Add-ony

Prostor pro Vaše nápady na vylepšení hry nebo úpravy již zaběhnutých stálic.
Nutné schválení moderátorem.
Pravidla fóra
• Každý návrh musí obsahovat anketu.
• Máte-li návrhů více, vytvořte pro každý nové téma.
• Chcete-li vyjádřit pouze souhlas či nesouhlas, použijte anketu.
• V reakcích na podaný návrh se vyjadřujte vždy k tématu, vyvarujte se off topicu, byť jen částí příspěvku.
• Nová témata schvaluje pouze herní tým (GA, GM, TGM).
Odpovědět

Souhlasíte s implementováním tohoto systému ?

ANO
6
35%
NE
11
65%
Předtavuji si to jinak
0
Žádná hlasování
Nevím, názor napíšu
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Lv.27
Lv.27
Příspěvky: 738
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Dal poděkování: 435 poděkování
Dostal poděkování: 326 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » sob 14. črc 2018 19:58:08

Zdravím,

napadl mě taková nápad, který jsem viděl už kdysi dávno na wowku. A to jsou Add-ony. Pokud někdo neví, co to jsou add-ony, tak zjednodušeně:" Rozšíření hry, které není v základu implementováno s instalací hry"

V praxy to vypadá tak, že někdo naprogramuje rozšíření pro danou hru, které nikterak nezvýhodní hráče (Myslím tím, větší dmg, vetší inventář, atd.) Defakto, dá možnost zpřehlednit HUD hry ... například v tématu v návrzích: změna barev bonusu, by si každá hráč díky addonum mohl nastavit příslušnou barvu, jakou by chtěl i velikost textu a nemuselo by se to měnit globálně, kdy by tohoto "zvýhodnění" chtěl využit, mohl by. :)

Viděl bych to tak, že by komunita vytvářela "Add-ony" a tým by je mohl schvalovat, takže by každý si mohl hru upravit, podle svého gusta nemuselo by se rozhodovat o rozšíření globálně pro celý server. :)

Možnosti addonu, které by napadly ted:
1) Barvy textu a velikosti
2)Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
3)Klávesová zkratky např: ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama (viditelnost)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
300k+ min Gen 2 109 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
P
P
Y/O
G2
2
ObrázekoSoSoObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek
3,7k+ min 145 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
G2

Uživatelský avatar
Script
Lv.33
Lv.33
Příspěvky: 1318
Registrován: čtv 09. úno 2012 18:37:00
Dal poděkování: 299 poděkování
Dostal poděkování: 1470 poděkování

Re: Add-ony

Příspěvek od Script » ned 15. črc 2018 11:37:44

Než se rozepíšu, tak předesílám, že se zmíněným systémem na WoW nemám zkušenosti a je škoda, že jeho koncepty autor tématu více nepřiblížil. Návrh zřejmě staví na existenci nějakého API pro klienta Ekury, které zahrnuje minimálně:
  • nějaké množství předdefinovaných akcí, které lze upravit (např. "OnChatTextRender", "OnAppStart", ...)
  • seznam hodnot, které lze uživatelsky měnit a k nim příslušných metod (např. "SetTextSize", "SetSkyColorVector", ...)
  • samozřejmě také seznam metod, kterými lze současnou hodnotu načíst z paměti, něbo z nastavení hry (např. "GetTextColor", "GetDefaultTextColor", ...)
  • podporu nějakého skriptovacího jazyka (nejlépe Pythonu, který už v klientovi běží), ve kterém lze snadno provádět matematické operace, ukládat hodnoty do různých datových struktur ap., přičemž vývojář takového "Add-inu" by musel docela určitě mít přístup také k debugovací konzoli hry
  • nějaký způsob logického uspořádání akcí tak, aby si v případě aktivace více "Add-inů" tyto vzájemně nepřepisovaly hodnoty, které oba mění
  • možnost uložení interní konfigurace modulu do nějakého souboru a opětovné načtení plus možnost přidat také další data (například obrázky, kurzory, ...) do balíčku s "Add-inem" a umožnit k nim jednoduchý a rychlý přístup
  • kompletní, nebo téměř kompletní dokumentaci (protože bez ní se tvůrci "Add-inů" moc daleko nedostanou)
Takové API ale Ekura nemá. Není těžké si ho představit, ale určitě by bylo velmi časově náročné jej na slušné úrovni naprogramovat - a to mluvím pouze o základním systému. Následně by pro každou akce, kterou by si tvůrci "Add-inů" přáli změnit, bylo potřeba ručně doprogramovat příslušné metody, nebo alespoň zrevidovat parametry těch existujících, aby bylo jejich použití intuitivní a předešlo se možnosti zneužití. Tomu bude s rozšiřujícím se systémem čím dál tím složitější zabránit a (nejen) proto by nebylo od věci, aby každý uveřejněný "Add-in" prošel nějakým schvalovacím řízením a zběžnou kontrolou kódu. Kolik akcí by vlastně mělo být ze strany API podporováno? Jsou to řádově desítky, stovky, nebo tisíce? Návrh je v tomhle ohledu hodně nedotažený.

Pojďme ale ke konkrétním příkladům:
Obchodnik799 píše: sob 14. črc 2018 19:58:08Barvy textu a velikosti
V současné době jich hra používá jen několik. Pokud bychom chtěli, aby šly měnit nezávisle na sobě, musel by se tomu výrazně uzpůsobit systém. A protože se může stát, že nebude některá z hodnot definovaná, musel by systém po vykreslení každého okna (nebo jiné minimální jednotky) nastavení fontu vyresetovat na nějaké výchozí.
Obchodnik799 píše: sob 14. črc 2018 19:58:08Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
Je v podstatě o přepsání celého kódu inventáře. Bylo by potřeba umožnit kompletní přístup ke všem prvkům v inventáři - jejich velikosti, pozice a zarovnání, pozadí, viditelnost, stavy, flagy, nabindované akce. Pro zajímavost: třída, který obsluhuje fungování inventáře má momentálně 2100 řádků. V tomhle počtu ještě chybí různé interakce inventáře s jinými okny, takže výsledné číslo bude ještě vyšší. Pokud bychom chtěli dát autorům "Add-inů" absolutní volnost v uspořádání takového okna, musela by být téměř každá metoda ve zmíněné třídě nějakým způsobem modulární a zdokumentovaná.
Obchodnik799 píše: sob 14. črc 2018 19:58:08ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama
Je z téhle trojice asi nejjednodušší. I tak zahrnuje minimálně zpřístupnění možnosti odchytávat všechny klávesy, které hráč stiskne, a k některým nabindovat uživatelské akce. To, že nic takového ve hře momentálně není, je zároveň největší překážkou pro vytvoření konfigurovatelných klávesových zkratek přímo v nastavení hry.

Vliv na výkon
Někomu to už teď připadá příliš složité? Pak jsem jeden z Vás. Ale je to ještě horší, když si uvědomíte, že spousty předdefinovaných akcí by musely mít nějaký standartizovaný způsob ukončení. Vezměme si například tvůrce "Add-inu", který by si nepřál zobrazovat hlášky typu "Obdržel jsi 123.456 Yangů". To znamená, že metoda, která se o to stará, by musela obsahovat příslušnou událost a zároveň také definovat, co vše se musí stát, pokud daná událost běh metody ukončí - tj. něco jako "bezpečné ukončení". To by při větším množství metod už mohlo mít celkem výrazný dopad na výkon klienta a to dokonce i v případě, kdy žádné "Add-iny" nebudou nainstalované (v případě opačném je ještě potřeba si přičíst výkonový dopad běhu kódu v chráněném režimu - tj. aby třeba syntaktická chyba v uživatelském kódu neměla dopad na vnitřní kód hry).

Je o to skutečně zájem ze strany vývojářů?
V neposlední řadě bych ještě zmínil, že komunita Ekury se svou velikostí s tou ve WoW určitě nedá srovnávat. To sice neznamená, že by zde touha po něčem podobném byla menší, ale rozhodně je zde méně lidí, schopných a ochotných (ano, je potřeba obojí) se do něčeho takového pouštět. Předpokládám-li správně, že Add-iny by byly zdarma, tak jen podotýkám, že jeho vývoj nikdy není úplně snadný a zdaleka nekončí vydním prvotní verze, protože:
  1. Jeho uživatelé neustále požadují více toho, či onoho
  2. Herní API se s vývojem hry nevyhnutelně mění, takže je třeba držet krok
Kolik znáte lidí ze svého okolí, kteří mají dostatek zkušeností, volného času a chuti, aby se o vývoj takového "Add-inu" starali? Já žádného a to se mezi programátory pohybuji.

Závěrem
Představa je to pěkná, to nepopírám. V současné situaci, kdy je v týmu jeden aktivní programátor, je ale hodně vzdálená realitě. Dokud se to výrazně nezlepší, budu hlasovat proti tomuto návrhu.
[GA]Script
Ekura Team (09.02.2012 - 31.07.2018)

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Lv.27
Lv.27
Příspěvky: 738
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Dal poděkování: 435 poděkování
Dostal poděkování: 326 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » ned 15. črc 2018 12:00:10

Já jsem si přesně vědom základního problém a to je počet lidí, kteří server hrají, takže menší šance najít lidi, který toto uměj a pustili by se do toho s chutí.
Dokonce chápu složitost tohoto probléme, že Ekura na to není konstruovaná oproti wowku. :)
Jen mě prostě napadla taková myšlenka, kde vím, že na jiném p- serveru není a mohla by být zajímavá, toto spravovat by byl závod na dlouho trať, ale radši můj návrh někam napíšu, než abych si ho nechal pro sebe, s pocitem, že je to super, kdyby to tam bylo, ale je to težky na zrealizování. :)
Třeba se k tomuto návrhu někdy v budoucnu vrátíte a přepracujete to do své vize. :)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
300k+ min Gen 2 109 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
P
P
Y/O
G2
2
ObrázekoSoSoObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek
3,7k+ min 145 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
G2

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 256
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Dal poděkování: 66 poděkování
Dostal poděkování: 218 poděkování

Re: Add-ony

Příspěvek od ondra852 » ned 15. črc 2018 14:24:19

Nedokazu si predstavit moc veci, ktere by mohlo API obsahovat a ktere by se zaroven nedalo zneuzit. Uz jen u takoveho eventu, ktery by se volal ve chvili, kdy se ma hraci zobrazit v chatu zprava je x moznoti jak toho vyuzit k ziskani vyhod nad ostatnimi hraci (ne, ze by nesla zprava zachytit jinak, ale preci jen to neni uz tak snadne a tolik lidi se do toho nepusti). A fuknce, ktera by poskytla seznam predmetu v inventari a jejich pozice ... :))

Odpovědět

  • You do not have permission to post in chat.
@ TheDobbyk « stř 11:51 pm »
Ahoj, bude zítra údržba?
@ cleo « stř 9:16 pm »
mě to teď hodilo meteor lv 30 i po relogu, z koně taky nesesedám
@ gagefranjo « stř 8:22 pm »
Osobně mně to začalo házet meteory levelu 30-40 i po tom, co jsem sesedl z koně. Což mi přijde absurdní, aby se tohle vůnec mohlo stát, ale je to tak :D
@ gagefranjo « stř 8:21 pm »
Kdo chce používat těžké meteory, tak musí sám vždy po relogu házet ony těžké meteory a sám po 5s házet další, ne instantně spamovat ty meteory a už vůbec ne v blízkosti spawnutých meteorů. Pokud se vám ukáže meteor menšího levelu třeba 30-40, tak dejte relog. Já tohle psal RAMHH, který tuto informaci vynechal.
@ Mionix « stř 8:03 pm »
@cleo,  On to Saggi nechápe. Použil něco kvůli májkám. A ono to kraví v meteorech. Bohužel se to spraví až po ukončení eventu, kdy se vše vrátí na původní hodnoty. Ono s tím teď moc dělat nejde. Jak jsem psal, mě pomáhá změna postavy a zpět.
@ cleo « stř 7:26 pm »
@Mionix,  a bude se s tím něco dělat? mě to hodilo 6 těžkých a pak 4 normální a pak jsem to vzdala
@ Mionix « stř 5:48 pm »
Ha, něco jsem objevil. Hážu si meteory těžké. 20 kusů +- ok. Pak to začalo kravit a padaly normální a lehké. Dal jsem relog a už to zase padá správně.
@ noxforko « stř 2:40 pm »
jen říkám že mě tenhle event baví, možná se budeš divit ale za těch 12 roků co hraju na tomhle serveru sem už pár eventů zkusil, a pochválit něco není od věci, lepší než jen na vše nadávat vid @Suko201
@ Suko201 « stř 10:04 am »
*Ztížili sorrka :D
@ Suko201 « stř 10:03 am »
Však ten event je úplně stejnej, akorát ho stížili, tak co ti je? 😆
@ Suko201 « stř 10:02 am »
noxforko píše: @Mionix ještě jednou díky pane! a aby to tu nebyla samá kritika, dle mého názoru je tenhle event vážně povedený, baví mě, odměny jsou přiměřené a hlavně žádné velké hádání a hledání, prostě jen skvěle provedená podstata téhle hry, za tenhle event palec nahoru :)
😆😆😆😆😆😆😆😆😆
@ noxforko « stř 6:51 am »
@Mionix ještě jednou díky pane! a aby to tu nebyla samá kritika, dle mého názoru je tenhle event vážně povedený, baví mě, odměny jsou přiměřené a hlavně žádné velké hádání a hledání, prostě jen skvěle provedená podstata téhle hry, za tenhle event palec nahoru :)
@ Suko201 « úte 10:33 pm »
RendyO8 píše: Ahoj, neplánujete konečně ulehčit/předělat nebo vrátit tu arénu tak jak byla dřív aby jí vůbec někdo chodil ?.. nepřijde mi normální chodit arénu kvůli 3 trofejím ..
aréna je oka, akorát tam chodí trosky
@ RendyO8 « úte 6:12 pm »
Ahoj, neplánujete konečně ulehčit/předělat nebo vrátit tu arénu tak jak byla dřív aby jí vůbec někdo chodil ?.. nepřijde mi normální chodit arénu kvůli 3 trofejím ..
@ Suko201 « úte 5:56 pm »
noxforko píše: Taky bych podotknul že by bylo super moct koupit jednotlivé části čarodejnic, jelikož padají nerovnoměrně, aby pak nestrašily ve skladu zbylé.
tak to je schválně Kamo, jinak by to bylo moc jednoduché. Je sice pravda, že o minulých letech byly ty čarodějnice slabší, takže si jich stihl sejmout víc, no..
@ Suko201 « úte 5:55 pm »
Mionix píše: @noxforko,  GA slíbil, že je do IS dodá. Zapomněli jsme. Omlouváme se. :-)
že mu děkujeme, ale příště by už na to mohl myslet hned :) :)
@ Mionix « úte 4:35 pm »
@noxforko,  Tak už je tam. :-)
@ Mionix « úte 4:34 pm »
@noxforko,  GA slíbil, že je do IS dodá. Zapomněli jsme. Omlouváme se. :-)
@ noxforko « úte 1:25 pm »
Taky bych podotknul že by bylo super moct koupit jednotlivé části čarodejnic, jelikož padají nerovnoměrně, aby pak nestrašily ve skladu zbylé.
@ noxforko « úte 1:21 pm »
Díky, pane
@ Suko201 « úte 10:47 am »
Z čeho taháte prachy, když jste laxní dát event věci na IS?
@ Suko201 « úte 10:47 am »
Takové věci mají snad být automaticky. Každý event se tu někdo ptá, jestli se konečně dodají ty věci do IS
@ Mionix « úte 7:58 am »
@noxforko,  zeptám se.
@ noxforko « pon 8:19 pm »
Půjde koupit klobouk v IS?
@ RAMHH « pon 5:15 pm »
Ale abych jen nerypal, kdyz se to rozbije, tak v chatu se pise "To je podivne". A zda se, ze v ten moment nefunguji ty omezeni spawnuti metinu kdyz je v blizkosti dalsi a ten timeout. Skoro jako by to propadlo nejakym switchem/ifem na nejaky fallback, se kterym se uz ale ani realne nepocita :D
@ RAMHH « pon 1:47 pm »
@qSTRoNgMANp,  Atomicky as in muze nahodne vybouchnout po random updatu ohledne eventu? :D
@ qSTRoNgMANp « pon 8:53 am »
Jak se toto může rozbít? :D Vše to musí být napsaný atomicky správně ne? :D
@ Akyl26 « ned 10:14 pm »
@Mionix,  Bažiny byli teďka bez problémů, ale ďábelský 2/6 zbytek Lv 20-40 nechápem..
@ cleo « ned 7:19 pm »
@Mionix,  v poušti z těžkých meteorů se spawnuly meteor duše a meteor tmy....
@ Mionix « ned 3:41 pm »
@Akyl26,  Ještě je tu jedna možnost, že to dělá zákaz spawnu meteorů u spawnou daných říší. Zkuste raději popojet dále od spawnů. Každopádně zatím tomu nemůžeme přijít na kloub.
@ Mionix « ned 3:36 pm »
@Akyl26,  Tak zakopaný pes je asi jen v CH1. Vyzkoušejte CH2 nebo 3 nebo 4. Tam by to zlobit nemělo.
@ Mionix « ned 3:34 pm »
@Akyl26,  děkuji
@ Akyl26 « ned 3:05 pm »
@Mionix,  Poblíž portálu ve Velké poušti a poblíž nikde nic. A dělalo to víc lidem, co jsem potkal. I ďábelský házel občas lehký nebo střední.
@ Mionix « ned 3:03 pm »
@Elear@Akyl26,  nebyli jste poblíž májky? Tam to zlobí, jinak by nemělo. @cleo,  pravděpodobně se vám postava neodhlásila ze hry a po vypršení času vám ji to hodilo do chrámu.
@ cleo « ned 12:11 pm »
a není vůbec vtipné, když nechám postavu ve swampu a druhý den jí najdru v chrámu útrapy
@ Akyl26 « ned 12:06 pm »
Je vcelku vtipné házet bažiny a objevují se tmy, žárlivosti apod.. :D
@ Elear « ned 12:03 pm »
A z ťažkých padajú normálne a ľahké meteory
@ TomasFoxx « ned 10:24 am »
prej někdo přivolává meteory bažin a padaj mu z toho těžký a lehký, asi to ještě není uplně opraveny :D
@ Lejno « ned 9:58 am »
to, že je rýchlo nabitá neznamená, že sa jej menila doba pôsobenia, takže nerozumiem kde by mal byť problem
@ Mionix « ned 9:26 am »
@ O3VRS « ned 9:24 am »
Ahoj proč je u auráka tak rychlé nabíjení aury? :(
@ Mionix « ned 7:55 am »
@cleo,  Možná dnes ráno. Měla by být mimořádná krátká údržba.
@ Lampiiik « ned 2:04 am »
@cleo ani v kerindore a swampe?
@ cleo « sob 10:43 pm »
@Mionix,  kdy půjdou házet meteory prosím, nejdou vůbec nikde
@ KynutaBuchta « sob 5:46 pm »
Dobrý den, dáme opět soutěž MS v ledním hokeji 2024-Maraton? Poslední tato soutěž byla v roce 2019. Navrhuji, každý co zápas z CZ/SK to otázka. 🏒🙋🏼‍♀️ MS trvá od 10.-26.5.2024 ❤️
@ Betty « sob 9:13 am »
Tabule se asi neopravila? Po relogu se znovu ukáže čas, který se odečítá ale před relogem či třeba portem už to psalo že se muže jít hledat :D Případně stačí odjet a už je tam zase najednou čas :D
@ schvarz « pát 9:46 pm »
8mi, 2ěma, 1ednou a já nevim co ještě
@ schvarz « pát 9:46 pm »
čekám na den, kdy se lidi naučí psát číslovky
@ Takashiro « pát 8:13 am »
MoCKeR píše: Este nebyl pohreb tehoto serveru? Cekal bych ze kvuli foxovi a par dalsich sa neoplati provozovat server 😂
tak to hop stop, su tu aj novacikovia plny energie, chutou hrat a investovat nech to frči jak ma
@ KerkyzAfterky « čtv 7:49 pm »
je mi z Vás zle
@ KerkyzAfterky « čtv 7:49 pm »
nechápu, co se to serverem děje. Stává se z toho dětské hřiště aka family friendly server pro 8mi lete děcka? :D člověk si už ani neužije bitky o májku, ale hlavně že 160 tky v klídku a pohodě mlátěj dropíky na bažínách
@ Mionix « čtv 7:31 pm »
@MoCKeR,  Nechápu na co se ptáte? Logoval jste postavu před 14 dny? To čekáte, že server skončí tím, že vy to 14 dní nelognete?
@ MoCKeR « čtv 6:38 pm »
Este nebyl pohreb tehoto serveru? Cekal bych ze kvuli foxovi a par dalsich sa neoplati provozovat server 😂
@ Mionix « čtv 4:56 pm »
@TomasFoxx,  Ano chápeš.
@ Hakan « čtv 12:47 pm »
Noo když už se teda ztížily čarodky v mapě tak by se jim alespoň mohl adekvátně upravit i drop těch 4 částí čarodějnic :think:
@ TomasFoxx « čtv 12:07 pm »
ne, jen tužku vidim :D :D
@ Hakan « čtv 12:07 pm »
TomasFoxx píše: v eventovce je hrozná tma
bojíš se tam?
@ TomasFoxx « čtv 12:06 pm »
v eventovce je hrozná tma
@ TomasFoxx « čtv 11:06 am »
Chápem tu novinku správně, že teď můžou do eventovky klidně všechny říše naráz, pokuď maj získanou svojí majku?
@ Angela « pon 6:48 pm »
To je dobry napad, dekuji.

Who is chatting

offline Fozzy 
offline Mionix