Add-ony

Prostor pro Vaše nápady na vylepšení hry nebo úpravy již zaběhnutých stálic.
Nutné schválení moderátorem.
Pravidla fóra
• Každý návrh musí obsahovat anketu.
• Máte-li návrhů více, vytvořte pro každý nové téma.
• Chcete-li vyjádřit pouze souhlas či nesouhlas, použijte anketu.
• V reakcích na podaný návrh se vyjadřujte vždy k tématu, vyvarujte se off topicu, byť jen částí příspěvku.
• Nová témata schvaluje pouze herní tým (GA, GM, TGM).
Odpovědět

Souhlasíte s implementováním tohoto systému ?

ANO
6
35%
NE
11
65%
Předtavuji si to jinak
0
Žádná hlasování
Nevím, názor napíšu
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Zakladatel tématu
Lv.25
Lv.25
Příspěvky: 573
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Poděkoval: 299×
Má poděkování: 209×
Kontaktovat uživatele:

Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » sob 14. črc 2018 19:58:08

Zdravím,

napadl mě taková nápad, který jsem viděl už kdysi dávno na wowku. A to jsou Add-ony. Pokud někdo neví, co to jsou add-ony, tak zjednodušeně:" Rozšíření hry, které není v základu implementováno s instalací hry"

V praxy to vypadá tak, že někdo naprogramuje rozšíření pro danou hru, které nikterak nezvýhodní hráče (Myslím tím, větší dmg, vetší inventář, atd.) Defakto, dá možnost zpřehlednit HUD hry ... například v tématu v návrzích: změna barev bonusu, by si každá hráč díky addonum mohl nastavit příslušnou barvu, jakou by chtěl i velikost textu a nemuselo by se to měnit globálně, kdy by tohoto "zvýhodnění" chtěl využit, mohl by. :)

Viděl bych to tak, že by komunita vytvářela "Add-ony" a tým by je mohl schvalovat, takže by každý si mohl hru upravit, podle svého gusta nemuselo by se rozhodovat o rozšíření globálně pro celý server. :)

Možnosti addonu, které by napadly ted:
1) Barvy textu a velikosti
2)Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
3)Klávesová zkratky např: ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama (viditelnost)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
140k+ min 138 LVL
Jinno
Aura
FULL
G8/G2/
G1/G1
P
M6 Obrázek
17
2 1/25

Uživatelský avatar
Script
Lv.34
Lv.34
Příspěvky: 1434
Registrován: čtv 09. úno 2012 18:37:00
Poděkoval: 286×
Má poděkování: 1461×

Re: Add-ony

Příspěvek od Script » ned 15. črc 2018 11:37:44

Než se rozepíšu, tak předesílám, že se zmíněným systémem na WoW nemám zkušenosti a je škoda, že jeho koncepty autor tématu více nepřiblížil. Návrh zřejmě staví na existenci nějakého API pro klienta Ekury, které zahrnuje minimálně:
  • nějaké množství předdefinovaných akcí, které lze upravit (např. "OnChatTextRender", "OnAppStart", ...)
  • seznam hodnot, které lze uživatelsky měnit a k nim příslušných metod (např. "SetTextSize", "SetSkyColorVector", ...)
  • samozřejmě také seznam metod, kterými lze současnou hodnotu načíst z paměti, něbo z nastavení hry (např. "GetTextColor", "GetDefaultTextColor", ...)
  • podporu nějakého skriptovacího jazyka (nejlépe Pythonu, který už v klientovi běží), ve kterém lze snadno provádět matematické operace, ukládat hodnoty do různých datových struktur ap., přičemž vývojář takového "Add-inu" by musel docela určitě mít přístup také k debugovací konzoli hry
  • nějaký způsob logického uspořádání akcí tak, aby si v případě aktivace více "Add-inů" tyto vzájemně nepřepisovaly hodnoty, které oba mění
  • možnost uložení interní konfigurace modulu do nějakého souboru a opětovné načtení plus možnost přidat také další data (například obrázky, kurzory, ...) do balíčku s "Add-inem" a umožnit k nim jednoduchý a rychlý přístup
  • kompletní, nebo téměř kompletní dokumentaci (protože bez ní se tvůrci "Add-inů" moc daleko nedostanou)
Takové API ale Ekura nemá. Není těžké si ho představit, ale určitě by bylo velmi časově náročné jej na slušné úrovni naprogramovat - a to mluvím pouze o základním systému. Následně by pro každou akce, kterou by si tvůrci "Add-inů" přáli změnit, bylo potřeba ručně doprogramovat příslušné metody, nebo alespoň zrevidovat parametry těch existujících, aby bylo jejich použití intuitivní a předešlo se možnosti zneužití. Tomu bude s rozšiřujícím se systémem čím dál tím složitější zabránit a (nejen) proto by nebylo od věci, aby každý uveřejněný "Add-in" prošel nějakým schvalovacím řízením a zběžnou kontrolou kódu. Kolik akcí by vlastně mělo být ze strany API podporováno? Jsou to řádově desítky, stovky, nebo tisíce? Návrh je v tomhle ohledu hodně nedotažený.

Pojďme ale ke konkrétním příkladům:
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
Barvy textu a velikosti
V současné době jich hra používá jen několik. Pokud bychom chtěli, aby šly měnit nezávisle na sobě, musel by se tomu výrazně uzpůsobit systém. A protože se může stát, že nebude některá z hodnot definovaná, musel by systém po vykreslení každého okna (nebo jiné minimální jednotky) nastavení fontu vyresetovat na nějaké výchozí.
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
Je v podstatě o přepsání celého kódu inventáře. Bylo by potřeba umožnit kompletní přístup ke všem prvkům v inventáři - jejich velikosti, pozice a zarovnání, pozadí, viditelnost, stavy, flagy, nabindované akce. Pro zajímavost: třída, který obsluhuje fungování inventáře má momentálně 2100 řádků. V tomhle počtu ještě chybí různé interakce inventáře s jinými okny, takže výsledné číslo bude ještě vyšší. Pokud bychom chtěli dát autorům "Add-inů" absolutní volnost v uspořádání takového okna, musela by být téměř každá metoda ve zmíněné třídě nějakým způsobem modulární a zdokumentovaná.
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama
Je z téhle trojice asi nejjednodušší. I tak zahrnuje minimálně zpřístupnění možnosti odchytávat všechny klávesy, které hráč stiskne, a k některým nabindovat uživatelské akce. To, že nic takového ve hře momentálně není, je zároveň největší překážkou pro vytvoření konfigurovatelných klávesových zkratek přímo v nastavení hry.

Vliv na výkon
Někomu to už teď připadá příliš složité? Pak jsem jeden z Vás. Ale je to ještě horší, když si uvědomíte, že spousty předdefinovaných akcí by musely mít nějaký standartizovaný způsob ukončení. Vezměme si například tvůrce "Add-inu", který by si nepřál zobrazovat hlášky typu "Obdržel jsi 123.456 Yangů". To znamená, že metoda, která se o to stará, by musela obsahovat příslušnou událost a zároveň také definovat, co vše se musí stát, pokud daná událost běh metody ukončí - tj. něco jako "bezpečné ukončení". To by při větším množství metod už mohlo mít celkem výrazný dopad na výkon klienta a to dokonce i v případě, kdy žádné "Add-iny" nebudou nainstalované (v případě opačném je ještě potřeba si přičíst výkonový dopad běhu kódu v chráněném režimu - tj. aby třeba syntaktická chyba v uživatelském kódu neměla dopad na vnitřní kód hry).

Je o to skutečně zájem ze strany vývojářů?
V neposlední řadě bych ještě zmínil, že komunita Ekury se svou velikostí s tou ve WoW určitě nedá srovnávat. To sice neznamená, že by zde touha po něčem podobném byla menší, ale rozhodně je zde méně lidí, schopných a ochotných (ano, je potřeba obojí) se do něčeho takového pouštět. Předpokládám-li správně, že Add-iny by byly zdarma, tak jen podotýkám, že jeho vývoj nikdy není úplně snadný a zdaleka nekončí vydním prvotní verze, protože:
  1. Jeho uživatelé neustále požadují více toho, či onoho
  2. Herní API se s vývojem hry nevyhnutelně mění, takže je třeba držet krok
Kolik znáte lidí ze svého okolí, kteří mají dostatek zkušeností, volného času a chuti, aby se o vývoj takového "Add-inu" starali? Já žádného a to se mezi programátory pohybuji.

Závěrem
Představa je to pěkná, to nepopírám. V současné situaci, kdy je v týmu jeden aktivní programátor, je ale hodně vzdálená realitě. Dokud se to výrazně nezlepší, budu hlasovat proti tomuto návrhu.
[GA]Script
Ekura Team (09.02.2012 - 31.07.2018)

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Zakladatel tématu
Lv.25
Lv.25
Příspěvky: 573
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Poděkoval: 299×
Má poděkování: 209×
Kontaktovat uživatele:

Re: Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » ned 15. črc 2018 12:00:10

Já jsem si přesně vědom základního problém a to je počet lidí, kteří server hrají, takže menší šance najít lidi, který toto uměj a pustili by se do toho s chutí.
Dokonce chápu složitost tohoto probléme, že Ekura na to není konstruovaná oproti wowku. :)
Jen mě prostě napadla taková myšlenka, kde vím, že na jiném p- serveru není a mohla by být zajímavá, toto spravovat by byl závod na dlouho trať, ale radši můj návrh někam napíšu, než abych si ho nechal pro sebe, s pocitem, že je to super, kdyby to tam bylo, ale je to težky na zrealizování. :)
Třeba se k tomuto návrhu někdy v budoucnu vrátíte a přepracujete to do své vize. :)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
140k+ min 138 LVL
Jinno
Aura
FULL
G8/G2/
G1/G1
P
M6 Obrázek
17
2 1/25

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 257
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Poděkoval: 66×
Má poděkování: 216×

Re: Add-ony

Příspěvek od ondra852 » ned 15. črc 2018 14:24:19

Nedokazu si predstavit moc veci, ktere by mohlo API obsahovat a ktere by se zaroven nedalo zneuzit. Uz jen u takoveho eventu, ktery by se volal ve chvili, kdy se ma hraci zobrazit v chatu zprava je x moznoti jak toho vyuzit k ziskani vyhod nad ostatnimi hraci (ne, ze by nesla zprava zachytit jinak, ale preci jen to neni uz tak snadne a tolik lidi se do toho nepusti). A fuknce, ktera by poskytla seznam predmetu v inventari a jejich pozice ... :))

Odpovědět

  • Nemáte právo psát zprávy v chatu.
@ Symbio « úte 9:39 pm »
Jsem jedinej, nebo se smazala ta diskuse ohledně swampu a využití těch monster?
@ beniamino « úte 9:33 pm »
To chce nejaků ekšn 😁😁
@ Hakan « úte 8:42 pm »
Se nudím tak se mračím :D
@ Hakan « úte 8:39 pm »
To je moc složité :lol:
@ Mionix « úte 8:37 pm »
@Hakan :  Co se zas mračíš?
@ Hakan « úte 8:35 pm »
:cry: :cry: :cry:
@ Vossenisimo « úte 11:23 am »
:hello: :heart:
@ Ariyon « úte 11:17 am »
:hello:
@ Lejno « úte 10:36 am »
@Mionix :  je to tak
@ Mionix « úte 10:33 am »
@LordGabriel :  Díky, díky
@ Hakan « úte 10:29 am »
Háá nejsem poslední
@ LordGabriel « úte 9:41 am »
@Mionix : pokud se nic nezmenilo tak ve hre je Martousek... ale nezaručuju mohel by to nekdo potvrdit :D
@ Mionix « úte 9:25 am »
Nezná prosím někdo nick na foru a tím pádem za ním hráče? AgentPracka
@ Hakan « úte 4:55 am »
:sleep: :sleep: :help:
@ Hakan « pon 7:54 pm »
@Mionix :  Já dnes za to výjmečně nemohu :lol:
@ TomasFoxx « pon 6:54 pm »
@Mionix :  chudák
@ Mionix « pon 6:13 pm »
Tak ještě mi chybí SZ od: AgentPracka , SamJsiLama , a jako vždy Hakan :lol:
@ Mionix « pon 4:26 pm »
@TomasFoxx :  Laci byl vyřazen. :-D
@ TomasFoxx « pon 3:45 pm »
@Lacius :  napiš mionixovi pmko dostaneš 10kkk odměnu rychle
@ Lejno « pon 1:56 pm »
No dobre dobre len som sa chcel uistiť aby som nepísal zbytočne 😂
@ Mionix « pon 1:33 pm »
@Lejno :  Píši všichni účastníci. Chceme odměnit všechny, kteří se snažili. :-D
@ Lejno « pon 1:06 pm »
Všetci zúčastnení, alebo všetci výhercovia 😀
@ Mionix « pon 12:30 pm »
Za Valentýnské foto budou odměněni všichni účastníci, tak prosím SZ. :-)
@ Mionix « pon 10:25 am »
Prosím všechny účastníky soutěže Valentýnské foto, krom těch, kteří tak již učinili, aby se mi ozvali do SZ. Děkuji
@ Ariyon « ned 8:02 pm »
@Hakan :  Já ti říkala, že to zvládneš 🥳
@ TomasFoxx « ned 7:26 pm »
@Ivetka :  a všechny nás tím ničíš
@ beniamino « ned 7:09 pm »
@Ivetka :  :clap: :clap:
@ Ivetka « ned 6:57 pm »
Negratuluju ;)
@ Theopizit « ned 4:10 pm »
diky za rady
@ schvarz « ned 3:30 pm »
prostě jdi třeba na https://imgur.com tam obrázek nahraj, klikni na něj pravým, dej zkopírovat adresu obrázku a potom tu adresu dej do tagů

Kód: Vybrat vše

[img][/img]
@ schvarz « ned 3:29 pm »
všeobecně jsem ani nevěděl, že je nějaký omezení
@ schvarz « ned 3:29 pm »
joaha, mě nenapadlo, že to dává jako přílohu
@ Hakan « ned 2:22 pm »
vytvoř téma dej tam 3 obrázky a do odpovědi dej další 2 pokud to chceš dávat jako přílohu. Nebo těch 5 obrázků nahraj na nějakou stránku na nahrávání obrázků a přes

Kód: Vybrat vše

[img]][/img]
vlož postupně všech 5 do jednoho příspěvku
@ schvarz « ned 2:19 pm »
@Theopizit :  Řešením může být obrázky v malování poslepovat do jednoho a přidat to jako méně větších obrázků.
@ Theopizit « ned 12:42 pm »
schvarz píše: @Theopizit :  Do návodů to normálně jde vložit, já mám návod s víc jak pěti obrázky tuším. A pokud to není do návodů, tak kam chceš dávat víc jak 5 obrázků? :D
do sekce nákup a prodej postav
@ Hakan « ned 11:35 am »
:dblwink: :dblwink:
@ Ivetka « ned 11:15 am »
;)
@ beniamino « ned 9:50 am »
:hello:
@ SamJsiLama « ned 9:35 am »
:hello:
@ schvarz « ned 2:14 am »
Jinak otázka na tým: Proč není u Yonaha na tržnici obchůdek? :D Je to úmysl nebo by to šlo přidat? :D Či se snaží tým donutit lidi aspoň někdy z tržnice vylezt? :D
@ schvarz « ned 2:13 am »
@Theopizit :  Do návodů to normálně jde vložit, já mám návod s víc jak pěti obrázky tuším. A pokud to není do návodů, tak kam chceš dávat víc jak 5 obrázků? :D
@ Theopizit « sob 10:35 pm »
prosím, jak vložím 5 obrázků do příspěvku?
@ beniamino « sob 9:41 pm »
@Lejno :  vubec nejsi narocny😁
@ Mionix « sob 7:18 pm »
@ Trubice « sob 6:36 pm »
Tím to příspěvkem bych chtěl poděkovat hráči TomasFoxx za neskutečné veledílo. Podařilo se mu kovnout moje dračí boty na + 9 z +8 což se mi nepodařilo od rána. Děkuji a ještě jednou hip hip hurá Foxxx
@ Lejno « sob 12:07 pm »
@Lacius :  Ked ty si neviditelny tu, ja chcem byt neviditelny v hre, takze prosim si maskacove dračie 😀
@ Ivetka « sob 7:45 am »
:ouch: :ouch:
@ Lacius « pát 8:43 pm »
Konečně neviditelný :shoot:
@ Hakan « pát 8:38 pm »
:normal: :normal:
@ Lacius « pát 8:36 pm »
@Mionix :  :think: Nač hodnotit :whistle:
@ Mionix « pát 8:34 pm »
@xPraimFaya :  Tak už na tom makáme. :-)
@ Mionix « pát 6:23 pm »
@xPraimFaya :  Která soutěž? Jestli zamilované foto, tak to musíme vyhodnotit jako tým, tak že trošku na déle.
@ TomasFoxx « pát 4:41 pm »
@Lejno :  jjjjjjjjjjjjj
@ crazy8 « pát 3:13 pm »
obdivujem ľudí čo na to reálne prišli, nie tých ktorým to povedali...bádal som nad tým dlho ale nedobádal som :D
@ Lejno « pát 1:36 pm »
@TomasFoxx :  Ked som ti povedal, co máš robiť 😂
@ xPraimFaya « pát 12:39 pm »
@Mionix :  Kdy bude prosim vyhodnoceni souteze co byla na forku? Nejak to nemuzu nikde najit.
@ PanModry « pát 12:02 pm »
:clap: :clap:
@ TomasFoxx « pát 11:19 am »
https://ctrlv.cz/W4HS TomasFoxx ez :come: Jinak, nešlo by tam doplnit Hakana jako "prvního" semnou? Dělali jsme celý ten ukol spolu, dokonce jsme se snažili dokončit ho ve stejnou vteřinu, tak je vůči němu nefér že je takhle psaný až "druhý" :D
@ qSTRoNgMANp « čtv 11:54 pm »
nerev

Kdo chatuje

offline Fozzy 
offline Genetek 
offline LOGI06 
offline Mionix 
offline RAMHH 
offline Relly 
offline ladrop