Add-ony

Prostor pro Vaše nápady na vylepšení hry nebo úpravy již zaběhnutých stálic.
Nutné schválení moderátorem.
Pravidla fóra
• Každý návrh musí obsahovat anketu.
• Máte-li návrhů více, vytvořte pro každý nové téma.
• Chcete-li vyjádřit pouze souhlas či nesouhlas, použijte anketu.
• V reakcích na podaný návrh se vyjadřujte vždy k tématu, vyvarujte se off topicu, byť jen částí příspěvku.
• Nová témata schvaluje pouze herní tým (GA, GM, TGM).
Odpovědět

Souhlasíte s implementováním tohoto systému ?

ANO
6
35%
NE
11
65%
Předtavuji si to jinak
0
Žádná hlasování
Nevím, názor napíšu
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Lv.27
Lv.27
Příspěvky: 740
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Dal poděkování: 440 poděkování
Dostal poděkování: 332 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » sob 14. črc 2018 19:58:08

Zdravím,

napadl mě taková nápad, který jsem viděl už kdysi dávno na wowku. A to jsou Add-ony. Pokud někdo neví, co to jsou add-ony, tak zjednodušeně:" Rozšíření hry, které není v základu implementováno s instalací hry"

V praxy to vypadá tak, že někdo naprogramuje rozšíření pro danou hru, které nikterak nezvýhodní hráče (Myslím tím, větší dmg, vetší inventář, atd.) Defakto, dá možnost zpřehlednit HUD hry ... například v tématu v návrzích: změna barev bonusu, by si každá hráč díky addonum mohl nastavit příslušnou barvu, jakou by chtěl i velikost textu a nemuselo by se to měnit globálně, kdy by tohoto "zvýhodnění" chtěl využit, mohl by. :)

Viděl bych to tak, že by komunita vytvářela "Add-ony" a tým by je mohl schvalovat, takže by každý si mohl hru upravit, podle svého gusta nemuselo by se rozhodovat o rozšíření globálně pro celý server. :)

Možnosti addonu, které by napadly ted:
1) Barvy textu a velikosti
2)Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
3)Klávesová zkratky např: ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama (viditelnost)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
300k+ min Gen 2 109 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
P
P
Y/O
G2
2
ObrázekoSoSoObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek
3,7k+ min 145 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
G2

Uživatelský avatar
Script
Lv.33
Lv.33
Příspěvky: 1318
Registrován: čtv 09. úno 2012 18:37:00
Dal poděkování: 299 poděkování
Dostal poděkování: 1470 poděkování

Re: Add-ony

Příspěvek od Script » ned 15. črc 2018 11:37:44

Než se rozepíšu, tak předesílám, že se zmíněným systémem na WoW nemám zkušenosti a je škoda, že jeho koncepty autor tématu více nepřiblížil. Návrh zřejmě staví na existenci nějakého API pro klienta Ekury, které zahrnuje minimálně:
  • nějaké množství předdefinovaných akcí, které lze upravit (např. "OnChatTextRender", "OnAppStart", ...)
  • seznam hodnot, které lze uživatelsky měnit a k nim příslušných metod (např. "SetTextSize", "SetSkyColorVector", ...)
  • samozřejmě také seznam metod, kterými lze současnou hodnotu načíst z paměti, něbo z nastavení hry (např. "GetTextColor", "GetDefaultTextColor", ...)
  • podporu nějakého skriptovacího jazyka (nejlépe Pythonu, který už v klientovi běží), ve kterém lze snadno provádět matematické operace, ukládat hodnoty do různých datových struktur ap., přičemž vývojář takového "Add-inu" by musel docela určitě mít přístup také k debugovací konzoli hry
  • nějaký způsob logického uspořádání akcí tak, aby si v případě aktivace více "Add-inů" tyto vzájemně nepřepisovaly hodnoty, které oba mění
  • možnost uložení interní konfigurace modulu do nějakého souboru a opětovné načtení plus možnost přidat také další data (například obrázky, kurzory, ...) do balíčku s "Add-inem" a umožnit k nim jednoduchý a rychlý přístup
  • kompletní, nebo téměř kompletní dokumentaci (protože bez ní se tvůrci "Add-inů" moc daleko nedostanou)
Takové API ale Ekura nemá. Není těžké si ho představit, ale určitě by bylo velmi časově náročné jej na slušné úrovni naprogramovat - a to mluvím pouze o základním systému. Následně by pro každou akce, kterou by si tvůrci "Add-inů" přáli změnit, bylo potřeba ručně doprogramovat příslušné metody, nebo alespoň zrevidovat parametry těch existujících, aby bylo jejich použití intuitivní a předešlo se možnosti zneužití. Tomu bude s rozšiřujícím se systémem čím dál tím složitější zabránit a (nejen) proto by nebylo od věci, aby každý uveřejněný "Add-in" prošel nějakým schvalovacím řízením a zběžnou kontrolou kódu. Kolik akcí by vlastně mělo být ze strany API podporováno? Jsou to řádově desítky, stovky, nebo tisíce? Návrh je v tomhle ohledu hodně nedotažený.

Pojďme ale ke konkrétním příkladům:
Obchodnik799 píše: sob 14. črc 2018 19:58:08Barvy textu a velikosti
V současné době jich hra používá jen několik. Pokud bychom chtěli, aby šly měnit nezávisle na sobě, musel by se tomu výrazně uzpůsobit systém. A protože se může stát, že nebude některá z hodnot definovaná, musel by systém po vykreslení každého okna (nebo jiné minimální jednotky) nastavení fontu vyresetovat na nějaké výchozí.
Obchodnik799 píše: sob 14. črc 2018 19:58:08Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
Je v podstatě o přepsání celého kódu inventáře. Bylo by potřeba umožnit kompletní přístup ke všem prvkům v inventáři - jejich velikosti, pozice a zarovnání, pozadí, viditelnost, stavy, flagy, nabindované akce. Pro zajímavost: třída, který obsluhuje fungování inventáře má momentálně 2100 řádků. V tomhle počtu ještě chybí různé interakce inventáře s jinými okny, takže výsledné číslo bude ještě vyšší. Pokud bychom chtěli dát autorům "Add-inů" absolutní volnost v uspořádání takového okna, musela by být téměř každá metoda ve zmíněné třídě nějakým způsobem modulární a zdokumentovaná.
Obchodnik799 píše: sob 14. črc 2018 19:58:08ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama
Je z téhle trojice asi nejjednodušší. I tak zahrnuje minimálně zpřístupnění možnosti odchytávat všechny klávesy, které hráč stiskne, a k některým nabindovat uživatelské akce. To, že nic takového ve hře momentálně není, je zároveň největší překážkou pro vytvoření konfigurovatelných klávesových zkratek přímo v nastavení hry.

Vliv na výkon
Někomu to už teď připadá příliš složité? Pak jsem jeden z Vás. Ale je to ještě horší, když si uvědomíte, že spousty předdefinovaných akcí by musely mít nějaký standartizovaný způsob ukončení. Vezměme si například tvůrce "Add-inu", který by si nepřál zobrazovat hlášky typu "Obdržel jsi 123.456 Yangů". To znamená, že metoda, která se o to stará, by musela obsahovat příslušnou událost a zároveň také definovat, co vše se musí stát, pokud daná událost běh metody ukončí - tj. něco jako "bezpečné ukončení". To by při větším množství metod už mohlo mít celkem výrazný dopad na výkon klienta a to dokonce i v případě, kdy žádné "Add-iny" nebudou nainstalované (v případě opačném je ještě potřeba si přičíst výkonový dopad běhu kódu v chráněném režimu - tj. aby třeba syntaktická chyba v uživatelském kódu neměla dopad na vnitřní kód hry).

Je o to skutečně zájem ze strany vývojářů?
V neposlední řadě bych ještě zmínil, že komunita Ekury se svou velikostí s tou ve WoW určitě nedá srovnávat. To sice neznamená, že by zde touha po něčem podobném byla menší, ale rozhodně je zde méně lidí, schopných a ochotných (ano, je potřeba obojí) se do něčeho takového pouštět. Předpokládám-li správně, že Add-iny by byly zdarma, tak jen podotýkám, že jeho vývoj nikdy není úplně snadný a zdaleka nekončí vydním prvotní verze, protože:
  1. Jeho uživatelé neustále požadují více toho, či onoho
  2. Herní API se s vývojem hry nevyhnutelně mění, takže je třeba držet krok
Kolik znáte lidí ze svého okolí, kteří mají dostatek zkušeností, volného času a chuti, aby se o vývoj takového "Add-inu" starali? Já žádného a to se mezi programátory pohybuji.

Závěrem
Představa je to pěkná, to nepopírám. V současné situaci, kdy je v týmu jeden aktivní programátor, je ale hodně vzdálená realitě. Dokud se to výrazně nezlepší, budu hlasovat proti tomuto návrhu.
[GA]Script
Ekura Team (09.02.2012 - 31.07.2018)

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Lv.27
Lv.27
Příspěvky: 740
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Dal poděkování: 440 poděkování
Dostal poděkování: 332 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » ned 15. črc 2018 12:00:10

Já jsem si přesně vědom základního problém a to je počet lidí, kteří server hrají, takže menší šance najít lidi, který toto uměj a pustili by se do toho s chutí.
Dokonce chápu složitost tohoto probléme, že Ekura na to není konstruovaná oproti wowku. :)
Jen mě prostě napadla taková myšlenka, kde vím, že na jiném p- serveru není a mohla by být zajímavá, toto spravovat by byl závod na dlouho trať, ale radši můj návrh někam napíšu, než abych si ho nechal pro sebe, s pocitem, že je to super, kdyby to tam bylo, ale je to težky na zrealizování. :)
Třeba se k tomuto návrhu někdy v budoucnu vrátíte a přepracujete to do své vize. :)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
300k+ min Gen 2 109 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
P
P
Y/O
G2
2
ObrázekoSoSoObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek
3,7k+ min 145 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
G2

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 256
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Dal poděkování: 66 poděkování
Dostal poděkování: 218 poděkování

Re: Add-ony

Příspěvek od ondra852 » ned 15. črc 2018 14:24:19

Nedokazu si predstavit moc veci, ktere by mohlo API obsahovat a ktere by se zaroven nedalo zneuzit. Uz jen u takoveho eventu, ktery by se volal ve chvili, kdy se ma hraci zobrazit v chatu zprava je x moznoti jak toho vyuzit k ziskani vyhod nad ostatnimi hraci (ne, ze by nesla zprava zachytit jinak, ale preci jen to neni uz tak snadne a tolik lidi se do toho nepusti). A fuknce, ktera by poskytla seznam predmetu v inventari a jejich pozice ... :))

Odpovědět

  • You do not have permission to post in chat.
@ Aylia « stř 8:46 pm »
@TomasFoxx,  díky za sdělení tohoto neuvěřitelného skillu, hned si věřim na víc
@ TomasFoxx « stř 8:33 pm »
@Aylia,  vsak jasny, dam, staci hazet drap do chumlu cervenych, s timto neuveritelnym skillem se ti cb zvednou hned o 200
@ Aylia « stř 8:28 pm »
@TomasFoxx,  dej mi trochu toho skillu, já šla war po 4 letech a jen 271 assist neassist
@ Relly « stř 8:17 pm »
@TomasFoxx,  Je to trochu nedořešené, ale na to už jsme tu zvyklí :D
@ TomasFoxx « stř 8:10 pm »
(byl jsem healera ve strednich poprve btw, healera celkove po fakt hodne dlouhy dobe, takze extrem)
@ TomasFoxx « stř 8:09 pm »
assisty ve stredni valce za healera je fakt nechutnej vtip 😂 v pulce valky jsem si uvedomil ze se vlastne ani nemusim snazit lidi zabijet, staci pres pul mapy hazet drap do nejvetsiho chumlu lidi a on mi ten assist pak padne az proste umrou xddd 531cb z toho 272 z killu a 259 z assistu😂😂
@ TomasFoxx « pon 6:57 pm »
@Suko201, takhle to nefunguje, nastavuje se to podle těch nahoře :D ti dole se můžou zlepšit, nemůžeš podle nich dělat "průměr" :D
@ Suko201 « pon 6:31 pm »
TomasFoxx píše: @Suko201,  cože
výjimky tam jsou, ale když si to takt spočítáš, tak většina má těm průměr, co sem psal.. Mimo ten průměr jsou akorát ti úplně nahoře, ale těch je kolik? 6? To je zanedbatelné si myslím.. Když se to sníží, ve výsledku stejně nejvíc trpí ti, co jsou low, nebo středně dobří. Ty topky nahoře si to doženou jinak..
@ TomasFoxx « pon 5:53 pm »
@Suko201,  cože
@ OrangEE « pon 11:02 am »
@ChunjoKing,  to som zvedavý :D
@ Suko201 « pon 10:00 am »
No nevím, kdes na to přišel, ale já se teď na to díval a průměrně ty topky nahoře mají za asisty o cca 100cb více a ti dole kolem 50-70cb, což za asisty mi přijde naprosto adekvátní.
@ ChunjoKing « pon 8:10 am »
@OrangEE,  však tak by to malo byť. Možno to ešte doladia.
@ OrangEE « ned 9:58 pm »
assisty su aj tak napi**, dáš mu predposledné kuzlo a dostaneš cb, ale ďalší mu tam dá dmg za 15-20k, mentalovi aj 70 :D a nedostane nič, mohli dať assist za sposobene dmg a nie že ja mu dám hit šípom predtým než skape a woala mam cb
@ TomasFoxx « ned 8:54 pm »
myslim nohu samozrejme
@ TomasFoxx « ned 8:53 pm »
jednou z tech variant bych si rozmlatil klavesnici, takze to nic
@ Relly « ned 8:50 pm »
@TomasFoxx,  O nic jakože nepřicházíš. Nedávno ještě před updatem na asisty jsem byl darkblonde...300-400 dáš i prstama u nohou. Jestli chceš těžší obtížnost, tak stačí na 200 penis. A dalších 200 uděláš na asistech teď. Nemáš zač.
@ TomasFoxx « ned 8:26 pm »
nesso lasko pujc
@ TomasFoxx « ned 8:26 pm »
pujcte nekdo healera s gen tvl ja to fakt chci zkusit
@ TomasFoxx « ned 8:24 pm »
a co jsem koukal tak dost lidi tam proste pomalu vic cb z assistu nez killu😂
@ TomasFoxx « ned 8:23 pm »
no tak ja to pisu z pohledu co jsem byl ted wp, jsem dal 180cb a celkove mam 348😂 sileny
@ Relly « ned 8:12 pm »
@TomasFoxx,  No nepovídej, ale pro křivoruké bmka a heal je to značka ideál.
@ TomasFoxx « ned 8:10 pm »
nevim jak vy, ale podle me jsou ty assisty ve stredni war trosku overpowered
@ Revus « ned 10:07 am »
Zdravím, poradí někdo kdo chodí ninju do kerindoru - jsou potřeba šípy?nebo je to v proměně nebere- díky.
@ TomasFoxx « pát 10:01 pm »
ona je slunicko
@ TomasFoxx « pát 10:01 pm »
ale ja ji mam rad
@ TomasFoxx « pát 10:01 pm »
vklidu
@ TomasFoxx « pát 10:01 pm »
@OrangEE,  vsak pockej, zachvili dostanem zprdnuto, ze nema na blbosti cas a mela toho hodne a ted uz to nemuze najit
@ OrangEE « pát 9:59 pm »
@TomasFoxx,  "tady si všichni všechno pamatují a ví" tento citát úplne sedí na Nessu :D
@ TomasFoxx « pát 9:58 pm »
:D :D
@ OrangEE « pát 9:56 pm »
@LittleNessa,  to je moc dlhý nadčas v práci
@ TomasFoxx « čtv 8:37 pm »
@miselnovakova,  vporadku smudlo
@ miselnovakova « čtv 8:33 pm »
dobre dobre prepáč :D
@ TomasFoxx « čtv 8:31 pm »
@miselnovakova,  ja pocitat umim, neboj 😂 ale obcas je ten assist jen za 1cb, takze to neni presny
@ miselnovakova « čtv 8:26 pm »
TomasFoxx píše: jinak muzete nam pridat do statistik z valky assisty? hezky smutne koukam
88 si mal dnes, ved si len zrátaj killy x8 a odčítaj od celkového a dostaneš počet cb za asisty :D či to podrobnejšie chceš?
@ TomasFoxx « čtv 8:09 pm »
jinak muzete nam pridat do statistik z valky assisty? hezky smutne koukam
@ TomasFoxx « čtv 8:09 pm »
@LittleNessa,  porad cekame hej
@ OrangEE « čtv 12:48 pm »
@TomasFoxx,  tady si všichni všechno pamatají a ví
@ TomasFoxx « čtv 12:46 pm »
LittleNessa píše: Mě by se líbilo, kdyby šla generace zobrazit jinak než 10. Lv 160 např .. kdyby to mohlo být součet všech lvlu generací .. Např. Delian ( 3340 ) :D
mne*
@ LittleNessa « čtv 12:46 pm »
TomasFoxx píše: ty beres vsechno hned agresivne
Neberu ... jen mi moc hlava nebere jak tu někteří reagovali na mojí adresu, přitom to bylo úplně mimo a ukazuje se to ve hře více a více :D
@ LittleNessa « čtv 12:44 pm »
Mě by se líbilo, kdyby šla generace zobrazit jinak než 10. Lv 160 např .. kdyby to mohlo být součet všech lvlu generací .. Např. Delian ( 3340 ) :D
@ OrangEE « čtv 12:40 pm »
bolo to super.. toto je také, že si to človek nevšimne tie hodnosti
@ LittleNessa « čtv 12:39 pm »
Já to někde tuším i psala .. mě se líbilo v úplném počátku hry, kdy byly pvp hodnosti jen textově a byly odlišeny barvou .. to bylo pěkny
@ OrangEE « čtv 12:38 pm »
Vojevudce vošlo :D
@ LittleNessa « čtv 12:38 pm »
Tak nezní to marně úplně .. ale chápu že se to zarazilo v úplném počátku, protože např mít vedle nicku Lepší než Agamemnón .. nevím kam by se to vlezlo :D
@ OrangEE « čtv 12:35 pm »
čo by bolo? Zachránce oblohy lv 3? :D to nedáva nejak zmysel
@ OrangEE « čtv 12:34 pm »
@LittleNessa,  čo ja viem pamätám si len to, že išli z vehlasu a z války.
@ TomasFoxx « čtv 12:34 pm »
ty beres vsechno hned agresivne
@ TomasFoxx « čtv 12:34 pm »
tvl ja v ty dobe snad ani nehral, to chci jen videt, klid
@ LittleNessa « čtv 12:33 pm »
Hned ze začatku co ty výzvy přidali šlo mít čudlaře a další ale nevadí :D tady si všichni všechno pamatují a ví
@ OrangEE « čtv 12:32 pm »
Teším sa
@ LittleNessa « čtv 12:32 pm »
Oka, NP :-D tak odpoledne až budu doma z práce klidně pošlu ..
@ TomasFoxx « čtv 12:32 pm »
@LittleNessa,  uka
@ OrangEE « čtv 12:31 pm »
@LittleNessa,  chcem, pretože keď som hrával predtým to tak nebolo, tak ma to veru zaujíma
@ LittleNessa « čtv 12:30 pm »
Chceš vidět screen jak mám textovou hodnost z první výzvy u rybaření? ty nesmysle ;-)
@ OrangEE « čtv 12:27 pm »
@LittleNessa,  btw hodnosti z výzev boli len grafické, hodnosti z vehlasu a války boli textové. čiže nezmysel :D
@ OrangEE « čtv 12:26 pm »
@LittleNessa,  och, textové som mal radšej než tieto hviezdičky
@ LittleNessa « čtv 11:39 am »
Textové hodnosti už nejdou nějaký ten rok. Myslím, že tenkrát se to zrušilo, protože některé názvy hodností z výzev byly moc dlouhé na to aby byly slovně vedle nicku postavy.
@ Revus « čtv 11:29 am »
Je tu někdo kdo přidával 3 talík skrz raznici? Na kolik pokusu vyšla?DÍk.
@ OrangEE « stř 11:58 pm »
@ChunjoKing,  by malo, maš pravdu :D ale nejde
@ ChunjoKing « stř 10:56 pm »
@OrangEE@OrangEE,  v launcheri hry v nastaveniach by to malo ísť

Who is chatting