Ahoj, zkusím to rozebrat trošku víc podrobně, snad to nevadí

. U kouzel obecně platí, že vycházení z hodnoty úroku (nebo magické h.ú.) a potom právě ze statusů, které jim přidávají na síle. U ninji archera jsou všechna kouzla fyzická, čili vychážejí z hodnoty útoku. Ta se u této postavy počítá dle vzorce:
HU = (LVL*2 + ZBRAN*2 + SIL*4/3 + POH*2/3)
Takže jak vidíš, síla má v tomto vzorci dvojnásobnou váhu, než pohyblivost. Teď přejdeme k jednotlivým kouzlům:
Opakované výstřely
Vzoreček:
(3,9*HU + 10*POH)
Což po sečtení znamená, že za 1 bod síly dostaneš 5,2 do síly kouzla. Za bod pohyblivosti dostaneš 12,6 do síly kouzla.
Smršť šípů
Vzoreček:
(2,5*HU + 2*POH + 2*SIL)
Po sečtení dojdeme k výsledku, že za 1 bod síly dostaneš 5,333 do síly kouzla. Za 1 bod pohyblivosti dostaneš 3,666 do síly kouzla.
Ohnivý šíp
Vzoreček:
(4,75*HU + 125)
Tohle kouzlo jak vidíš žádný přímý bonus za status nemá, takže za 1 bod síly dostaneš 6,333 do útoku kouzla, za 1 bod pohyblivosti dostaneš 3,166 do útoku kouzla.
Otrávený šíp
Vzoreček:
(2.5*HU + 125 + 7,5*POH + 2,5*SIL)
Takže po sečtení zjistíš, že za 1 bod síly u tohoto kouzla dostaneš 5,833 do síly kouzla. Za 1 bod pohyblivosti pak obdržíš 9,166 do síly kouzla.
Jak vidíš v tabulce, POH má navrch především u kouzel s nízkým koeficientem (tj. u kouzel, které dávají největší poškození do primárního cíle). SIL naproti tomu zvedá více poškození kouzel, která dávají poškození většímu množství cílů.
Kouzlo | Za HU | Za SIL | Za POH | Doba
načítání | Koeficient
počtu cílů |
---|
Opakované výstřely | 3,9 | 5,2 | 12,6 | 15 | 1 |
Smršť šípů | 2,5 | 5,333 | 3,666 | 18 | 2 |
Ohnivý šíp | 4,75 | 6,333 | 3,166 | 25 | 1,6 |
Otrávený šíp | 2,5 | 5,833 | 9,166 | 25 | 1,5 |
Budeme se zajímat o
absolutní zvýšení poškození, to znamená o to, abys dal největší poškození za určitý čas. Proto je potřeba započítat i dobu nabíjení. Na co nesmíme zapomenout je také počet trefených cílů. Přemýšlel jsem, jak to nějak zprůměrovat - ve válce většinou trefíš 3 a více najednou, zatímco ve svaté většinou jednoho až dva. Takže jsem to nakonec zaokrouhlil na dva rovné (od toho se pak odvíjejí koeficienty jednotl. kouzel).
Pro POH+:
(12,6*1/15*1) + (3,666*1/18*2) + (3,166*1/25*1,6) + (9,166*1/25*1,5)
= 0,84 + 0,407 + 0,203 + 0,55
=
2,00
Pro SIL+:
(5,2*1/15*1) + (5,333*1/18*2) + (6,333*1/25*1,6) + (5,833*1/25*1,5)
= 0,347 + 0,593 + 0,405 + 0,35
=
1,695
Teď dovedeme ten počet cílů trošku do extrému a zvolíme si 5 (více naráz se průměrně asi těžko povede), aby vynikla SIL:
Pro POH+:
(12,6*1/15*1) + (3,666*1/18*5) + (3,166*1/25*3) + (9,166*1/25*2,5)
= 0,84 + 1,02 + 0,38 + 0,917
=
3,157
Pro SIL+:
(5,2*1/15*1) + (5,333*1/18*5) + (6,333*1/25*3) + (5,833*1/25*2,5)
= 0,347 + 1,48 + 0,76 + 0,583
=
3,17
Pokud bychom se zajímali o
relativní zvýšení poškození (tj. o kolik procent budou kouzla silnější), můžeme vypustit koeficient počtu cílů, ale je naopak potřeba kalkulovat i se základní hodnotou útoku kouzla.
Pro POH+:
(12,6*1/15*3,9) + (3,666*1/18*2,5) + (3,166*1/25*4,75) + (9,166*1/25*2,5)
= 3,276 + 0,509 + 0,602 + 0,917
=
5,304
Pro SIL+:
(5,2*1/15*3,9) + (5,333*1/18*2,5) + (6,333*1/25*4,75) + (5,833*1/25*2,5)
= 1,352 + 0,74 + 1,203 + 0,583
=
3,851
Závěr: V obou základních typech úvahy je to s přehledem lepší výsledek pro POH, takže lze říci, že v drtivé většině případů se vyplatí více POH, především pak v duelech a ve Svaté. Ve válce říší je to mnohem těsnější, ale pokud netrefuje archer alespoň 5 cílů současně (v průměru každým kouzlem), tak se stále více vyplatí POH

.
Užitečný odkaz:
http://mt2x.xf.cz/skillculator/ 