Stránka 2 z 2

Re: Návrh :)

Napsal: pát 04. lis 2011 20:57:25
od Justice
V tom případě já jako BM surka chci taky mít pověst žháře. :)
Myslím, že to neprojde ;)

Re: Návrh :)

Napsal: pát 04. lis 2011 20:59:48
od Electrix
pikasek píše:ale vemte si že na offiku je u ohnivého šípu také spálení tak proč ne tady???
Vážně? A odkdy? To je nějaká novinka? No myslím, že GF metin a siNDi se moc srovnávat nedají, my tu máme mnohem rozsáhlejší možnosti ve všech ohledech. Level, výbava, kameny, elixíry, kosti...a dalo by se pokračovat ;-).

Re: Návrh :)

Napsal: sob 05. lis 2011 19:38:13
od KapkaRosy
Gwynbleidd píše:Je pravda, že ninja luk, je v tomto poměrně v nevýhodě.

Avšak myslím si, že na tak malý počet takovýchto ninju na serveru, včetně tebe kapko, je právě těch málo jedinců neskutečně dobře PvP oděných. A potkat je, a to si piště, je někdy potkávám, tak házím nohy na ramena a utíkám hodně daleko, neb hráči, kteří to právě za ninju archera perfektně umí jsou neskutečnými katy v oboru.

Mě osobně se ten návrh velice líbí, je možno o něm pěkně diskutovat, ale pokud by bylo zavedeno oné "zvýhodnění" skillu na ohnivý šíp, tak by to bylo dle mého názoru zase přehnané.

Ono totiž při představě, že na mě byl hozen šíp otrávený, který bere jednak za DMG čistého kouzla tak i za otravu a následně ohnivý šíp, který by si bral zb hořením, a následně otrava s hořet dohromady tak blednu a začínám se potit ;)

Čili chápu jisté znevýhodnění lukařů, ale zavedením efektu hořet u skillu ohnivý šíp mi zase přijde jako příliš radikální řešení, které by zase znevýhodnilo ostatní charaktery.
Zdravím Tě Gwinbleidde,

já osobně s tím návrhem vůbec nesouhlasím, ačkoliv by nám střelcům skutečně velmi pomohl. Reagoval jsem jen na příspěvek mého přítele ElectriXe tedy konkrétně na tu část o "křehké rovnováze". Ona je totiž ta rovnováha tak neskutečně křehká, až se jí povedlo, dle mého skromného názoru, na několika místech, a to jistě neúmyslně, dokonale prolomit.
Ale co už naděláme. Můžeme proti tomu protestovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je to jediné co s tím můžeme dělat:) .
Zcela souhlasím s tím, že jakýkoliv další zásah do systému postav a skillů by jen přidal další díru do křehkého ledu.
Ono je možná dobře, že to není tak jednoduchý. To by nám pak běhalo po Sindi miliony lukostřelců a šípy by se prodávaly za nehorázné ceny :))

Ale stejně jsem zvědav jak dopadne testování Kapky fundovaným testerem ElectriXem. Možná se dočkáme nových překvapení :) A nebo taky ne:(
Doufám, že se o to s náma se všema Eloun podělí i tady na fóru.

s veškerou úctou,

KapkaRosy

Re: Návrh :)

Napsal: ned 06. lis 2011 0:45:26
od Gwynbleidd
Taky mě to zajímá.

Těším se na výsledky a snad se podělíte ;)

Zatím přeji hezkou zábavu ;)

Re: Návrh :)

Napsal: pon 07. lis 2011 0:21:44
od Electrix
Tak se hlásím s předběžnými výsledky ohledně PvP. Měřil jsem sílu kouzel u 7 charů (kromě mentála, kterého nemám k dispozici).

Porovnával jsem poškození kouzlem nejprve u svlečených postav (útočník i obránce) a poté s nasazenou výbavou (u útočníka součtem 100% útok na daný char, u obránce 45% na danou zbraň/magii a 40% na daný char). Zde byly výsledky celkem překvapující: Ninja s lukem má kouzla, která jsou při použití z bezprostřední blízkosti srovnatelná s kouzly všech dálkových charů. Chary na blízko mají kouzla průměrně o 20% silnější. Pracuje zde samozřejmě handicap za vzdálenost, který činí u té největší "rozumné" vzdálenosti zhruba 30%, pokud je ninja od soupeře jen několik kroků, tak zhruba 10-15%. Po tomto odpočtu se už ninjova kouzla řadí k těm nejslabším, zhruba na úrovni šamana léčitele.

Jestliže vezmu syrový poměr poškození za sekundu, vychází z něj ninja na dálku s 500 body nejhůř. V závěsu za ním pak dýkař, válečník s aurou, oba šamani a WP sura a naprostým králem této disciplíny je bezpochyby sura BM. Tady je samozřejmě potřeba říci, že je to faktor dost zkreslující, protože každé kouzlo má také určitou animaci (prodlevu mezi stiskem klávesy a sesláním poškození), ne každé kouzlo lze seslat za každé situace a žádný bojovník nemá samozřejmě rychlost kouzel na základní hodnotě.

Podrobné výsledky testu jsem pro zájemce uložil na web jako tabulku MS Excel:
http://www.uloz.to/10908880/skillpower-xls
heslo: sindicate

Tím se dostávám k samotné schopnosti distribuovat poškození . V této disciplíně mají jednoznačnou výhodu chary dálkové, tedy BM sura, oba šamani a právě ninja na dálku. Ninja s lukem má u všech 4 kouzel jistotu zásahu, v závěsu za ním jsou BM sura a šaman healer se třemi takovými kouzly a zbytek charů s jedním, nebo žádným takovým kouzlem. Tento faktor je zásadní při boji s větším množstvím nepřátel (a nutnosti mezi nimi vybrat jediný cíl).

Co se animací kouzel týče, zde se asi nedá moc porovnávat kvůli odlišenému stylu boje. Faktem je, že animace u kouzla Opakované výstřely je opravdu přehnaně dlouhá a celkově to ninjovi znemožňuje praktikovat dálkový styl boje. To mu ale vzhledem ke zmíněnému handicapu nemusí zase tak vadit tolik, jako další související problém. Ninjovi stačí rychlost kouzel kolem 190, aby prakticky nepřestal nikdy střílet, bohužel dlouhé animace spolu nesou také neschopnost způsobení nějaké kritické škody v krátkém čase. Toto je zásadní faktor pro zabití nepřítele v souboji 1 na 1. Otrávený šíp poskytuje vysokou šanci na omráčení protivníka, avšak doba omráčení někdy sotva stačí k jeho doběhnutí (pokud utíká) a seslání jednoho kouzla. Podobně, jako BM sura a healer tak ninja hodně ztrácí efektivitu proti utíkajícím soupeřům. U něj je to ale asi nejvíce znatelné, je téměř nemožné zabít hráče, který před kouzly utíká a má alespoň minimální obrany na ninju. Na druhou stranu delší animace je výhodná proti charům na blízko, protože díky ní prakticky pořád stojí ninja "na nohou" a z jednoho kouzla přejde plynule na druhé, aniž by ho protivník svalil na zem.

Pak je zde samozřejmě boj ve skupině a tady bych chtěl ninju hodně vyzdvihnout. Při boji 4 a více hráčů se totiž odbíhání zdaleka tolik nepraktikuje, tam už jde hlavně o útok/čas. Ohnivý a má poměrně slušnou plošnost, otrávený navíc k tomu jed a odhození soupeřů (k tomu se váže i jejich chvilková nepohyblivost). V tomto postava dálkaře exceluje.

Ninja nikdy nebude velkým sběračem CB, ale jeho užitečnost v PvP bojích je nesporná. Poškozením kouzel nijak nezaostává za ostatními, obzvláště silný je pak při boji ve skupině, kdy se plně projeví jeho schopnost distribuce poškození. Jako samostatná postava je spíše průměrný (pořád je zde ale možnost použití medúz, pokud má nepřítel příliš mnoho obran).

Co tuto postavu opravdu sráží na kolena, je obrovsky stížené PvM. Ninja s lukem nejen že nemá možnost expení v jakékoli lokaci, ale je pro něj dokonce i velmi obtížné zabít většinu bossů. PvM se tak omezuje pouze na dýky bez kouzel a proměnu, případně meč z koně. Ne, že by to nebyly efektivní metody, ale určitě to není nic zajímavého, ani levného a spoustu hráčů to dokáže odradit. Obzvlášť, pokud to srovnají s jinými chary. Do levelu 100 je to hodně znatelné, pak už má dálkař podobné možnosti jako ninja na blízko, nebo BM sura. Swamp zvládá jen s velkými obtížemi, s buffem je to o poznání lepší, ale pořád daleko za možnostmi auráků a WP surů. Na expení to ovšem stačí. V Kerindoru je nadprůměrný jedině při použití proměny, s dýkami nijak nevybočuje z řady a luk je tam, stejně jako ve všech PvM lokacích, téměř k ničemu.

Uznávám, že pokud by měl být ninja tak dobrý v PvP, jak nepoužitelný je v PvM, byl by to bezpochyby nejlepší PvP char. Že to tak je, lze ale říct jen s opravdu velkou porcí nadsázky. Mezi nejslabší PvP chary bych ho ale rozhodně neřadil. Pokud má někdo dost času a nervů dostat ninju na vysoký level, dokončit mu biologické úkoly a natočit kvalitní PvP výbavu, získává postavu s obrovskou užitečností a silou v PvP. A nutno dodat, že za současného stavu bude velká spousta hráčů nucena na něj nasadit minimálně štít, ne-li full výbavu, protože jen málokdo má v "každodenní" PvP výbavě nějaké větší procento na šípy. Ne každému ale samozřejmě jeho styl boje sedí...

Re: Návrh :)

Napsal: pon 07. lis 2011 12:35:53
od Gwynbleidd
Zajímavé, poučné a vyčerpávající čtení, moc dobrá práce ;)

Celkem mě i překvapilo, že si počítal i s animací, klobouk dolů ;)

Jinak kdyby to bylo možné a měl někdy čas a chuť propočítat takhle metloše, rád posloužím jako pokusný králík ;) :)

A ještě dodatečně děkuji za výsledky ;)