Za působení ekury jsme se dočkali spoustu nových map pro PVM (swamp, haegeron, cidonie, entarian, kerindor, rokle a další), dostali příležitost k pvp bojům (války říší, královský systém, CB, statistiky, hodnosti) a spoustu jiných vymožeností. Cechy se žádné novinky za celou dobu krom hledání 3 vlajek a občasných výhod z tématických eventů nedočkali ničeho. Proto považuji za prioritní změnu v této oblasti než jakékoliv jiné současně.
Nápady by se dle mého měly týkat nebo vést ke změně cechovních pozemků, válek cechů, hodnocení ve statistice a hlavně ocenění spolupráce a aktivity. A byla bych moc vděčná, kdyby se zde objevovaly pouze příspěvky, které se drží jednoho z těchto bodů:
1 - Souhlasím nebo nesouhlasím. Z jakého důvodu?
2 - Konkrétní nápad bych vylepšil nebo pozměnil takto (rozepsat).
3 - Mám další nový nápad.
4 - Momentální nedostatky cechů.
A úplně s nadšením uvítám nápady teamu na toto téma. Věřím, že nejednou se to tam "nahoře" už řešilo. Zároveň si uvědomuji, že takové rozsáhlé změny nejdou hned, že je to velmi dlouhodobá záležitost. Tímto tématem chci pouze založit "základní kámen" a poposunout danou problematiku do přední části seznamu, na co se vrhnout. Protože se tu stále dokola opakují jen návrhy na nové mapy a věci, kterých je zde už několik vytvořených.
Kde vidím já osobně problémy momentálně?
V cechovních pozemcích. Jejich využitelnost je téměř nulová. Spoustu pozemků je zde navíc blokováno neaktivními cechy nebo jednotlivci, nové cechy tak nemají prostor pro prezentování svého cechu. I hrady se po zašlé slávě rozpadají, i když ve své době byly sebelepší...
Války cechů. Nikdo už nechce pomalu válčit, je to pouhá investice času a yangů pro pár bodů v žebříčku, který momentálně neznamená a nepřináší absolutně žádnou výhodu. Navíc zde vznikla jakási morální pravidla, která dost omezují válčení všemožnými způsoby a prakticky nás dovedla k válčení pražádnému. Typy válek cechů také nejsou zrovna ideální.
Spolupráce cechů funguje jen na dobré vůli, cechovní zábava v podobě soutěží taktéž. Jediné co přináší cech dobrého je v podobě jakéhosi soukromého skupinového chatu.
Téměř žádný přísun a využití yangů v pokladně cechu.
Nedostatek informací existujících cechů.
Na základě návrhů a připomínek hráčů diskutujících na toto téma se snažím vytvořit celkový koncept cechů. V tomto příspěvku se nejedná pouze o moje nápady. Může tak docházet k úpravě tohoto příspěvku-konceptu.
Proč pohyblivý věhlas?
Pro představu současné aktivity cechu. Může to sloužit pro orientací vůdců, členů cechů i budoucím adeptům. Zároveň by se tím rozeznali cechy, kde členové se pouze přihlašují do hry a neprovozují žádnou aktivitu (za předpokladu, že stání na námku a nějaký to pmko nepovažujeme za aktivitu).
Proč dva a ne jeden?
Nechci míchat PVP dohromady s PVM, cidonie je dobrý příklad, že tohle míchání nefunguje zcela úspěšně.
Proč několikaúrovňový věhlas?
Na jednotlivých úrovních by se získávali nové možnosti pro cech (na stejném principu jako u věhlasu postav, čím vyšší věhlas, tím více možností na teleportování, prodloužení doby ve swampu a další, mluvím o principu ne o daných možnostech).
Za co by se získával PVM věhlas?
Za běžné aktivity členů cechu a nadstandartní aktivity cechu. Běžnými aktivity členů cechu mám na mysli : rybaření, zabíjení bossů, ničení meteorů, kopání, sklízení. Za nadstandartních aktivity považuji cechovní akce tzn: PVM utkání (viz níže nebo MostEvilek), plnění cechovních misí (viz budaso20) a jiné.
Jaký je rozdíl v běžných aktivitách a nadstandartních aktivitách cechu?
Rozdíl je v spolupráci. A spolupráce by se měla razantně výhodněji odměnit na rozdíl od aktivit, kde se lidi nemusí namáhat s rozumnou domluvou.
Je nás v cechu 5, to budeme pořád bez věhlasu a výhod?
Nebudete, pokud projevujete průměrnou aktivitu (průměrně 1h denně nebo 7h týdně např). Samozřejmě platí, čím více lidí a čím více aktivity, tím vše půjde snadněji a rychleji a naopak.
Věhlas se bude počítat jen když budou online všichni?
Nemusí být online několik hráčů najednou pro běžné aktivity. Věhlas za běžné aktivity se budou připočítávat podle jedinců-členů, přibývající hodnota věhlasu bude ale malá z důvodu že tyto aktivity jsou dostupné kdykoliv. Pro cechovní akce už je třeba spolupráce několika hráčů připojených ve stejný čas (jako války cechů), proto výrazně větší zisk věhlasu na rozdíl od běžných aktivit.
Proč PVP vehlas?
Tento věhlas by sloužil k rozšiřené charakterizaci cechu pro hráče, kteří mají v oblibě PVP. A nejen tomu.
Není zbytečné dělat věhlas jen pro charakterizaci?
Není. Tento věhlas by rozšiřoval možnosti do válek cechů (např. dostupnost cechovních kouzel), případně i jiné PVP aktivity. Za cechovní války a účasti v jiných PVP aktivitách by se PVP věhlas získával. Podobně jako u PVM věhlasu.
První návrh - Cechovní pozemky by se rozpadaly a uvolňovaly na základě věhlasu. Při nulovém věhlasu by se při dalším odečtení věhlasu zbourala jedna NPC postava, po zrušení všech NPC postav by se pozemek uvolnil k prodeji.
Druhý návrh -By vznikl pronájem pozemku (viz Malchus), který by se odevzdával zčásti (například podle nastavené daně) pokladně říše. Aby to opět sloužilo k rozeznání neaktivního cechu a dle toho následné zrušení pozemku. Otázka je zda-li to platit z cechovní pokladny nebo ručně? Přímý příjem do cechovní pokladny nenavrhuji za předpokladu, že se za cechovní peníze budou pouštět bonusy pro cech. Z placení pronájmu z cechovní pokladny je zase problém, že příjmy cechu budou hodně záležet na přísunu yangů z používání cechovních NPC postav(viz níže). Tento příjem není zrovna ovlivnitelný.
Třetí návrh (viz KapkaRosy) -By cechovní pozemek šel založit kdekoliv na jakékoliv mapě. Jako v The sims

Proč nenavrhuji novou mapu na cechovní pozemky?
Protože nová mapa bude kapacitně opět omezená a dříve nebo později problém s nedostatkem volných pozemků tu bude opět. Já opravdu momentálně cechovní pozemek nepotřebuji, nesháním, netvořím návrh kvůli tomu, že mi vadí, že zrovna teď nejsou volné pozemky. Vadí mi (a nejen to!), že stejný problém se tu opakuje stále dokola.
To po týdnu neaktivity cechu ztratíme pozemek (v případě prvních dvou návrhů)?
Ne, odebrání pozemku je několikatýdenní nebo i několikaměsíční záležitost v případě nastavení podle věhlasu(za předpokladu, že pozemek je zastavěn). Po týdnu neaktivity při nulovém věhlasu se odebere pouze jedna NPC postava. Cech, který si chce udělat prázdniny a bude mít nadělaný věhlas, se tak nemusí obávat okamžité ztráty pozemku.
Proč se budou bourat NPC postavy?
Za prvé, aby nedošlo k okamžité ztrátě pozemku. Za druhé, aby tu vznikla opakovatelná potřebnost itemů potřebných pro stavbu na pozemcích. Za třetí, aby opravdu velké výhody v podobě magického kováře například(viz níže) nebyli dostupné napořád, i když cech přestane být aktivní.
NPC POSTAVY NA POZEMCÍCH
Alchymisté
Navrhuji omezení možnosti stavění alchymistů, který v danou chvíli v říši neexistujou. Po vytvoření všech druhů alchymistů by se mohli stavět duplikátně. Také navrhuji alchymistu na jantar. Nevěděla jsem, že to tu už jednou bylo.
Nebo navrhuji alchymistu univerzálního (viz lordsword), který přetaví vše se stejným úspěchem, ale dle cechu se bude odlišovat úspěšností na vytvoření. Zvyšování úspěšnosti se bude zvedat cechem (Alchymista 1.úrovně, po vylepšení alchymista 2.úrovně atd). Možnost na jakou maximální úroveň může daný cech alchymistu vylepšit a vlastnit bude určovat PVM věhlas(viz výše).
Proč úrovně podle věhlasu?
Vznikne tu opět opakovatelná potřeba itemů pro vylepšení.
Kdo bude moct používat alchymistu?
Členové cechu i ostatní nečlenové. Rozdíl bude v nákladu yangů na tavení (člen cechu dostane slevu samozřejmě). Yangy placené alchymistovi půjdou (zčásti nebo zcela) do cechovní pokladny daného cechu, který alchymistu vlastní.
Vždyť bude několik univerzálních alchymistů, nebudete to zbytečné?
Nebude, rozdíl alchymistů bude v úspěšnosti tavení a na někoho bude mít určitě vliv, že nebude chtít podporovat svými yangy daný konkurenční cech.
Cechovní skladník
Umožní cechu hromadné úložiště. Kapacitu skladu bude určovat opět úroveň skladníka (viz alchymisté). Do tohoto skladu se budou odevzdávat cechovní odměny za války, utkání, mise a jiné. Náhled do skladu budou mít všichni členové, ale pouze ti s přidělenými právy od vůdce budou moct s předměty manipulovat. To právo momentálně není k dispozici, bylo by třeba jej vytvořit.
Cechovní kovář
By sloužil k zvyšování lvlu předmětu jako současně. Také by ho bylo možno vylepšit na několik úrovní. Zde mám konkrétní představu: 1 úroveň klasický jako nyní, druhá úroveň "kovář s pergamenem" s vlastností požehnaného pergamenu (dostupný při druhé úrovni věhlasu, vylepšení za xxx počtů pož. pergamenů, překližek, kamenů,kmenů,yangů), třetí úroveň "kovář s pergamenem draka" s vlastností pergamenu draka (dostupný při druhé úrovni věhlasu, vylepšení za xxx počtů pergamenů, překližek, kamenů,kmenů,yangů), čtvrtá úroveň "kovář s příručkou o kování" s vlastnostmi příručky o kování (dostupný při třetí úrovni věhlasu, vylepšení za xxx počtů příruček o kování,překližek,kmenů,kamenů,yangů) atd. (4.pergamen válečníka, 5.kovářova poznámka, 6.mudrcova poznámka,7.magický kámen, 8.pero a 9.monokl). Dostupný opět všem s rozdílem, že pro členy cechu bude levnější, pro nečleny dražší. Yangy za vylepšování opět půjdou do pokladny cechu, který danou NPC postavu vlastní.
Vždyť se ty magické kameny a další hrozně moc zdraží!
Možná zdraží, ale vznikne nový způsob, kdy daný pergamen nebudeš potřebovat, ale za určitý poplatek využiješ cechovního kováře, který bude vylepšen. Nebo naopak může dojít i ke zlevnění. Může dojít i ke stabilizování ceny v případě nastavení pevné hodnoty příplatku za využití cechovního kováře. (Např. u magického kováře příplatek 20kk k standartní současné potřebné ceně na vylepšení), ale nemusí! Pokud je to možné, příplatek se může nastavit podle průměrné ceny prodaných magických kamenů přes stánky.
Proč záleží zase na věhlasu?
Protože nechci, aby došlo k situaci, kdy nějaký cech nebo několik cechů najednou bude mít všechno na maximální úrovni, i přesto, že už nebudou hrát nebo projevovat vysokou aktivitu. X"kovářů s monoklem" například, by této hře neprospělo.
Cechovní rybář a vodní plocha
(viz Chyumgo cech Pretorians)
Rybníček podle vložených nachytaných živých ryb by zvyšoval u dané cechovní vodní plochy větší šanci na vylovení podle vložených ryb. Úroveň rybáře a jeho vodní plochy by zvyšovala kapacitu vložených ryb. Možná i zvýšení úspěšnosti na vylepšení prutu. Příjem pro cech by zajišťovala koule na ryby, která je momentálně nijak nevyužitá (protože co za rybičku můžeme vytáhnout se nám vypisuje bez rozdílu všem pokud si to dobře pamatuji). Tato koule by sloužila jako např.hodinová povolenka pro danou cechovní plochu. A dále jak je tomu nyní za prodej návnad atd...
Správce cechu
Nyní určuje kapacitu cechu. Bylo by tomu i nadále. Navíc by získal vlastnost pouštění bonusů pro cech(viz níže). Může dojít k přehodnocení kapacity.
V případě bonusů by úroveň NPC postavy umožňovala slevu na pouštěné bonusy, které by se pouštěli z cechovní pokladny.(Čím vyšší úroveň správce, tím levnější bonus). V případě kapacity čím vyšší úroveň správce, tím vyšší dostupná kapacita cechu.
V mé představě by se zobrazovala náhodný výběr příšer , který by měli jisté obrany a útoky, na který by cech měl během soupeření přijít pro rychlejší způsob zabití. Souboj by tvořil např 5 vln, kde by si dal v každé vlně jeden bod cechu, který dokázal daný spawn rychleji zabít než konkurenční. Vyhnula bych se spawnování příšer s bonusy, které jsou všeobecně známé. Nutilo by nás to tudíž ke komunikaci a spolupráci (kolik příšeře berete s jakými bonusy nebo stylem boje, kdo dokáže příšery ustát a s jakými bonusy nebo stylem boje).
Dále navrhuji, aby mohli mezi sebou soupeřit nejen 2 cechy, ale třeba až 4 (5, 6?). V tomto případě uvítám i nápady na to, jak co nejjednodušeji umožnit soupeření více cechům najednou než je momentální systém vyvolávání válek pro 2 cechy.
Odměna?
Věhlas do cechu (i pro poražený cech za účast) + případně nějaká odměna v podobě elíků, začarek, cokoliv vás napadne jako vhodné a ne příliš zvýhodňující nad ostatními pro vítězný cech + k tomu přidat jako odměnu i cechovní misi (viz budaso20), které bude zadávat PVM úkoly. Napadá mě i odměna třeba nějaký PVM dočasný převlek třeba s 3% zvýhodnění na nějakou příšerku? Je třeba vytvořit i dostatečnou odměnu/motivaci pro prohrávající cechy, aby silnější cechy měli protivníky.
Jak to omezit?
Bylo by dobré přijít s nápady, jak tyto utkání ochránit před soupeřením 2 cechů, který vlastní stejný člověk nebo se předem domluvili na prohře a vyhře jednoho z cechů, tak aby si jeden cech mohl neomezeně nahrabat.
Mě napadá takové omezení, že cech, který toto utkání vyhraje tak následně bude mít na týden (14dní, měsíc?) blok se takových utkání zúčastnit.
Steeplechase a velký výlov pro cechy
Pod hlavičkou těchto utkání bych umožnila cechům soupeření v již zavedených soutěží pro říše. A to jest velký výlov, steeplechase. Pozor! Nechci rušit v těchto soutěžích soupeření pro říše, pouze to rozšířit i do cechů. Odměny opět cechovní mise + PVM věhlas + již tradiční odměny v podobě eventových truhliček.
[center]Cechovní mise[/center]
Za PVM utkání by se získávali cechovní mise typu (jsou to mé orientační příklady/představy):
Vydej se s 8mi členy svého cechu zdolat 3x ďábelskou rokli (člen v tomto případě neznamená jednoho člověka, ale jednu postavu). To samé s haegeronem, věží.
Zabij v dané mapě s 5ti současně přítomnými členy svého cechu xxxmetinů nebo bossů nebo příšerek. Využitelné pro entarian, země přitažlivosti,zaniklou říši,swamp atd... V tomto případě je třeba i ošetřit rozdíly cechů, kde někde jsou lvly 150 a někde lvly 90. Například mise se budou volit podle průměrného lvlu cechu?
Za války cechů by se získávali mise, které by zadávali úkoly v podobě Zabij v nepřátelské vesnici té a té xxx příslušníků nepřátelské říše sobě rovnocenných (tzn. započítávali by se protivníci s odstupem pouze 10ti lvlů od lvlu útočníka, 110ky bude přispívat do mise zabíjením protivníků lvl100+). Proč? Protože jsme jaksi zapomněli na princip nepřátelských říší a takovéto boje se tu dost omezily. Navíc konečně takový boj nebude ztrátou času, ale bude po splnění mise ziskem pro cech!
Nebo zabij se svým cechem ve válce říší xxxprotivníků nebo získej se svým cechem ve válkách říší xxx počet CB nebo 5členů ať se účastní najednou jedné války říší.
Naprosto souhlasím s jejich seznamem změn. Jen bych k tomu dodala, že nejen já uvítáme větší kapacitu zprávy. Nyní je to nastaveno jen na pár znaků.
Co se týče expení cechu. Dle mého návrhu bych ho naprosto vypustila výměnou za výše zmíněný věhlas, aby možnosti cechu byly dostupné podle aktuální aktivity cechu. To slovíčko aktuální je velice důležité. Proč? V dnešní době počet získaných BZK nebo lvl postavy nevypovídá téměř o ničem. To samé platí i pro cech. Cech se jednou vyexpí a zůstane vyexpený i potom, co většina jeho hráčů přestane hrát. A přesto, že už většina nebude aktivní bude mít výrazně větší odměny/možnosti než nově založený velmi aktivní cech.
Statistiky cechu na stránkách¨
Vše co je současně + věhlas cechu. Historii(viz Chyumgo cech Pretorians) prohraných a vyhraných válek, utkání . Případně i seznam členů. A dále velice uvítám možnost seřazení podle : abecedy, počtu vyhraných válek, poměru vyhraných a prohraných válek, získaných bodů, věhlasu atd. A to neuvítám jen v záložce cechy, ale i válek říší.
Jaké bonusy teda? Pracuji s nejvyšším dosáhnutím milníku(př.Horník). Omluvte mojí doslovnou neznalost nejvyšších stupňů milníků.
Podle počtu...
...horníků v cechu. 1 horník v cechu zpřístupní bonus na kopání, že místo jednoho bodu přibude do krumpáče 2 body např na délku bonusu 3min. V případě přítomnosti v cechu 2 horníků, bonus bude možný na 6min atd... (uvedené minuty jsou pouze orientační). Cena bonusu bude stále stejná, na kvalitě bonusy bude mít vliv právě počet postav s dosaženým daným milníkem.
...strážných v cechu. 1 strážný v cechu zpřístupní denně spawn na tréninkovém sloupu za možnosti počtu žetonů pěšáka. 3 strážní v cechu umožní pustit 3 vlny dostupné pro pěšáka denně. Žetony se budou platit z pokladny cechu, nikoliv z pokladny říše. (podobně by tomu bylo i u milníků šlechtic, generál vojska,velitele vojska).
...císařů v cechu. 1 císař v cechu by umožňoval spustit neomezený trénink na 1h denně. V případě 2 císařů by to bylo 2x1h denně. Financování by opět šlo z pokladny cechu, nikoliv říše.
...zahradníků v cechu. By cech dostal možnost pustit bonus na větší šanci na sklizení a požehnaní na zahrádce. 1 člen by tvořil 35min tohoto bonusu (4členové=bonus na 2h a 20min). V úvahu berme, že sázení je časově omezené, sklidit se dá nejdříve po hodině.
...snaživců při výlovu. Jeden snaživec při výlovu by zvyšoval určítě % zvýšení získaných bodů za vytaženou rybu při výlovu. Zde by byla doba bonusu stálá (např.30min.) počet členů by zvyšoval % získaných bodů. 1 člen se získaným milníkem = 1%, 2 členové 2%, 3 členové 3% atd.... (Shiri je za 56 bodů při 3% bonusovým navýšení by činil bodový zisk při počtů 3členů s dosaženým milníkem 58 bodů po zaokrouhlení, v případě 10 členů by to bylo 10%bonusu tj.62bodů po zaokrouhlení).
Budu moc ráda a snad nejen já za příspěvky od lidí, kterým vývoj ekury není lhostejný a domnívají se, že cechy jsou zde poněkud zanedbány.