Kování věž

Všeobecná diskuze ohledně dění ve hře.
Pravidla fóra
• Pokud máte otázku, která se týká určité postavy, použijte sekci o herních postavách.
• Pokud je Váš dotaz směřován na konkrétní mapu, využijte sekci o herních lokacích.
Uživatelský avatar
schvarz
Lv.26
Lv.26
Příspěvky: 652
Registrován: pon 09. srp 2010 17:03:41
Dal poděkování: 124 poděkování
Dostal poděkování: 385 poděkování

Re: Kování věž

Příspěvek od schvarz » úte 17. zář 2024 23:05:13

BloodyCip píše: pát 09. úno 2024 11:23:25 Mno, upřímně neber ty čísla moc vážně. Bonus z války může jistě pomoc, ale osobně jsou zkoušel 200 kování dračích věcí ve věži a reálná úspěšnost byla 23%. Takže asi tak :-)))
Kecáš. Pokud je šance pokusu 60%, pokusů bylo provedeno 200 a konečná úspěšnost byla 23%, tak se jednalo o 46 úspěchů a 154 neúspěchů. Pravděpodobnost toho, že se tohle stane, jde celkem snadno spočítat pomocí Binomického rozdělení (Bernoulliho schématu) např v excelu formulí:

Kód: Vybrat vše

=BINOM.DIST(46,200,0.6, FALSE)
To vyplivne výsledek 1.50865E-26 - to znamená, že za desetinou čárkou je 25 nul, než tam je ta jednička. Ta šance, že se tohle stane, je tak nízká, že se to prakticky stát nemohlo.


Tyhle příspěvky jsou absolutně nicneříkající. Statistika a pravděpodobnost jsou neúprosný.

A stejně tak i její implementace v metinu. Přestože je implementace šancí v metinu poměrně zastaralá (předpokládáme-li, že si ji ekura neupravila, tak se používala stará céčková funkce rand() ), je to samozřejmě pouze pseudonáhodné a funkce rand() je proslulá tím, že její výsledky mají tendenci chodit "po skupinách" a nebýt úplně skvěle uniformní. Ve větším měřítku je to úplně jedno, protože ty výsledky konvergují k uváděným šancím.

Je vždycky třeba si spočítat, kolik peněz ušetříte potenciálním úspěchem při vylepšení vs kolik peněz stratíte potenciálním neúspěchem při vylepšení a přenásobit odpovídajícími váhami.

Makarov
Lv.15
Lv.15
Příspěvky: 134
Registrován: pát 22. črc 2011 12:27:45
Bydliště: Česká Lípa
Dal poděkování: 48 poděkování
Dostal poděkování: 24 poděkování

Re: Kování věž

Příspěvek od Makarov » sob 16. lis 2024 18:05:36

schvarz píše: úte 17. zář 2024 23:05:13
BloodyCip píše: pát 09. úno 2024 11:23:25 Mno, upřímně neber ty čísla moc vážně. Bonus z války může jistě pomoc, ale osobně jsou zkoušel 200 kování dračích věcí ve věži a reálná úspěšnost byla 23%. Takže asi tak :-)))
Kecáš. Pokud je šance pokusu 60%, pokusů bylo provedeno 200 a konečná úspěšnost byla 23%, tak se jednalo o 46 úspěchů a 154 neúspěchů. Pravděpodobnost toho, že se tohle stane, jde celkem snadno spočítat pomocí Binomického rozdělení (Bernoulliho schématu) např v excelu formulí:

Kód: Vybrat vše

=BINOM.DIST(46,200,0.6, FALSE)
To vyplivne výsledek 1.50865E-26 - to znamená, že za desetinou čárkou je 25 nul, než tam je ta jednička. Ta šance, že se tohle stane, je tak nízká, že se to prakticky stát nemohlo.


Tyhle příspěvky jsou absolutně nicneříkající. Statistika a pravděpodobnost jsou neúprosný.

A stejně tak i její implementace v metinu. Přestože je implementace šancí v metinu poměrně zastaralá (předpokládáme-li, že si ji ekura neupravila, tak se používala stará céčková funkce rand() ), je to samozřejmě pouze pseudonáhodné a funkce rand() je proslulá tím, že její výsledky mají tendenci chodit "po skupinách" a nebýt úplně skvěle uniformní. Ve větším měřítku je to úplně jedno, protože ty výsledky konvergují k uváděným šancím.

Je vždycky třeba si spočítat, kolik peněz ušetříte potenciálním úspěchem při vylepšení vs kolik peněz stratíte potenciálním neúspěchem při vylepšení a přenásobit odpovídajícími váhami.
Když čtu cokoliv, co vysvětluješ, tak mě, jako laikovi, to příjde strašně složité.. Jakékoliv výpočty a vše co píšeš, máš úplně přesné (nečakně :-D). Podle mě, jsi někdo, kdo musí dělat v NASA nebo něčem podobném, protože ty výpočty jsou extrém ! (klobouček dolu!)

A k příspěvku.. stejné jako kovář, ale osobně bych nekoval vlastní výbavu. Radši 5x, třeba magičákem, za předpokladu, že to jednou vyjde, než to zkusit jednou a třeba o to přijít :-)
:jinno:

Odpovědět