#8 - Eventy po technické stránce

Pravidelné zajímavosti ze světa Ekury každou neděli - sledujte, komentujte a bavte se!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Torque
Lv.8
Lv.8
Příspěvky: 49
Registrován: ned 12. čer 2016 20:02:51
Dal poděkování: 75 poděkování
Dostal poděkování: 188 poděkování

#8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od Torque » ned 01. led 2017 14:20:00

W0JsVCa.jpg
Jaké řádky kódu?Každá věc na Ekuře, na kterou si vzpomenete má svou písemnou podobu. Ať už ikonka červeného elixíru, model Mirine nebo celý minievent „Hledej 3 vlajky“. Tento písemný kód v podobně různých instrukcí říká, jak se má daná věc v určitých případech chovat, nebo jak má vypadat. Například říká Mirine, že má jednou za několik sekund posunout všemi třemi prsty levé ruky, nebo že má ikonka červeného elixíru vypadat tak, jak vypadá.

Tento kód nemůže u systémů být na jednom řádku, protože by se stal nefunkčním. Takže se podle určitých ustanoveních dohodlo, že se bude dělit na řádky (čistota kódu). Pro nejlepší pochopení bude vhodné se podívat na ukázku toho, jak může takový kód vypadat:

Kód: Vybrat vše

//Ukázka kódu
#include <iostream>

int main()
{
	std::cout << "Zajímavosti ze světa Ekury #8";
}

Tento kód má celkem 8 řádků kódu.

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 256
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Dal poděkování: 66 poděkování
Dostal poděkování: 218 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od ondra852 » pon 02. led 2017 17:43:45

Ten popis jsem nejak nepochopil. To se do toho poctu radku pocitaji i modely a textury pouzite v eventech? "Tento kód nemůže u systémů být na jednom řádku, protože by se stal nefunkčním." No jako asi by to nevalilo, kdyby ten priklad treba nekdo napsal za tu poznamku (//), ale vyznam toho "u systemu" mi nejak nejde do hlavy.

Uživatelský avatar
macok0072
Lv.14
Lv.14
Příspěvky: 103
Registrován: sob 28. črc 2012 22:23:35
Dal poděkování: 62 poděkování
Dostal poděkování: 56 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od macok0072 » pon 02. led 2017 17:57:28

Fůha, tak to je uplně jiný kódování než jsem kdysi používal já když jsem zkoušel napsat nějaké questy atd..


Musím říct, že kódování které používáte zde na Ekuře je dle mého názoru 100násobně složitější. Klobouk dolu.

P.S. snad nevadí ukázka kódu, který jsem používal dříve :)

Takhle vypadalo kódování klasických questů (Portování, otevření shopu, otevření skladu, použití itemu atd. A stejným způsobem se psávali i eventové akce) když jsem se začal učit vytvářet questy:
Spoiler:
quest gorgy2 begin
state start begin
when 20091.chat."text " begin
say_title("Seon-Pyeong")
say("text")
say("text ")
say("text ")
say("")

if pc.get_level() <= 159 then
say_title("Seon-Pyeong")
say("text.")
return
end
wait()
say("text")
say("text")
say("")
pc.warp(179500, 1000)end
end
end
Naposledy upravil(a) macok0072 dne pon 02. led 2017 18:01:48, celkem upraveno 1 x.
ObrázekxElGorgyObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
archerBornToFight1104xxxprůběh
________________________________________________________________
Do sekce obchody budu někdy vkládat příspěvky/předměty i jménem kamaráda:
WEExMAN - Theopizit - Bufinabejka

Uživatelský avatar
Torque
Lv.8
Lv.8
Příspěvky: 49
Registrován: ned 12. čer 2016 20:02:51
Dal poděkování: 75 poděkování
Dostal poděkování: 188 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od Torque » pon 02. led 2017 17:59:05

ondra852 píše:Ten popis jsem nejak nepochopil. To se do toho poctu radku pocitaji i modely a textury pouzite v eventech? "Tento kód nemůže u systémů být na jednom řádku, protože by se stal nefunkčním." No jako asi by to nevalilo, kdyby ten priklad treba nekdo napsal za tu poznamku (//), ale vyznam toho "u systemu" mi nejak nejde do hlavy.
V této zajímavosti se jedná pouze o systémy eventu jako takové, to jsem asi zapomněl podotknout, omlouvám se. :)
macok0072 píše:Fůha, tak to je uplně jiný kódování než jsem kdysi používal já když jsem zkoušel napsat nějaké questy atd..


Musím říct, že kódování které používáte zde na Ekuře je dle mého názoru 100násobně složitější. Klobouk dolu.

P.S. snad nevadí ukázka kódu, který jsem používal dříve :)
Nerad bych tady šířil bludy. Příklad byl pouze z klasického jazyka C++, aby bylo hráčům lépe vysvětleno o čem je řeč.
Zveřejňovat byť jen části kódu Ekury mi nepřijde vhodné. :)

Uživatelský avatar
macok0072
Lv.14
Lv.14
Příspěvky: 103
Registrován: sob 28. črc 2012 22:23:35
Dal poděkování: 62 poděkování
Dostal poděkování: 56 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od macok0072 » pon 02. led 2017 18:03:40

Nerad bych tady šířil bludy. Příklad byl pouze z klasického jazyka C++, aby bylo hráčům lépe vysvětleno o čem je řeč.
Zveřejňovat byť jen části kódu Ekury mi nepřijde vhodné.
Chápu, ale já osobně jsem dříve i na ty eventy musel luštit podmínky typu jako jsem ukázal ve spoileru :D
Z této stránky věci je Váš styl kódování zajímavější a (pro mě) složitější. :D
ObrázekxElGorgyObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
archerBornToFight1104xxxprůběh
________________________________________________________________
Do sekce obchody budu někdy vkládat příspěvky/předměty i jménem kamaráda:
WEExMAN - Theopizit - Bufinabejka

Uživatelský avatar
ondra852
Lv.20
Lv.20
Příspěvky: 256
Registrován: úte 26. dub 2011 19:44:40
Dal poděkování: 66 poděkování
Dostal poděkování: 218 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od ondra852 » pon 02. led 2017 18:21:11

Tak ty questy jsou nejaka Lua (nejspis trochu upravena, ale syntax vychazi z lua), kde jsou jiz pripravene ruzne funkce, ktere questy vyuzivaji. Pokud je potreba nejakych extra GUI nebo dalsich funkci, tak predpokladam, ze je to v pythonu.

Uživatelský avatar
strangerino
Lv.6
Lv.6
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 24. lis 2016 11:25:06
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 44 poděkování
Dostal poděkování: 15 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od strangerino » pon 02. led 2017 18:34:51

ondra852 píše:Tak ty questy jsou nejaka Lua (nejspis trochu upravena, ale syntax vychazi z lua), kde jsou jiz pripravene ruzne funkce, ktere questy vyuzivaji. Pokud je potreba nejakych extra GUI nebo dalsich funkci, tak predpokladam, ze je to v pythonu.
Ano, questy jako takové, jsou opravdu psané v Lua a ostatní komponenty serveru, jsou napsány v pythonu - tedy, alespoň dle mých informací a postřehů z dávných dob.

Uživatelský avatar
Chyu
Lv.39
Lv.39
Příspěvky: 1906
Registrován: úte 12. črc 2011 10:03:43
Dal poděkování: 2969 poděkování
Dostal poděkování: 1179 poděkování

Re: #8 - Eventy po technické stránce

Příspěvek od Chyu » pon 02. led 2017 19:35:04

Obecně je to takto, samozřejmě, že v dnešní době "otevřených" zdrojových kódu si už to každý může upravit dle libosti.

Operační systém: BSD
Server core: C++
Binka: C++
Klient (UI): Python
Launcher: C#
Questy: LUA
Quest compiler: Python/Bash
Tools: C++

Odpovědět

  • You do not have permission to post in chat.
@ Nonepovideeej « stř 12:10 pm »
Tohle ale nebyla jediná OX, celkově byly 4
@ noxforko « stř 12:00 pm »
smutne pro ty co maji odpoledni
@ Cassper17 « stř 6:02 am »
Amadori Tingra 15
@ ChunjoKing « stř 2:27 am »
21:00
@ ChunjoKing « stř 2:26 am »
@fenylalanin,  tak posledný len z OX. Dnes, 2.7. v stredu, máš jedinú šancu. Inak pumu neskompletizuješ!!!
@ fenylalanin « úte 8:33 pm »
ten už mám mám i z ohnivky a z forka
@ Janko.Tlcik « úte 7:45 pm »
skús skompletizovať stránky, to dá univerzálny dielik talizmanu
@ fenylalanin « úte 6:38 pm »
ahoj už mám 3ks amuletu a poslední chybějící získám jen z ox a nebo to jde i jinde ?
@ Tsurugi « pon 5:24 am »
Jinno: 142Chunjo: 180 Shinsoo : 60 Tsurugi
@ Zuzzi « pon 1:38 am »
Slova
@ ChunjoKing « pon 12:43 am »
@Ezzo95,  tipovačka už skončila. Pri zapojení sa, buď do tipovačky, alebo do vytvárania priania, získaváš tú istú časť talizmanu. Šancu na získanie amuletu pumy máš už len do 6.7.
@ Ezzo95 « ned 9:51 pm »
ta tipovacka neni potreba?
@ ChunjoKing « ned 9:13 pm »
@Ezzo95,  ahoj, ak prejdeš v stredu OX až do konca a ešte si sa nezapojil do vytvárania priania tu na fóre, tak áno.
@ Ezzo95 « ned 7:48 pm »
Ahoj. Je jeste mozne ziskat pumu do konce eventu?
@ ChunjoKing « ned 4:10 pm »
Zdravím. Už vieme, že sa dajú dorty použiť aj po evente. Ale budú sa dať aj ozdobiť po evente? Ďakujem za odpoveď.
@ ChunjoKing « sob 4:44 pm »
tak ale aspoň pre to prvé nasadnutie na pumu by mohla vyskočiť tabuľka s aktivovaním. Lebo teraz som nechtiac stlačil J a puma už zbytočne odpočítava.
@ noxforko « sob 4:30 pm »
a co udělat mimořádnou OX i ted v neděli? tím by se dostalo na více lidí
@ Grout « sob 1:54 pm »
EDIT na fóru - Event - slova (např. info o tom univerzálním dílku)
@ CrazyBull « sob 1:50 pm »
Grout píše: mam cernou pumu a uz mam dalsi dva univerzalni dilky, nechcete na ne udelat nejake vyuziti, nebo odmenu za ne nejakou nebo tak? :D
Třeba k tomu přidat barvu na vlasy a mohlo by se jezdit třeba na zelený nebo odbarvený by bylo pecka k těm barveným brnkům :D
@ diver « sob 1:48 pm »
@Grout,  Nebo možnost vyměnit univerzální dílek za libovolný, který mu chybí? Jen nápad
@ Grout « sob 1:40 pm »
mam cernou pumu a uz mam dalsi dva univerzalni dilky, nechcete na ne udelat nejake vyuziti, nebo odmenu za ne nejakou nebo tak? :D
@ ChunjoKing « sob 10:33 am »
To mi nejde už pol roka. Odkedy som začal hrať
@ OrangEE « sob 10:13 am »
Prečo nejde textové zobrazenie hodností?
@ matesWSW « sob 9:37 am »
Díky za rozpis, chápu to tedy správně že příští středa je poslední termín kdy bude ox?
@ Tomori « sob 9:34 am »
Dobrý den,
OX probíhá čtyřikrát – proto jsme ji záměrně rozdělili tak, aby se konala dvakrát o víkendu a dvakrát ve všední den. Bohužel se nikdy netrefíme do dne a času, který by vyhovoval všem hráčům. Vstupuje do toho mnoho proměnných – práce na směny, různá zaměstnání, rodinné povinnosti, koníčky, výlety, dovolené apod. 1. OX proběhla v sobotu 7. 6., 2. OX v neděli 15. 6., 3. OX ve čtvrtek 19. 6. a 4. OX proběhne ve středu 2. 7. Jak jsem již psala níže zkuste se pozeptat třeba přátel, zda by nezašel za Vaši postavu.
@ Tomas142 « sob 9:07 am »
Dobry den bilo by fajn kdyby OX bilo ovikendu je to ve stredu a jsem haji mam odpoledni
@ Tomori « sob 8:42 am »
Dobrý den, za OX je vždy horní pravý dílek.
@ silouette « sob 7:52 am »
Dobrý den, Tomori, víte prosím, jaký dílek se bude rozdávat za středeční OX? Bude to pravý dolní dílek, jako minule?
@ Tomori « pát 10:33 pm »
jogurd007 píše: Tak budu počítat na další víkend :D
Zkuste se pozeptat třeba přátel, zda by za Vás někdo nezašel ;) To máte jistější.
@ Tomori « pát 10:30 pm »
Grout píše: Tomori, tak si 3. zarybaříme? <3 :D
Budu tam! Doporučím Vám trénovat :D
@ jogurd007 « pát 10:30 pm »
Tak budu počítat na další víkend :D
@ Tomori « pát 10:29 pm »
@Ashen @jogurd007 Bohužel, i kdybych Vám dala anketku tak se nikdy neshodneme na jednotný den ani čas..
@ Grout « pát 10:21 pm »
Tomori, tak si 3. zarybaříme? <3 :D
@ jogurd007 « pát 10:09 pm »
No paráda. OX by bylo lepší dát o víkendu. Ta neděle od 21:00 byla fajn. V týdnu mám odpolední směnu, takže jsem v háji :D
@ Vydesenej « pát 9:48 pm »
Ashen píše: OX zrovna na den kdy začíná B4L hm :-D
Podle téhle logiky by ta OX nemohla bejt nikdy :D pokaždé by si někdo stěžoval, že zrovna dneska když musím jít ....
@ Ashen « pát 9:39 pm »
OX zrovna na den kdy začíná B4L hm :-D
@ Tomori « pát 9:31 pm »
Dobrý večer, byl přidán rozpis dalšího soutěžního týdne :hello:
@ fenylalanin « pát 9:24 pm »
Ahoj kdy bude ox prosím
@ TomasFoxx « pát 7:55 pm »
Je hezký jak je tu aktivní ta Tomori a nemusí to tu táhnout na zádech už jen Mio, máš u mě uplně naprosto bezvýznamnej plus Tomori <3
@ Uncut69 « pát 7:43 pm »
Kdy má být OX? děkují.
@ domcopvp « pát 6:20 pm »
@Mionix jasny chapu dekuju :D
@ Mionix « pát 5:44 pm »
@domcopvp,  Myslím si, že nám to vůbec nevadí, ale pak si nestěžujte případně, že vám event nefunguje tak jak má. :-)
@ domcopvp « pát 4:50 pm »
Dobrý den, mužu se zeptat zda je zakázano si udelat víc veder u kovare ? Dekuju za odpoveď :)
@ LazyMole « pát 4:47 pm »
nepřemýšleli jste o tom, že bychom viděli jak dlouho budou účinky pumy ještě sloužit? třeba jako buff nahoře vedle premek? děkuju za odpověď :)
@ Tomori « pát 4:26 pm »
Dobrý den, do půlnoci přidám rozpis dalšího soutěžního týdne ;)
@ silouette « pát 3:25 pm »
Dobrý den, kdy přidáte další rozpis soutěží pro tento víkend a příští týden?
@ matesWSW « pát 2:42 pm »
Ahoj, bude rozpis minieventů pro další týden, nebo už minieventy v rámci eventu nebudou?
@ OrangEE « pát 1:18 pm »
upečené pochutiny platia len pokedy nezomrem, alebo hodinu aj s úmrtiami?
@ Tomori « pát 10:38 am »
lukyno10 píše: Zeptám se, ozdobené dorty půjdou sníst i po eventu? děkuji :)
Dobrý den, ano půjdou :hello:
@ lukyno10 « pát 10:29 am »
Zeptám se, ozdobené dorty půjdou sníst i po eventu? děkuji :)
@ Tomori « pát 10:10 am »
KigiB00S píše: Chunjo: 121 Shinsoo: 144Jinno: 192 K1G1
Dobrý den, výroční tipovačka byla uzavřena již 25. 6. pokud Vám jde o dílek amuletu, poprosím Vás zúčastnit se "vytváření přáníčka". Tento tip již nebude započítám.
@ KigiB00S « pát 8:54 am »
Chunjo: 121 Shinsoo: 144Jinno: 192 K1G1
@ KigiB00S « pát 8:53 am »
1
@ ChunjoKing « pát 8:31 am »
Že aj šedú aj čiernu :D to by ma ani nenapadlo, že sa to vôbec dá mať obe vlastne
@ Vydesenej « pát 7:50 am »
No už vím čím to je u mě :D já mám totiž šedou i černou v inventáři a když mačkám J tak to neví kterou zvolit. Když jsem si dal jednu do skladu tak to funguje v pořádku.
@ Grout « pát 7:44 am »
Ale puma už je od updatu opravena jen na "J", alespoň mi to tak včera večer fungovalo :D
@ Triton « pát 7:37 am »
tiež sa mi stalo niečo podobne
@ Vydesenej « pát 7:28 am »
To zapínání pumy přes inventář mi teda příjde horší než odklikávat hlášku ano :(
@ Uncut69 « čtv 11:14 pm »
aha, já stihal jen 3 krát soutěžní týden a bohužel jsem nedostal :) , mohli jste být skromější :D
@ Tomori « čtv 11:12 pm »
Dobrý večer, bylo předáno 59 dílků za soutěže na fóru a zároveň 26 univerzálních dílků za soutěžní týden :hello:

Who is chatting

offline 7lukas 
offline Dejvosh 
offline KigiB00S 
offline Meginecka 
offline Mionix 
offline creeew 
offline matesWSW 
offline pitre 
offline strDK