Nová verze Atlasu

Další návody, které nespadají do žádné z výše uvedených kategorií.
Nejužitečnější: Bonusy, část I. - Základní informace, Bonusy, část II. - Seznam bonusů, Seznam příkazů a kódů
Návody pro fórum: Jak se registrovat, Jak vyhledávat, Jak vytvořit tabulkový podpis

Odpovědět
Uživatelský avatar
Saggitarius
Zakladatel tématu
Game Administrator
Game Administrator
Příspěvky: 1261
Registrován: sob 01. kvě 2010 14:53:16
Poděkoval:
Má poděkování: 2901×

Nová verze Atlasu

Příspěvek od Saggitarius » čtv 01. lis 2012 14:53:00

Obrázek
Manuál k použití nového atlasu
Je mi potěšením Vám představit úplně nový interaktivní atlas, s jehož pomocí nejen, že se už nikdy neztratíte v rozlehlých lokacích, ale dost možná zjistíte i spoustu věcí, na které by jste jinak přicházeli jen velice obtížně. Touto malou příručkou bych rád přiblížil funkce atlasu těm, kteří si s ničím nejsou jistí, nebo je nebaví testovat vše metodou pokus-omyl :).
Samotný atlas naleznete v průvodci na webových stránkách hry, nebo můžete využít tento odkaz:
:arrow: http://www.ekura.cz/atlas

Základní funkce
Rozdělení map
Jak jste si již určitě všimli, po otevření úvodní stránky atlasu je možné prohlížet si lokace ve hře propojené stejně, jako by jste skutečně hráli hru. Každý symbol představuje jednu lokaci, přičemž jednotlivá propojení jsou provedena podle typu map - neutrální mapy olivově zelenou, mapy říše Shinsoo červenou, Chunjo žlutou a Jinno modrou barvou.
Rychlé přepínání mezi mapami
Po kliknutí na samotnou ikonku mapy se otevře její mapa ve vysokém rozlišení a zobrazí se její krátký popis. Jakmile jste v tomto módu detailu mapy, můžete se kdykoli rychle přepnout na jinou mapu - to uděláte pomocí malého rozevíracího menu, které najdete pod každou mapou. Stačí vybrat Vámi požadovanou mapu a kliknout na tlačítko "Přejít".
Obrázek:
Obrázek
Chcete-li přejít z jedné mapy na nějakou jinou, můžete samozřejmě využít také menu jednotlivých portálů, nebo teleportéra (pokud se v dané lokaci nachází).

Detailní informace o jednotlivých bodech na mapě
Jestliže Vámi vybraná mapa obsahuje nějaké důležité body (NPC, teleporty, ...), tyto se zobrazí přímo v mapě, jako malé čtvercové puntíky. Chcete-li zobrazit detaily daného bodu, stačí na něj najet myší, pro ještě více detailů kliknout myší. Je-li tento bodík zároveň i teleportem do jiné mapy, zobrazí se po kliknutí odkaz na ni.
Obrázek:
detail_npc.png
Detail NPC
detail_npc.png (185.01 KiB) Zobrazeno 11225 x
Chcete-li náhled bodíku opět zavřít, použijte symbol křížku v pravém horním rohu tabulky, nebo zkrátka klikněte na jiný bodík.

Ovládací rozhraní
Většina prvků ovládacího rozhraní se nachází v levém růžku nad samotnou mapou.
Obrázek Tlačítko návratu na úvodní obrazovku
Umožňuje návrat zpět na rozcestník s výběrem mapy. Nemusíte se bát, že by jste při návratu přišli o svá nastavení zobrazení, vše vyjma nastavení filtru se ukládá.
ObrázekObrázek Tlačítka zpět a vpřed
Umožňují pohyb v historii Vašeho prohlížení (stejně jako tlačítka ve Vašem prohlížeči). Pokud se například z Hory Sohan prokliknete do Zeleného lesa, tlačítkem Zpět se můžete vrátit opět na Horu Sohan, aniž by jste museli hledat příslušný puntík na mapě.
Obrázek Tlačítko nastavení zobrazení
Otevře menu, kde si můžete vybrat styl zobrazení dané mapy. Chcete-li menu opět zavřít, znovu klikněte na tlačítko, nebo kamkoli dovnitř mapy.
Obrázek:
Obrázek
  • Filtr názvu / popisu - Tímto políčkem lze vyhledávat body na mapě (zobrazí se pouze body, které vyhovují zadanému textu buď svým názvem, nebo popisem).
    • Aa - Toto zaškrtávací políčko určuje, jestli filtr bude ignorovat velikost písmen (výchozí), nebo jestli na ni bude dbát (zaškrtnuté).
    • Rozšířené hledání - pro hledání bodů je možno použít speciální znak mínus (-slovo), pokud nechcete, aby se dané slovo ve výsledku vyskytovalo. Lze také použít znak uvozovek ("dvě slova"), chcete-li vyhledávat přesný výraz.
    • Počítadlo nalezených bodů - ve spodní části mapy se během psaní přepočítává, kolik bodů na mapě aktuálně odpovídá zadání.
    Příklad použití: Na mapě Velká poušť zadáte do políčka filtru text "Pouštní bandita" - zobrazí se pouze ty skupiny monster, ve kterých se může nacházet Pouštní bandita.
    :idea: NPC odpovídající zadání se navíc červeně rozblikají, aby se odlišila například od příšer apod.
    Obrázek:
    find.png
    Vyhledávání bodů na mapě
  • Zobrazit popisky oblastí - Tímto zaškrtávacím políčkem zapnete (výchozí), nebo vypnete zobrazení masky dané mapy. Maska je jakási překryvná vrstva, na které jsou zobrazeny nejdůležitější body a lokace dané mapy, dělá tak orientaci na ní přehlednější.
  • Zobrazit pozemky - Zatržením tohoto políčka zobrazíte na mapě existující cechovní pozemky. Po najetí myší na vlaječku pak můžete zjistit i název cechu, který pozemek aktuálně vlastní a také jméno vůdce cechu (aktualizace každou hodinu). Toto políčko je ve výchozím nastavení zatržené, tedy aktivní.
    • Po spuštění serveru Sinfortia je pod tímto políčkem nutno vybrat správný server pro zobrazení detailů.
  • Zobrazit příšery - Pokud je toto políčko zaškrtnuté, na mapě se zobrazí různobarevné puntíky (čtvercové), označující možná místa respawnu příšer (pozor, nikoli jejich aktuální pozice). Kliknutím na puntík zobrazíte jeho detail. Ve výchozím nastavení je tato volba vypnutá a na mapách, kde nejsou žádné příšery, není dostupná.
    :!: Zobrazení této volby může být na některých počítačích a mapách velmi pomalé, protože se jedná řádově o tisíce bodíků. Pokud máte s touto volbou problémy, přepněte atlas do verze pro pomalé PC (viz poslední kapitola).
  • Zobrazit meteory - Funguje analogicky, jako volba Zobrazit příšery. Puntíky označující meteory jsou kulaté a i zde jsou rozdílné druhy meteorů barevně odlišeny. I tato volba je ve výchozím nastavení vypnutá a pokud na mapě nejsou žádné meteory, není vůbec dostupná.
  • Zobrazit (polo)bosse - Opět analogicky fungující volba k Zobrazit příšery. Puntíky zobrazující bosse jsou čtvercové, pootočené o 45 stupňů (jakoby postavené na vrchol). I toto nastavení je ve výchozím zobrazení vypnuto a v závislosti na druhu mapy může být nedostupné.
  • Zobrazit rudné žíly - Zobrazí na mapě symboly a místa možného respawnu rudných žil. Tato volba je ve výchozím nastavení vypnuta a v závislosti na lokaci nemusí být vždy dostupná.
  • :idea: Některá monstra/meteory mohou mít určitou velkou plochu, ve které se mohou po uplynutí doby respawnu objevit. U těch s větším rozptylem se po najetí myší objeví stejnobarevný rámeček, ohraničující právě tuto oblast.
ObrázekObrázek Tlačítko přiblížení a oddálení
Tímto tlačítkem se lze na vybraných mapách přepnout do módu zvětšené mapy zlepšit tak přehlednost zobrazených bodíků. K pohybu po zvětšené mapě použijte myš (kliknout + táhnout). V současné době je tato funkce umožněna na všech mapách, ke kterým jsou dostupné mapové podklady v dostatečné kvalitě. Na ostatních mapách je toto tlačítko skryto. Ve zvětšeném módu jsou dostupné všechny funkce atlasu s výjimkou masek.
Obrázek Tlačítko obnovení bodů
Tímto tlačítkem je možné znovu vygenerovat všechny viditelné body na mapě. Smysl to má samozřejmě pouze tehdy, pokud mají body nějaký daný rozptyl. V opačném případě se tlačítko ani nezobrazí.
Obrázek Tlačítko zkopírování adresy
Pomocí tohoto tlačítka jednoduše získáte adresu Vámi aktuálně zobrazené mapy. Odkaz bude obsahovat nejen aktuální mapu, ale i veškeré nastavení zobrazení a dokonce i případný vyznačený blikající bod na mapě. Po kliknutí na tlačítko se vygeneruje kód, který lze jednoduše zkopírovat například do fóra (CTRL+C). Tlačítko se nachází v pravém dolním růžku mapy.
Obrázek Obrázek Tlačítka přepnutí na jinou část mapy
Tato sada tlačítek se objeví pouze tehdy, pokud má daná lokace více map, které by se jinak nevešly vedle sebe na obrazovku. V současnosti se toto týká pouze lokací Ďáblova Rokle a Haegeron. Tlačítka se nacházejí po stranách mapy, vertikálně na středu.
:idea: Na všech mapách rozdělených na více částí se zobrazí v pravém dolním růžku ukazatel, na kolikáté mapě se uživatel aktuálně nachází (např. 2/2 znamená, že se nachází na druhé mapě ze dvou).
:!: Tlačítka pro přepínání nejsou dostupná, pokud je mapa přiblížena.

Zobrazení souřadnic
V pravém horním růžku mapy najdete dvě políčka, která při přejíždění myší přes mapu ukazují aktuální souřadnice kurzoru. Rychlost obnovování souřadnic může záviset na rychlosti Vašeho počítače, nebo použitém prohlížeči.
:idea: Některé mapy jsou rozdělené, nebo ořezané o prázdné okraje, proto se může stát, že levý horní růžek mapy nebude zobrazovat souřadnice [0;0]. Nejedná se o chybu atlasu.

Zvýraznění zadaných souřadnic
Znáte-li souřadnice daného bodu a chcete je pouze zobrazit na mapě, stačí tyto dvě políčka editovat. Na mapě se zobrazí blikající červený kurzor, který Vámi zadané souřadnice zvýrazňuje.
Obrázek

:idea: Chcete-li bod vymazat, jednoduše na něj klikněte myší, nebo zadejte jiné souřadnice.
:idea: Chcete-li dočasně vypnout funkci zobrazení souřadnic kurzoru, podržte klávesu CTRL. Toto se hodí například, když chcete zobrazit blikající kurzor nad Vámi vybraným místem na mapě.
:idea: Během zadávání souřadnic je funkce zobrazení souřadnic kurzoru vypnuta. Chcete-li jí opět zapnout, stačí kliknout na libovolné místo na mapě.

Podpora a omezení
Aplikace Atlasu je maximálně optimalizována pro rychlé načítání, ale protože se jedná opravdu o rozsáhlý program, může se stát, že bude načítání některých map pomalé, především pokud máte pomalejší počítač, nebo málo výkoný prohlížeč. V takovém případě je možno atlas přepnout do režimu pro pomalé PC. Docílíte toho kliknutím na odkaz "Přepnout na verzi pro pomalé PC.", který se nachází úplně dole pod mapou. Stejným způsobem lze přepnout atlas i zpět do plnohodnotné verze. Hlavním rozdílem v nich je přesnost spawnu jednotlivých bodů, která je ve verzi pro pomalé PC snížena.

V současné době je atlas otestován a plně funkční na těchto prohlížečích:
  • Obrázek Google Chrome 38.0
  • Obrázek Opera 12.16 a 27.0
  • Obrázek Microsoft Internet Explorer 11.0
  • Obrázek Mozilla Firefox 33.0
  • Obrázek Safari 5.1.7
Pro plnou funkčnost je třeba mít v prohlížeči povolený JavaScript a podporu technologie Canvas (umí ji všechny moderní prohlížeče). Bez podpory druhé jmenované technologie se atlas přepne do jednodušší verze.
Globe.png
Globe.png (14 KiB) Zobrazeno 1678 x
[/comment]
[GA]Saggi
Ekura tým

Pokud máte nějaký problém, kontaktujte nás na http://www.ekura.cz/herni_ucet/support

Uživatelský avatar
Saggitarius
Zakladatel tématu
Game Administrator
Game Administrator
Příspěvky: 1261
Registrován: sob 01. kvě 2010 14:53:16
Poděkoval:
Má poděkování: 2901×

Re: Nová verze atlasu

Příspěvek od Saggitarius » stř 07. lis 2012 21:35:58

Dnes byla uvedena opravena verze atlasu.
Již lze najít pozemky včetně poznámky o majiteli pozemku a jeho vůdci.
A několik drobností hlášených na foru a tiketu.

Edit 3.7.2013: Nejnovější verze atlasu již dokáže zobrazit polohy rudných žil a přepínat mezi zobrazením pozemků na Sindicate a Sinfortii. Přidána byla také Kolonie Cidonia.
/Script
[GA]Saggi
Ekura tým

Pokud máte nějaký problém, kontaktujte nás na http://www.ekura.cz/herni_ucet/support

Odpovědět

  • Nemáte právo psát zprávy v chatu.
@ disaster1591 « sob 11:10 am »
Aj magice ti tam chybaju sa mi zda, inak pekny navod :up:
@ SamJsiLama « sob 10:43 am »
:omg:
@ Hakan « sob 9:53 am »
+4, +5, +6 pak dopíšu
@ pikasek « sob 9:53 am »
@Lejno :  Padají tam +4,+5 i +6
@ Lejno « sob 9:34 am »
@Hakan :  v tom návodu, ak sa nemýlim, pri dropu z meteorov nie su kameny+4 ale +6, ci 😅
@ Hakan « sob 3:13 am »
@TomasFoxx :  to mohl no :lol: úplně jsem zapomenul jak jsem čekal dlouho páč jsem na něj furt klikal 😂 ale nebyl jsem si jistý zda se to čekání restartuje či prodlužuje případně o kolik
@ Hakan « sob 3:10 am »
@pikasek :  diky díky. No já a videa to nejde moc k sobě :lol: ale kdyby někdo nějaké udělal rád přidám
@ JohnDoe « pát 10:51 pm »
návod se dá doladit vždycky, ale taky ho musí někdo nejdřív napsat... a tenhle se Hakanovi povedl :clap:
@ TomasFoxx « pát 10:07 pm »
@Hakan :  taky bys tam mohl ještě doplnit tu malou informaci o prodloužení když se klikne znovu na archeologa :D
@ SamJsiLama « pát 8:30 pm »
:think:
@ Mionix « pát 8:25 pm »
:hello:
@ Ivetka « pát 8:20 pm »
:whistle:
@ Raveon « pát 8:16 pm »
:sheriff:
@ Lacius « pát 8:10 pm »
:think:
@ Mionix « pát 7:48 pm »
@pikasek :  @Hakan :  Tak to ničemu nepřekáží, to lze editnout a dodat. Stačí předělat, a já schválím.
@ pikasek « pát 7:23 pm »
@Hakan :  Super další návod :clap: Měl si dát vědět, mohl si tam hodit i nějaké video ze Selase nebo z metinů :hello:
@ L0GAN « pát 7:17 pm »
@Hakan :  :clap: :clap:
@ cleo « pát 6:49 pm »
@Hakan :  díky, konečně se tam vyznám a opravdu pěkně zpracované:D
@ Mionix « pát 6:38 pm »
@Hakan :  Jinak pán si zaslouží pochvalu před nastoupenou jednotkou. Foxi pozor a salutovat. :-)
@ TomasFoxx « pát 6:09 pm »
@Hakan :  nnn, na 100% to bylo v tý drbárně :D
@ Hakan « pát 5:48 pm »
@TomasFoxx :  Já jsem to taky někde hledal ale pak jsem si říkal zda to nebylo jen v chatu :D
@ TomasFoxx « pát 5:47 pm »
@Hakan :  když pohledáš v drbárně tak tam najdeš screeny z dropu meteorů i selase, vím že jsme to tam dávali jen se mi to nechce hledat😂
@ schvarz « pát 5:19 pm »
Existuje nějakej nástroj nebo návod nebo zveřejněný vzorec na výpočet poškození podle mých statistik? Konkrétně se snažím zjistit, když budu mít korál s prumkou 40 a 20% silným proti rase, tak jakou potřebuju prumku + 10% silným proti rase, aby to vycházelo cca stejně... :D
@ Mionix « pát 5:03 pm »
@Neves :  29.11. jsem to psal a nebojte se dočkáte se 29.1. já se za nic stydět nemusím. Dostal jsem nějaké informace, ty jsem vám poskytl. Nebyly naplněny. Já s tím nic nezmohu a proto se omluvím všem.
@ beniamino « pát 4:55 pm »
A ze zrovna hura do chizfen...divny 😁😁
@ Sophya « pát 4:51 pm »
:omg:
@ Hakan « pát 4:50 pm »
Takové pobuřování
@ TomasFoxx « pát 4:41 pm »
https://ctrlv.cz/ZNkj F in the chat for NeverRun
@ Hakan « pát 3:30 pm »
sry jsem v aréně :lol:
@ Neves « pát 3:16 pm »
Len tak pre info už je mesiac po vianociach :clap:
@ Lejno « pát 3:03 pm »
Aby sa urobila reklama k updatu, koľko ľudí tu ešte zostalo 🤣 ciiiiiii?
@ TomasFoxx « pát 2:57 pm »
@Kaenos :  k čemu to je dobry?
@ Kaenos « pát 2:50 pm »
Dnes v 18:00 se na Hoře Sohan u Ledové královny bude pořádat focení. Budeme rádi, když si nezapomenete také vzít proměny na sněhuláka nebo Santu. :heart: :heart:
@ disaster1591 « pát 1:54 pm »
@pikasek :  ja uz som konstruktivnych navrhov a pripomienok napisal dost, po tom co ich tym v podstate hned zamietol uz nemam chut tu nieco pripomienkovat ani navrhovat :roll:
@ cleo « pát 1:47 pm »
@pikasek : :clap:
@ pikasek « pát 12:41 pm »
@disaster1591 :  no jo,když všichni pořád jenom rypete ale neumíte napsat nic konstruktivního,tak se toho někdo musí chytit 🤷
@ disaster1591 « pát 12:10 pm »
Pravda :think:
@ pikasek « pát 11:53 am »
@Mionix :  Super,děkuji za info 🙂 a proč tam toto není napsané,aby se hráči nemuseli ptát a vy se nemuseli dívat na takové otázky ? Bohužel chybí nějaká informovanost,např o tom co se děje,popř jestli se něco děje,naprosto by stačilo něco takového napsat , a ušetří se vám ty uštěpačné poznámky
@ ZbojniX « pát 11:26 am »
uz som zabudol...na aky update sa vlastne caka? Nato s cim suviselo zatvorenie risi?
@ Lejno « pát 10:48 am »
Samuel Beckett - Čakanie na Godota
@ Lejno « pát 10:47 am »
@Mionix :  nic v zlom, ale nemôžete čakať dôveru od hráčov ohladom updatu po tych mesiach 🤣
@ Mionix « pát 9:46 am »
@Neves :  To píšete vy a netuším, čím to máte podložené. Napadá mě jediná věc, odkud čerpáte informace a máte takové povědomí, co bude a co ne. Vy sám jste asi GA. :-)
@ Neves « pát 9:28 am »
super takže najbližší rok sa môžu údržby zrušiť
@ Mionix « pát 8:57 am »
@pikasek :  Nic se nepřidává, neb toho má GA již rozdrbaného mnoho a do finálního naprogramování asi se již nic měnit nebude. Co jsem tak pochpopil, tak má rozprogramované věci v jádru hry a nezle tím pádem nic jiného měnit. Dokud se to celé nenasadí. Ale možná se pletu.
@ Lejno « čtv 10:51 pm »
Asi ziadne neboli 🤣 ale opäť pripomínam, bude jeden gigantický intergalakticky UPDATE, takze nie je kedy písať zoznam xd
@ pikasek « čtv 10:42 pm »
@Mionix :  Ony už se nepíšou ani seznamy změn ? :think:
@ Ivetka « čtv 4:37 pm »
:roll:
@ pikasek « čtv 10:46 am »
@TomasFoxx :  okej okej :D
@ TomasFoxx « stř 10:59 pm »
@pikasek :  bylo :D já tam nic neházel
@ Lejno « stř 10:21 pm »
To je moje
@ pikasek « stř 10:06 pm »
@TomasFoxx :  ahaa, sis tam nechal brnko a štít ne ? nebo to tam bylo ? xD
@ Hakan « stř 9:53 pm »
cože cože? Foxx a něco s healerem pěkně no :down:
@ TomasFoxx « stř 9:14 pm »
@pikasek :  změň :D však já jí použil jen jednou, máte ve žlutý top bufferku
@ pikasek « stř 9:12 pm »
@TomasFoxx :  hej osle, ještě budeš používat tu healku nebo už si to můžu změnit zpátky ? :D
@ TomasFoxx « stř 5:28 pm »
@Pajik :  soly
@ Pajik « stř 12:49 pm »
@TomasFoxx :  hrozný s tebou :lol:
@ pikasek « stř 10:09 am »
@WinterWish :  Si můžu zajít do swampu rovnou :hello:
@ TomasFoxx « stř 9:38 am »
@Krudan :  soly
@ Krudan « stř 9:16 am »
@TomasFoxx :  Ty uz fakt nvs napisat jedinu vetu bez toho aby si ma nespomenul co? Nevtieraj sa nula.. Zebranie o pozornost je trapne..
@ NemasZac « stř 9:05 am »
Vtip

Kdo chatuje

offline Heana 
offline JamesDay 
offline L0GAN 
offline Mionix 
offline diver