Add-ony

Prostor pro Vaše nápady na vylepšení hry nebo úpravy již zaběhnutých stálic.
Nutné schválení moderátorem.
Pravidla fóra
• Každý návrh musí obsahovat anketu.
• Máte-li návrhů více, vytvořte pro každý nové téma.
• Chcete-li vyjádřit pouze souhlas či nesouhlas, použijte anketu.
• V reakcích na podaný návrh se vyjadřujte vždy k tématu, vyvarujte se off topicu, byť jen částí příspěvku.
• Nová témata schvaluje pouze herní tým (GA, GM, TGM).
Odpovědět

Souhlasíte s implementováním tohoto systému ?

ANO
6
35%
NE
11
65%
Předtavuji si to jinak
0
Žádná hlasování
Nevím, názor napíšu
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Zakladatel tématu
Lv.25
Lv.25
Příspěvky: 564
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Poděkoval: 291×
Má poděkování: 199×
Kontaktovat uživatele:

Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » sob 14. črc 2018 19:58:08

Zdravím,

napadl mě taková nápad, který jsem viděl už kdysi dávno na wowku. A to jsou Add-ony. Pokud někdo neví, co to jsou add-ony, tak zjednodušeně:" Rozšíření hry, které není v základu implementováno s instalací hry"

V praxy to vypadá tak, že někdo naprogramuje rozšíření pro danou hru, které nikterak nezvýhodní hráče (Myslím tím, větší dmg, vetší inventář, atd.) Defakto, dá možnost zpřehlednit HUD hry ... například v tématu v návrzích: změna barev bonusu, by si každá hráč díky addonum mohl nastavit příslušnou barvu, jakou by chtěl i velikost textu a nemuselo by se to měnit globálně, kdy by tohoto "zvýhodnění" chtěl využit, mohl by. :)

Viděl bych to tak, že by komunita vytvářela "Add-ony" a tým by je mohl schvalovat, takže by každý si mohl hru upravit, podle svého gusta nemuselo by se rozhodovat o rozšíření globálně pro celý server. :)

Možnosti addonu, které by napadly ted:
1) Barvy textu a velikosti
2)Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
3)Klávesová zkratky např: ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama (viditelnost)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
130k+ min 129 LVL
Jinno
Aura
FULL
G7/M10/
M10/M10
P
M5 Obrázek
17

Uživatelský avatar
Script
Lv.34
Lv.34
Příspěvky: 1434
Registrován: čtv 09. úno 2012 18:37:00
Poděkoval: 286×
Má poděkování: 1461×

Re: Add-ony

Příspěvek od Script » ned 15. črc 2018 11:37:44

Než se rozepíšu, tak předesílám, že se zmíněným systémem na WoW nemám zkušenosti a je škoda, že jeho koncepty autor tématu více nepřiblížil. Návrh zřejmě staví na existenci nějakého API pro klienta Ekury, které zahrnuje minimálně:
  • nějaké množství předdefinovaných akcí, které lze upravit (např. "OnChatTextRender", "OnAppStart", ...)
  • seznam hodnot, které lze uživatelsky měnit a k nim příslušných metod (např. "SetTextSize", "SetSkyColorVector", ...)
  • samozřejmě také seznam metod, kterými lze současnou hodnotu načíst z paměti, něbo z nastavení hry (např. "GetTextColor", "GetDefaultTextColor", ...)
  • podporu nějakého skriptovacího jazyka (nejlépe Pythonu, který už v klientovi běží), ve kterém lze snadno provádět matematické operace, ukládat hodnoty do různých datových struktur ap., přičemž vývojář takového "Add-inu" by musel docela určitě mít přístup také k debugovací konzoli hry
  • nějaký způsob logického uspořádání akcí tak, aby si v případě aktivace více "Add-inů" tyto vzájemně nepřepisovaly hodnoty, které oba mění
  • možnost uložení interní konfigurace modulu do nějakého souboru a opětovné načtení plus možnost přidat také další data (například obrázky, kurzory, ...) do balíčku s "Add-inem" a umožnit k nim jednoduchý a rychlý přístup
  • kompletní, nebo téměř kompletní dokumentaci (protože bez ní se tvůrci "Add-inů" moc daleko nedostanou)
Takové API ale Ekura nemá. Není těžké si ho představit, ale určitě by bylo velmi časově náročné jej na slušné úrovni naprogramovat - a to mluvím pouze o základním systému. Následně by pro každou akce, kterou by si tvůrci "Add-inů" přáli změnit, bylo potřeba ručně doprogramovat příslušné metody, nebo alespoň zrevidovat parametry těch existujících, aby bylo jejich použití intuitivní a předešlo se možnosti zneužití. Tomu bude s rozšiřujícím se systémem čím dál tím složitější zabránit a (nejen) proto by nebylo od věci, aby každý uveřejněný "Add-in" prošel nějakým schvalovacím řízením a zběžnou kontrolou kódu. Kolik akcí by vlastně mělo být ze strany API podporováno? Jsou to řádově desítky, stovky, nebo tisíce? Návrh je v tomhle ohledu hodně nedotažený.

Pojďme ale ke konkrétním příkladům:
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
Barvy textu a velikosti
V současné době jich hra používá jen několik. Pokud bychom chtěli, aby šly měnit nezávisle na sobě, musel by se tomu výrazně uzpůsobit systém. A protože se může stát, že nebude některá z hodnot definovaná, musel by systém po vykreslení každého okna (nebo jiné minimální jednotky) nastavení fontu vyresetovat na nějaké výchozí.
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
Je v podstatě o přepsání celého kódu inventáře. Bylo by potřeba umožnit kompletní přístup ke všem prvkům v inventáři - jejich velikosti, pozice a zarovnání, pozadí, viditelnost, stavy, flagy, nabindované akce. Pro zajímavost: třída, který obsluhuje fungování inventáře má momentálně 2100 řádků. V tomhle počtu ještě chybí různé interakce inventáře s jinými okny, takže výsledné číslo bude ještě vyšší. Pokud bychom chtěli dát autorům "Add-inů" absolutní volnost v uspořádání takového okna, musela by být téměř každá metoda ve zmíněné třídě nějakým způsobem modulární a zdokumentovaná.
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama
Je z téhle trojice asi nejjednodušší. I tak zahrnuje minimálně zpřístupnění možnosti odchytávat všechny klávesy, které hráč stiskne, a k některým nabindovat uživatelské akce. To, že nic takového ve hře momentálně není, je zároveň největší překážkou pro vytvoření konfigurovatelných klávesových zkratek přímo v nastavení hry.

Vliv na výkon
Někomu to už teď připadá příliš složité? Pak jsem jeden z Vás. Ale je to ještě horší, když si uvědomíte, že spousty předdefinovaných akcí by musely mít nějaký standartizovaný způsob ukončení. Vezměme si například tvůrce "Add-inu", který by si nepřál zobrazovat hlášky typu "Obdržel jsi 123.456 Yangů". To znamená, že metoda, která se o to stará, by musela obsahovat příslušnou událost a zároveň také definovat, co vše se musí stát, pokud daná událost běh metody ukončí - tj. něco jako "bezpečné ukončení". To by při větším množství metod už mohlo mít celkem výrazný dopad na výkon klienta a to dokonce i v případě, kdy žádné "Add-iny" nebudou nainstalované (v případě opačném je ještě potřeba si přičíst výkonový dopad běhu kódu v chráněném režimu - tj. aby třeba syntaktická chyba v uživatelském kódu neměla dopad na vnitřní kód hry).

Je o to skutečně zájem ze strany vývojářů?
V neposlední řadě bych ještě zmínil, že komunita Ekury se svou velikostí s tou ve WoW určitě nedá srovnávat. To sice neznamená, že by zde touha po něčem podobném byla menší, ale rozhodně je zde méně lidí, schopných a ochotných (ano, je potřeba obojí) se do něčeho takového pouštět. Předpokládám-li správně, že Add-iny by byly zdarma, tak jen podotýkám, že jeho vývoj nikdy není úplně snadný a zdaleka nekončí vydním prvotní verze, protože:
  1. Jeho uživatelé neustále požadují více toho, či onoho
  2. Herní API se s vývojem hry nevyhnutelně mění, takže je třeba držet krok
Kolik znáte lidí ze svého okolí, kteří mají dostatek zkušeností, volného času a chuti, aby se o vývoj takového "Add-inu" starali? Já žádného a to se mezi programátory pohybuji.

Závěrem
Představa je to pěkná, to nepopírám. V současné situaci, kdy je v týmu jeden aktivní programátor, je ale hodně vzdálená realitě. Dokud se to výrazně nezlepší, budu hlasovat proti tomuto návrhu.
[GA]Script
Ekura Team (09.02.2012 - 31.07.2018)

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Zakladatel tématu
Lv.25
Lv.25
Příspěvky: 564
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Poděkoval: 291×
Má poděkování: 199×
Kontaktovat uživatele:

Re: Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » ned 15. črc 2018 12:00:10

Já jsem si přesně vědom základního problém a to je počet lidí, kteří server hrají, takže menší šance najít lidi, který toto uměj a pustili by se do toho s chutí.
Dokonce chápu složitost tohoto probléme, že Ekura na to není konstruovaná oproti wowku. :)
Jen mě prostě napadla taková myšlenka, kde vím, že na jiném p- serveru není a mohla by být zajímavá, toto spravovat by byl závod na dlouho trať, ale radši můj návrh někam napíšu, než abych si ho nechal pro sebe, s pocitem, že je to super, kdyby to tam bylo, ale je to težky na zrealizování. :)
Třeba se k tomuto návrhu někdy v budoucnu vrátíte a přepracujete to do své vize. :)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
130k+ min 129 LVL
Jinno
Aura
FULL
G7/M10/
M10/M10
P
M5 Obrázek
17

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 257
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Poděkoval: 66×
Má poděkování: 216×

Re: Add-ony

Příspěvek od ondra852 » ned 15. črc 2018 14:24:19

Nedokazu si predstavit moc veci, ktere by mohlo API obsahovat a ktere by se zaroven nedalo zneuzit. Uz jen u takoveho eventu, ktery by se volal ve chvili, kdy se ma hraci zobrazit v chatu zprava je x moznoti jak toho vyuzit k ziskani vyhod nad ostatnimi hraci (ne, ze by nesla zprava zachytit jinak, ale preci jen to neni uz tak snadne a tolik lidi se do toho nepusti). A fuknce, ktera by poskytla seznam predmetu v inventari a jejich pozice ... :))

Odpovědět

  • Nemáte právo psát zprávy v chatu.
@ TomasFoxx « ned 10:20 pm »
za stromečky tento rok nebudou cechovní body?
@ INParadise « ned 4:10 pm »
:lol:
@ Lejno « ned 4:08 pm »
7,621 ... moje stopky neoklamete
@ diver « ned 3:57 pm »
@WinterWish :  za 8 :D
@ WinterWish « ned 3:55 pm »
@Hakan :  za 10 :Dd
@ Hakan « ned 3:51 pm »
Mm dobré vlajky po přemístění vlajka objevená za 20 sekund :lol: :think:
@ Krudan « ned 3:26 pm »
GM, Overte prosim ci spawnlo zltu vlajku, dakujem
@ Krudan « ned 3:20 pm »
Co konkretne? :D
@ TomasFoxx « ned 1:53 pm »
ty podminky jsou mega vtipny no😂😂
@ Lejno « ned 1:40 pm »
Nič v zlom, ale tie podmienky pobavili aj mna :D
@ Krudan « ned 12:23 pm »
@Krudan :  A k tym podmienkam, neviem ci si Asheran ty alebo len tvoj kamos, ale vtierat sa niekam do cechu je smutne dost :)
@ Krudan « ned 12:22 pm »
@qSTRoNgMANp :  Zretelne o NR nevies ani prd :)
@ qSTRoNgMANp « ned 12:00 pm »
@Krudan :  Kdybys měl co k čemu cech, tak tě podrží, ale za tebe se stydí i tvuj vlastní cech. Hlavně, že musí splnit podminky, aniž by někdo mu o nich řekl. :D Bože.
@ Mionix « ned 10:17 am »
:roll: :ignor:
@ Kurinozka « ned 10:03 am »
@Krudan :  neplač :lol:
@ Krudan « ned 8:07 am »
J a, u tych orkov nulky ste nezabili mna, ked mi niekto ide po cechu jasne ze ho cech brani....
@ Krudan « ned 7:40 am »
Le 3: https://ctrlv.cz/KMpl "Matika", a ty mas posledny co otvarat ústa rhetetop, potahal vas bash, a z 5v2 to skoncilo na 1v2 kedze ste to vzdavali postupne jak vzdy. https://ctrlv.cz/NJGW Namiesto kecov by si mal byt vdacny ze v tom cechu mas par normalnych ludi. Co silne pochybujem ze je tvoja zasluha..
@ Soulicek « ned 7:29 am »
connoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor
@ pikasek « ned 1:12 am »
@Pajik :  Komplexní sety, jak by řekl mistr, takže set na 4 chary :hello:
@ Pajik « ned 1:11 am »
@pikasek :  protože máš sety jen na šamany
@ pikasek « ned 1:08 am »
jako s ním, s tebou ten výklep bych tady nedal :lol: :lol:
@ pikasek « ned 1:08 am »
@TomasFoxx :  škoda že tady nemůžu dát video z těch 1v1 co jsme měli u vás v modré :hello:
@ TomasFoxx « ned 1:04 am »
@Mionix :  koukej dneska nedělám bordel já 😊😂😂
@ TomasFoxx « ned 1:01 am »
a to jste ho jako sundali ve 3 lidech jo? ja myslel že když jede ty topový obrany a je to healer tak něco udrží🤦🏽‍♂️
@ Pajik « ned 1:00 am »
@INParadise :  řekni krudymu, ten tu modrou zná líp
@ INParadise « ned 12:59 am »
Pls, kdo mi vykope mapy? :(
@ Relly « ned 12:41 am »
Nedá :D
@ Relly « ned 12:41 am »
Tak stejný cb jak krudy jsem dal aj se spykerem bez karmy a talikama do zb. To se moc srovnávat nefa
@ LordGabriel « ned 12:37 am »
@pikasek :  tak ono je to v rokli :D tam sa pridává komplikovane
@ Pajik « ned 12:37 am »
@pikasek :  Jako jo no.. :D
@ pikasek « ned 12:36 am »
@LordGabriel :  Ale škoda,že jste nenapsali, osobně bych se klidně přidal :fight:
@ pikasek « ned 12:36 am »
@Pajik :  Byl i určitě víc nápomocný, než já za wpčko :no:
@ Pajik « ned 12:34 am »
@pikasek :  Koukám, že akiel dal za healera v modré méně CB jak ty za WP v yell.. Ale to bude asi tím, že hlavně healoval spoluobčany
@ Pajik « ned 12:32 am »
Jo vlastně ten nebyl u nás.. moje chyba :D
@ Pajik « ned 12:32 am »
Jako ta válka s krudanem byla tak strašně krutá... Moc lidí nám odešlo. Třeba denus..
@ pikasek « ned 12:31 am »
Tak jestli toto bere jako vyhnání, tak beru :hello:
@ pikasek « ned 12:30 am »
@Pajik :  Je pravda,že jednou zabil Atana ve swampu, a když jsem dojel já, tak jsem ho na chvíli zabavil a Atan v klidu dropoval dál :lol: :lol:
@ LordGabriel « ned 12:30 am »
:roll: proste Krudan. A my sme obyčajné bohapusté nuly čo nič nevedia. Ani pvp si spraviť :omg: ... srandujem bohapusté nie, to v slovnej zásobe on nemá
@ INParadise « ned 12:30 am »
@Pajik :  Ještě že je tak nápomocnej, říši a můžu si v jeho řiši kopat mapičky, když nemůžu dropit :D
@ Pajik « ned 12:29 am »
@INParadise :  Jn, musíme se před ním schovávat :D :D
@ INParadise « ned 12:29 am »
pls krudy, já chci druhou šanci
@ pikasek « ned 12:28 am »
@TomasFoxx :  moc se nesměj,jste další na řadě ne :hello:
@ Pajik « ned 12:27 am »
Hlavně psal, že nám vyhlásil válku jen on a že do toho nemáme zatahovat jeho cech. A když ho lopín vytřískal u orků, tak si akiel došel pro semipmana, pak pro denuska a nakonec pro majestyho (+ 79tku WP), tak do toho ten cech tahá sám :D
@ Pajik « ned 12:26 am »
@TomasFoxx :  Přesně
@ Pajik « ned 12:26 am »
@LordGabriel :  Prosimtě, nám psal, že nás vyštípal ze dvou míst, kde jsme dropili :D a že ravens se rozpadlo kvůli němu. Netuším, kam na ty pohádky chodí
@ TomasFoxx « ned 12:26 am »
a já zas myslel že už oba vaše cechy rozložil🤦🏽‍♂️😂😂
@ Pajik « ned 12:25 am »
@LordGabriel :  https://prnt.sc/qpn87y
@ pikasek « ned 12:25 am »
@LordGabriel :  Divný, když jsem ho minule zabil u orků, tak tam najednou nebyl on :think: každopádně když budete mít nějaké echo jak dneska, stačí napsat :come: :fight:
@ LordGabriel « ned 12:19 am »
@Pajik :  hmmm nám psal že ste to vzdali vy :think:
@ Pajik « ned 12:18 am »
@LordGabriel :  To je zajímavý, nám psal něco o tom, že jste to vzdali. Ale je fajn, že nejsme jediní, s kým vede "nekončenou vojnu" (a hlavně imaginární) :lol:
@ pikasek « ned 12:03 am »
:lol: :lol: :lol:
@ LordGabriel « sob 11:55 pm »
http://prntscr.com/qpmxte xddd hlavne podpora v cechu Krudy
@ ddavidd « sob 11:49 pm »
to ste za nim až do rokle šli? :O
@ LordGabriel « sob 11:42 pm »
http://prntscr.com/qpmtm8 poznávej ekuru #3 je to nejlepší heal ?
@ Kurinozka « sob 8:24 pm »
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
@ TomasFoxx « sob 8:08 pm »
@disaster1591 :  všechny valky vic cb než ty, za tvoji main postavu, ez
@ qSTRoNgMANp « sob 1:05 pm »
Není někdo ent na metinech ? potřeboval bych jeden na biologa <3
@ Mionix « pát 8:32 am »
@pikasek :  Mělo by být zatím jen vyhodnocení eventu. Ale až to dají dohromady. Čeká se na data od GA.
@ pikasek « pát 8:08 am »
@Mionix :  Seznam změn bude, nebo se včera nic nedělalo ? :think:
@ ExtReM1sTa « čtv 8:29 pm »
nič nič :D

Kdo chatuje

offline Mionix