Při přípravách rozšíření karmy jsme došli k závěru, že pokračovat původní cestou by bylo velmi nepraktické. V podstatě by to znamenalo, že hráči by v tréninku na vyšší úroveň museli nosit postupně 455 zelených esencí karem. To by při stávajícím systému odevzdávaní zabralo 114 dní + 10 dní pauz na čekání mezi jednotlivými úrovněmi .
Délka tréninku zde není tolik rozhodující, protože stejně jako u klasických schopností, bude umožněno trénovat perfektní mistrovství v závislosti na počtu generací. Problematických je těch 455 esencí, které současný systém nenabídne. A k úpravám dropu se stavíme chladně, protože je to vždy citlivá otázka, a to jak nahoru i dolů.
Přišli jsme na způsob, jak tuto záležitost vyřešit, ale pro zlepšení konceptu rozšíření karmy nás napadlo upravit i stávající systém, což je ale dosti velký zásah. Proto jdeme za komunitou s tím, jak by se k tomu kroku stavěla.
Nynější systém je popsán na webu. Zde by proběhla malá úprava, a to v poslední zelené esenci, která už nebude nutná pro získání úrovně P1.
Navrhovaný systém by ale obnášel několik dalších změn. Ty jsou pro zjednodušení zobrazeny i v tabulce níže, kde náš záměr lépe vynikne. Je nutno dodat, že by to obnášelo přepočet a nikdo nepřišel o svůj postup. Zjednodušení by nastalo pro nová trénování karmy. Jedním z důvodů, proč jsme se rozhodli do systému zasáhnout, je také to, že chápeme, že ne každý má možnost odevzdávat karmu po 6 hodinách.
Hlavní změna stávajícího systému by tedy spočívala v tom, že by se již neodevzdávala jedna esence po šesti hodinách, ale vždy několik karem najednou. U úrovně M by to byly 4 esence, u úrovně G by se odevzdávalo najednou 6 esencí. Naproti tomu by se adekvátně upravil čas odevzdávání.
Ze stávajících 6 hodin by se čas mezi úrovněmi prodloužil u úrovně M na 24 hodin a u úrovně G na 36 hodin. Poslední změnou by byla úprava počtu odevzdání na kratší řadu* v počtech 1 až 10 dle úrovně mistrovství. Tedy například u úrovně M1 místo 21 odevzdání po jedné karmě bude pouze jedno odevzdání po 4 karmách, u úrovně M10 místo 30 odevzdání po jedné karmě bude potřeba 10x odevzdat 4 karmy. Vše je názorné v tabulkách níže.
Spolu s touto úpravou by se nastavil i postup u tréninku perfektního mistrovství. Zde by se ale odevzdávaly zelené esence jednotlivě. Tedy v závislosti na úrovni 1 až 10. Mezičas mezi odevzdáním by se nastavil na 48 hodin a celý trénink by zabíral 110 dní. Limitem by se ale i tak stal rituál generací.
Také plánujeme možnost „kraftění“ esencí. To znamená, že by bylo možné z několika esencí nižší úrovně vytvořit jednu vyšší úrovně. Například bude možné vytvořit jednu zelenou esenci z modrých (v poměru 8:1). Tento poměr je zobrazen v tabulce v celkovém počtu esencí u tréninku na P čistě pro porovnání náročnosti s tréninkem u G.
Základního tréninku, tedy úrovní 1–20, se úprava netýká a u těchto úrovní ani nenavrhujeme žádnou úpravu. Jedná se tedy o změnu úrovní M a G tak, aby trénink více odpovídal následnému tréninku úrovně P. Ve konečném důsledku se sice postup karmou trochu urychlí, ale ve světle dalšího tréninku to není nijak zásadní. Ale i na tyto možnosti jsme připraveni, pokud by to byl jediný problém v přijmutí této změny komunitou.
*úprava počtů na kratší řadu + srovnání

Tabulky jednotlivě:

