forumman píše:Problém není v tomhle kouzlu, ale v talismanech, karmách, zdobeninách, zbraních od levelu 100, ale to vidět nikdo nechce. Chcete staré dobré pvp kde nebude zruško brát tolik? Chtějte zákaz toho všeho, pak nebudou průniky šípem za 2k/2s, šamani a bm surové nebudou brát jako atomovky, oheň nebude pálit za 3k, buffy nebudou nesmyslně 100% + a tak by se dalo pokračovat do aleluja...
Jenže lidem vadí zrušit, protože ho má jen menší skupina a tak když ten zbytek bude dost dlouho řvát, tak ho určitě zakážou, jelikož většina to tak bude chtít...
Ahoj, v zásadě s tebou souhlasím, ale opravdu si nedovedu představit, že by se všechny tyhle vymoženosti ve hře zrušily, vždyť právě díky nim je siNDiCATE tak výjimečný. Musí přeci existovat i rozumnější řešení, jak dostat PvP opět do alespoň částečné "rovnováhy". Jenže jak, když tam vždycky je to jedno kouzlo které má v databázi u položky "skillType" hodnotu "NORMAL", což mají jinak pouze kouzla statická jako aura, nebo třeba požehnání?
Můžeš snížit magickou hodnotu útoku zbraní od 100, klidně na úroveň zbraní od 95, ale tím docela tragicky poškodíš všechny šamany a BM sury, kteří pak budou brát opravdu skoro všem pod 1k, zatímco zruško bude pořád třeba na 6x vyšších hodnotách.
Je třeba si uvědomit, že jakékoli útočné vylepšení tohle kouzlo posiluje v plné síle, zatímco obranné ho neovlivňuje. A něco nového přeci na serveru být musí. Karma není žádná destabilizace, je tam přeci volba jak útoku, tak i obrany. Můžeš snížit procenta u talismanů, nebo snížit počet talismanů ve věci třeba na dva (už vidím ten řev

). Jenže zase to ovlivní všechny ty ostatní chary, které jsou relativně v rovnováze. Já bych nebyl proti cokoli z toho vyzkoušet, ale podle mého to nic neřeší.
Byla tu veliká spousta nápadů:-
Udělat ze Zruška magické kouzlo
Je možné, ale kolik s nim pak Wp budou brát? Nezapomeňte, že je to hodnotou nejslabší kouzlo ve hře. Možná to mělo být kouzlo sloužící primárně ke zrušení efektů, ale není to trošku nefér k lidem, co si dělali výbavu za miliardy jen kvůli jednomu kouzlu, aby pak mohli polovinu z toho "vyhodit"? Pokud bude magická obrana, pro WP to znamená zbavit se Jaspisu, nejspíš i spousty talíků na poškození a začít se víc soustředit na fyzické útoky a průniky. Je dost pozdě... -
Udělat nějaký bonus, který by na zruško fungoval, například Odolnost proti větru
Ano, na první pohled to vypadá velice zajímavě, avšak po technické stránce je to nesmírně náročná akce, která bude zasahovat hluboko jak do serveru, tak do klienta. A opravdu je zruško tolik důležité, aby se kvůli němu odsouval třeba Haegeron? -
Aktivovat pro zruško obranu "Odolnost proti útokům surů"
Tak bohužel, tohle by byl opět obrovský zásah do hry především na straně serveru a bylo by nutné spoustu věcí předělat. Problém je v tom, že hra umožňuje kouzlu přidělit pouze 4 typy: MELEE (platí zbran+char), MAGIC (platí magie+char), RANGE (totéž co melee, ale postih za vzdálenost) a NORMAL (platí pouze odolnost proti schopnosti). Takže bohužel nereálné. -
Zrušit DMG zruška a nechat mu pouze rušení
Dle mého nedotažený nápad, který WP surům opět bere spoustu úsilí a dalších věcí, které jsem rozebral výše. Zajímavá by tato volba byla pouze tehdy, pokud by obdrželi pořádný boost do kouzel rána prstem a dračí vír. Bohužel, to by pak zpětně ovlivnilo PvM, takže to jako moc dobré řešení nevypadá. -
Zrušit "rušení" a udělat ze zruška čistě útočné kouzlo
Hodně tvrdý zásah do hry a trošku i do její variability, ale docela zajímavý krok vzhledem k tomu, že by to běžný PvP WP sura - specialista na zruško nemusel ani pocítit jako negativum. Alespoň ne ve válce. Pro mě ale příliš radikální, leda by nedošlo k likvidaci té šance, jen k jejímu podstatnému snížení. -
Nové věci s odolnostmi proti schopnostem?
I tohle je zajímavé řešení, jak už zde ale padlo, opět se to dotkne úplně všech. Netvrdím, že na ostatní chary by se už "sahat" nemělo, ale všimněte si těch čísel, kterými se tu i TOP hráči ohání. Éru nesmrtelných Batistů jsem tu už jednou zažili a já bych opravdu nerad, aby se to opakovalo, i když to mělo jisté kouzlo. -
Snížit magickou hodnotu útoku kouzla ve vzorečku
Trošku netradiční řešení v rozporu se Saggiho "do kouzel se nebude zasahovat", ale určitě ten nejpřesnější způsob, jak lze tohle kouzlo vyvážit. Nechme ho klidně dál bez obran, ale trošku ho zkroťme. Navrhuji pro začátek třeba 20-25% a pak se uvidí, jestli je to málo, nebo moc. Vždyť proč by se do těch kouzel nemohlo občas zasáhnout, co třeba taková smršť šípů, nezasloužila by si třeba 15%ní boost? A nebo útok+, tomu by také pár desítek navíc svědčilo. Nebylo by fajn trošku si pohrát s různými podpůrnými záležitostmi, jako rychlost pohybu u zuření, našlapování? A nejsou při dnešních rychlostech kouzel nabíjecí časy třeba u BM sury až příliš krátké? A dalo by se pokračovat... -
Prodloužit nabíjecí dobu Zrušit kouzla na XX sekund.
Osobně mi to připadá jako velice schůdné řešení, které by vyřešilo většinu problémů, o kterých se tu mluví. Pro a proti ale rozebírat nebudu, na to snad dokážete přijít sami, za popřemýšlení to myslím stojí
. Po technické stránce hračka a otázka chvilky, jako řešení je to samozřejmě jen dočasné, než budou přidány další útoky. Navrhoval bych zkusit něco v rozmezí 35-45s v základu.
-
Přidat všem WP surům handicap pro magické útoky
Například formou "stálého bonusu", podobně jako odměna u biologa, pouze negativního charakteru. Tato úprava by měla vliv pouze na zrušit kouzlo. Výsledné poškození by bylo možno regulovat plynuleji, než při použití obran magií, nebo PvP obran. Zajímavá alternativa, ale nepříliš systémové řešení.
-
Jiné řešení...
Vypíchnu ještě pár maličkostí:- Lag po zakouzlení Zruška se opravit v podstatě nedá (nebo by to bylo hodně náročné), protože zruško funguje jako buff a jeho funkce je tedy obsluhována podobným způsobem. Ve válce jsou špatné odezvy, takže tam to je ještě horší, ale všimněte si, že podobný lag způsobí každý buff, včetně třeba ošetřit od přátelského šamana.
- Situace s ohněm je myslím poměrně jasná, tam jde pouze o to zprovoznit příslušné obrany a je "po problému". Po tecnické stránce je to mnohem jednodušší, než podobná akce u zruška, protože se jedná pouze o podpůrný efekt.
- WP sura je v PvM celkově velice nadprůměrná postava napříč levely. Ne na každém levelu a v každé lokaci je nejlepší, to je asi jasné, ale celkově to tak nejspíš bude. Výhody? Čepel je jasná, strach je perfektní snad ve všech PvM lokacích. Asi žádný 360st. plošnák se nevyrovná víru v poměru dmg/čas, a Prst je jedno z nejsilnějších fyzických kouzel vůbec.
- V PvP jsou samozřejmě i další problémy, jako například zisk CB pomocí ohně/otravy, lagy znemožňující naseknutí pohybujících se postav, problém se ziskem CB z již zabitých postav. Jenže všechny tyhle problémy jsou technicky téměř neřešitelné, protože zasahují přímo do jádra serveru. Ano, i tyhle problémy by měly být řešeny, ale to jsme opět u otázky, jestli chceme raději dokonalé PvP za cenu nulových inovací, nebo vše tak trošku "nedotažené", ale zato spoustu novinek. Tuhle otázku si jistě klade celý tým včetně samotného Saggiho. A není snadné na ni odpovědět, protože 1000 hráčů je 1000 chutí...
Snad jsem vás moc tou délkou neznechutil. Pokud ano, omlouvám se, ale na nějaké zkracování nezbyl čas, tohle téma stejně časem zapadne kdesi v hloubi diskuze...
EDIT: Přidáno ještě jedno možné řešení.
EDIT: Přidáno další možné řešení.