#8 - Eventy po technické stránce

Pravidelné zajímavosti ze světa Ekury každou neděli - sledujte, komentujte a bavte se!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Torque
Lv.8
Lv.8
Příspěvky: 49
Registrován: ned 12. čer 2016 20:02:51
Dal poděkování: 75 poděkování
Dostal poděkování: 188 poděkování

#8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od Torque » ned 01. led 2017 14:20:00

W0JsVCa.jpg
Jaké řádky kódu?Každá věc na Ekuře, na kterou si vzpomenete má svou písemnou podobu. Ať už ikonka červeného elixíru, model Mirine nebo celý minievent „Hledej 3 vlajky“. Tento písemný kód v podobně různých instrukcí říká, jak se má daná věc v určitých případech chovat, nebo jak má vypadat. Například říká Mirine, že má jednou za několik sekund posunout všemi třemi prsty levé ruky, nebo že má ikonka červeného elixíru vypadat tak, jak vypadá.

Tento kód nemůže u systémů být na jednom řádku, protože by se stal nefunkčním. Takže se podle určitých ustanoveních dohodlo, že se bude dělit na řádky (čistota kódu). Pro nejlepší pochopení bude vhodné se podívat na ukázku toho, jak může takový kód vypadat:

Kód: Vybrat vše

//Ukázka kódu
#include <iostream>

int main()
{
	std::cout << "Zajímavosti ze světa Ekury #8";
}

Tento kód má celkem 8 řádků kódu.

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 256
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Dal poděkování: 66 poděkování
Dostal poděkování: 218 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od ondra852 » pon 02. led 2017 17:43:45

Ten popis jsem nejak nepochopil. To se do toho poctu radku pocitaji i modely a textury pouzite v eventech? "Tento kód nemůže u systémů být na jednom řádku, protože by se stal nefunkčním." No jako asi by to nevalilo, kdyby ten priklad treba nekdo napsal za tu poznamku (//), ale vyznam toho "u systemu" mi nejak nejde do hlavy.

Uživatelský avatar
macok0072
Lv.14
Lv.14
Příspěvky: 103
Registrován: sob 28. črc 2012 22:23:35
Dal poděkování: 62 poděkování
Dostal poděkování: 56 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od macok0072 » pon 02. led 2017 17:57:28

Fůha, tak to je uplně jiný kódování než jsem kdysi používal já když jsem zkoušel napsat nějaké questy atd..


Musím říct, že kódování které používáte zde na Ekuře je dle mého názoru 100násobně složitější. Klobouk dolu.

P.S. snad nevadí ukázka kódu, který jsem používal dříve :)

Takhle vypadalo kódování klasických questů (Portování, otevření shopu, otevření skladu, použití itemu atd. A stejným způsobem se psávali i eventové akce) když jsem se začal učit vytvářet questy:
Spoiler:
quest gorgy2 begin
state start begin
when 20091.chat."text " begin
say_title("Seon-Pyeong")
say("text")
say("text ")
say("text ")
say("")

if pc.get_level() <= 159 then
say_title("Seon-Pyeong")
say("text.")
return
end
wait()
say("text")
say("text")
say("")
pc.warp(179500, 1000)end
end
end
Naposledy upravil(a) macok0072 dne pon 02. led 2017 18:01:48, celkem upraveno 1 x.
ObrázekxElGorgyObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
archerBornToFight1104xxxprůběh
________________________________________________________________
Do sekce obchody budu někdy vkládat příspěvky/předměty i jménem kamaráda:
WEExMAN - Theopizit - Bufinabejka

Uživatelský avatar
Torque
Lv.8
Lv.8
Příspěvky: 49
Registrován: ned 12. čer 2016 20:02:51
Dal poděkování: 75 poděkování
Dostal poděkování: 188 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od Torque » pon 02. led 2017 17:59:05

ondra852 píše:Ten popis jsem nejak nepochopil. To se do toho poctu radku pocitaji i modely a textury pouzite v eventech? "Tento kód nemůže u systémů být na jednom řádku, protože by se stal nefunkčním." No jako asi by to nevalilo, kdyby ten priklad treba nekdo napsal za tu poznamku (//), ale vyznam toho "u systemu" mi nejak nejde do hlavy.
V této zajímavosti se jedná pouze o systémy eventu jako takové, to jsem asi zapomněl podotknout, omlouvám se. :)
macok0072 píše:Fůha, tak to je uplně jiný kódování než jsem kdysi používal já když jsem zkoušel napsat nějaké questy atd..


Musím říct, že kódování které používáte zde na Ekuře je dle mého názoru 100násobně složitější. Klobouk dolu.

P.S. snad nevadí ukázka kódu, který jsem používal dříve :)
Nerad bych tady šířil bludy. Příklad byl pouze z klasického jazyka C++, aby bylo hráčům lépe vysvětleno o čem je řeč.
Zveřejňovat byť jen části kódu Ekury mi nepřijde vhodné. :)

Uživatelský avatar
macok0072
Lv.14
Lv.14
Příspěvky: 103
Registrován: sob 28. črc 2012 22:23:35
Dal poděkování: 62 poděkování
Dostal poděkování: 56 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od macok0072 » pon 02. led 2017 18:03:40

Nerad bych tady šířil bludy. Příklad byl pouze z klasického jazyka C++, aby bylo hráčům lépe vysvětleno o čem je řeč.
Zveřejňovat byť jen části kódu Ekury mi nepřijde vhodné.
Chápu, ale já osobně jsem dříve i na ty eventy musel luštit podmínky typu jako jsem ukázal ve spoileru :D
Z této stránky věci je Váš styl kódování zajímavější a (pro mě) složitější. :D
ObrázekxElGorgyObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
archerBornToFight1104xxxprůběh
________________________________________________________________
Do sekce obchody budu někdy vkládat příspěvky/předměty i jménem kamaráda:
WEExMAN - Theopizit - Bufinabejka

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 256
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Dal poděkování: 66 poděkování
Dostal poděkování: 218 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od ondra852 » pon 02. led 2017 18:21:11

Tak ty questy jsou nejaka Lua (nejspis trochu upravena, ale syntax vychazi z lua), kde jsou jiz pripravene ruzne funkce, ktere questy vyuzivaji. Pokud je potreba nejakych extra GUI nebo dalsich funkci, tak predpokladam, ze je to v pythonu.

Uživatelský avatar
strangerino
Lv.6
Lv.6
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 24. lis 2016 11:25:06
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 44 poděkování
Dostal poděkování: 15 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od strangerino » pon 02. led 2017 18:34:51

ondra852 píše:Tak ty questy jsou nejaka Lua (nejspis trochu upravena, ale syntax vychazi z lua), kde jsou jiz pripravene ruzne funkce, ktere questy vyuzivaji. Pokud je potreba nejakych extra GUI nebo dalsich funkci, tak predpokladam, ze je to v pythonu.
Ano, questy jako takové, jsou opravdu psané v Lua a ostatní komponenty serveru, jsou napsány v pythonu - tedy, alespoň dle mých informací a postřehů z dávných dob.

Uživatelský avatar
Chyu
Lv.39
Lv.39
Příspěvky: 1906
Registrován: úte 12. črc 2011 10:03:43
Dal poděkování: 2969 poděkování
Dostal poděkování: 1179 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od Chyu » pon 02. led 2017 19:35:04

Obecně je to takto, samozřejmě, že v dnešní době "otevřených" zdrojových kódu si už to každý může upravit dle libosti.

Operační systém: BSD
Server core: C++
Binka: C++
Klient (UI): Python
Launcher: C#
Questy: LUA
Quest compiler: Python/Bash
Tools: C++

Odpovědět

  • You do not have permission to post in chat.
@ NikolAstrid « sob 10:19 pm »
@Sirrey,  Souboj tam dát nejde? Myslím, že tak to dříve fungovalo... Ale jistá si nejsem
@ Narumikazuchi « sob 6:33 pm »
@Sirrey,  Zkus to normálně ve městě :)
@ Sirrey « sob 3:39 pm »
Zdravím, zdravím... Malý dotaz, jak zabít v Ugorohu vlastní mužskou postavu, pro získání tajného úkolu, když to píše neustále a všude hlášku ,,Nepřítel je na daném místě chráněn." děkuji za kloudné odpovědi. ;) :)
@ Akemos « sob 5:59 am »
U Wp ti síla zvedá základní dmg a int hu na kouzlo začarovaná čepel. Takže int a sílu určitě. Na sekání ze země alespoň 79 pohyblivost,pokus sekas z koně tak je poh jedno jelikož ti ji zvedne kůň.
@ goddamnbary « pát 12:16 pm »
Sup, našiel som starú tabuľku “útočne bonusy” sú tam rozpísané všetky postavy a status body ktoré pridávajú hodnotu útoku postave. Sura WP ma písanú silu nie int. (Viem že int pridáva magickú hodnotu útoku). Postava šaman to má rozdelené do sily aj int. Chcem sa spýtať prečo? A u WP je dobre kombinovať int+silu?
@ gagefranjo « pát 8:31 am »
👍🏼
@ Mionix « pát 7:51 am »
@gagefranjo,  GA:"staci kdyz dokonci uroven a dostanou to na tyden (to je max delka bonusu), maximalne to ale muzou protahovat do toho 11.5 do zhruba 9 ráno"
@ JIGsaw1 « čtv 9:26 pm »
@noxforko,  a nebo vytvotiř nějakou "databázi", kde by tito lidi co si změmili jméno byli uvedení, kde by se dalo dohledat kdo se jak kdy jmenoval... Když si dnes postava pamatuje jakou měla v předchozí generaci karmu, kouzla atd. nevím proč by si nemohla pamatovat jména.
@ noxforko « čtv 8:56 pm »
jo však v pohodě, jen říkám když už teda něco takového jde, a dokonce je, proč se to prostě nehodí třeba do IS za 500, u změny jména hodně lidí namítalo, že lidé se špatnou pověstí by tak lehce "vymazali svou minulost" tak proč alespon neudělat změnu charakteru, nebo ještě jednodušeji prostě alespon možnost smazání postavy pro možnost založení nové...
@ Obter!vr « čtv 8:51 pm »
jen jsem opravoval tvé sdělení, jinak se nehádám :)
@ noxforko « čtv 8:42 pm »
změna povolání? jasně, naexpit lv 160 u charakteru který chci v podstatě změnit kvůli jména, takže z BM udělat šamana... proč to dělat lehce když to jde složitě
@ Obter!vr « čtv 8:37 pm »
změna charakteru je ...
@ noxforko « čtv 8:33 pm »
ne jako vážně,změna jména tu nejde, změna charakteru není, a smazat postavu jde jen do nízkého lv vzhledem k pokroku co se týče úrovní postav kdy to jde mnohem lépe naexpit by se měla posunout i hranice, server běží už prostě moc dlouho a výběr jmen postav je omezený, třeba s tím něco dělat ... když už se rozhodnu ztratit několikaletý progres a začít nanovo jen kvůli toho abych měl jinou postavu se stejným jménem ... umožněte alespon něco z toho ...
@ noxforko « čtv 8:28 pm »
možnost mazaní postav do lv 110 včetně, kdo je pro?
@ gagefranjo « čtv 8:12 pm »
Jak je to s bonusem z vatry? Na vatře to píše, že bonus bude aktivní do 10.května, ale bonus aktivní není na úrovni 8. To se musí vatra pořád vylepšovat, aby ten bonus byl aktivní ?
@ Mionix « čtv 3:08 pm »
@TheDobbyk,  údržba byla. Je vždy pokud to GA neposune nebo nezruší.
@ TheDobbyk « stř 11:51 pm »
Ahoj, bude zítra údržba?
@ cleo « stř 9:16 pm »
mě to teď hodilo meteor lv 30 i po relogu, z koně taky nesesedám
@ gagefranjo « stř 8:22 pm »
Osobně mně to začalo házet meteory levelu 30-40 i po tom, co jsem sesedl z koně. Což mi přijde absurdní, aby se tohle vůnec mohlo stát, ale je to tak :D
@ gagefranjo « stř 8:21 pm »
Kdo chce používat těžké meteory, tak musí sám vždy po relogu házet ony těžké meteory a sám po 5s házet další, ne instantně spamovat ty meteory a už vůbec ne v blízkosti spawnutých meteorů. Pokud se vám ukáže meteor menšího levelu třeba 30-40, tak dejte relog. Já tohle psal RAMHH, který tuto informaci vynechal.
@ Mionix « stř 8:03 pm »
@cleo,  On to Saggi nechápe. Použil něco kvůli májkám. A ono to kraví v meteorech. Bohužel se to spraví až po ukončení eventu, kdy se vše vrátí na původní hodnoty. Ono s tím teď moc dělat nejde. Jak jsem psal, mě pomáhá změna postavy a zpět.
@ cleo « stř 7:26 pm »
@Mionix,  a bude se s tím něco dělat? mě to hodilo 6 těžkých a pak 4 normální a pak jsem to vzdala
@ Mionix « stř 5:48 pm »
Ha, něco jsem objevil. Hážu si meteory těžké. 20 kusů +- ok. Pak to začalo kravit a padaly normální a lehké. Dal jsem relog a už to zase padá správně.
@ noxforko « stř 2:40 pm »
jen říkám že mě tenhle event baví, možná se budeš divit ale za těch 12 roků co hraju na tomhle serveru sem už pár eventů zkusil, a pochválit něco není od věci, lepší než jen na vše nadávat vid @Suko201
@ Suko201 « stř 10:04 am »
*Ztížili sorrka :D
@ Suko201 « stř 10:03 am »
Však ten event je úplně stejnej, akorát ho stížili, tak co ti je? 😆
@ Suko201 « stř 10:02 am »
noxforko píše: @Mionix ještě jednou díky pane! a aby to tu nebyla samá kritika, dle mého názoru je tenhle event vážně povedený, baví mě, odměny jsou přiměřené a hlavně žádné velké hádání a hledání, prostě jen skvěle provedená podstata téhle hry, za tenhle event palec nahoru :)
😆😆😆😆😆😆😆😆😆
@ noxforko « stř 6:51 am »
@Mionix ještě jednou díky pane! a aby to tu nebyla samá kritika, dle mého názoru je tenhle event vážně povedený, baví mě, odměny jsou přiměřené a hlavně žádné velké hádání a hledání, prostě jen skvěle provedená podstata téhle hry, za tenhle event palec nahoru :)
@ Suko201 « úte 10:33 pm »
RendyO8 píše: Ahoj, neplánujete konečně ulehčit/předělat nebo vrátit tu arénu tak jak byla dřív aby jí vůbec někdo chodil ?.. nepřijde mi normální chodit arénu kvůli 3 trofejím ..
aréna je oka, akorát tam chodí trosky
@ RendyO8 « úte 6:12 pm »
Ahoj, neplánujete konečně ulehčit/předělat nebo vrátit tu arénu tak jak byla dřív aby jí vůbec někdo chodil ?.. nepřijde mi normální chodit arénu kvůli 3 trofejím ..
@ Suko201 « úte 5:56 pm »
noxforko píše: Taky bych podotknul že by bylo super moct koupit jednotlivé části čarodejnic, jelikož padají nerovnoměrně, aby pak nestrašily ve skladu zbylé.
tak to je schválně Kamo, jinak by to bylo moc jednoduché. Je sice pravda, že o minulých letech byly ty čarodějnice slabší, takže si jich stihl sejmout víc, no..
@ Suko201 « úte 5:55 pm »
Mionix píše: @noxforko,  GA slíbil, že je do IS dodá. Zapomněli jsme. Omlouváme se. :-)
že mu děkujeme, ale příště by už na to mohl myslet hned :) :)
@ Mionix « úte 4:35 pm »
@noxforko,  Tak už je tam. :-)
@ Mionix « úte 4:34 pm »
@noxforko,  GA slíbil, že je do IS dodá. Zapomněli jsme. Omlouváme se. :-)
@ noxforko « úte 1:25 pm »
Taky bych podotknul že by bylo super moct koupit jednotlivé části čarodejnic, jelikož padají nerovnoměrně, aby pak nestrašily ve skladu zbylé.
@ noxforko « úte 1:21 pm »
Díky, pane
@ Suko201 « úte 10:47 am »
Z čeho taháte prachy, když jste laxní dát event věci na IS?
@ Suko201 « úte 10:47 am »
Takové věci mají snad být automaticky. Každý event se tu někdo ptá, jestli se konečně dodají ty věci do IS
@ Mionix « úte 7:58 am »
@noxforko,  zeptám se.
@ noxforko « pon 8:19 pm »
Půjde koupit klobouk v IS?
@ RAMHH « pon 5:15 pm »
Ale abych jen nerypal, kdyz se to rozbije, tak v chatu se pise "To je podivne". A zda se, ze v ten moment nefunguji ty omezeni spawnuti metinu kdyz je v blizkosti dalsi a ten timeout. Skoro jako by to propadlo nejakym switchem/ifem na nejaky fallback, se kterym se uz ale ani realne nepocita :D
@ RAMHH « pon 1:47 pm »
@qSTRoNgMANp,  Atomicky as in muze nahodne vybouchnout po random updatu ohledne eventu? :D
@ qSTRoNgMANp « pon 8:53 am »
Jak se toto může rozbít? :D Vše to musí být napsaný atomicky správně ne? :D
@ Akyl26 « ned 10:14 pm »
@Mionix,  Bažiny byli teďka bez problémů, ale ďábelský 2/6 zbytek Lv 20-40 nechápem..
@ cleo « ned 7:19 pm »
@Mionix,  v poušti z těžkých meteorů se spawnuly meteor duše a meteor tmy....
@ Mionix « ned 3:41 pm »
@Akyl26,  Ještě je tu jedna možnost, že to dělá zákaz spawnu meteorů u spawnou daných říší. Zkuste raději popojet dále od spawnů. Každopádně zatím tomu nemůžeme přijít na kloub.
@ Mionix « ned 3:36 pm »
@Akyl26,  Tak zakopaný pes je asi jen v CH1. Vyzkoušejte CH2 nebo 3 nebo 4. Tam by to zlobit nemělo.
@ Mionix « ned 3:34 pm »
@Akyl26,  děkuji
@ Akyl26 « ned 3:05 pm »
@Mionix,  Poblíž portálu ve Velké poušti a poblíž nikde nic. A dělalo to víc lidem, co jsem potkal. I ďábelský házel občas lehký nebo střední.
@ Mionix « ned 3:03 pm »
@Elear@Akyl26,  nebyli jste poblíž májky? Tam to zlobí, jinak by nemělo. @cleo,  pravděpodobně se vám postava neodhlásila ze hry a po vypršení času vám ji to hodilo do chrámu.
@ cleo « ned 12:11 pm »
a není vůbec vtipné, když nechám postavu ve swampu a druhý den jí najdru v chrámu útrapy
@ Akyl26 « ned 12:06 pm »
Je vcelku vtipné házet bažiny a objevují se tmy, žárlivosti apod.. :D
@ Elear « ned 12:03 pm »
A z ťažkých padajú normálne a ľahké meteory
@ TomasFoxx « ned 10:24 am »
prej někdo přivolává meteory bažin a padaj mu z toho těžký a lehký, asi to ještě není uplně opraveny :D
@ Lejno « ned 9:58 am »
to, že je rýchlo nabitá neznamená, že sa jej menila doba pôsobenia, takže nerozumiem kde by mal byť problem
@ Mionix « ned 9:26 am »
@ O3VRS « ned 9:24 am »
Ahoj proč je u auráka tak rychlé nabíjení aury? :(
@ Mionix « ned 7:55 am »
@cleo,  Možná dnes ráno. Měla by být mimořádná krátká údržba.
@ Lampiiik « ned 2:04 am »
@cleo ani v kerindore a swampe?
@ cleo « sob 10:43 pm »
@Mionix,  kdy půjdou házet meteory prosím, nejdou vůbec nikde

Who is chatting

offline Fozzy 
offline Mianne 
offline Mionix 
offline UweArch 
offline WopeArch