Schopnost vedení
Ahoj, protože tu zatím není žádný návod na tuto schopnost, rozhodl jsem se sepsat tuto kratičkou příručku pro začátečníky. Pokud by jste chtěli cokoli doplnit, nebo vysvětlit, rád uvítám Vaše nápady v PM

.
Co je to vedení a k čemu mi bude?
Schopnost vedení je standardní schopností každé postavy ve hře. Na rozdíl od většiny ostatních schopností nepřináší přímé výhody Vaší postavě, ale
umožňuje přidání nějaké výhody spolubojovníkům, kteří jsou s Vámi ve skupině. Je ale nutné být velitelem této skupiny, jinak rozdělení nebude fungovat. Množství a kvalita těchto odměn se liší podle úrovně schopnosti, všem sedmi členům skupiny budete moci přidělit nějaký bonus až na úrovni P. První bonus budete moci přidělit na úrovni 10 této schopnosti.
Jak trénovat schopnost?
Stejně jako u ostatní schopnosti se i trénink této dělí do tří fází - základní (0-19), mistr (M1-M10) a velmistr (G1-G10). V každé fázi je nutno přečíst úspěšně určité množství knih vedení, aby jste mohli postoupit na další úroveň. Poslední úrovní je P, takzvaný perfektní mistr. Na této úrovní již nelze schopnost dále zlepšovat.
Knihy sloužící k tréninku zručnosti lze zhruba do levelu 99 získat dropem z libovolných příšer, případně je v závislosti na nabídce lze pořídit na
Black Marketu.

Šance na úspěšné přečtení knihy je u všech stupňů schopnosti 35%.

Při čtení knih vedení se doporučuje použít následující dva předměty (oba lze zakoupit u skladníka):
Pergamen exorcismu, díky kterému lze číst ihned znovu (10ks = 500k);
Soustředěné čtení, které způsobí, že se čtení vždy podaří (10ks = 1kk).

Každé přečtení knihy odebere postavě 2000 bodů zkušeností. Pokud postava nemá dostatek zkušeností, nelze knihu přečíst.
Úroveň | Potřebných
knih (min.) | Typ knih |
---|
0 -> M1 | 1 pro každou
úroveň | 
Válečnické umění Sun-zi
Celkem je potřeba 20 knih. |
M1 -> M2 | 1 | 
Válečnické umění Wu-zi
Celkem je potřeba 55 knih. |
M2 -> M3 | 2 |
M3 -> M4 | 3 |
M4 -> M5 | 4 |
M5 -> M6 | 5 |
M6 -> M7 | 6 |
M7 -> M8 | 7 |
M8 -> M9 | 8 |
M9 -> M10 | 9 |
M10 -> G1 | 10 |
G1 -> G2 | 11 | 
WeiLiao Zi
Celkem je potřeba 155 knih. |
G2 -> G3 | 12 |
G3 -> G4 | 13 |
G4 -> G5 | 14 |
G5 -> G6 | 15 |
G6 -> G7 | 16 |
G7 -> G8 | 17 |
G8 -> G9 | 18 |
G9 -> G10 | 19 |
G10 -> P | 20 |
Jaké bonusy mohu rozdělit?
Schopnost vedení umožňuje rozdělit celkem 6 různých bonusů, přičemž jednomu členovi lze přidělit vždy nejvýše jeden bonus a zároveň nelze přidělit jeden bonus více členům (až na
Určit útočníka, ten lze na P přidělit 2x). Bonusy rozděluje vždy vůdce skupiny a to tak, že klikne na ikonku vedle jména člena skupiny a vybere příslušný bonus.

- skup.png (72.42 KiB) Zobrazeno 18394 x
Bonus samozřejmě platí jen do té doby, dokud je daný hráč členem skupiny. Dalším omezením je vzdálenost od velitele skupiny, pokud se hráč příliš vzdálí, bonus se mu dočasně zruší. Skutečnost, jestli je daný bonus aktivní, signalizuje malý čtvereček pod jménem postavy ve skupině.

- ctverecek.png (9.15 KiB) Zobrazeno 18394 x
Zajímavostí je využití vedení v proměně. Pokud si hráč před proměněním zapne nějakou útok podporující schopnost (např. aura meče), dojde po jejím vypršení k obrovskému snížení poškození. Pomocí vedení lze toto poškození vrátit zpět na úroveň "bez zapnutého kouzla" a dále tak lze kuličku bez problému využívat. Stačí přepnout bonusy v proměně z útoku na cokoli jiného a zase zpět, bug je tímto odstraněn.
Určit útočníka
Tento bonus zvýší hráčovu hodnotu útoku o dané číslo. To ovlivní pozitivně jak sílu jeho fyzických útoků, tak i sílu fyzických kouzel. Poprvé ho lze přidělit na úrovni 10, na úrovni P je pak možné jej přidělit dvěma hráčům naráz.

Tento bonus
funguje v proměně.
Určit zuřivce
Tento bonus zvýší hráčovu rychlost útoku (=rychlost sekání) o dané číslo. Lze jej přidělit od úrovně M1.
Určit bojovníka zblízka
Tento bonus zvýší maximální množství hráčových ZB (Max. ZB) o dané číslo. Lze přidělit od úrovně M1.
Určit blokátora
Tento bonus slouží především k prodloužení efektů podpůrných kouzel. Hráč, který ho obdrží, bude mít po zakouzlení delší čas, než jeho kouzlo vyprchá. Kromě podpůrných schopností jako jsou např.
aura meče,
začarované brnění,
zamaskování, nebo
pomoc draka má tento bonus také vliv sekundární efekty některých útočných kouzel:
- Délka stunu u kouzla Zaříkat blesk;
- Délka stunu u kouzla Dupnutí;
- Délka zrušení kouzel u kouzla Zrušit kouzlo;
- Délka zpomalení u kouzla Rána ducha.
U ostatních útočných kouzel žádný vliv nemá. Vlastnost
Určit blokátora lze také jednoduše zkombinovat s ostatními bonusy - stačí přepnout nejprve na ni, počkat až si Váš spoluhráč "zapne" všechna svá kouzla a poté přepnout na jiný bonus. Bonus lze přidělit od úrovně M6.

Pozor! Prodloužení trvání kouzla se neprojeví v jeho tabulce (po najetí myší), lze to ale jednoduše dokázat stopkami.
Určit mistra schopností
Tento bonus zvýší maximální množství hráčovy many (Max. MB) o dané číslo. Lze jej přidělit od úrovně G6.
Určit obránce
Tento bonus zvýší hráčovu obranu o daný počet bodů. Lze jej přidělit až na úrovni P.
Tabulka velikosti bonusů |
---|
Úroveň
vedení | Určit
útočníka | Určit
zuřivce | Určit bojovníka
zblízka | Určit
blokátora | Určit mistra
schopností | Určit
obránce |
---|
 |  |  |  |  |  |
0-9 | | | | | | |
10 | +23 | | | | | |
11 | +24 | | | | | |
12 | +25 | | | | | |
13 | +26 | | | | | |
14 | +28 | | | | | |
15 | +29 | | | | | |
16 | +30 | | | | | |
17 | +31 | | | | | |
18 | +32 | | | | | |
19 | +34 | | | | | |
M1 | +40 | +3 | +775 | | | |
M2 | +41 | +3 | +804 | | | |
M3 | +42 | +3 | +833 | | | |
M4 | +43 | +3 | +862 | | | |
M5 | +44 | +3 | +890 | - | | |
M6 | +46 | +4 | +920 | +32s | | |
M7 | +47 | +4 | +963 | +33s | | |
M8 | +49 | +4 | +1007 | +34s | | |
M9 | +51 | +4 | +1050 | +36s | | |
M10 | +53 | +4 | +1094 | +37s | | |
G1 | +59 | +5 | +1239 | +41s | - | - |
G2 | +61 | +5 | +1282 | +43s | - | - |
G3 | +62 | +5 | +1326 | +44s | - | - |
G4 | +64 | +5 | +1369 | +45s | - | - |
G5 | +66 | +5 | +1413 | +47s | - | - |
G6 | +68 | +5 | +1471 | +49s | +613 | - |
G7 | +71 | +6 | +1529 | +50s | +637 | - |
G8 | +73 | +6 | +1587 | +52s | +661 | - |
G9 | +76 | +6 | +1645 | +54s | +685 | - |
G10 | +79 | +6 | +1717 | +56s | +715 | - |
P | +85 | +7 | +1862 | +61s | +775 | +42 |
Úroveň
vedení |  |  |  |  |  |  |
---|
Určit
útočníka | Určit
zuřivce | Určit bojovníka
zblízka | Určit
blokátora | Určit mistra
schopností | Určit
obránce |
---|
Pozn.: Pomlčka místo prázdné buňky znamená, že na této úrovni je už ikonka viditelná, ale bonus nelze přidělit.
Komu přidělit jaký bonus?
Zde jsou vypsané nejčastější způsoby použití bonusů z vedení ve hře. Fantazii se samozřejmě meze nekladou.
PvP (hráč proti hráči)
Určit útočníka přidělujeme nejčastěji spolubojovníkovi s fyzickými kouzly. To jsou oba typy válečníků i ninjů a také WP sura.
Určit zuřivce přidělujeme nejčastěji průnikujícím spolubojovníkům, to jsou oba typy ninjů a tělesný válečník.
Určit bojovníka zblízka přidělujeme většinou postavě s magickou povahou kouzel, nebo hráči s menším množstvím ZB.
Určit blokátora přidělujeme nejčastěji šamanům léčitelům, nebo mentálním válečníkům díky jejich schopnosti tzv. minutového stunu. Využije jej i WP sura pro zrušit kouzlo.
PvM (hráč proti příšerám)
Určit útočníka přidělujeme nejčastěji postavě, která je ve skupině hlavním útočníkem (např. hráč v proměně).
Určit zuřivce přidělujeme většinou postavě, pro kterou nezbyl předchozí bonus.
Určit bojovníka zblízka přidělíme postavě, která má problémy s ustáním nepřátel (např. boss).
Určit blokátora přidělujeme většinou šamanovi léčitelovi, aby omráčil moba na delší dobu. V ostatních případech většinou připadá šamanovi s dračí mocí (pro prodloužení trvanlivosti buffů). Výhodně lze tento bonus použít i pro prodloužení účinku kouzel jako začarovaná čepel, nebo aura meče.
Určit obránce přidělíme postavě, pokud má problémy s udržením mnoha neprůnikujících mobů.
Zdroje:
http://metin2wiki.de/, vlastní zkušenost.