Stránka 1 z 2

Lagy vo Swampe

Napsal: úte 13. dub 2021 16:49:42
od peremonik
Zdravím drahý moji spolubojovníci. Chcem sa opýtať, že či je možné eliminovať lagy vo Swampe ... viem, že táto téma sa tu už rozoberala veľakrát ale mal som pocit, že práve môj pc by to mal zvládnuť.
Môj PC:
Grafika: RTX 2080 8GB
Procesor i7 8 jadier 9generácia - Coffe lake
32GB ram DDR4
Myslím ,že viac písať nemusím... samozrejme som schopný to premnožiť vo swampe bez akýchkoľvek problémov, chodím na orkov dávam im tak 13k (s warom) No sem tam keď to premnožím mi FPS skočia z 60 na 1 a nejde nič.
Chcel som sa Vás opýtať,že či sa mi oplatí možnosť renderu cez CPU nakoľko mám RTX a tá má real time tracing (lepšie na render 3Dčka, render rôznych animácií a pod.) zatiaľ čo GTX je lepšia na hry. No na druhú stranu(opravte ma ak sa mýlim) som niekde čítal ,že metin využíva iba jedno jadro, čo je podľa mňa kontraproduktívne.
Prvý krát som tam išiel s najlepšie nastavenou grafikou, no pomaly mi došlo, že ani môj vesmírny PC nemá šancu usekať 1000 orkov :D
Pomaly som znižoval detaily, vypínal napisy postáv a tak. Mám pocit ,že zmenšenie okna to len zhoršilo (môj pohľad na vec).
Uzavrel by som to teda asi otázkou ... že či swamp proste bude lagovať, keď sa to premnoží a treba viac kontrolovať množenie, alebo je možnosť to nejak fixnúť?
S pozdravom Peremonik :))

Re: Lagy vo Swampe

Napsal: úte 13. dub 2021 17:06:23
od Soulicek
peremonik píše: úte 13. dub 2021 16:49:42 Zdravím drahý moji spolubojovníci. Chcem sa opýtať, že či je možné eliminovať lagy vo Swampe ... viem, že táto téma sa tu už rozoberala veľakrát ale mal som pocit, že práve môj pc by to mal zvládnuť.
Môj PC:
Grafika: RTX 2080 8GB
Procesor i7 8 jadier 9generácia - Coffe lake
32GB ram DDR4
Myslím ,že viac písať nemusím... samozrejme som schopný to premnožiť vo swampe bez akýchkoľvek problémov, chodím na orkov dávam im tak 13k (s warom) No sem tam keď to premnožím mi FPS skočia z 60 na 1 a nejde nič.
Chcel som sa Vás opýtať,že či sa mi oplatí možnosť renderu cez CPU nakoľko mám RTX a tá má real time tracing (lepšie na render 3Dčka, render rôznych animácií a pod.) zatiaľ čo GTX je lepšia na hry. No na druhú stranu(opravte ma ak sa mýlim) som niekde čítal ,že metin využíva iba jedno jadro, čo je podľa mňa kontraproduktívne.
Prvý krát som tam išiel s najlepšie nastavenou grafikou, no pomaly mi došlo, že ani môj vesmírny PC nemá šancu usekať 1000 orkov :D
Pomaly som znižoval detaily, vypínal napisy postáv a tak. Mám pocit ,že zmenšenie okna to len zhoršilo (môj pohľad na vec).
Uzavrel by som to teda asi otázkou ... že či swamp proste bude lagovať, keď sa to premnoží a treba viac kontrolovať množenie, alebo je možnosť to nejak fixnúť?
S pozdravom Peremonik :))
No ono tu je ten problém že môžeš mať PC aký chceš ten swamp sa proste lagovať bude vždy s tým nič nespravíš... keďže metin ako hra taká je veľmi stará a pokial viem využíva iba 1 jadro z procesoru tak tie lagy budú proste furt bohužial

Re: Lagy vo Swampe

Napsal: úte 13. dub 2021 17:06:34
od peremonik
update: asi sa mi to cez to CPU neoplatí :D
swamp cpu.png

Edit: Soulicek, ďakujem za odpoveď, presne niečo také som chcel(nechcel) počuť :))

Re: Lagy vo Swampe

Napsal: úte 13. dub 2021 20:12:09
od harba
Dle mého záleží i na rychlosti připojení k internetu. Já když jsem ve swampu připojený přes wi-fi, tak dám vždycky o něco méně yang, než když jsem připojený přes kabel (vyšší rychlost) a to z důvodu, že se mi to o něco víc seká, tím pádem nemůžu tak často nahánět mobky a mám jich na sobě o něco méně.
Dost to poznám hlavně na tom, že když jsem na wi-fi, sekám mobky, mám zhruba 10-15 FPS a naženu pár skupinek okolo, tak najednou hra zamrzne a já můžu akorát tak natvrdo vypnout hru, odjet co nejdál postupně to vysekat. Když stejnou věc udělám když jsem připojený přes kabel, tak sice taky FPS dropnou, ale jenom na třeba 4-5 FPS a to se dá ještě ustát a za nějakou dobu to vysekám a FPS jdou zase nahoru.

Re: Lagy vo Swampe

Napsal: úte 13. dub 2021 23:24:55
od SamJsiLama
harba píše: úte 13. dub 2021 20:12:09 Dle mého záleží i na rychlosti připojení k internetu. Já když jsem ve swampu připojený přes wi-fi, tak dám vždycky o něco méně yang, než když jsem připojený přes kabel (vyšší rychlost) a to z důvodu, že se mi to o něco víc seká, tím pádem nemůžu tak často nahánět mobky a mám jich na sobě o něco méně.
Dost to poznám hlavně na tom, že když jsem na wi-fi, sekám mobky, mám zhruba 10-15 FPS a naženu pár skupinek okolo, tak najednou hra zamrzne a já můžu akorát tak natvrdo vypnout hru, odjet co nejdál postupně to vysekat. Když stejnou věc udělám když jsem připojený přes kabel, tak sice taky FPS dropnou, ale jenom na třeba 4-5 FPS a to se dá ještě ustát a za nějakou dobu to vysekám a FPS jdou zase nahoru.
FPS nejsou ale závislé na rychlosti tvého internetového připojení 🤷🤷 to si pleteš s pingem. To jsou celkem dvě odlišné věci.

Možná, když vyděláš vždy míň přes Wi-Fi, tak je možné, že tvoje Wi-Fi připojení má nějaké mikro výpadky, které zapříčiní pád hry na několik málo vteřin, takže přestaneš na chvíli sekat a tím ztrácíš výdělek. Jinak to nevidím, na druhou stranu ani nevím jak moc stabilní výsledek může mít vydělávání ve swampu. Je to podle mě jako všude ovlivněné dost dropem karem/prutů.

Re: Lagy vo Swampe

Napsal: stř 14. dub 2021 10:56:59
od harba
SamJsiLama píše: úte 13. dub 2021 23:24:55
harba píše: úte 13. dub 2021 20:12:09 Dle mého záleží i na rychlosti připojení k internetu. Já když jsem ve swampu připojený přes wi-fi, tak dám vždycky o něco méně yang, než když jsem připojený přes kabel (vyšší rychlost) a to z důvodu, že se mi to o něco víc seká, tím pádem nemůžu tak často nahánět mobky a mám jich na sobě o něco méně.
Dost to poznám hlavně na tom, že když jsem na wi-fi, sekám mobky, mám zhruba 10-15 FPS a naženu pár skupinek okolo, tak najednou hra zamrzne a já můžu akorát tak natvrdo vypnout hru, odjet co nejdál postupně to vysekat. Když stejnou věc udělám když jsem připojený přes kabel, tak sice taky FPS dropnou, ale jenom na třeba 4-5 FPS a to se dá ještě ustát a za nějakou dobu to vysekám a FPS jdou zase nahoru.
FPS nejsou ale závislé na rychlosti tvého internetového připojení 🤷🤷 to si pleteš s pingem. To jsou celkem dvě odlišné věci.

Možná, když vyděláš vždy míň přes Wi-Fi, tak je možné, že tvoje Wi-Fi připojení má nějaké mikro výpadky, které zapříčiní pád hry na několik málo vteřin, takže přestaneš na chvíli sekat a tím ztrácíš výdělek. Jinak to nevidím, na druhou stranu ani nevím jak moc stabilní výsledek může mít vydělávání ve swampu. Je to podle mě jako všude ovlivněné dost dropem karem/prutů.
Nic si nepletu, Wi-Fi žádné mikro výpadky nemá.
Úplně nedává smysl, co si napsal. Nemyslím to špatně, ale jak se asi projeví nízký ping? Logicky tím, že ti spadnou FPS. Ping je jenom ukazatel, že je příčinou připojení k internetu a ne něco jiného.

Ekura je hra přes internet, takže logicky rychlost internetu musí mít vliv na celkový počet snímků za sekundu. Pokud hra nestíhá přenášet všechna data z klienta na server a obráceně, tak se logicky budou vynechávat některé updaty (myšleno snímky) a dojde k omezení počtu snímků za sekundu. Pokud se najednou enormně zvýší množství přenášení dat (hodně namnožených mobů) a internet nestíhá přenést všechna data, tak se to musí někde projevit.
Otázkou je do jaké míry pomůže vyšší rychlost internetu. Metin je stará hra a pravděpodobně nebude mít implementovaný žádný Object Pool či podobný pattern, takže určitě je hranice, kdy vyšší rychlost internetu nebo silnější stroj na straně klienta už nemají žádný smysl, protože to hra jaké taková nebo server na kterém hra běží nezvládá.

Re: Lagy vo Swampe

Napsal: stř 14. dub 2021 12:45:43
od schvarz
harba píše: stř 14. dub 2021 10:56:59
SamJsiLama píše: úte 13. dub 2021 23:24:55
harba píše: úte 13. dub 2021 20:12:09 Dle mého záleží i na rychlosti připojení k internetu. Já když jsem ve swampu připojený přes wi-fi, tak dám vždycky o něco méně yang, než když jsem připojený přes kabel (vyšší rychlost) a to z důvodu, že se mi to o něco víc seká, tím pádem nemůžu tak často nahánět mobky a mám jich na sobě o něco méně.
Dost to poznám hlavně na tom, že když jsem na wi-fi, sekám mobky, mám zhruba 10-15 FPS a naženu pár skupinek okolo, tak najednou hra zamrzne a já můžu akorát tak natvrdo vypnout hru, odjet co nejdál postupně to vysekat. Když stejnou věc udělám když jsem připojený přes kabel, tak sice taky FPS dropnou, ale jenom na třeba 4-5 FPS a to se dá ještě ustát a za nějakou dobu to vysekám a FPS jdou zase nahoru.
FPS nejsou ale závislé na rychlosti tvého internetového připojení 🤷🤷 to si pleteš s pingem. To jsou celkem dvě odlišné věci.

Možná, když vyděláš vždy míň přes Wi-Fi, tak je možné, že tvoje Wi-Fi připojení má nějaké mikro výpadky, které zapříčiní pád hry na několik málo vteřin, takže přestaneš na chvíli sekat a tím ztrácíš výdělek. Jinak to nevidím, na druhou stranu ani nevím jak moc stabilní výsledek může mít vydělávání ve swampu. Je to podle mě jako všude ovlivněné dost dropem karem/prutů.
Nic si nepletu, Wi-Fi žádné mikro výpadky nemá.
Úplně nedává smysl, co si napsal. Nemyslím to špatně, ale jak se asi projeví nízký ping? Logicky tím, že ti spadnou FPS. Ping je jenom ukazatel, že je příčinou připojení k internetu a ne něco jiného.

Ekura je hra přes internet, takže logicky rychlost internetu musí mít vliv na celkový počet snímků za sekundu. Pokud hra nestíhá přenášet všechna data z klienta na server a obráceně, tak se logicky budou vynechávat některé updaty (myšleno snímky) a dojde k omezení počtu snímků za sekundu. Pokud se najednou enormně zvýší množství přenášení dat (hodně namnožených mobů) a internet nestíhá přenést všechna data, tak se to musí někde projevit.
Otázkou je do jaké míry pomůže vyšší rychlost internetu. Metin je stará hra a pravděpodobně nebude mít implementovaný žádný Object Pool či podobný pattern, takže určitě je hranice, kdy vyšší rychlost internetu nebo silnější stroj na straně klienta už nemají žádný smysl, protože to hra jaké taková nebo server na kterém hra běží nezvládá.
Hele, to je jen tvoje spekulace. A chybná, abych tak dodal.
Vem si, když ti spadne net - hra běží ještě dalších 30 vteřin, můžeš tam běhat, jen ti nejdou otvírat stánky, sekat mobky, psát do chatu a podobně. A celou dobu máš stejně FPS, jako předtím. Takže tvoje tvrzení o souvislosti FPS a internetu na tomhle padá. Kdyby platilo, tak ti při spadnutí internetu hra okamžitě lagne, nepůjde hýbat kamerou a nahned by ti to spadlo.
Ekura je hra přes internet, takže logicky rychlost internetu musí mít vliv na celkový počet snímků za sekundu.
Chtěl bych vědět, proč tohle jako "logicky" má platit. Vypadáš, že programování alespoň částečně rozumíš, ale opravdu nevím, čím máš tohle tvrzení podložený (jestli třeba existuje nějaká online hra, kde jsou FPS přímo vázaná na rychlost internetu).

Nevíme, jak je hra napsaná, jestli tam je nějaký pattern nebo něco.
Ale podle mě tam něco na styl MVC patternu bude (model-view-controller). Rozhodně to nefunguje tak, že v hlavní smyčce je na tvrdku čekání na pakety od serveru a pokud nepřijdou, tak se hra nepřekreslí. Když to brutálně zjednoduším - bude tam nějaké vedlejší vlákno, které poslouchá, přijímá pakety od serveru a upravuje model (stav hry v okolí hráče). A potom tam bude hlavní vlákno, které vykresluje podle informací z modelu. Neříkám, že to je tahkle, třeba je to úplně jinak, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že rychlost internetu souvisí s vykreslováním obsahu okna.

A abych dodal k těm lagům ve swampu - ano, na vině je určitě implementace a silnější stroj/internet ti pomůže jen do určité míry, pak už to zlepšit prostě nejde. Ale to je kvůli tomu, že ta hra nebyla vyvíjená, aby to najednou renderovalo víc než 1000 mobek (proto tam nebude žádný object pool) a všechny s tím spojené efekty. K tomu v té hře někde bude memory leak, protože po čase ve swampu ti ta hra prostě spadne na critical error, takže to tam někde nejspíš teče.
Nic si nepletu, Wi-Fi žádné mikro výpadky nemá.
A tady to taky podle mě není úplně dobře.

Pakety neobsahujou CRC a další safety measures pro ověření celistvosti a neporušení paketů jen tak pro nic za nic. Při používání wifi chca nechca dochází k interferenci a zatoulání paketů a poměrně často je třeba je posílat znova, od toho tam ten protokol je. Byť ty novější wifi protokoly jako 802.11n jsou už opravdu chytrý, tak se to furt nemůže rovnat se starým dobrým ethernetem, který je rychlejší a spolehlivější. Některý pakety se přes wifi zkrátka zatoulají a nedorazí. A kvůli horší odezvě potom může trvat déle, než sesekáš hlouček mobek a tudíž horší výdělek.


Jo a abych dodal ještě úplně - ty lagy ve swampu jsou prakticky jediná věc, která pořádně limituje výdělky, co si lidi ze swampu odnáší. Kdyby se to nelagovalo vůbec, tak si myslím, že výdělky ze swampu by mohly být dost možná i vyšší, než ty z entu.

Re: Lagy vo Swampe

Napsal: stř 14. dub 2021 14:31:53
od harba
schvarz píše: stř 14. dub 2021 12:45:43
harba píše: stř 14. dub 2021 10:56:59
SamJsiLama píše: úte 13. dub 2021 23:24:55

FPS nejsou ale závislé na rychlosti tvého internetového připojení 🤷🤷 to si pleteš s pingem. To jsou celkem dvě odlišné věci.

Možná, když vyděláš vždy míň přes Wi-Fi, tak je možné, že tvoje Wi-Fi připojení má nějaké mikro výpadky, které zapříčiní pád hry na několik málo vteřin, takže přestaneš na chvíli sekat a tím ztrácíš výdělek. Jinak to nevidím, na druhou stranu ani nevím jak moc stabilní výsledek může mít vydělávání ve swampu. Je to podle mě jako všude ovlivněné dost dropem karem/prutů.
Nic si nepletu, Wi-Fi žádné mikro výpadky nemá.
Úplně nedává smysl, co si napsal. Nemyslím to špatně, ale jak se asi projeví nízký ping? Logicky tím, že ti spadnou FPS. Ping je jenom ukazatel, že je příčinou připojení k internetu a ne něco jiného.

Ekura je hra přes internet, takže logicky rychlost internetu musí mít vliv na celkový počet snímků za sekundu. Pokud hra nestíhá přenášet všechna data z klienta na server a obráceně, tak se logicky budou vynechávat některé updaty (myšleno snímky) a dojde k omezení počtu snímků za sekundu. Pokud se najednou enormně zvýší množství přenášení dat (hodně namnožených mobů) a internet nestíhá přenést všechna data, tak se to musí někde projevit.
Otázkou je do jaké míry pomůže vyšší rychlost internetu. Metin je stará hra a pravděpodobně nebude mít implementovaný žádný Object Pool či podobný pattern, takže určitě je hranice, kdy vyšší rychlost internetu nebo silnější stroj na straně klienta už nemají žádný smysl, protože to hra jaké taková nebo server na kterém hra běží nezvládá.
Hele, to je jen tvoje spekulace. A chybná, abych tak dodal.
Vem si, když ti spadne net - hra běží ještě dalších 30 vteřin, můžeš tam běhat, jen ti nejdou otvírat stánky, sekat mobky, psát do chatu a podobně. A celou dobu máš stejně FPS, jako předtím. Takže tvoje tvrzení o souvislosti FPS a internetu na tomhle padá. Kdyby platilo, tak ti při spadnutí internetu hra okamžitě lagne, nepůjde hýbat kamerou a nahned by ti to spadlo.
Ekura je hra přes internet, takže logicky rychlost internetu musí mít vliv na celkový počet snímků za sekundu.
Chtěl bych vědět, proč tohle jako "logicky" má platit. Vypadáš, že programování alespoň částečně rozumíš, ale opravdu nevím, čím máš tohle tvrzení podložený (jestli třeba existuje nějaká online hra, kde jsou FPS přímo vázaná na rychlost internetu).

Nevíme, jak je hra napsaná, jestli tam je nějaký pattern nebo něco.
Ale podle mě tam něco na styl MVC patternu bude (model-view-controller). Rozhodně to nefunguje tak, že v hlavní smyčce je na tvrdku čekání na pakety od serveru a pokud nepřijdou, tak se hra nepřekreslí. Když to brutálně zjednoduším - bude tam nějaké vedlejší vlákno, které poslouchá, přijímá pakety od serveru a upravuje model (stav hry v okolí hráče). A potom tam bude hlavní vlákno, které vykresluje podle informací z modelu. Neříkám, že to je tahkle, třeba je to úplně jinak, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že rychlost internetu souvisí s vykreslováním obsahu okna.

A abych dodal k těm lagům ve swampu - ano, na vině je určitě implementace a silnější stroj/internet ti pomůže jen do určité míry, pak už to zlepšit prostě nejde. Ale to je kvůli tomu, že ta hra nebyla vyvíjená, aby to najednou renderovalo víc než 1000 mobek (proto tam nebude žádný object pool) a všechny s tím spojené efekty. K tomu v té hře někde bude memory leak, protože po čase ve swampu ti ta hra prostě spadne na critical error, takže to tam někde nejspíš teče.
Nic si nepletu, Wi-Fi žádné mikro výpadky nemá.
A tady to taky podle mě není úplně dobře.

Pakety neobsahujou CRC a další safety measures pro ověření celistvosti a neporušení paketů jen tak pro nic za nic. Při používání wifi chca nechca dochází k interferenci a zatoulání paketů a poměrně často je třeba je posílat znova, od toho tam ten protokol je. Byť ty novější wifi protokoly jako 802.11n jsou už opravdu chytrý, tak se to furt nemůže rovnat se starým dobrým ethernetem, který je rychlejší a spolehlivější. Některý pakety se přes wifi zkrátka zatoulají a nedorazí. A kvůli horší odezvě potom může trvat déle, než sesekáš hlouček mobek a tudíž horší výdělek.
V tom s tebou souhlasím, Wi-Fi určitě ztrácí pakety častěji než ethernet. Ke ztracení paketů ale může dojít kdekoliv na trase klient-server a pokud k němu dojde při použití TCP (což předpokládám že používá Metin), daný paket bude odeslán znova.
To, že moje Wi-Fi nemá žádné mikro výpadky bylo ale myšleno tak, že připojení je stabilní, kvalitní, stejně tak jako signál. Pakety se sice při použití Wi-Fi ztrácí, ale to i v Ethernetu, jen ne tak často. K těm packet loss přes Wi-Fi ale určitě nedochází tak často, aby to bylo značně poznat. V případě, který jsem popisoval, je jasné, že Wi-Fi má prostě menší kapacitu přenosu dat a pokud dojde k jejímu překročení, tak si s tím Ekura neumí poradit a kousne se.
Hlavním rozdílem mezi Wi-Fi a Ethernetem není to, že vzduchem se prostě ztrácí víc paketů, ale to, že vzduchem to nedorazí k routeru tak rychle, jako tím kabelem. Takže já si zase stojím za tou svojí původní myšlenkou. :)

Re: Lagy vo Swampe

Napsal: stř 14. dub 2021 17:15:26
od schvarz
harba píše: stř 14. dub 2021 14:31:53
V tom s tebou souhlasím, Wi-Fi určitě ztrácí pakety častěji než ethernet. Ke ztracení paketů ale může dojít kdekoliv na trase klient-server a pokud k němu dojde při použití TCP (což předpokládám že používá Metin), daný paket bude odeslán znova.
To, že moje Wi-Fi nemá žádné mikro výpadky bylo ale myšleno tak, že připojení je stabilní, kvalitní, stejně tak jako signál. Pakety se sice při použití Wi-Fi ztrácí, ale to i v Ethernetu, jen ne tak často. K těm packet loss přes Wi-Fi ale určitě nedochází tak často, aby to bylo značně poznat. V případě, který jsem popisoval, je jasné, že Wi-Fi má prostě menší kapacitu přenosu dat a pokud dojde k jejímu překročení, tak si s tím Ekura neumí poradit a kousne se.
Hlavním rozdílem mezi Wi-Fi a Ethernetem není to, že vzduchem se prostě ztrácí víc paketů, ale to, že vzduchem to nedorazí k routeru tak rychle, jako tím kabelem. Takže já si zase stojím za tou svojí původní myšlenkou. :)
Hele, povím ti to takhle - protokol říká, že by vše mělo fungovat. Ale z mojí zkušenosti to tak není, když jsem hrál na wifi, tak se ta hra dost zpožďovala a ke hromadě věcí ve finále vůbec nedošlo. Měl jsem víc ghost mobek a podobně.

Re: Lagy vo Swampe

Napsal: stř 14. dub 2021 21:35:38
od harba
schvarz píše: stř 14. dub 2021 17:15:26
harba píše: stř 14. dub 2021 14:31:53
V tom s tebou souhlasím, Wi-Fi určitě ztrácí pakety častěji než ethernet. Ke ztracení paketů ale může dojít kdekoliv na trase klient-server a pokud k němu dojde při použití TCP (což předpokládám že používá Metin), daný paket bude odeslán znova.
To, že moje Wi-Fi nemá žádné mikro výpadky bylo ale myšleno tak, že připojení je stabilní, kvalitní, stejně tak jako signál. Pakety se sice při použití Wi-Fi ztrácí, ale to i v Ethernetu, jen ne tak často. K těm packet loss přes Wi-Fi ale určitě nedochází tak často, aby to bylo značně poznat. V případě, který jsem popisoval, je jasné, že Wi-Fi má prostě menší kapacitu přenosu dat a pokud dojde k jejímu překročení, tak si s tím Ekura neumí poradit a kousne se.
Hlavním rozdílem mezi Wi-Fi a Ethernetem není to, že vzduchem se prostě ztrácí víc paketů, ale to, že vzduchem to nedorazí k routeru tak rychle, jako tím kabelem. Takže já si zase stojím za tou svojí původní myšlenkou. :)
Hele, povím ti to takhle - protokol říká, že by vše mělo fungovat. Ale z mojí zkušenosti to tak není, když jsem hrál na wifi, tak se ta hra dost zpožďovala a ke hromadě věcí ve finále vůbec nedošlo. Měl jsem víc ghost mobek a podobně.
Tak já zase hraju na Wi-Fi na noťasu pořád a nemám s tím problém. Pouze když jdu swamp tak natáhnu kabel, protože ten se přes Wi-Fi fakt jet nedá :D