemožnit nasedat na koně, protože by jim pořád nic nebránilo sednout na UNI a být hned fuč, počkat 10 vteřinek a jít prudit zase zpátky. Zkrátka agresi začal, tak buď má kuráž na to si to rozdat a nebo skoná při ubohém pokusu o úprk. (Tohle ale zavést pouze v domovských mapách říší, dokážu si představit, že globálně by to hodně lidem vadilo, ačkoliv já bych taky uvítal, kdybych mohl dohnat ty ubožáky, co mi zabíjejí v přitažlivce buffku a pak se na jednorožci ženou pryč. :D ) Tohle se může zdokonalit, upravit, je to prostě jen nástřel. Může fungovat něco lepšího na detekci, kdo je provokatér a kdo oběť, mohou pro oba platit stejná pravidla, to je fakt na týmu.


A to je jen jeden návrh. Ačkoliv podle mého asi nejvhodnější. Padly návrhy stylu zavést pvp channel, který úplně nevím, jaký by měl na hru dopad, ale někomu se to může zdát fajn...

To, co jsem tu ve 3 bodech vypsal, podle mého řeší většinu problémů s otevřenými říšemi. Lidé si mohou vesele afkovat před skladem a u zahrádky, lidé z různých říší se mohou mezi sebou socializovati, pvpčkaři mohou porovnávat pvp a navzájem se provokovat... a provokatéři nebudou mít tu možnost se zbabělecky schovávat a pocítí následky svých činů :D
Biti na tom jsou jen ti lidé, kteří zabíjeli AFK lidi a provokovali ostatní bez jakékoliv újmy. A takové lidi nemá nikdo rád, takže jsou všichni šťastni. :D Máte-li připomínky, jsem jim otevřen, abychom společně vymysleli něco, co bude prakticky neprůstřelné a čím uspokojíme většinu hráčů.

Conclusion:

Bohužel se také musíme smířit s tím, že PVP hry hrajou i lidé, kteří PVP nemají rádi a budou si stěžovat. Za svůj život jsem hrál z většiny MMOčka, jak themepark, tak sandbox. A i v sandbox mmorpgs se potkáte s lidmi, kteří si stěžují na celý koncept té hry, ale stejně to budou hrát a u toho si stěžovat na úplně elementární principy, na kterých ta hra stojí a kvůli kterým ji většina hráčů hraje. Nutno ale také podotknout, že Metin není pouze pvp hra, ale že pve zde hraje taky podstatnou roli a tak se zase úplně nesmí zapomínat na zájmy hráčů, kteří si pve užívají více.
Nemam na vyber nez suhlasit, rad by som pridal este nejake navrhy ale:

1) Nevidim najmensi problem v zruseni pouzivania konov pre cudzie rise v ramci prvych miest, su im tam do slova a do pismena zbytocny a tych par krokov prejst od spawnu nikoho nezabije, automaticky to uplne zamedzi taktikam ktore pouzivaju niektory hraci kde len behaju a sekaju slabsich hracov. (Na oplatku by som mozno zrusil moznost lvlom 15 a menej sekat hracov z cudzej rise ak sa to este da pretoze dany hraci by nemali sancu utiect keby ich niekto bugoval, pripadne by som ochranny lvl pvp zvysil kludne aj do lvlu 69, nepride mi ze su nejaky pvpckari na hre pod 70lvl ktory by bojovat chceli)

2) Zrusenie ochrany mesta a prerobenie na safe zonu ako na valkach risi, aby tam hraci nevedeli saskovat z ochrany a vkuse vybehavat, ta ochrana je pre cudzie rise zbytocna (ked nerobia bordel nikto silny po nich nejde len raritne) a vyriesilo by to velmi vela problemov. (Pripadne pridanie safe zon k zahradke obchodnicke a skladu ako bolo navrhovane vyssie)

3) Kludne by som udelil nejaky postih hracom ktory budu robit do slova bordel, cize cielene vysekavat afk postavy a skladnikov a dal tomu nejake pravidla typu, max 10minut a koniec, nie cele dni vkuse (tot jasne ze hraci do prveho mesta ani nechodia a potom ta hra vyzera mrtvo)

4) Sprisnil pravidla co sa tyka znovuzabijania a prenasledovania hracov. Viem ze momentalne je to riesene skor sposobom, ak vas prenasleduje hrac cez CHcka a zaroven cez mapy, pripadne zabijanie na spawne + zmeny CH, vtedy sa to berie ako obmedzovanie v hre, ked nic ine ten hrac nerobi ale po vas ide vkuse. Podme to dat na jednoduchu zmenu CHcka v ramci miest, v ramci PVM map kde treba menit miesto koli bossom atd by som to ale vynechal, kedze to nema logiku tam.

Na zaver by som rad dodal, ze myslenie typu "ekura chce urobit z tohto pvm server" dokazuje len vasu neschopnost sa pozerat na vec z pohladu teamu. Par krat som uznal ze zavretie risi bol dobry krok, samozrejme som ale ocakaval ze bude nejak vykompenzovany. Uvedomte si ze ekura je o dost aktivnejsia od kedy sa zavreli rise prave vdaka tomu ze novy hraci a aj hraci ktory tu uz roky su, vidia tu aktivitu u ludi. Zamyslite sa, ked zacnete hrat novy metin, co urobite ako jednu z prvych veci? Hraci ktory to uz hrajeme dlhsie nejdeme expit na level 2 alebo neviem co, prve co urobime je ze ideme ch1 hlavne mesto aby sme sa uistili ze ten server nieje uplne mrtvy a ze ma aky taky vyznam na nom hrat. Tym ze tu bolo v minulosti plno deciek ktore robili a robia bordel sem tam este tie prve mesta vyzerali mrtvo uplne, aj preto server zacal upadat. Team urobil sice nie najlepsi krok, ale bol spravny. Je cas ale dat aj PVP casti serveru to co si zasluzia a vas hracov chcem poprosit o jednu vec. Udrzte to, pretoze decka si vzdy najdu sposob ako inym kazit hru. Nerobte bordel, pomahajte slabsim v boji a nenechajte vysekavat vlastne mesto !!! Inak to dopadne znova rovnako aj s safe zonami a vsetkou snahou okolo..

Re: Chyby z mého pohledu, kterýma se hra ničí...

Napsal: úte 14. led 2020 18:13:13
od JohnDoe
tobartos má u mne za jedna z pochopení psaného textu ... snad jen jeden dotaz
když už tu spousta lidí spatřuje křivdu ve skutečnosti, že teď nemůžou upustit páru, odreagovat se tím, že budou trýznit nějakou tu postavičku, co se nevzmůže na obranu...
proč to samé chceš odpírat GM? jsou to taky jen lidi, upustit páru udělá dobře každému a bezbranných postaviček, kterým to bude vadit, ale nic s tím nenadělají, tu pobíhá nepočítaně :)