Ahoj, chtěli bychom se jako cech taky zapojit do této diskuze. To že cechy potřebují projít nutným přepracováním je jasný fakt, který nejde vyvrátit. Pokud se ale chceme někam jako komunita dostat a hlavně pomoct vývojářům v tom, aby se měli od čeho odrazit, tak nesmíme jen myslet na ty věci nové ale i na to, jak přepracovat věci současné tak aby je bylo možné již spokojeně využívat. Dali jsme tedy hlavy dohromady a níže napsaný text je celkové shrnutí toho, v čem vidíme aktuální problémy cechu a jak je řešit. Samozřejmě nás ale i napadlo mnoho věcí nových, ty přikládáme jako inspiraci pro team. Předem bychom asi upozornili na velmi dlouhý a obsáhly článek. Tak se pohodlně usaďte a jdeme na to!
Cech obecně a jeho základní možnosti
Největším problémem je asi to, že cech jako takový nemá kromě určité komunity lidí (která by mohla v pohodě fungovat i bez cechu) nic nabídnout. Také není problém cech rozpustit a v zápětí ho zase založit. Když pominu cechovní pozemek a level (který se dá skoro hned naexpit) jste o nic nepřišli.
Jak obecně zvětšit hodnotu cechu?
První věc, která by se měla ujasnit je to, proč vlastně chceme nějaké cechy mít. Je to proto aby určitá skupina lidí nosila stejné logo a název nad hlavou? Určitě ne. Většině se určitě pod pojmem cech představí..dobře pod pojmem dobrý cech představí početná skupina hrdých a dobrých bojovníků, kteří pracují na jméně a síle svého cechu a na oplátku se jim tak lépe postupuje herním světem, ať už by dostávali bonusy, nebo měli více procent u kovářů, nebo dokonce speciální součásti výbavy?
Cech by měl mít něco, co je nelehké získat, něco co není lidem lhostejné že jsou v cechu který to vlastní. Když to přirovnám k postavám, napadají mě jednoduché příklady: Herbaření P, Sběr Jaderitů IV., zkrocen Diabolos, hotová Karma a mnoho dalšího. Tak třeba přidat cechovní úkoly, speciální cechovní mounty, změnit využití cechovním pozemků, změnit systém válek na výhodný.
Jak zvětšit atraktivitu cechu?
Proč vlastně dnes chtějí lidé do cechu? Proč by se měl nováček ohlížet po nějakém cechu, nebo se snažit do nějakého dostat? A když už se tam dostane, jak si jej mám cech udržet? Očekával že se jeho hraní změní, že se bude podílet na budování cechu, ale nic. To se mu skoro vůbec nedostalo, může maximálně darovat kmeny vůdci, aby vysadil stromy..
Jak již je napsáno výše, chce to cech budovat od samotného začátku. Plnit cechovní úkoly, kterými získáte bonus na určitou rasu do nějaké mapy, bojovat ve válce cechu pro to, aby se cech umístil v horních pozicích a benefitoval z toho třeba bonusy na exp, yangy, yangbomb, těžbu.. Nebo úplně z jiného soudku, odemčení speciálních dungeonů pouze pro členy cechu za účelem zisku nových součásti výbavy.
Výhody za expení cechu
Další na řadě jsou cechovní levely, k čemu vlastně jsou? Level přidá body do cechovních kouzel, zvýší maximální počet členů cechu a Energii dračího ducha. Aha. Od zvyšování levelu cechu by se mělo odvíjet daleko více věcí.
- Maximální počet členů
- Maximální kapacita pokladny
- Možnost vložení peněz do pokladny za jednoho člena za určitý čas
- Body do kouzel
- Možnost zlepšovat věci na pozemku
- Odemykání nových dungeonů
- Možnost pustit bonusy pro cech jaké známe z válek
- Možnost pustit bonusy pro cech do určité mapy
- Možnost platit o 1 % menší daně
- Permanentní zvýšení procent na vylepšování
- Větší šance na přijmutí předmětu od biologa
- A mnoho dalšího..
Zprovoznění cechovní pokladny
Ikdyž na Ekuře najdete cechy, které mají ve své pokladně nějaký ten obnos, tak od určité doby zeje pokladna ve většině cechů prázdnotou. Peníze odjakživa na Ekuře vládli, vládnou a vládnout budou, proto jsou určitě neodmyslitelnou součástí v možném budoucím přepracováním cechu.
Pokladna by se určitě využila na více možností, o nichž bude napsáno níže. Zde ale ty hlavní funkce.
- Do pokladny by mohl přispívat každý ale pouze jednou za určitý čas (odvíjení se od levelu cechu).
- Yangy vložené do pokladny by nešly získat zpět do kapsy hráče a to ani vůdcem!
- Finance uložené v pokladně by se používali na různá vylepšení a podobně, využití v praxi uvidíte níže.
Komunikační technologie
Bez dobré komunikace nemůže žádný cech dobře fungovat. My jsme si to vyřešili jiným způsobem, který je určitě několikrát lepší než okno "Zprávy" ve hře. Ale ne všechny cechy to tak mají a proto by se měli v této oblasti udělat drobné úpravy.
- Přidat posuvník. Hra by ukládala 30 zpráv, myslíme si, že to bohatě stačí na nějaké vzkazy apod.
- Rozlišení hodnosti člena cechu podle barvy jména
- Při vyvěšené zprávě (! před textem) by se po nalogování postavy zobrazila obálka "Nové oznámení v cechu!"
- Předělání horizontálního uspořádání zpráv
Správně by to mělo být opačně, tedy "1" by měla být první.
Stejně tak to funguje na FB, Skype, TS3 a dalších službách..
- Přidat možnost upravovat zprávu (vůdce automaticky, ostatní podle nastavení pravomocí vůdcem)
- Přidat čas a datum
Přidělání určitých informací o členech cechu
Zde není moc co řešit, zkrátka.
- Přidat zaměření postavy
- Informace o poslední aktivitě člena
Více pravomocí k rozdělení mezi hodnosti
Cechovní hodnosti jsou mrhání nevyužitým místem. Celkem máme 15 hodností, z toho je jedna vůdce, takže můžeme rozdělit celkem 14 hodností, když se ale podíváme do správy pozic, tak vůdce může rozdělit maximálně čtyři pravomoce, to je naprosto k ničemu. Přidání nových pravomocí.
- Přijímat a vyhlašovat válku
- Možnost vylepšovat cechovní kouzla
- Možnost měnit dostupnost kouzel při válce (více níže!)
- Možnost spravovat pozemek
- Kapitulovat ve válce cechů
Kompletní předělávka cechovních kouzel
Základy cechu máme za sebou, teď se pojďme přesunout k těm větším věcem v cechu. Pracovali jsme na kompletní předělávce cechovních kouzel.
Kouzla by fungovala zcela odlišně než nyní. První rozlišnost je zde taková. V základu byste si mohli maximálně aktivovat 3 kouzla naráz (odvíjení od cechovního levelu!). Výběr kouzel by šel samozřejmě měnit i počas cechovní války (o to jde, aby se daly dobře měnit taktiky a šlo by oslabit nebo zaskočit soupeře). Takže vůdce a popř. další jim zvolený (viz. nahoře) by měli v cechu tabulku "Aktuální válka" (vlastně by jí tam měli všichni členi, aby viděli co je právě dostupné, ale nemohli by to měnit). Tam by byly všechny informace o probíhající válce (více níže!). Kromě toho by tam také byla kolonka "Dostupné kouzla:" a ti lidi tím pověřeni by mohli dostupnost jednotlivých kouzel měnit. Právě dostupné kouzla by měli efekt, jako má zapnuté kombo.

Rozmezí mezi možnou změnou kouzel by bylo asi tří minutové. Pokud se změní dostupné kouzlo na jiné, tak se efekt předešlého automaticky vyruší. A nyní již k seznamu kouzel.
Statusové kouzla
- ZB+
- MB+
- VB+
- SIL+
- VIT+
- POH+
- INT+
- Hodnota útoku+
- Magická hodnota útoku+
- Obrana+
Dynamická kouzla
- Otrava ubírá o X více
- Zapálení ubírá o X více
- Otrava ubírá o X méně
- Zapálení ubírá o X méně
- Všechny buffy trvají o X více
- Všechny debuffy trvají o X méně
- Všechny debuffy udělené nepříteli trvají o X více
- Všechny kouzla by měla maximální hodnotu P, jak jsme zvyklí.
To samozřejmě neznamená, že se každým stupněm zvyšuje jejich hodnota, ale i potřebná mana k seslání, doba trvání a zákonitě doba přebíjení.
Vylepšování kouzel
Pro vylepšování kouzel by se musely spojit síly dohromady. Pro vylepšení jednoho bodu (1-20, ne ze 17!) by byly potřeba čisté yangy a cechovní level. Na základních stupních by se nejednalo o nic složitého, prostě klasika. Z M1 na M10 by už se musela dát dohromady určitá skupina lidí v cechu (nemusí být propojená skupinou). Vůdce by odstartoval quest za účelem dropu nějakého předmětu, který by byl potřeba pro vylepšení kouzla na další stupeň. Třeba na vylepšení na M5 by se potřebovala hlava Craniona, tak by se cech mohl rozdělit na 3 skupiny, které by šly mlátit do HG za účelem zabití Craniona. Šance na spadnutí by nebyla samozřejmě 100%. Z G1 na G10 by se k tomu přidaly další věci. Dejme tomu že na G7 bude potřeba 7.000 bodů, které by se přepočítavaly ze získaných CB za cech ve válkách. A konečně na P by bylo potřeba vše co na nižší stupně a nutnost mít na cechovním pozemku postavu Mág (a na tu by byl zase další quest).
Každý stupeň by na své vylepšení požadoval to co z minulého stupně ale i něco nového.
Pro příklad tedy: Na G5 byste potřebovali yangy a level - to je z kategorie 1-20, dále pak určitý předmět dropitelný z nějakého moba - to je z kategorie M1-M10 a nakonec nějaké ty speciální body - to z kategorie G1-G10.
Na závěr k cechovním kouzlům bychom chtěli podotknout, že by šlo vylepšit všechny kouzla na max, ne jak je tomu nyní.
Kouzla použitelná mimo válku cechů
Jako další možnost, která nás napadla by nebylo špatné, kdyby se některé schopnosti daly používat i mimo válku cechů. Opět by k tomu bylo zapotřebí udělat nějaký PvM quest či projet dungeon a získat jako cech nějaké CB ve válce.
Války cechů
Když srovnáme frekventovanost dnešních válek cechů a válek cechů před třemi roky získáme nepěkné čísla. Co se stalo, že nyní již o války cechů není takový zájem? Co by tomu pomohlo? Je to globální problém v tom, že je dnes již těžké se nějakému cechu rovnat, nebo jde o hráčskou lenost? Nebo by stačilo třeba jen zakázat houbičky? Kdo ví..
Módy
Napadlo nás válku cechů rozšířit nebo předělat o několik nových módů. Udělali jsem také rychlé grafické podklady, které slouží pouze jako inspirace.
Mód město
Již by se nebojovalo v běžném městě, ale ve speciálních městech duchů (to by byly jen malinké města v poválečné atmosféře, kde by se bojovalo), hra by dané město určila náhodně ze tří možných.
Mód aréna
Tento mód je v pořádku, možná jen obměna mapy by neuškodila.
Mód vlajka
Taky by to chtělo nějak oživit, nápad pěkný, ale ta rychlost přenosu a uspořádání mapy je nic moc.
Třeba možnost postavit do cesty nějakou překážku, nebo povolit na 10 sekund mounty..
Bránění pevnosti
V tomto módu by šlo o to, aby se protivníkům nepodařilo zničit budovy a následně krystal v pevnosti. Každá budova by měla určitý počet životů a hráč by jí životy ubíral tím, že by na ní klikl (něco jako podřezávání májky), po zničení by budova zmizela. Cílem by bylo rozbít krystal, v pevnosti. Úkolem obránců by bylo zabít co nejrychleji počet nepřátelů.
Další pěkný nápad na mód: viewtopic.php?f=59&t=85049
Nové vyhlašování války
Víceméně jsme jen chtěli přidat možnost zakázat nějaké předměty, které by se daly vybrat.
Tabulka o aktuální válka
Jak už bylo zmíněno výše, nově by byla k dispozici tabulka s informacemi o válce cechů.
Výsledky na webu
O tomhle bude ještě řeč níže, takže zde jen podotkneme, že by se z každé války cechů dělal výpis, podobný jako ten z válek říší.
Registr cechů připravených válčit
Určitě všichni znáte ten pocit, když se snažíte vyhlašovat války ale daný vůdce není zrovna online. Toto by řešil tento registr. Vůdce nebo jim pověřený by se mohl přihlásit do registru cechů připravených válčit. Tím by se protivníkovi ulehčila situace o to někoho na válku najít.
Pozemek
Konečně! Jsme u další věci, která je nedílnou součásti cechu - pozemek. V současnosti nevyužívaná věc a to je veliká škoda!
Prvně něco ohledně stavění.
- Přidat cechovní sklad
- Podle levelu cechu možnost sadit nové stromy.

- Možnost postavit budovy ve více barvách
- Možnost postavit více okrasných budov, stromů, trávy, rostlin..
- Opravit bug, kdy se na pozemku nejde pohybovat pomocí myši.
- Možnost postavit na pozemek další NPC, třeba strážce se vzhledem strážce města apod.
- Možnost přidat vodní plochy
Vlastní teleportér
Tato možnost by nejspíše byla velice vítána, po splnění určitých podmínek (opět: yangy, quest, dungeon..je toho nepřeberné množství co se dá vymyslet), by se veliteli u cechovní teleportéra otevřela možnost udělat port na dostupné místo na mapě.
Kovář
Proč nedat kováři potřebné věci a magický kámen a on mi vylepší věc s vyšší šancí na úspěch a bez toho, aby mi věc rupla? A třeba i za nějaký vyšší poplatek, než stojí běžné vylepšení. Opět by byl úměrný poplatek a vyšší šance na úspěch podle levelu kováře (ten by se zvyšoval s levelem cechu).
Vodní plochy
Bylo by možné na cechovní pozemek přidat vodní plochu a podle toho, jaké ryby byste tam přidávali by se všem členům zvýšila šance na to ten určitý typ ryb vylovit.
Ostatní
Cech log
Přidat na web log o ceších, vůdce by tam mohl přidávat informace o cechu, byl by k zobrazení aktuální seznam členů, historie válek apod.
Historie válek
Jak už bylo zmiňováno..
Zobrazení kolik kdo zabil, kolikrát kdo umřel a další informace!
Něco jako výpis z válek říší.
Ostatní
Poslední co chceme podotknout je nezávislost barvy koně a jezdeckého zvířete na pozici v cechu!
Ta skoro smrtelná rána po tom, co zjistíte, že nemůžete mít bílého lva..ach..
- Pro poznání vůdce by se u jeho postavy nad názvem cechu přidala korunka.
Další návrhy jiných hráčů:
Vytvoření cechovního skladu
Návrh - Cechovní sklad a forum
Více zpráv v cechu
Zástupce vůdce cechu
Cech - čas od posledného prihlásenia
Úprava cechu
Cechovní schopnosti