Stránka 1 z 1

Duševních pouta - zamčení výstroje na postavě

Napsal: pát 29. čer 2018 14:21:30
od MoravskyPepin
Koncept je velice jednoduchý: Svitkem připoutání můžete "připoutat" danou část výzbroje ke svému účtu. Věc by byla omezena tedy jen na pohyb v rámci účtu tzn. postava - sklad. Daná věc není obchodovatelná, nelze ji vylepšit či točit její bonusy.
Tento efekt se dá samozřejmě zrušit - svitkem odpoutání. Moje představa by byla taková, že by při odpoutání předmětu přišel potvrzovací email a po následné "aktivaci" by běžela 1 denní lhůta, kdy by byl předmět stále připoután.
Tyto svitky bych nejspíše umístil do IS, pro potěšení týmu.

:+:
Zabezpečení nejdůležitějších částí výzbroje / celých výbav před odcizením

:-:
Časová náročnost na odpoutání
Pořizovací náklady

Ano je to okopírované z oficiálního serveru, případným změnám se nebráním, protože neznám možnosti, které server poskytuje.

Re: Přidání možnosti Duševních pout

Napsal: pát 29. čer 2018 14:34:00
od Mithra
Ahoj,
Uz jsem si rikal, ze ten chat z rana nedoresime.
Jako ochrana pred nechtenym prodejem by to jiste bylo fajn. Nicmene negativum teto upravy vidim osobne v tom, ze podporuje neprimo sdileni uctu. Na nasem serveru je sice sdileni uctu povolene, ale na druhou stranu je v pravidlech napsano, ze sdilene ucty nemaji zadnou podporu. Takze takova uprava by byla vlastne proti tomu, co mame napsane v pravidlech.
Chapu, ze hracum by se tohle velmi libilo, ale na druhou stranu sdilene ucty hernimu systemu zrovna neprospivaji.

Mozna bych s tim souhlasil za predpokladu, ze bud:
1. By veci sice sly zapecetit, ale natrvalo. Tedy po zapeceteni by se staly naprosto nedilnou soucasti uctu a uz by nikdy nesly z uctu odebrat. V takovem pripade by mohly mit klidne vlastni stranku inventare, nebo skladu.
2. Ucet s takto zapecetenymi vecmi by byl zaroven uzamcen a bylo by mozne se na nej prihlasit pouze z pocitace, ze ktereho bylo uzamceni provedeno. Ucet by tedy nebylo mozne sdilet.

Re: Přidání možnosti Duševních pout

Napsal: pát 29. čer 2018 14:42:05
od qSTRoNgMANp
Mithra píše: pát 29. čer 2018 14:34:00 Ahoj,
Uz jsem si rikal, ze ten chat z rana nedoresime.
Jako ochrana pred nechtenym prodejem by to jiste bylo fajn. Nicmene negativum teto upravy vidim osobne v tom, ze podporuje neprimo sdileni uctu. Na nasem serveru je sice sdileni uctu povolene, ale na druhou stranu je v pravidlech napsano, ze sdilene ucty nemaji zadnou podporu. Takze takova uprava by byla vlastne proti tomu, co mame napsane v pravidlech.
Chapu, ze hracum by se tohle velmi libilo, ale na druhou stranu sdilene ucty hernimu systemu zrovna neprospivaji.

Mozna bych s tim souhlasil za predpokladu, ze bud:
1. By veci sice sly zapecetit, ale natrvalo. Tedy po zapeceteni by se staly naprosto nedilnou soucasti uctu a uz by nikdy nesly z uctu odebrat. V takovem pripade by mohly mit klidne vlastni stranku inventare, nebo skladu.
2. Ucet s takto zapecetenymi vecmi by byl zaroven uzamcen a bylo by mozne se na nej prihlasit pouze z pocitace, ze ktereho bylo uzamceni provedeno. Ucet by tedy nebylo mozne sdilet.
Podle mě jenom vidíš v tomto složitost, sice máte v pravidlech napsáno, že není možné sdílet učty, ale také tam je napsaný, že vlastnite všechny postavy, včetní věcí. Takže pokud se někdo z týmu rozhodne udělit BAN, a jak mi bylo napsáno, nemusíte mě informovat o dukazech, tak je vlastně jedno, zda někdo porušil pravidlo. :) Dle mého ty pravidla jsou objektivní nástroj na udělaní trestu. :) Taky se tam píše, že poškozený, nemá nárok na vrácení věcí, a už se stalo parkrát, že byly věci navráceny. :) Já si osobně myslím, že to sice vypadá, že tam je kolize s pravidly, ale nebude to tak horký, pokud se to zavede. :) Osobně, taky sdílím s kámoše učet, známe se už 7 let a nikdy nebyl problém, ale i tak bych si to zapečetil i navzdor tomu, že k němu chovám respekt a věřím mu. :)

Spíš bych si pokládal otázku, jak to udělat, tak aby to vyhovovalo jak týmu, tak i nám hráčům :) Tvoje zmíněné návrhy se mi moc nezdají. :) To bych musel natočit schopku 5*15 +9 full udelanou, abych nemel duvod měnit :D

Re: Přidání možnosti Duševních pout

Napsal: pát 29. čer 2018 15:02:37
od Mithra
Obchodnik799 píše: pát 29. čer 2018 14:42:05


Podle mě jenom vidíš v tomto složitost, sice máte v pravidlech napsáno, že není možné sdílet učty, ale také tam je napsaný, že vlastnite všechny postavy, včetní věcí. Takže pokud se někdo z týmu rozhodne dostat BAN, a jak mi bylo napsáno, nemusíte mě informovat o dukazech, tak je vlastně jedno, zda někdo porušil pravidlo. :) Dle mého ty pravidla jsou objektivní nástroj na udělaní trestu. :) Taky se tam píše, že poškozený, nemá nárok na vrácení věcí, a už se stalo parkrát, že byly věci navráceny. :) Já si osobně myslím, že to sice vypadá, že tam je kolize s pravidly, ale nebude to tak horký, pokud se to zavede. :) Osobně, taky sdílím s kámoše učet, známe se už 7 let a nikdy nebyl problém, ale i tak bych si to zapečetil i navzdor tomu, že k němu chovám respekt a věřím mu. :)
tohle je poněkud OT ale odpovím ti. To že někdo nemá na podporu nárok, neznamená, že se mu jí nemůže dostat. To, že nejsme povinni předkládat viníkům důkazy neznamená, že je nemusíme mít. Protože když na to přijde, tak i LGM svá rozhodnutí musí mít čím zdůvodnit svým nadřízeným a provozovateli serveru. A nejde o kolizi s pravidly jako takovými, ale s myšlenkou.
Obchodnik799 píše: pát 29. čer 2018 14:42:05
Spíš bych si pokládal otázku, jak to udělat, tak aby to vyhovovalo jak týmu, tak i nám hráčům :) Tvoje zmíněné návrhy se mi moc nezdají. :) To bych musel natočit schopku 5*15 +9 full udelanou, abych nemel duvod měnit :D
Osobně bych využití tohoto viděl spíš na různé dropíky apod. Kde se věci zas tak často nemění. V případě, že by pak účet nemohl být sdílený, tak by samozřejmě nebyl problém ty věci odpečetit a ani by na to nemusela být žádná čekací lhůta ani potvrzování na mailu apod.

Jinak já jsem taky samozřejmě nějaké ty účty kdysi s kamarády sdílel. V tom ten háček není. Háček je v tom, že pro hru je sakra rozdíl, jestli si 5 hráčů udělá 5 postav a na každé z nich si každý vyrobí, nebo ve hře koupí vlastní sadu výstroje, nebo jestli 5 hráčů sdílí účet s jednou sadou věcí. Kdyby šla zamknout výbava tak, jak je popsáno v původním návrhu, tak teoreticky může mít třeba i 20 lidí jednu postavu do Swampu. Takže místo 20ti sad výstroje by koupili jednu a tu by zamkli. To už radši vůbec nepíšu o tom, že za chvíli by někoho napadlo, že vlastně nemusí prodávat za reál yangy, ale může pronajímat účet, protože by se nemusel bát, že přijde o výstroj.

Re: Přidání možnosti Duševních pout

Napsal: pát 29. čer 2018 15:49:04
od MoravskyPepin
Mithra píše: pát 29. čer 2018 15:02:37 Osobně bych využití tohoto viděl spíš na různé dropíky apod. Kde se věci zas tak často nemění. V případě, že by pak účet nemohl být sdílený, tak by samozřejmě nebyl problém ty věci odpečetit a ani by na to nemusela být žádná čekací lhůta ani potvrzování na mailu apod.
Když nad tímto názorem tak přemýšlím, tak to už pečetíte celý účet, pečetidla na účet tady máme. A když na něco vlastně nepotřebujete ani čekací lhůtu ani potvrzování, tak jaký je v tom smysl? Možná jedině ten že tu věc nepřetočíte nebo nevylepšíte.
Mithra píše: pát 29. čer 2018 15:02:37 Jinak já jsem taky samozřejmě nějaké ty účty kdysi s kamarády sdílel. V tom ten háček není. Háček je v tom, že pro hru je sakra rozdíl, jestli si 5 hráčů udělá 5 postav a na každé z nich si každý vyrobí, nebo ve hře koupí vlastní sadu výstroje, nebo jestli 5 hráčů sdílí účet s jednou sadou věcí. Kdyby šla zamknout výbava tak, jak je popsáno v původním návrhu, tak teoreticky může mít třeba i 20 lidí jednu postavu do Swampu. Takže místo 20ti sad výstroje by koupili jednu a tu by zamkli. To už radši vůbec nepíšu o tom, že za chvíli by někoho napadlo, že vlastně nemusí prodávat za reál yangy, ale může pronajímat účet, protože by se nemusel bát, že přijde o výstroj.
Dobrý postřeh, ovšem vidím háček v tom, že 5 lidí nemůže využívat 1 výstroj ve stejném čase. Samozřejmě je to možnost, ale když pomyslím na to, že bych musel čekat než tam Franta doswampí za 2 hodiny. Tak bych si vlastně ani nevydělal.
Když se tak zamyslím nad pronajímáním postavy, tak něco na tom může být, ale nejspíše by si to lidi museli nadropovat - kdy prodej yangů je vlastně jen obdržení obnosu na to aby člověk přeskočil pár etap.

Re: Přidání možnosti Duševních pout

Napsal: pát 29. čer 2018 15:56:11
od Pajik
Mithra píše: pát 29. čer 2018 14:34:00 Ahoj,
Uz jsem si rikal, ze ten chat z rana nedoresime.
Jako ochrana pred nechtenym prodejem by to jiste bylo fajn. Nicmene negativum teto upravy vidim osobne v tom, ze podporuje neprimo sdileni uctu. Na nasem serveru je sice sdileni uctu povolene, ale na druhou stranu je v pravidlech napsano, ze sdilene ucty nemaji zadnou podporu. Takze takova uprava by byla vlastne proti tomu, co mame napsane v pravidlech.
Chapu, ze hracum by se tohle velmi libilo, ale na druhou stranu sdilene ucty hernimu systemu zrovna neprospivaji.

Mozna bych s tim souhlasil za predpokladu, ze bud:
1. By veci sice sly zapecetit, ale natrvalo. Tedy po zapeceteni by se staly naprosto nedilnou soucasti uctu a uz by nikdy nesly z uctu odebrat. V takovem pripade by mohly mit klidne vlastni stranku inventare, nebo skladu.
2. Ucet s takto zapecetenymi vecmi by byl zaroven uzamcen a bylo by mozne se na nej prihlasit pouze z pocitace, ze ktereho bylo uzamceni provedeno. Ucet by tedy nebylo mozne sdilet.
Ačkoli myšlenka "poutání" na základě pečetí se mi zdá zbytečná, přesto si myslím, že co zde píšeš by ji udělalo ještě více zbytečnou a nelogickou.

Pro příklad... Mám 2 PvP výbavy -> 1. na MHU, 2. na HU. Vlastním od každého charu minimálně jednu postavu, tudíž rád točím postavy případně do válek, absolutní připoutání bych tedy neměl ani šanci použít.
Z fleku bych vyjmenoval alespoň 20 hráčů, kteří pvp přehazují mezi chary, které mají, konec konců skoro nikoho neustále nemůže bavit pouze jeden charakter (nějaká ta výjimka bude no :D ).
PvM výbavu třeba do swampu.. Řekněme, že mám postavu na žluté karmy (110tku) a poté na šedé karmy (120tku), opět bych neměl šanci použít absolutní připoutání. V cido a v entu se zřejmě předpokládá, že bude jen jedna využívaná postava, tak to rozebírat tady ani nebudu (jedna nemusí být..).
Jediné využití by tedy bylo pouze v případě buffa právě do entu, kde je absolutní buff (tedy s elikem 127,9%) či do válek, avšak buffy "menších" hráčů, kteří jsou na těch cca 105% a stále se zlepšují, ti by to taktéž nemohli udělat, neboť by dračí botky s 2 talíkama na int už nemohli prodat dále, i když by se jim těch 750kk hodilo.

Druhá věc.. Přístup pouze z jednoho počítače. Nevím, jak by se to řešilo, pokud by se někomu rozbil počítač (spadl na zem či u některých nechtěně proletěla ruka nějakou částí notebooku během války) a museli jej nahradit jiným, viděl bych to něco, co prakticky předpovídá "životnost" účtu v rozmezí 1 vteřiny a pár tisíc hodin (nic nevydrží věčně, otázkou by znělo, zda by vydržel počítač déle jak ekura, nemluvně o tom, že při větších aktualizacích Windows se často povoluje secure znovu... -> povolujeme tak jednou do půl roku vše a všem..).
A pak tu je taky taková maličkost, že ne každý má právě jeden počítač, osobně hraji minimálně ze dvou, jeden doma, druhý na koleji, je hromada lidí, kteří to mají stejně a pár dalších, co těch zařízení využívají ještě více. :)
Mithra píše: pát 29. čer 2018 15:02:37 Jinak já jsem taky samozřejmě nějaké ty účty kdysi s kamarády sdílel. V tom ten háček není. Háček je v tom, že pro hru je sakra rozdíl, jestli si 5 hráčů udělá 5 postav a na každé z nich si každý vyrobí, nebo ve hře koupí vlastní sadu výstroje, nebo jestli 5 hráčů sdílí účet s jednou sadou věcí. Kdyby šla zamknout výbava tak, jak je popsáno v původním návrhu, tak teoreticky může mít třeba i 20 lidí jednu postavu do Swampu. Takže místo 20ti sad výstroje by koupili jednu a tu by zamkli. To už radši vůbec nepíšu o tom, že za chvíli by někoho napadlo, že vlastně nemusí prodávat za reál yangy, ale může pronajímat účet, protože by se nemusel bát, že přijde o výstroj.
Každopádně s tímto souhlasím, u nás to je sice tak, že si stejně uděláme nějaké vlastní, věřím, že by to v principu i takto mohlo fungovat a nedivil bych se, kdyby někdo výbavu třeba i "pronajímal". :D

Re: Přidání možnosti Duševních pout

Napsal: pát 29. čer 2018 17:50:31
od Ivetka
Osobně jsem zásadně proti. Secure mód bohatě stačí.

Re: Přidání možnosti Duševních pout

Napsal: sob 30. čer 2018 15:32:51
od PhilBowl
Mithra píše: pát 29. čer 2018 14:34:00
2. Ucet s takto zapecetenymi vecmi by byl zaroven uzamcen a bylo by mozne se na nej prihlasit pouze z pocitace, ze ktereho bylo uzamceni provedeno. Ucet by tedy nebylo mozne sdilet.
To je trochu nesmysl ne ? Ani secure mód podle mě nefunguje jak má, protože by se podle mě když se jedná o PC měl vázat na MAC adresu ne ? Problém je v tom, že přeinstaluješ OS a secure mód tě už nepustí a problém by byl v tom, že takhle by se na ten účet už nikdo nikdy nedostal. Na druhou stranu by pak byl nesmysl ty věci uzamykat když by se na účet mohl příhlásit jen jeden PC.

Návrh je to dobrý a jsem pro. Určitě by to omezilo krádeže, protože na email, pokud nemáš stejné heslo jak na účtu, se zloděj nedostane a pečetě nezruší. Předpoklady Mithry jsou podle mě nesmysly

Re: Přidání možnosti Duševních pout

Napsal: čtv 05. črc 2018 17:19:33
od Script
Má-li návrh za cíl umožnit bezpečné sdílení, tak jsem proti, protože to nepovažuji za dobrý způsob, jak si užit hru ve více hráčích. Nemám nic proti občasnému sdílení účtů mezi lidmi, kteří si vzájemně důvěřují, ale zároveň zastávám názor, že každý hráč by měl mít alespoň jednu vlastní postavu, na které bude trávit většinu herního času a jejím vylepšováním a trénováním si ono pomyslné duševní pouto vybuduje.

Jak byste chtěli navázat virtuální přátelství bez důvěry? S postavou, na které je každý den někdo jiný a zatímco jeden je kamarádský, rád podnikne společnou výpravu, nebo poradí, tak ten druhý stále přemýšlí jen o tom, jak a koho by mohl okrást? To přeci nejde. Navíc si myslím, že bude-li někdo opravdu chtít okrást, tak si vždy nějaký způsob najde (krádež e-mailu, samotných Yangů, ještě neuzamčené či zrovna odemčené výbavy). Uznávám, že to asi nezamrzí tolik, ale dost možná se z toho dotyčný tím pádem ani nepoučí.

Ještě dodatek: Pokud byl návrh zamýšlen pouze ochrana před nechtěným prodejem, tak si myslím, že existují i jiné, podstatně jednodušší způsoby. Duševní pouta by musela (kromě v návrhu zmíněných věcí) odolávat také prodeji na HM, použití jako materiál pro vylepšení (dračí věci), vyndávání kamenů, nebo dokonce odevzdání Makamitovi (a to určitě není kompletní seznam). To vše za cenu pomalé manipulace. Podle mého špatný kompromis.

Jaké jsou alternativy? Například dvojité potvrzení při prodeji vzácných předmětů. Tam samozřejmě vzniká otázka co je a není vzácný předmět, ale to je stále ještě snáze řešitelné a hlavně ve výsledku intuitivnější, než duševní pouta. Nebo by se mohla k NPC přidat možnost omylem prodaný předmět odkoupit (za cenu jen o málo vyšší).

Poznámka: Je zajímavé sledovat, jak odlišně se vyvinula anketa u jiného, ne však nepodobného návrhu se starším datem.