Add-ony

Prostor pro Vaše nápady na vylepšení hry nebo úpravy již zaběhnutých stálic.
Nutné schválení moderátorem.
Pravidla fóra
• Každý návrh musí obsahovat anketu.
• Máte-li návrhů více, vytvořte pro každý nové téma.
• Chcete-li vyjádřit pouze souhlas či nesouhlas, použijte anketu.
• V reakcích na podaný návrh se vyjadřujte vždy k tématu, vyvarujte se off topicu, byť jen částí příspěvku.
• Nová témata schvaluje pouze herní tým (GA, GM, TGM).
Odpovědět

Souhlasíte s implementováním tohoto systému ?

ANO
6
35%
NE
11
65%
Předtavuji si to jinak
0
Žádná hlasování
Nevím, názor napíšu
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Zakladatel tématu
Lv.26
Lv.26
Příspěvky: 618
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Poděkoval: 339×
Má poděkování: 240×
Kontaktovat uživatele:

Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » sob 14. črc 2018 19:58:08

Zdravím,

napadl mě taková nápad, který jsem viděl už kdysi dávno na wowku. A to jsou Add-ony. Pokud někdo neví, co to jsou add-ony, tak zjednodušeně:" Rozšíření hry, které není v základu implementováno s instalací hry"

V praxy to vypadá tak, že někdo naprogramuje rozšíření pro danou hru, které nikterak nezvýhodní hráče (Myslím tím, větší dmg, vetší inventář, atd.) Defakto, dá možnost zpřehlednit HUD hry ... například v tématu v návrzích: změna barev bonusu, by si každá hráč díky addonum mohl nastavit příslušnou barvu, jakou by chtěl i velikost textu a nemuselo by se to měnit globálně, kdy by tohoto "zvýhodnění" chtěl využit, mohl by. :)

Viděl bych to tak, že by komunita vytvářela "Add-ony" a tým by je mohl schvalovat, takže by každý si mohl hru upravit, podle svého gusta nemuselo by se rozhodovat o rozšíření globálně pro celý server. :)

Možnosti addonu, které by napadly ted:
1) Barvy textu a velikosti
2)Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
3)Klávesová zkratky např: ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama (viditelnost)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
175k+ min 145 LVL
Jinno
Aura
FULL
P/G8/
G8/G8
P
G10
Y/O
18
2 13/25
Obrázek

Uživatelský avatar
Script
Lv.34
Lv.34
Příspěvky: 1434
Registrován: čtv 09. úno 2012 18:37:00
Poděkoval: 286×
Má poděkování: 1464×

Re: Add-ony

Příspěvek od Script » ned 15. črc 2018 11:37:44

Než se rozepíšu, tak předesílám, že se zmíněným systémem na WoW nemám zkušenosti a je škoda, že jeho koncepty autor tématu více nepřiblížil. Návrh zřejmě staví na existenci nějakého API pro klienta Ekury, které zahrnuje minimálně:
  • nějaké množství předdefinovaných akcí, které lze upravit (např. "OnChatTextRender", "OnAppStart", ...)
  • seznam hodnot, které lze uživatelsky měnit a k nim příslušných metod (např. "SetTextSize", "SetSkyColorVector", ...)
  • samozřejmě také seznam metod, kterými lze současnou hodnotu načíst z paměti, něbo z nastavení hry (např. "GetTextColor", "GetDefaultTextColor", ...)
  • podporu nějakého skriptovacího jazyka (nejlépe Pythonu, který už v klientovi běží), ve kterém lze snadno provádět matematické operace, ukládat hodnoty do různých datových struktur ap., přičemž vývojář takového "Add-inu" by musel docela určitě mít přístup také k debugovací konzoli hry
  • nějaký způsob logického uspořádání akcí tak, aby si v případě aktivace více "Add-inů" tyto vzájemně nepřepisovaly hodnoty, které oba mění
  • možnost uložení interní konfigurace modulu do nějakého souboru a opětovné načtení plus možnost přidat také další data (například obrázky, kurzory, ...) do balíčku s "Add-inem" a umožnit k nim jednoduchý a rychlý přístup
  • kompletní, nebo téměř kompletní dokumentaci (protože bez ní se tvůrci "Add-inů" moc daleko nedostanou)
Takové API ale Ekura nemá. Není těžké si ho představit, ale určitě by bylo velmi časově náročné jej na slušné úrovni naprogramovat - a to mluvím pouze o základním systému. Následně by pro každou akce, kterou by si tvůrci "Add-inů" přáli změnit, bylo potřeba ručně doprogramovat příslušné metody, nebo alespoň zrevidovat parametry těch existujících, aby bylo jejich použití intuitivní a předešlo se možnosti zneužití. Tomu bude s rozšiřujícím se systémem čím dál tím složitější zabránit a (nejen) proto by nebylo od věci, aby každý uveřejněný "Add-in" prošel nějakým schvalovacím řízením a zběžnou kontrolou kódu. Kolik akcí by vlastně mělo být ze strany API podporováno? Jsou to řádově desítky, stovky, nebo tisíce? Návrh je v tomhle ohledu hodně nedotažený.

Pojďme ale ke konkrétním příkladům:
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
Barvy textu a velikosti
V současné době jich hra používá jen několik. Pokud bychom chtěli, aby šly měnit nezávisle na sobě, musel by se tomu výrazně uzpůsobit systém. A protože se může stát, že nebude některá z hodnot definovaná, musel by systém po vykreslení každého okna (nebo jiné minimální jednotky) nastavení fontu vyresetovat na nějaké výchozí.
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
Je v podstatě o přepsání celého kódu inventáře. Bylo by potřeba umožnit kompletní přístup ke všem prvkům v inventáři - jejich velikosti, pozice a zarovnání, pozadí, viditelnost, stavy, flagy, nabindované akce. Pro zajímavost: třída, který obsluhuje fungování inventáře má momentálně 2100 řádků. V tomhle počtu ještě chybí různé interakce inventáře s jinými okny, takže výsledné číslo bude ještě vyšší. Pokud bychom chtěli dát autorům "Add-inů" absolutní volnost v uspořádání takového okna, musela by být téměř každá metoda ve zmíněné třídě nějakým způsobem modulární a zdokumentovaná.
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama
Je z téhle trojice asi nejjednodušší. I tak zahrnuje minimálně zpřístupnění možnosti odchytávat všechny klávesy, které hráč stiskne, a k některým nabindovat uživatelské akce. To, že nic takového ve hře momentálně není, je zároveň největší překážkou pro vytvoření konfigurovatelných klávesových zkratek přímo v nastavení hry.

Vliv na výkon
Někomu to už teď připadá příliš složité? Pak jsem jeden z Vás. Ale je to ještě horší, když si uvědomíte, že spousty předdefinovaných akcí by musely mít nějaký standartizovaný způsob ukončení. Vezměme si například tvůrce "Add-inu", který by si nepřál zobrazovat hlášky typu "Obdržel jsi 123.456 Yangů". To znamená, že metoda, která se o to stará, by musela obsahovat příslušnou událost a zároveň také definovat, co vše se musí stát, pokud daná událost běh metody ukončí - tj. něco jako "bezpečné ukončení". To by při větším množství metod už mohlo mít celkem výrazný dopad na výkon klienta a to dokonce i v případě, kdy žádné "Add-iny" nebudou nainstalované (v případě opačném je ještě potřeba si přičíst výkonový dopad běhu kódu v chráněném režimu - tj. aby třeba syntaktická chyba v uživatelském kódu neměla dopad na vnitřní kód hry).

Je o to skutečně zájem ze strany vývojářů?
V neposlední řadě bych ještě zmínil, že komunita Ekury se svou velikostí s tou ve WoW určitě nedá srovnávat. To sice neznamená, že by zde touha po něčem podobném byla menší, ale rozhodně je zde méně lidí, schopných a ochotných (ano, je potřeba obojí) se do něčeho takového pouštět. Předpokládám-li správně, že Add-iny by byly zdarma, tak jen podotýkám, že jeho vývoj nikdy není úplně snadný a zdaleka nekončí vydním prvotní verze, protože:
  1. Jeho uživatelé neustále požadují více toho, či onoho
  2. Herní API se s vývojem hry nevyhnutelně mění, takže je třeba držet krok
Kolik znáte lidí ze svého okolí, kteří mají dostatek zkušeností, volného času a chuti, aby se o vývoj takového "Add-inu" starali? Já žádného a to se mezi programátory pohybuji.

Závěrem
Představa je to pěkná, to nepopírám. V současné situaci, kdy je v týmu jeden aktivní programátor, je ale hodně vzdálená realitě. Dokud se to výrazně nezlepší, budu hlasovat proti tomuto návrhu.
[GA]Script
Ekura Team (09.02.2012 - 31.07.2018)

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Zakladatel tématu
Lv.26
Lv.26
Příspěvky: 618
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Poděkoval: 339×
Má poděkování: 240×
Kontaktovat uživatele:

Re: Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » ned 15. črc 2018 12:00:10

Já jsem si přesně vědom základního problém a to je počet lidí, kteří server hrají, takže menší šance najít lidi, který toto uměj a pustili by se do toho s chutí.
Dokonce chápu složitost tohoto probléme, že Ekura na to není konstruovaná oproti wowku. :)
Jen mě prostě napadla taková myšlenka, kde vím, že na jiném p- serveru není a mohla by být zajímavá, toto spravovat by byl závod na dlouho trať, ale radši můj návrh někam napíšu, než abych si ho nechal pro sebe, s pocitem, že je to super, kdyby to tam bylo, ale je to težky na zrealizování. :)
Třeba se k tomuto návrhu někdy v budoucnu vrátíte a přepracujete to do své vize. :)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
175k+ min 145 LVL
Jinno
Aura
FULL
P/G8/
G8/G8
P
G10
Y/O
18
2 13/25
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 257
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Poděkoval: 66×
Má poděkování: 217×

Re: Add-ony

Příspěvek od ondra852 » ned 15. črc 2018 14:24:19

Nedokazu si predstavit moc veci, ktere by mohlo API obsahovat a ktere by se zaroven nedalo zneuzit. Uz jen u takoveho eventu, ktery by se volal ve chvili, kdy se ma hraci zobrazit v chatu zprava je x moznoti jak toho vyuzit k ziskani vyhod nad ostatnimi hraci (ne, ze by nesla zprava zachytit jinak, ale preci jen to neni uz tak snadne a tolik lidi se do toho nepusti). A fuknce, ktera by poskytla seznam predmetu v inventari a jejich pozice ... :))

Odpovědět

  • Nemáte právo psát zprávy v chatu.
@ schvarz « stř 11:49 am »
Já bych prostě místo "melee attacky" použil "basic attacky" neboli běžné útoky zbraní (levé tlačítko / mezerník) :D
@ SamJsiLama « stř 11:36 am »
@pikasek,  Dobře tak jinak.. neplatí to na kouzla jako jsou pádit, zaříkat blesk etc..
@ pikasek « stř 11:12 am »
@SamJsiLama,  Nemyslím si, s těma stunama co davají sepkaři :D Ale klidně bych něco takového zavedl :D
@ Lejno « stř 9:58 am »
Moj navrh na zvysenie % antistunu bol zamietnutý alebo sa este neschvalil?
@ SamJsiLama « stř 9:25 am »
@Mionix,  Nefunguje náhodou šance na omráčení v základních bonusech jen na melee attack? 🤔🤔
@ Skullhlav « stř 8:43 am »
@Lejno, Když už jsme u těch dětí - Dětské gangy kradou peníze i mobily
@ Mionix « stř 8:12 am »
@xSaskex,  Ale on funguje, jen dříve jak psal Lejno, měly stun jen dvě postavy. Dnes mají lidé i více jak 30% stun celkem a pokud to má každá druhá postava, tak se nedivte, že někteří jsou neustále ve stunu.
@ jfz « stř 2:51 am »
.
@ jfz « stř 2:50 am »
běhají tu léta, komu to vadí ? Asi nikomu
@ jfz « stř 2:50 am »
a co PornStar ? a název koncentráku Engerau ?
@ schvarz « stř 1:18 am »
Defakto jak píše Lejno, Pepíček (12 let) se nebude zajímat o to, jestli to je nějakej ostrov. Řekne si "Haha, tam je napsáno pi*a, to si dam do jména taky".
@ schvarz « stř 1:16 am »
@Skullhlav,  Jen hledáš výmluvy, jak narvat sprostý slovo do jména. Pokud hodláš pojmenovat postavu podle nějakýho zeměpisnýho názvu, tak si najdi takový, který nezní sprostě. Pokud tvůj oblíbený ostrov vyzní sprostě v češtině, tak máš prostě smůlu, vyber si něco jiného. :D
@ Lejno « úte 11:04 pm »
Cisto z moralneho hľadiska, ked sa tu rieši ze deti deti... Tak prave tieto deti ti mebudu hľadať ci to je nejaky ostrov alebo nie.. na druhej strane dnesne deti a nadavky , co si budeme :D ťažko povedať
@ Skullhlav « úte 10:41 pm »
Toto jméno taky žádná vulgarita jako jasne asi to mělo tu podstatu ale kdybych si dal PicoAzo jako ostrov z Azoru dostanu Ban? Moc tomu nerozumím
@ schvarz « úte 10:33 pm »
Asi to bude závislý hodně na tom, že týpek vlastnil i postavu AirsanePico.
@ Skullhlav « úte 10:27 pm »
Jak se hodnotí Ban za jméno? fellosPico když defakto Pico je ostrov na Azorských ostrovech a fellos je pláž kdesi v dupě
@ xSaskex « úte 10:22 pm »
A když jsem já říkal, že antistun nefunguje, všichni že jen brečím😆😆
@ TopTopiik « úte 9:38 pm »
@Lejno, Překvapilo mě, že za Wpčko jsem byl 50% války ve stunu, ale na BMku to vůbec není znát :D
@ INParadise « úte 8:57 pm »
:what:
@ TomasFoxx « úte 8:52 pm »
@Lejno👌🏼
@ Lejno « úte 8:47 pm »
Nejdem za nič, je tu antistun nastavený z doby kamennej, kedy ta mohol zastunovat jeden mental a 2 archeri na doby, kedy vo valke je 99% ludi co ti daju stun, ale jbmnt nejdem sa ani dalej vyjadrovat to jak keby som hrach na stenu hadzal
@ Hakan « úte 8:46 pm »
@pikasek, Ok nejdu tam
@ pikasek « úte 8:46 pm »
@Lejno,  Jestli tě štve antistun, tak za mojeho ninju fakt nechoď :lol: :lol:
@ TomasFoxx « úte 8:45 pm »
@Lejno,  jj prodej to, jakmile to prodáš tak určitě vyjde update kterej pomůže blizkovym postavam <3
@ TomasFoxx « úte 8:45 pm »
@Hakan, 90% to určitě jen ukazuje, s tím jak MÁLO ty stuny dostáváme to musí bejt minimálně 99,9!
@ Lejno « úte 8:44 pm »
Takze ak viete o niekom, kto by chcel ninju aj s výbavou, pm
@ Lejno « úte 8:44 pm »
Dnešným dnom mi dosla trpezlivosť tolerovania antistunu, teda antiničoho
@ Hakan « úte 8:43 pm »
Cožee 90%? To musí být daleko víc, pocitově
@ TomasFoxx « úte 8:42 pm »
@Lejno, proč máš nervy? 90% antistun je vpořádku, dostáváš stun jen málokdy a blízkové postavy jsou velice hratelné :come:
@ Hakan « úte 8:42 pm »
Ten má přednost před vším pravda :suspect:
@ Lejno « úte 8:42 pm »
Kym sa neupravi antistun mozem z vysoka .
@ TomasFoxx « úte 8:41 pm »
@Hakan, žlutá říše krom hakana ale
@ Hakan « úte 8:41 pm »
:no: Žlutá říše má přednost
@ TomasFoxx « úte 8:41 pm »
@Hakan, já mám přednost, hraju auráka :oops: ty hraješ healera, to vydržíš
@ pikasek « úte 8:40 pm »
Tak do fronty chlapci, ať si to můžu zapsat :D
@ Hakan « úte 8:35 pm »
@pikasek,  Už píšu :suspect:
@ pikasek « úte 8:25 pm »
@TomasFoxx, Však si zajdi klidně, stačí napsat :D
@ TomasFoxx « úte 8:21 pm »
zajdu za něj až někdy jindy, až se zklidní tohle množení wp :D
@ TomasFoxx « úte 8:20 pm »
@pikasek, hej klidně bych teď i zašel zbytek týdne, za toho nekrona se mi nechce proti tolika wp :D
@ pikasek « úte 8:19 pm »
@Lejno,  Ti půjčím archa a můžeš si zajít vyzkoušet něco jiného :D
@ blood70CZ « úte 8:19 pm »
@TomasFoxx,  weis tu dneska vubec nebyl :D
@ Lejno « úte 8:10 pm »
Možete si odtočiť ninje, už Vás nebudem otravovať.
@ TomasFoxx « úte 8:07 pm »
Weisi proč jsi dneska nebyl za gorta? nějak malo wpček tam dneska bylo
@ Skullhlav « úte 7:39 pm »
Rozbor slova Trubice - Tru = program na organizování fotografií z různých zdrojů, Bi = bismut, ce = označení shody pro výrobky uváděné na trh v Evropském hospodářském prostoru
@ Trubice « úte 12:39 pm »
Rozbor slova Hakan - Ha = citoslovce, KAN = řeka v Krasnojarském kraji v Rusku, přítok Jeniseje
@ Hakan « úte 10:47 am »
Nebo téže lej - chlastej, no - konstatování že je neco jiz zbytečné
@ Lejno « úte 10:35 am »
:think:
@ schvarz « úte 10:29 am »
Rozbor slova Lejno - Lejno - výkal, exkrement
@ Lejno « úte 10:06 am »
@Trubice,  Rozbor slova Trubice - Tru(bic)e - bič = sadomaso, Tru e - True = pravda/pravý ---- pravý sadomasochista
@ Trubice « úte 12:29 am »
Rozbor slova TomasFoxx - Tomas = jméno F = písmeno OX = kořen slova, člověk má chuť na soutěž OX X=10
@ LordGabriel « pon 10:31 pm »
@ LordGabriel « pon 10:15 pm »
@ Mionix « pon 5:43 pm »
@TomasFoxx,  Pokud nemá PCID BAN, tak hrát může. :-)
@ Lejno « pon 3:08 pm »
😀
@ schvarz « pon 12:50 pm »
no dokonce :D
@ TomasFoxx « pon 12:38 pm »
celkově to totiž postrádá smysl, i kdyby 40tb dostal tak tu je dalších minimálně 20 lidí co taky dostalo 40 a furt hraje 😂 to není nic extra prostě
@ TomasFoxx « pon 12:36 pm »
nn
@ schvarz « pon 12:17 pm »
@TomasFoxx,  Tak týpek píše, že buď shoda a nebo mu 40TB nestačí. Naráží na to, že Dothan v minulosti dostal 40TB a myslí si, že si vytvořil druhou postavu s podobným nickem. Jenže Dothan 40TB nemá, tím pádem to postrádá smysl. Kapiš? :D @TomasFoxx
@ TomasFoxx « pon 11:32 am »
jsem jedinej co na tom screenu vidí Dathan a né Dothan? :think:
@ schvarz « pon 11:22 am »
@Skullhlav,  Dothan ale není zabanovaný. To jeho jméno bylo na pranýři přeškrtlé.

Kdo chatuje