Takováhle nerovnoměrnost znamená, že jakoby nevyužíváš naplno potenciál své postavy. Dám jednoduchý příklad:
Představ si postavu s útokem 1000, 150% na příšery a 50% na zvířata. Základní útok by tedy byl 1000*2,5*1,5=3750. Teď budeme porovnávat přidání 10% příšery vs. 10% zvíře.
Příšery: 1000*2,6*1,5=3900
Zvířata: 1000*2,5*1,6=4000
Jak vidíš, přidáním 10% na zvěř se útok zvedl víc. Je to proto, že bonusu na zvířata jsi měl v základu méně (jen 50% oproti 150% příšerám). Když se nad tím zamyslíš, vyplývá z toho jedna důležitá poučka -
přidávej vždycky ten bonus, kterého máš nejméně %. V tvém případě tedy zvířata, nebo průměrná škoda.
Co bude lepší? To záleží na tom, jestli chceš mít výbavu univerzál, nebo na každé patro zvlášť. V dané situaci bude 11% průmka zhruba odpovídat 10% na zvířata, takže je to v podstatě jedno (nezapomeň, že průmka zvedá i průniky).
Ohledně ustání záleží i na dalších faktorech (level, max. zb, vit, poh, obrana), ale dle mého názoru toho se 14% schopkou moc neustojíš. Elitní magman ti bude brát 1600/2700/2200, el. mumie 1200/2000 a el. blodar 1700/2700/2100. Hrozně záleží na rychlosti útoku a na šikovnosti (trefovat co nejvíc mobů), protože tě při takovém dmg drží při životě už jen absorpce. Něco jiného by to bylo s kostmi na schopnost. Zkrátka je to příliš individuální, než aby se to dalo nějak zobecnit. Ale co nejde ustát, jde skoro vždycky aspoň uběhat

.