Add-ony

Prostor pro Vaše nápady na vylepšení hry nebo úpravy již zaběhnutých stálic.
Nutné schválení moderátorem.
Pravidla fóra
• Každý návrh musí obsahovat anketu.
• Máte-li návrhů více, vytvořte pro každý nové téma.
• Chcete-li vyjádřit pouze souhlas či nesouhlas, použijte anketu.
• V reakcích na podaný návrh se vyjadřujte vždy k tématu, vyvarujte se off topicu, byť jen částí příspěvku.
• Nová témata schvaluje pouze herní tým (GA, GM, TGM).
Odpovědět

Souhlasíte s implementováním tohoto systému ?

ANO
6
35%
NE
11
65%
Předtavuji si to jinak
0
Žádná hlasování
Nevím, názor napíšu
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Lv.27
Lv.27
Příspěvky: 740
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Dal poděkování: 440 poděkování
Dostal poděkování: 332 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » sob 14. črc 2018 19:58:08

Zdravím,

napadl mě taková nápad, který jsem viděl už kdysi dávno na wowku. A to jsou Add-ony. Pokud někdo neví, co to jsou add-ony, tak zjednodušeně:" Rozšíření hry, které není v základu implementováno s instalací hry"

V praxy to vypadá tak, že někdo naprogramuje rozšíření pro danou hru, které nikterak nezvýhodní hráče (Myslím tím, větší dmg, vetší inventář, atd.) Defakto, dá možnost zpřehlednit HUD hry ... například v tématu v návrzích: změna barev bonusu, by si každá hráč díky addonum mohl nastavit příslušnou barvu, jakou by chtěl i velikost textu a nemuselo by se to měnit globálně, kdy by tohoto "zvýhodnění" chtěl využit, mohl by. :)

Viděl bych to tak, že by komunita vytvářela "Add-ony" a tým by je mohl schvalovat, takže by každý si mohl hru upravit, podle svého gusta nemuselo by se rozhodovat o rozšíření globálně pro celý server. :)

Možnosti addonu, které by napadly ted:
1) Barvy textu a velikosti
2)Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
3)Klávesová zkratky např: ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama (viditelnost)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
300k+ min Gen 2 109 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
P
P
Y/O
G2
2
ObrázekoSoSoObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek
3,7k+ min 145 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
G2

Uživatelský avatar
Script
Lv.33
Lv.33
Příspěvky: 1318
Registrován: čtv 09. úno 2012 18:37:00
Dal poděkování: 299 poděkování
Dostal poděkování: 1470 poděkování

Re: Add-ony

Příspěvek od Script » ned 15. črc 2018 11:37:44

Než se rozepíšu, tak předesílám, že se zmíněným systémem na WoW nemám zkušenosti a je škoda, že jeho koncepty autor tématu více nepřiblížil. Návrh zřejmě staví na existenci nějakého API pro klienta Ekury, které zahrnuje minimálně:
  • nějaké množství předdefinovaných akcí, které lze upravit (např. "OnChatTextRender", "OnAppStart", ...)
  • seznam hodnot, které lze uživatelsky měnit a k nim příslušných metod (např. "SetTextSize", "SetSkyColorVector", ...)
  • samozřejmě také seznam metod, kterými lze současnou hodnotu načíst z paměti, něbo z nastavení hry (např. "GetTextColor", "GetDefaultTextColor", ...)
  • podporu nějakého skriptovacího jazyka (nejlépe Pythonu, který už v klientovi běží), ve kterém lze snadno provádět matematické operace, ukládat hodnoty do různých datových struktur ap., přičemž vývojář takového "Add-inu" by musel docela určitě mít přístup také k debugovací konzoli hry
  • nějaký způsob logického uspořádání akcí tak, aby si v případě aktivace více "Add-inů" tyto vzájemně nepřepisovaly hodnoty, které oba mění
  • možnost uložení interní konfigurace modulu do nějakého souboru a opětovné načtení plus možnost přidat také další data (například obrázky, kurzory, ...) do balíčku s "Add-inem" a umožnit k nim jednoduchý a rychlý přístup
  • kompletní, nebo téměř kompletní dokumentaci (protože bez ní se tvůrci "Add-inů" moc daleko nedostanou)
Takové API ale Ekura nemá. Není těžké si ho představit, ale určitě by bylo velmi časově náročné jej na slušné úrovni naprogramovat - a to mluvím pouze o základním systému. Následně by pro každou akce, kterou by si tvůrci "Add-inů" přáli změnit, bylo potřeba ručně doprogramovat příslušné metody, nebo alespoň zrevidovat parametry těch existujících, aby bylo jejich použití intuitivní a předešlo se možnosti zneužití. Tomu bude s rozšiřujícím se systémem čím dál tím složitější zabránit a (nejen) proto by nebylo od věci, aby každý uveřejněný "Add-in" prošel nějakým schvalovacím řízením a zběžnou kontrolou kódu. Kolik akcí by vlastně mělo být ze strany API podporováno? Jsou to řádově desítky, stovky, nebo tisíce? Návrh je v tomhle ohledu hodně nedotažený.

Pojďme ale ke konkrétním příkladům:
Obchodnik799 píše: sob 14. črc 2018 19:58:08Barvy textu a velikosti
V současné době jich hra používá jen několik. Pokud bychom chtěli, aby šly měnit nezávisle na sobě, musel by se tomu výrazně uzpůsobit systém. A protože se může stát, že nebude některá z hodnot definovaná, musel by systém po vykreslení každého okna (nebo jiné minimální jednotky) nastavení fontu vyresetovat na nějaké výchozí.
Obchodnik799 píše: sob 14. črc 2018 19:58:08Sloučení 1 a 2 inventu, do vetsiho pole
Je v podstatě o přepsání celého kódu inventáře. Bylo by potřeba umožnit kompletní přístup ke všem prvkům v inventáři - jejich velikosti, pozice a zarovnání, pozadí, viditelnost, stavy, flagy, nabindované akce. Pro zajímavost: třída, který obsluhuje fungování inventáře má momentálně 2100 řádků. V tomhle počtu ještě chybí různé interakce inventáře s jinými okny, takže výsledné číslo bude ještě vyšší. Pokud bychom chtěli dát autorům "Add-inů" absolutní volnost v uspořádání takového okna, musela by být téměř každá metoda ve zmíněné třídě nějakým způsobem modulární a zdokumentovaná.
Obchodnik799 píše: sob 14. črc 2018 19:58:08ctrl+i by prepipalo mezi nazvama a popiskama
Je z téhle trojice asi nejjednodušší. I tak zahrnuje minimálně zpřístupnění možnosti odchytávat všechny klávesy, které hráč stiskne, a k některým nabindovat uživatelské akce. To, že nic takového ve hře momentálně není, je zároveň největší překážkou pro vytvoření konfigurovatelných klávesových zkratek přímo v nastavení hry.

Vliv na výkon
Někomu to už teď připadá příliš složité? Pak jsem jeden z Vás. Ale je to ještě horší, když si uvědomíte, že spousty předdefinovaných akcí by musely mít nějaký standartizovaný způsob ukončení. Vezměme si například tvůrce "Add-inu", který by si nepřál zobrazovat hlášky typu "Obdržel jsi 123.456 Yangů". To znamená, že metoda, která se o to stará, by musela obsahovat příslušnou událost a zároveň také definovat, co vše se musí stát, pokud daná událost běh metody ukončí - tj. něco jako "bezpečné ukončení". To by při větším množství metod už mohlo mít celkem výrazný dopad na výkon klienta a to dokonce i v případě, kdy žádné "Add-iny" nebudou nainstalované (v případě opačném je ještě potřeba si přičíst výkonový dopad běhu kódu v chráněném režimu - tj. aby třeba syntaktická chyba v uživatelském kódu neměla dopad na vnitřní kód hry).

Je o to skutečně zájem ze strany vývojářů?
V neposlední řadě bych ještě zmínil, že komunita Ekury se svou velikostí s tou ve WoW určitě nedá srovnávat. To sice neznamená, že by zde touha po něčem podobném byla menší, ale rozhodně je zde méně lidí, schopných a ochotných (ano, je potřeba obojí) se do něčeho takového pouštět. Předpokládám-li správně, že Add-iny by byly zdarma, tak jen podotýkám, že jeho vývoj nikdy není úplně snadný a zdaleka nekončí vydním prvotní verze, protože:
  1. Jeho uživatelé neustále požadují více toho, či onoho
  2. Herní API se s vývojem hry nevyhnutelně mění, takže je třeba držet krok
Kolik znáte lidí ze svého okolí, kteří mají dostatek zkušeností, volného času a chuti, aby se o vývoj takového "Add-inu" starali? Já žádného a to se mezi programátory pohybuji.

Závěrem
Představa je to pěkná, to nepopírám. V současné situaci, kdy je v týmu jeden aktivní programátor, je ale hodně vzdálená realitě. Dokud se to výrazně nezlepší, budu hlasovat proti tomuto návrhu.
[GA]Script
Ekura Team (09.02.2012 - 31.07.2018)

Uživatelský avatar
qSTRoNgMANp
Lv.27
Lv.27
Příspěvky: 740
Registrován: ned 17. bře 2013 21:02:18
Dal poděkování: 440 poděkování
Dostal poděkování: 332 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Add-ony

Příspěvek od qSTRoNgMANp » ned 15. črc 2018 12:00:10

Já jsem si přesně vědom základního problém a to je počet lidí, kteří server hrají, takže menší šance najít lidi, který toto uměj a pustili by se do toho s chutí.
Dokonce chápu složitost tohoto probléme, že Ekura na to není konstruovaná oproti wowku. :)
Jen mě prostě napadla taková myšlenka, kde vím, že na jiném p- serveru není a mohla by být zajímavá, toto spravovat by byl závod na dlouho trať, ale radši můj návrh někam napíšu, než abych si ho nechal pro sebe, s pocitem, že je to super, kdyby to tam bylo, ale je to težky na zrealizování. :)
Třeba se k tomuto návrhu někdy v budoucnu vrátíte a přepracujete to do své vize. :)
ObrázekqSTRoNgMANpObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
300k+ min Gen 2 109 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
P
P
Y/O
G2
2
ObrázekoSoSoObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek
3,7k+ min 145 LVL
Jinno
Mentál
FULL
4xP
G2

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 256
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Dal poděkování: 66 poděkování
Dostal poděkování: 218 poděkování

Re: Add-ony

Příspěvek od ondra852 » ned 15. črc 2018 14:24:19

Nedokazu si predstavit moc veci, ktere by mohlo API obsahovat a ktere by se zaroven nedalo zneuzit. Uz jen u takoveho eventu, ktery by se volal ve chvili, kdy se ma hraci zobrazit v chatu zprava je x moznoti jak toho vyuzit k ziskani vyhod nad ostatnimi hraci (ne, ze by nesla zprava zachytit jinak, ale preci jen to neni uz tak snadne a tolik lidi se do toho nepusti). A fuknce, ktera by poskytla seznam predmetu v inventari a jejich pozice ... :))

Odpovědět

  • You do not have permission to post in chat.
@ Makarov « ned 11:52 am »
lukyno10 píše: Čauko, boj ze hřebtu koně u pumy, nefunguje.... pročpak?
nefungovali animace, tak se to předělává...
@ Vydesenej « ned 9:51 am »
Protože jahoda není zelenina
@ lukyno10 « ned 1:18 am »
Čauko, boj ze hřebtu koně u pumy, nefunguje.... pročpak?
@ jura94 « čtv 9:09 am »
koupím skin na obouruč 6 nebo 10 neu
@ radecek24 « ned 8:48 am »
koupim wara auru 109 az 110 kdyztak pm nebo napsat na postavu radik33
@ Revus « úte 10:25 pm »
80 pozehu za kerindor :D
@ Revus « úte 9:19 pm »
ulet
@ Revus « úte 9:19 pm »
xddd
@ Revus « úte 9:19 pm »
Kerindor paráda ty mobky no xD Ted už ani nefunguje 2K hp z vedení který včera šlo, :D
@ Nonepovideeej « úte 8:13 pm »
Také Ti za vše moc děkuji, Mio! Užívej volnosti a sem tam se stav na pokec na hře. ;)
@ LittleNessa « úte 4:56 pm »
Také se připojím .. I když jsem s mnohým co jsi kdy napsal nesouhlasila úplně.. I tak díky za odvedenou práci a přeji Ti mnoho úspěchů v tom fungování v reálném životě :up:
@ Grout « úte 1:01 am »
Díky Mio, měj se hezky! :)
@ kovardominik « pon 8:29 pm »
Díky za vše co jsi pro nás udělal :up:
@ Mionix « ned 10:24 am »
Ano, nějaká úprava Arény před nějakou dobou proběhla. Nyní je drop rovnoměrnější. Mylseli jsme i na bufující dračí šamany, bez kterých by se to nedalo. Na druhou stranu ti, co jsou AFK závěrečný certifikát nedostanou.
@ Euphoria « sob 9:06 pm »
@TomasFoxx:D :D :D :D já nepsala schválně jmenovitě
@ TomasFoxx « sob 8:52 pm »
@Euphoria,  hele co mě práskáš
@ Euphoria « sob 8:47 pm »
Přesně, už před pár dny jsem se chtěla zeptat na odměňovací systém v aréně....jak je možné, že trofeje a další odměny padají i těm, kteří za celou arenu ani nesekli do mobky a jen trolili? Nebyli ani s nikým ve skup a trofejí jim padalo nejvíce. Byl to největší lvl v té místnosti.... Možná by nebylo na škodu na drop předmětů v aréně mkrnout :)
@ asdis « pát 6:33 pm »
dakto daco robil s Arenov?neexist aby som mal uz pri golemo 24 trofeji a neviem kolko zacarka ktomu co popadalo.Vecsinov je to okolo 20+- na Arenku
@ Mionix « čtv 6:40 pm »
@TomasFoxx:up: Abych to upřesnil, dává to, když jste slečený, bez jakéhokoliv elíku nakliklého, bez bufů a bez bonusů ze skupin nebo jezdeckých zvířat. Tudíž jak píše Foxx, je to ze základního stavu.
@ TomasFoxx « čtv 5:22 pm »
@Revus,  dává to ze základu zb, né z celkovýho (bonusy ve věcech atd)
@ Revus « čtv 4:56 pm »
Elík na 30% totěž, jen 3K :D :D :D co to je za vtip?
@ Revus « čtv 4:42 pm »
Co to je za vtip :D
@ Revus « čtv 4:38 pm »
Můžu se zeptat jak je možný že mi kosti na 30% bonusové hp přidají 3K hp když mám celkové HP 23tisíc? co to má znamenat? Mi to má dát okolo 6ti tisíc..
@ Saggitarius « čtv 12:53 pm »
@ Fogru « čtv 12:31 pm »
TomasFoxx píše: https://ctrlv.cz/EWAd už to fachá, dejte odkaz
odkaz je už dávno https://www.ekura.cz/discord
@ TomasFoxx « čtv 12:30 pm »
https://ctrlv.cz/EWAd už to fachá, dejte odkaz
@ Messenger « čtv 12:29 pm »
Odkaz na dc oficiální ?
@ TomasFoxx « čtv 11:31 am »
@Mionix,  díky
@ Mionix « čtv 11:29 am »
@TomasFoxx,  Ga řeší, pár minut.
@ TomasFoxx « čtv 11:27 am »
@ OrangEE « čtv 10:57 am »
mentál je fajn. jak píše fox, nemajú ludia také obrany war, dalšia vec on útočí schopkou a každý má bs, čiže ďalšia výhoda. no voči bmku, základ do války je asi 65mag a už to je slušná obrana sama o sebe
@ OrangEE « čtv 10:55 am »
@TomasFoxx,  postavu mám, musim zohnat bs :D
@ LittleNessa « čtv 10:53 am »
To je asi o jedincích no .. však se podívej do žluté kolik včera sekl Bentyaga a taky to nemusí být heal ani BMKO .. modrák a další taky dávají s mentálem pecky ...
@ TomasFoxx « čtv 10:53 am »
ale zkus, až ho postavíš, pujčim si :3
@ TomasFoxx « čtv 10:52 am »
@OrangEE,  tak aurák ve střední žije asi jen proto, že lidi právě nosí 10 war :D ale mentál fakt tak lehkej není
@ OrangEE « čtv 10:51 am »
@TomasFoxx,  mentála som nehral, no s aurou som vedel uhrať to čo za bm. s healom som dával najviac
@ TomasFoxx « čtv 10:50 am »
já ti třeba na ferovku řeknu, že ať jsem nesmrtelnej nebo ne, za daggera/mentála v životě nedám to, co za bmko/healera :D
@ OrangEE « čtv 10:50 am »
@TomasFoxx,  si na ekure, tu vela veci nevychadza
@ OrangEE « čtv 10:50 am »
@TomasFoxx,  je to tak :D
@ TomasFoxx « čtv 10:48 am »
@OrangEE,  takže bmko je shit a lidi na něj nosí 70 sura a war je OP a lidi na něj nosí 10? mi nevychadza
@ Vydesenej « čtv 10:43 am »
Z recese bych byl pro aby se pvp kameny daly přidávat jen do dračích a chitinových zbraní. To ty lidi odnaučí si dělat jiné pvp :D
@ LittleNessa « čtv 10:43 am »
U ninji je to alespoň vidět.. ale když si dá mentál nesmrtelnost co má stejné barvy jak buff tak kolikrát v tom houfu ani není poznat, že tu nesmrtelnost má :D
@ OrangEE « čtv 10:39 am »
Ninja je o niečo lepšie na tom :D ale aj to zamrzí keď dáš niekomu 48k kámen a on si odcupitá preč :D
@ OrangEE « čtv 10:38 am »
@LittleNessa,  na šamana si už ľudia zvykli za tie roky, je to jeho súčasť, no urobiť z mentála totálny tank, za ten čas dostane snáď aj 300k od všetkých a on si nahádže kúzla a ešte veselo zdrhne preč
@ OrangEE « čtv 10:36 am »
No, ja kašlem celé bmko, idem postaviť mentála s útokmi, hodím nesmrtelnosť a budem to kosiť :D a nie utekať pred zruškom stále, bmko dosah kúzla dosť bieda, všetci tí čo nemajú útoky tak majú 70 sura 65 mag :D treba to zobrať teraz z opačnej strany
@ LittleNessa « čtv 10:35 am »
OrangEE píše: Ono celkovo či už tie assisty alebo nesmrtelnosť mentálov, to je úplne nedomyslené :D myšlienka síce pekná, no chýba tomu trošku logiky
Jo tady souhlasím ... jedna věc je bezruký šaman a druhá věc mentál co si dá trvko a pokud nedostane zruško může 10s vraždit bez milosti a postihu :D to je funny
@ Vydesenej « čtv 10:35 am »
OrangEE píše: Ono celkovo či už tie assisty alebo nesmrtelnosť mentálov, to je úplne nedomyslené :D myšlienka síce pekná, no chýba tomu trošku logiky
Nesmrtelnost a milion hp u ninje. Pravda pravda :D ale nakonec si na to očividně lidi zvykli asi teda
@ OrangEE « čtv 10:34 am »
Ono celkovo či už tie assisty alebo nesmrtelnosť mentálov, to je úplne nedomyslené :D myšlienka síce pekná, no chýba tomu trošku logiky
@ TomasFoxx « čtv 10:33 am »
LittleNessa píše: No jak jsem řekla..je škoda že velká war nefrčí .. nedávno na mě vyskočilo na YT video od Lukase z 2020 kde v té war bylo tak 25 lidi každá říše ... tam by bylo za zvážení znovu přemýšlet, ale bojím se že ta doba je pryč a žádná změna už tohle nevrátí prostě :-)
takový čísla už nebudou nikdy, to byl covid
@ LittleNessa « čtv 10:32 am »
Vydesenej píše:
LittleNessa píše: No jak jsem řekla..je škoda že velká war nefrčí .. nedávno na mě vyskočilo na YT video od Lukase z 2020 kde v té war bylo tak 25 lidi každá říše ... tam by bylo za zvážení znovu přemýšlet, ale bojím se že ta doba je pryč a žádná změna už tohle nevrátí prostě :-)
Co kecáš. Teď se tam všichni nahrnou
Tak šup, ty první :D :P
@ Vydesenej « čtv 10:31 am »
LittleNessa píše: No jak jsem řekla..je škoda že velká war nefrčí .. nedávno na mě vyskočilo na YT video od Lukase z 2020 kde v té war bylo tak 25 lidi každá říše ... tam by bylo za zvážení znovu přemýšlet, ale bojím se že ta doba je pryč a žádná změna už tohle nevrátí prostě :-)
Co kecáš. Teď se tam všichni nahrnou
@ LittleNessa « čtv 10:30 am »
No jak jsem řekla..je škoda že velká war nefrčí .. nedávno na mě vyskočilo na YT video od Lukase z 2020 kde v té war bylo tak 25 lidi každá říše ... tam by bylo za zvážení znovu přemýšlet, ale bojím se že ta doba je pryč a žádná změna už tohle nevrátí prostě :-)
@ TomasFoxx « čtv 10:27 am »
když se zas rozjedou trošku, tak poexpím, ale to hádám že minimálně do zimy nebude
@ TomasFoxx « čtv 10:26 am »
@LittleNessa, poslední velká válka mě zlomila, už nejsem nejmladší, nemůžu takhle pokoušet nervy, ještě mě trefí pepka
@ LittleNessa « čtv 10:26 am »
Takže zůstaneš ve střední ? nebo půjdeš zpět do velké plnit nové výzvy za asistence ? :D
@ TomasFoxx « čtv 10:24 am »
třeba mě to i donutí se ti omluvit, to je dost rare
@ TomasFoxx « čtv 10:24 am »
@LittleNessa,  brzo bude vyexpenej foxík, ti dám přesný čísla :3
@ LittleNessa « čtv 10:22 am »
TomasFoxx píše: @LittleNessa,  ale gene přece skoro nic nepřidává!
Neřekla jsem nic, řekla jsem že je to v téhle war kde lítají taková čísla je to věc, která ti nedá nějako extra výhodu .. :D nebo se mi nezdá když jdu s postavou bez biologa jako poslední war neberu o nic moc méně jak když byla heal nesa s gene :D
@ Vydesenej « čtv 10:22 am »
TomasFoxx píše:
Vydesenej píše:
TomasFoxx píše: @LittleNessa,  no vidíš :D já si myslim že uplně každej si hned uvědomil, že to je hrozná blbost prostě :D jen to většina nepřizná, komu by se nelíbilo mít navíc 200cb za "nic" :D
Tak ale to bude stejná blbosti i ve velké :D ta blbost z toho nezmizí jen protože to jsou jiné války
zmizí, protože ve velký se i ve velkých počtech tolik neumírá, ve střední se hraje kamikaze :D
Tak to se mohlo nechat i v malých tam se taky neumírá :D A podle logické nelogičnosti by to dávalo absolutně neabsolutní smysl
@ TomasFoxx « čtv 10:21 am »
Vydesenej píše:
TomasFoxx píše: @LittleNessa,  no vidíš :D já si myslim že uplně každej si hned uvědomil, že to je hrozná blbost prostě :D jen to většina nepřizná, komu by se nelíbilo mít navíc 200cb za "nic" :D
Tak ale to bude stejná blbosti i ve velké :D ta blbost z toho nezmizí jen protože to jsou jiné války
zmizí, protože ve velký se i ve velkých počtech tolik neumírá, ve střední se hraje kamikaze :D

Who is chatting

offline Aliett 
offline Mionix