Jak na BM suru do Kerindoru?




Tento návod je rozdělen do 2 částí:
ČÁST 1: Obecnější informace o strategii (žádná čísla, staty, atd.)
ČÁST 2: Konkrétní informace o bonusech a výbavě (čísla, staty, ceny, bonusy)
---------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
ČÁST 1: Obecnější informace o strategii

Mapa Kerindoru:



(0) Kerindorští psi - nezajímaví, padají z nich jen žetony
(1 - 4) Orkové - skřeti, kouzelníci, MINOTAUŘI, malí velitelé
(5 - 8) Ezoterikové - trolové, mágové, TLOUŠTÍCI, VELCÍ TROLOVÉ
(9 - 12) Zvířata - bojovníci, válečníci, kouzelnice, královny

Sura naplášťuje několik potvor a zabije je pomocí svých kouzel na dálku, aniž by se jej potvory mohly dotknout a ublížit mu. Sura vždycky popoběhne, vykouzlí jedno až dvě kouzla, popoběhne zase kousek, a tak stále dokola. Držet si vzdálenost je opravdu velmi důležité, přímý zásah kouzlem od libovolné potvory je totiž opravdu SMRTÍCÍ. Pokud vás potvora zasáhne, tak vám život nejednou zachrání Temná Ochrana. Zároveň je ale zase dobré nebýt úplně daleko, aby nepřátele stále odstřeloval Duch plamene.


Všechny 3 útoky na dálku, které BM sura má (rána ducha, temná rána, tmavý kámen), mohou zasáhnout více nepřátel v okolí hlavního cíle. Zabíjíte tedy několik potvor najednou. Díky schopnosti



Někteří lidé preferují postup natáhnutí jen několika málo mobek, které rychle zabijí a tento postup opakují 2-3x, než jim vyprchá buff.
Já preferuji naplášťování opravdu šíleného množství monster a pokusím se zabít co nejvíc z nich, dokud mi nevyprchá buff. Tato metoda je riskantnější, ale s trochou snahy přestanete umírat a úlomků bude více. Akorát je třeba používat hodně plášťů.


Je třeba si vybrat, na lov kterých potvor se budete do Kerindoru vydávat a podle toho vybrat bonusy do vaší výbavy.
1) Pokud budete chodit na Orky, budou to hlavně Minotauři (3). Level cca 80.




2) Pokud budete chodit na Ezoteriky, máte možností víc. Nejčastěji se však zabíjí tlouštíci (7) a velcí trolové (8). Level cca 95.





3) Pokud budete chodit na Zvířata, výběr příšery je na vaší preferenci a zkušenosti. Level 95 nebo 110.







---------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
ČÁST 2:Konkrétní informace o bonusech a výbavě


Levnější výbava na zvěř je identická jako výbava na eza, akorát budete mít bonusy na zvěř místo ezoteriků. Cena stejná.
Dražší výbava na zvěř vás vyjde podstatně dráž, především kvůli zdobenkám a jaspisu, řekněme tedy takových 15-25kkk. S časem se může změnit.









1) INT na max
2) POH na max !!!! DŮLEŽITÉ !!!! Tady dělá hodně lidí chybu
3) VIT
Proč POH a ne VIT?





Opravdu, používejte je! Dělá to hrozné divy s poškozením a vyplatí se to používat, potvory díky tomu umírají podstatně rychleji. Za 2 roky chození do kerindoru se mi nestalo, že by mi nestačily moje zásoby kostí do útoku schopkou. Vždycky během těch 6 hodin padnou další kosti. Při nejhorším je koupíte


Používám elíky (L), můžete používat i L+ (pro lvly 95 a 110). Nutné elíky jsou opravdu nutné.
Nutné elíky: INT





Volitelné elíky: VIT






Je třeba buff. Konkrétně pomoc draka (kritik). Co nejvíce %. Ideální je maximální inteligence, tzn nějaký 130% buff, ale platí čím víc, tím líp. Čím blíže se dostanete 100% šanci na kritický zásah kouzly, tím lépe.

Někteří lidé používají i healera (kvůli schopnosti běžet, která dává rychlost kouzel a pohybu). Já jej nepoužívám, každopádně to doporučuju, pokud healera máte k dispozici. Není to nutné, ale je to znát.

Ukázka mé výbavy na EZO, není to nejlepší, ale bohatě to stačí (s účesem, elíkama a kostma dávám 185-200k na krit kamenem).


Všude: Silný proti příšerám +10% / +8 INT

Odolnost proti magii v keri nefunguje, nikam si ji zbytečně netočte, nijak vám nepomůže.
Rychlost pohybu je super mít co nejvíc, protože nebudete nosit větrné boty a potřebujete upalovat jako blesk, aby vás potvory nechytly.
Každé ZB navíc se taky hodí, třeba díky tomu přežijete.
% na drop v keri fungují, takže pokud se poštěstí natočit, taky super.

1) Poškození schopností - nejlepší možný talisman, zvyšuje vaše poškození nejvíce (nejlepší kombinace je 3x schop)
2) Silný proti orkům/ezoterikům/zvířatům (podle toho, na co chodíte) - (druhá nejlepší kombinace je 2x schop 1x ezo)
3) Silný proti příšerám - (třetí nejlepší kombinace je 2x schop 1 příšera)
4) Inteligence - (čtvrtá nejlepší kombinace 2x schop 1x int)
Standard je 6x schopka. Samozřejmě lze mít méně, o to hůře vám to potom půjde.

Sluneční helma od 65 (kvůli bonusu na příšery), do horních bonusů stačí natočit 20% na ork/ezo/zvíře (podle toho, kam chodíte)
Netrapte se točením obnovy MB/ZB, jsou to úplně k ničemu bonusy, mají minimální vliv.

Antistun není třeba. Jakýkoliv štít. Chcete 20% na ork/ezo/zvíře a 12INT. Pokud vám tam padne navíc i POH, bude to jedině dobře.

Ideálně kožený extázky (kvůli rychlosti kouzel) nebo alespoň obyčejný extázky. Vždycky +9 kvůli rychlosti pohybu.
Na ZVĚŘ lze nosit i boty hněvu (rychlost kouzel na úkor rychlosti útoku).
Natočit chcete hlavně 2k ZB, nejlépe i šanci na kritik.

ORK: Ozubka(65)/svatý meč(80) (není v nich žádný rozdíl, ozubka je hezčí)
EZO: Smrtící čepel (95)
ZVĚŘ Smrtící čepel (95) / Jaspisový meč+9 (108)
Kameny příšera, kritik, návrat.
Zbraň je trochu složitější. Jsou zde 3 velmi žádoucí bonusy: Silný proti rase +20%, INT+12 a rychlost kouzel 20. Ideální zbraň má všechny tyto 3 bonusy. Pokud vám tam navíc ještě padne POH a šance na kritik
ZVĚŘ: Pro levnější variantu stejně jak eza, u jaspisu je to trochu jinak, tam chcete min. 15% schopku a ideálně 20% na rasu. Ale jde to nakombinovat i jinak. Čím více bonusů, tím lépe. Schopka je nejdůležitější, potom rasa, potom int, potom kritik/rychlost kouzel, atd.

Úplně nezáleží na tom, jaké brnění vemete. Na 80 a 95 se nosí BSko (případně vodko) kvůli malé redukci rychlosti pohybu a možnosti obarvit formulí (pamatujte, magie v keri nemá efekt).
Kameny - nejdůležitější je leštěný spěch+6. Druhou doporučuji vitalitu, ale není nutná. Třetí kámen je na vás, já tam mám kámen magie na manu, vy můžete volit vyhybko/obranu třeba.
Nahoru natočte 20 rychlost kouzel a 2000ZB.

Nebeský+9. (Zdobený buď zlatý nebo taky nebeský).
Nahoru natočit 20% na rasu. Ideální je i rychlost pohybu+20 a 20% šance na drop, ale rasa je nejdůležitější.

Perlák+9 (Zdobenej taky perlák).
Nahoru natočit +2kZB, ideálně i 10% kritik.

Nebeský+9 (Zdobený taky nebeský).
Nahoru natočit 20% na rasu. Může vám tam padnou i 2kZB a 20% drop, obojí je super, ale rasa je nejdůležitější.
To by byla výbava.

Pokud jste škrti, tak si kupte účes s 10% na danou rasu za 5kk yang.
Jinak si ale v item shopu kupte troje třpytky +3 (3x5SD, to je nějakých 60kk za měsíční účes?), naplňte si je u Mirine (Příšera, rasa, magická hodnota útoku) a skočte si s třpytkami ke kadeřnici. Tenhle účes se třemi bonusy docela pomůže.

Já běžně nosím v jednom slotu zlodějky, v druhém kosti na poškození schopností. Můžete si koupit prémium na drop a místo zlodějek nosit větrné boty nebo Magickou trofej (dává sílu proti příšerám).

Využijete převážně na zvířatech, vysvětleno ve video návodu od evila, na které jsem dal odkaz na začátku návodu.
Ve zkratce: pokud si do keri přivedete surovu manželku a nasadíte jí manželský šperk s + šancí na kritický zásah, přičte se tento bonus i surovi. Evil tvrdí, že se to vyplatí. Já to ověřené nemám, na mě je to příliš drahé, ale zkuste to, třeba to je fakt worth.

Z výměň úlomků u Koe-Punga získáte falešné kerindorské úlomky. Lze je přesunout na odpovídající kerindorium. (jenom u těch potvor, kterým odpovídá. Nejde použít úlomek ze skřetů na kerindorium u královen.
Po přesunutí získáte dočasný bonus k nějakému statu. Bonusů je okolo 10 různých, takže dávejte úlomky, dokud to nezahlásí, že už všechny bonusy máte.

Zároveň se jde pomocí kerindorií a úlomků teleportovat po Kerindoru. Dojdete-li k nějakému Kerindoriu a přesunete-li na něj odpovídající (falešný, ale jde použít i pravý) úlomek, vytvoříte si tam ZÁCHYTNÝ BOD. Pokud umřete a zrodíte se ve městě, můžete přesunout na kerindorium bronzový žeton a budete teleportováni ke kerindoriu, na kterém máte záchytný bod. Záchytný bod se resetuje při odhlášení ze hry a při opuštění Kerindoru. Využívám to převážně k usypávání úlomků na postavy, které si postavím na začátek keri a dozadu táhnu jen buffku se surou. Ty naplním a chodím odsypávat právě na začátek keri, potom se teleportuji zpět.

Doporučuji mít alespoň na jedné postavě VIP prémium, abyste mohli vyměňovat úlomky najednou, neboť postupná výměna je skutečně vopruz.
Závěr.
A to by bylo asi tak vše, nač jsem si vzpomněl.
Motivací pro tento návod byl fakt, že ačkoliv už návody existují, jsou buď zastaralé, obsahují nepřesnosti a nebo neobsahují veškeré důležité informace.
Máte-li jakékoliv připomínky, neváhejte mi je napsat

