Add-ony

Prostor pro Vaše nápady na vylepšení hry nebo úpravy již zaběhnutých stálic.
Nutné schválení moderátorem.
Pravidla fóra
• Každý návrh musí obsahovat anketu.
• Máte-li návrhů více, vytvořte pro každý nové téma.
• Chcete-li vyjádřit pouze souhlas či nesouhlas, použijte anketu.
• V reakcích na podaný návrh se vyjadřujte vždy k tématu, vyvarujte se off topicu, byť jen částí příspěvku.
• Nová témata schvaluje pouze herní tým (GA, GM, TGM).
Odpovědět

Souhlasíte s implementováním tohoto systému ?

ANO
6
35%
NE
11
65%
Předtavuji si to jinak
0
Žádná hlasování
Nevím, názor napíšu
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Zakladatel tématu
Lv.25
Lv.25
Příspěvky: 564
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Poděkoval: 291×
Má poděkování: 199×
Kontaktovat uživatele:

Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » sob 14. črc 2018 19:58:08

Zdravím,

napadl mě taková nápad, který jsem viděl už kdysi dávno na wowku. A to jsou Add-ony. Pokud někdo neví, co to jsou add-ony, tak zjednodušeně:" Rozšíření hry, které není v základu implementováno s instalací hry"

V praxy to vypadá tak, že někdo naprogramuje rozšíření pro danou hru, které nikterak nezvýhodní hráče (Myslím tím, větší dmg, vetší inventář, atd.) Defakto, dá možnost zpřehlednit HUD hry ... například v tématu v návrzích: změna barev bonusu, by si každá hráč díky addonum mohl nastavit příslušnou barvu, jakou by chtěl i velikost textu a nemuselo by se to měnit globálně, kdy by tohoto "zvýhodnění" chtěl využit, mohl by. :)

Viděl bych to tak, že by komunita vytvářela "Add-ony" a tým by je mohl schvalovat, takže by každý si mohl hru upravit, podle svého gusta nemuselo by se rozhodovat o rozšíření globálně pro celý server. :)

Možnosti addonu, které by napadly ted:
1) Barvy textu a velikosti
2)Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
3)Klávesová zkratky např: ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama (viditelnost)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
130k+ min 129 LVL
Jinno
Aura
FULL
G7/M10/
M10/M10
P
M5 Obrázek
17

Uživatelský avatar
Script
Lv.34
Lv.34
Příspěvky: 1434
Registrován: čtv 09. úno 2012 18:37:00
Poděkoval: 286×
Má poděkování: 1461×

Re: Add-ony

Příspěvek od Script » ned 15. črc 2018 11:37:44

Než se rozepíšu, tak předesílám, že se zmíněným systémem na WoW nemám zkušenosti a je škoda, že jeho koncepty autor tématu více nepřiblížil. Návrh zřejmě staví na existenci nějakého API pro klienta Ekury, které zahrnuje minimálně:
  • nějaké množství předdefinovaných akcí, které lze upravit (např. "OnChatTextRender", "OnAppStart", ...)
  • seznam hodnot, které lze uživatelsky měnit a k nim příslušných metod (např. "SetTextSize", "SetSkyColorVector", ...)
  • samozřejmě také seznam metod, kterými lze současnou hodnotu načíst z paměti, něbo z nastavení hry (např. "GetTextColor", "GetDefaultTextColor", ...)
  • podporu nějakého skriptovacího jazyka (nejlépe Pythonu, který už v klientovi běží), ve kterém lze snadno provádět matematické operace, ukládat hodnoty do různých datových struktur ap., přičemž vývojář takového "Add-inu" by musel docela určitě mít přístup také k debugovací konzoli hry
  • nějaký způsob logického uspořádání akcí tak, aby si v případě aktivace více "Add-inů" tyto vzájemně nepřepisovaly hodnoty, které oba mění
  • možnost uložení interní konfigurace modulu do nějakého souboru a opětovné načtení plus možnost přidat také další data (například obrázky, kurzory, ...) do balíčku s "Add-inem" a umožnit k nim jednoduchý a rychlý přístup
  • kompletní, nebo téměř kompletní dokumentaci (protože bez ní se tvůrci "Add-inů" moc daleko nedostanou)
Takové API ale Ekura nemá. Není těžké si ho představit, ale určitě by bylo velmi časově náročné jej na slušné úrovni naprogramovat - a to mluvím pouze o základním systému. Následně by pro každou akce, kterou by si tvůrci "Add-inů" přáli změnit, bylo potřeba ručně doprogramovat příslušné metody, nebo alespoň zrevidovat parametry těch existujících, aby bylo jejich použití intuitivní a předešlo se možnosti zneužití. Tomu bude s rozšiřujícím se systémem čím dál tím složitější zabránit a (nejen) proto by nebylo od věci, aby každý uveřejněný "Add-in" prošel nějakým schvalovacím řízením a zběžnou kontrolou kódu. Kolik akcí by vlastně mělo být ze strany API podporováno? Jsou to řádově desítky, stovky, nebo tisíce? Návrh je v tomhle ohledu hodně nedotažený.

Pojďme ale ke konkrétním příkladům:
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
Barvy textu a velikosti
V současné době jich hra používá jen několik. Pokud bychom chtěli, aby šly měnit nezávisle na sobě, musel by se tomu výrazně uzpůsobit systém. A protože se může stát, že nebude některá z hodnot definovaná, musel by systém po vykreslení každého okna (nebo jiné minimální jednotky) nastavení fontu vyresetovat na nějaké výchozí.
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
Je v podstatě o přepsání celého kódu inventáře. Bylo by potřeba umožnit kompletní přístup ke všem prvkům v inventáři - jejich velikosti, pozice a zarovnání, pozadí, viditelnost, stavy, flagy, nabindované akce. Pro zajímavost: třída, který obsluhuje fungování inventáře má momentálně 2100 řádků. V tomhle počtu ještě chybí různé interakce inventáře s jinými okny, takže výsledné číslo bude ještě vyšší. Pokud bychom chtěli dát autorům "Add-inů" absolutní volnost v uspořádání takového okna, musela by být téměř každá metoda ve zmíněné třídě nějakým způsobem modulární a zdokumentovaná.
Obchodnik799 píše:
sob 14. črc 2018 19:58:08
ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama
Je z téhle trojice asi nejjednodušší. I tak zahrnuje minimálně zpřístupnění možnosti odchytávat všechny klávesy, které hráč stiskne, a k některým nabindovat uživatelské akce. To, že nic takového ve hře momentálně není, je zároveň největší překážkou pro vytvoření konfigurovatelných klávesových zkratek přímo v nastavení hry.

Vliv na výkon
Někomu to už teď připadá příliš složité? Pak jsem jeden z Vás. Ale je to ještě horší, když si uvědomíte, že spousty předdefinovaných akcí by musely mít nějaký standartizovaný způsob ukončení. Vezměme si například tvůrce "Add-inu", který by si nepřál zobrazovat hlášky typu "Obdržel jsi 123.456 Yangů". To znamená, že metoda, která se o to stará, by musela obsahovat příslušnou událost a zároveň také definovat, co vše se musí stát, pokud daná událost běh metody ukončí - tj. něco jako "bezpečné ukončení". To by při větším množství metod už mohlo mít celkem výrazný dopad na výkon klienta a to dokonce i v případě, kdy žádné "Add-iny" nebudou nainstalované (v případě opačném je ještě potřeba si přičíst výkonový dopad běhu kódu v chráněném režimu - tj. aby třeba syntaktická chyba v uživatelském kódu neměla dopad na vnitřní kód hry).

Je o to skutečně zájem ze strany vývojářů?
V neposlední řadě bych ještě zmínil, že komunita Ekury se svou velikostí s tou ve WoW určitě nedá srovnávat. To sice neznamená, že by zde touha po něčem podobném byla menší, ale rozhodně je zde méně lidí, schopných a ochotných (ano, je potřeba obojí) se do něčeho takového pouštět. Předpokládám-li správně, že Add-iny by byly zdarma, tak jen podotýkám, že jeho vývoj nikdy není úplně snadný a zdaleka nekončí vydním prvotní verze, protože:
  1. Jeho uživatelé neustále požadují více toho, či onoho
  2. Herní API se s vývojem hry nevyhnutelně mění, takže je třeba držet krok
Kolik znáte lidí ze svého okolí, kteří mají dostatek zkušeností, volného času a chuti, aby se o vývoj takového "Add-inu" starali? Já žádného a to se mezi programátory pohybuji.

Závěrem
Představa je to pěkná, to nepopírám. V současné situaci, kdy je v týmu jeden aktivní programátor, je ale hodně vzdálená realitě. Dokud se to výrazně nezlepší, budu hlasovat proti tomuto návrhu.
[GA]Script
Ekura Team (09.02.2012 - 31.07.2018)

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Zakladatel tématu
Lv.25
Lv.25
Příspěvky: 564
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Poděkoval: 291×
Má poděkování: 199×
Kontaktovat uživatele:

Re: Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » ned 15. črc 2018 12:00:10

Já jsem si přesně vědom základního problém a to je počet lidí, kteří server hrají, takže menší šance najít lidi, který toto uměj a pustili by se do toho s chutí.
Dokonce chápu složitost tohoto probléme, že Ekura na to není konstruovaná oproti wowku. :)
Jen mě prostě napadla taková myšlenka, kde vím, že na jiném p- serveru není a mohla by být zajímavá, toto spravovat by byl závod na dlouho trať, ale radši můj návrh někam napíšu, než abych si ho nechal pro sebe, s pocitem, že je to super, kdyby to tam bylo, ale je to težky na zrealizování. :)
Třeba se k tomuto návrhu někdy v budoucnu vrátíte a přepracujete to do své vize. :)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
130k+ min 129 LVL
Jinno
Aura
FULL
G7/M10/
M10/M10
P
M5 Obrázek
17

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 257
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Poděkoval: 66×
Má poděkování: 216×

Re: Add-ony

Příspěvek od ondra852 » ned 15. črc 2018 14:24:19

Nedokazu si predstavit moc veci, ktere by mohlo API obsahovat a ktere by se zaroven nedalo zneuzit. Uz jen u takoveho eventu, ktery by se volal ve chvili, kdy se ma hraci zobrazit v chatu zprava je x moznoti jak toho vyuzit k ziskani vyhod nad ostatnimi hraci (ne, ze by nesla zprava zachytit jinak, ale preci jen to neni uz tak snadne a tolik lidi se do toho nepusti). A fuknce, ktera by poskytla seznam predmetu v inventari a jejich pozice ... :))

Odpovědět

  • Nemáte právo psát zprávy v chatu.
@ Sophya « ned 10:19 pm »
A prezidentský plat
@ Lejno « ned 9:48 pm »
mať vaše problemy
@ LycousOriginal « ned 8:26 pm »
realitu :D
@ TomasFoxx « ned 8:26 pm »
@LycousOriginal :  co to meleš :D
@ LycousOriginal « ned 8:24 pm »
CG k dokončení základní, nakonec i tady na ekuře se najdou tací, ale jak jsem psal rád si slova počeštuji tudíž, todle vše je tu zbytečné :))) stačilo by i něco umět né jen používat taťku Google no jo, takže tak kucí
@ TomasFoxx « ned 8:18 pm »
akorát že ty napíšeš i lahůdky jako "mislite" a "vi", u tebe se to na nějaky h ch k r d t n svést nedá :D
@ Reavers « ned 8:12 pm »
Par lidi z toho ale maji vzdycky druhe vanoce kdyz napisu chytin
@ Reavers « ned 8:11 pm »
I nejak me to netrapi xD
@ Reavers « ned 8:11 pm »
Lycousi ja do ted taky kupuju chytin :D
@ INParadise « ned 8:10 pm »
Čeština = Slova přejatá = Měkké i.
@ blood70CZ « ned 8:05 pm »
@LycousOriginal :  a zjistil si také že, chitin ze převzatej z cizího slova, kde na tyhle slova se nevztahujou tvrde souhlasky?
@ beniamino « ned 7:44 pm »
BAJAJA STRÉCU :D
@ LycousOriginal « ned 7:41 pm »
Teto az na slivu ta,dela z mozku jen dutou kostku, kdyz ja radsi cesky chytin
@ beniamino « ned 7:38 pm »
@INParadise :  :clap: :clap:
@ beniamino « ned 7:33 pm »
U NÁS NA MORAVĚ JE TO VŠECHNO MĚKKÉ :D
@ LycousOriginal « ned 7:30 pm »
Ale teta nech toho, já jsem čech a u nás máme tvrdé souhlásky, tak si vše počešťuji
@ beniamino « ned 7:19 pm »
CHITIN
@ LycousOriginal « ned 7:18 pm »
H CH K R D T N vole :D
@ Kurinozka « ned 7:13 pm »
@LycousOriginal :  chYtin xdd
@ ExtReM1sTa « ned 7:12 pm »
:D chitin ešte ani dýku.. jj lognem to teda na chvilku
@ LycousOriginal « ned 7:10 pm »
hele exi kdyby něco ať tu nespamujem, dám ti vědět přes PM a tam můžeme být jakštakš v kontaktu jestli třeba něco nerozjedeme :)) jestli na to máš ještě chuť :)
@ LycousOriginal « ned 7:07 pm »
chytinový už máte komplet? :D
@ LycousOriginal « ned 7:06 pm »
doššlo mi při konverzaci :D
@ LycousOriginal « ned 7:06 pm »
klika že tak :D
@ ExtReM1sTa « ned 7:06 pm »
tuna tento pan Reavers :D
@ ExtReM1sTa « ned 7:06 pm »
ano druhý bol sepkar a hej :D sanely hra somnou
@ Reavers « ned 7:06 pm »
Sanely legendarni dagger kreteho budou znat Jen legendy exiku
@ LycousOriginal « ned 7:05 pm »
to sanely mi něco říká :) a ten druhej to byl sépkař ne? :D tak ten sanely s tebou hrá? :D
@ ExtReM1sTa « ned 7:05 pm »
Sanely/Doomhead :D ale dooma mali tiež 2 ja
@ LycousOriginal « ned 7:04 pm »
ten dom znám ho?
@ ExtReM1sTa « ned 7:03 pm »
:D tak prakticky ho aj má niekto iný ,hráme na ňom 2 ja a ja z toho tých 10-20 % :D 80 Dom
@ LycousOriginal « ned 7:01 pm »
tak to je fajn, aspoň si to úplně naznevřel jak já na téměř rok :)) čekal jsem, že exiho už má někdo jinej no klika, že ne byla by té postavy škoda :D
@ ExtReM1sTa « ned 6:57 pm »
ale zvládne :D len musíme pár veci prekopať lebo toto mi nesedí 22 rk a ten krit moc poznat
@ TomasFoxx « ned 6:56 pm »
aha :D já se divil že tam je nějak moc cb a kd nad 1 xD ale pěkny no, snad to někdy zvládne i on
@ ExtReM1sTa « ned 6:56 pm »
včera som bol ja :D ale nebavilo ma to....dračie vymením za hnevy lebo s tymto mi tie cb nešli
@ TomasFoxx « ned 6:55 pm »
@ExtReM1sTa :  to včera ve valce nebyl kyes?
@ ExtReM1sTa « ned 6:54 pm »
:D jj ešte žijem len moc nehrám už akurat včera som bol pozriet :D
@ beniamino « ned 6:49 pm »
:shoot: :shoot:
@ LycousOriginal « ned 6:47 pm »
:ban: :spam:
@ INParadise « ned 6:45 pm »
Cs
@ beniamino « ned 6:44 pm »
Pauza :D
@ Ivetka « ned 6:42 pm »
:omg:
@ LycousOriginal « ned 6:37 pm »
Exi ty ještě žiješ?
@ Mionix « ned 6:34 pm »
V klidu. Zatím trestat nehodlám. Ale i mně občas přeteče. :-)
@ disaster1591 « ned 6:34 pm »
@Mionix :  Pardon, nechal som sa uniest
@ TomasFoxx « ned 6:25 pm »
@Mionix :  soly
@ Mionix « ned 6:25 pm »
Pánové, jestli toto bude pokračovat. Tak všem zúčastněným rozdám Banány na pár dní, aby jste vychladli. A pokud se to bude opakovat, tak budu Banány prodlužovat. Forum tu není opravdu od toho, aby vy jste se tu dnes a denně hádali jak psi.
@ TomasFoxx « ned 6:24 pm »
zavist ze jsem dostal caryfuka? to pises o par mesicu pozde
@ disaster1591 « ned 6:20 pm »
A to ze zebras o postavy od ludi ktori koncia je tiez celkom sranda, som myslel ze topky takehoto kalibru to nepotrebuju
@ TomasFoxx « ned 6:17 pm »
jj a ty jsi tam chodil se shardama na bmko, skoda ze to nemuzu dokazat ale je to pravda
@ disaster1591 « ned 6:17 pm »
Vlastne pockat to si urcite nebol ty a ta sepka bol len vzhlad zbrane co :lol:
@ disaster1591 « ned 6:16 pm »
Jj hlavne ze ked som pred necelym rokom zacal chodit pvp,ked hral petr kopec este za bm este, tak si tam bol x krat :lol:
@ TomasFoxx « ned 6:11 pm »
@disaster1591 :  radsi nic co
@ TomasFoxx « ned 6:07 pm »
@Mionix :  nn tady to je zabavnejsi
@ Mionix « ned 6:06 pm »
Nechcete si to psát v SZ? :shock:
@ TomasFoxx « ned 6:04 pm »
ted kdyz jsem odpovedel ja tobe tak odpovez ty, v cem jsem mel argumentovat dneska v tyhle konverzaci?
@ TomasFoxx « ned 6:04 pm »
jeste neco potrebujes vedet?😂
@ TomasFoxx « ned 6:04 pm »
😂😂 za sepku jsem chodil hodne casto dokud jsem nemel karmu P, pak jsem prestal a sel s ni uz jen jednou kdyz jsem presel do modry
@ disaster1591 « ned 6:02 pm »
Protirecit si s niekym to je bezna vec, ale protirecit si sam so sebou to uz je iny lvl. Zapisuj si tie kraviny co pises na hre bo uz v tom mas zmatok

Kdo chatuje

offline Heana 
offline JayV1 
offline Kaenos 
offline L0GAN 
offline Mionix 
offline TomasFoxx 
offline forbax2 
offline myketison 
offline schvarz