Jestli, jak píšeš, že ty lidi si hlídají CB, tak musejí mít i nějaký vlastní přehled. Ano, třeba ho zveřejňují i v tom podpisu. Ale jak jsem psal, nevím, ale většina z té střední třídy PvP hráčů (Pěšaci) a ani z nižší (bez hodnosti) ani netuší, jaké je jejich maximálka apod.
Když to, kolik je tu CéBéčkářů, hodíme na "oddychovku", tak zjistíme, že i v těch Válkách má třeba 150 bojovníků 150 různých důvodů a to myslím vážně. Kolik z nich jsou CB... to by se muselo do každého šťourat - já to dělat nebudu. Mám obavy, že jsem tady narazil bez urážky na "minivzorek" CéBéčkářů a vidíš sám, jak je to celé zaseknuté.
Taktiky ve Válkách - žlutá hraje na to, na co momentálně má. Určitě by to chtělo nahnat lidi do cechovních Skypů a Teamspíků, ať hrají víc týmově - ale když Sindi je taková "singlovka", těžko se pak divit, že to dost hraje jen na sebe.
Buď svůj a hraj tak, jak chceš, aby hráli ostatní.


Je škoda, že nebereš zřetel to základní, co pomáhá ve Válkách v každé říši k prvnímu místu - a tím je aktivní přítomnost TOP PvP hráče. Prostě někdy si říkáme v cechu po Válce, že "kdyby" přišli do Války ještě 2-3 naše žluté TOPky, tak to vítězství by bylo naše. Navíc a to si možná neuvědomuje nikdo, chodí ti menší PvP mimo jiné se podívat na ty větší a lepší PvP, aby se zjistili, kdo je ten DaggerT nebo Mansari a nebo velmistr znalostí o Metinu ElectriX či legenda Batistaa. Zní to nepochopitelně, ale ti menší PvP když už nenahrabou dostatečně zajímavé množství CB, tak aspoň chtějí být součástí party těch "větších" a třeba se i něco zajímavého přiučit.
I když - nevím, co se dá přiučit na některých "hvězdách", kterým ve Válce "selžou nervy" a co chvíli vykřikují na tebe "Zruškaři, Zruškaři" - nebo se rozčilují - "Neutíkej mi a čestně přijmi můj souboj". Je to paseka, když si Generálové myslí, že se bude hrát po generálsku. Ale jsme malý rybníček - tak bych se neměl asi divit.

Aj - škoda, že nemůžeš finalizovat tvůj návrh, protože při tom by jsi mohl přijít na další souvislosti.
Velmi zajímavá je myšlenka - nula CB za prcka. Nejdřív jsem si říkal, jestli bude motivující takového prcka vůbec tlouct - na druhou stranu jsi velmi trefně domyslel to, že by se to zabití i tak počítalo do skóre říší. Tohle totiž bude fajn pro každého, kdo OPRAVDU hraje za říši a nedává přednost svému osobnímu skóre CB.
A co myslíš teda, že by prcek mohl zabít prcka a měl by za to CB plus říše skóre - nebo ten prcek prcka bez CB? Jakákoliv hodnost, co zabil prcka, bez CB - to beru.
Nenutím tě, ale nechceš si dělat chvíli a ještě to nějak domyslet?


A o tom jsou Války - použít cokoliv. I to tvoje zatracované PvM ve Válce. Nikdo nechce, aby jsi se do něj převlíkal, když se toho tak děsíš. Ale nech ostatní, v čem tam budou lítat a co budou zabíjet.




Myslím, že jsem obecně zastáncem Zpestření. Někdo naházel do Války Žíly a druhý vypustil Draka. Mě z toho prvotně naběhla žíla na krku a málem jsem vypustil duši, co si to někteří dovolují ve Válkách, v prostředí čistě PvP.
Když mě pak opustil prvotní odpor k čemukoliv novému a když jsem si prohlédl reakce těch, co to tam vypouští plus se optal pár hráčů, jak je baví nebo nebaví Války, tak mi přišlo, že toho "běhání nahoru a dolů" ve Válkách některým už nestačí.
Války mají týdenní cyklus, kdy se po třetí bitvě jakoby uzavřou a vyhodnotí (Hodnosti). Ten cyklus se dá převést i na měsíční, kdy proběhne XY bitev, aby dohromady mohli dát výsledek Války.
No a tady jsem si říkal, co když by se hrálo na "Scénáře". Nic by se ve Válce neměnilo - jen by se za pomocí několika schopných příběhářů vytvořila kostra konfliktu mezi říšemi a v rámci jednoho měsíce by proběhl konkrétní počet bitev, které by určili vítěze Války.
Technicky jde jen o to, že bysme si hráli dál s výsledky každé úterní+čtvrteční+sobotní Války v rámci jednoho měsíce, na jehož konci bychom podtrhli a sečetli a mohli třeba ohodnotit nejlepší říši z dlouhodobého hlediska. A klidně k tomu přidat i hráče.
JENŽE to je jen něco, co běží někde na webu a i když to pěkně vypadá, nestačí to k motivaci.
Proto by to chtělo, aby se Scénář promítl i do samotné hry a třeba tou Žílou nebo Drakem.
No a jak to teda bude s tou Zábavou a Žílou? Samotnou zábavu nevidím v té žíle, spíš v tom, co se bude dít okolo. Čisté kopání mě moc neinspiruje - proto ho chce zasadit do nějakého kontextu - ale je a bude to boj, protože si tady dost hlasitých lidí zvyklo a nerado něco mění.
Mám v hlavě scénář třeba na "Trpasličí války", kdy každá řiše přišla na to, kde Trpaslíci ukryli poklad a v rámci jednoho měsíce říše bojují o to, která říše bude ta, co ten poklad vykope pro sebe. Každá bitva začíná tím, že se každá říše musí na svém Seřadišti "prokopat" do hory, kde sídlí Trpaslíci. Technicky je to něco jako 13. patro Rokle, kde se musí nakopat určité množství rudy, aby mohli hráči jít dál.
Když zavřu oči a nebudu slyšet nářky těch, co v PvP prostě a za boha Krumpáč do ruky za žádnou cenu nevezmou, tak jednak se na seřadišti stejně nic neděje a navíc by se do toho mohla namočit celá říše a udělal by se z toho event a zábava navíc.
Další průběh je klasická rubačka všech tří říši, co začíná od sedmi do osmi. Obohacená o to, že se tam uprostřed vyskytuje pár různých Žil. Kdo si kopne nebo ne - to záleží na něm, ale O VÝSLEDKU VÁLKY TO NEROZHODUJE. Kdo si nakope rudu, může jí na místě proměnit u Obchodnice na yangy. A za dost yangů, aby to motivovalo si tam jít do něčeho kopnout. V tomhle je zapracovaný motiv "svádění", kdy jsou hráči nuceni se postavit před otázku, jestli je opravdu pro ně důležitější skóre říše POTOM a nebo TEĎ jejich CB a nebo to, že urvou pro sebe něco malého z Trpasličího Pokladu. Prostě nasimulujeme některým "Zlatou horečku", kdy hráči budou kopat, jelikož tam to zlato přece nenechají.

Je osum hodin a bitva je dobojována. Výsledky se sečtou, říše se odmění bonusem. Hráči dostanou svá CB a ti, co si nakopali i své yangy.
Tady můžeme přidat, aby říše museli prokopat zpátky, protože se bitevní vřavou zasypali veškeré chodby - ale nevím, jestli je mám ještě trápit. A můžeme do samotné bitvy přidat náhodný respawn Krále trpaslíků. JEDNOHO, který brání své království.
Sečteme si výsledky všech bitev za jeden měsíc a máme říši, která nakonec objevila poklad Trpaslíků, což může být nějaký 1-2denní bonus navíc nebo něco jiného.
Je to celé blbost - nebo není? Nevím. Věřím ale, že jsou tu tací, co dokáží přijít ještě na lepší zápletky a zajímavější scénáře a tohle je jen jedna z cest. Záleží jen na nás, jestli se umíme uvnitř posunout a přijmout, že nějaká hloupá žíla nebo Dráček můžou bavit. A třeba být i tolerantní k někomu, koho by to bavilo.

--------------------------------------
Omlouvám se ti, že je to tak dlouhý.

A v případě Multicechovních válek zatím P-Š-T.


Pak se budu opakovat - víš proč je Svatá poloprázdná? Protože tam chodí hlavně ti, co ty CB potřebují. Ti, co chtějí z těch CB něco mít a těch opravdu, jak vidíš není moc.
Nevidím v tom nic špatného, když si hráč s 250 CB za Válku si prostě spočítá, že na větší hodnost musí trošku zamakat a jde Svatou - neříkám, že to jsou všichni, ale zase je to ta menší část, co chodí Války. Zbytku stačí, co stačí. Na Pěšáka nebo žádnou hodnost. Nechci podceňovat nikoho a jsou tací, co si rádi měří výkony a sledují se. Ale taky jsem nenarazil na tolik z nich, abych o nich mluvil jako o významné skupině, co sleduje CB.
Snahu, aby jedna skupina přesvědčila tu druhou - spíš v tom vidím, že si vzájemně"tříbíme" názory na danou věc. A i když se tu šťoucháme navzájem, tak si vem, že se tohle téma ještě nezamklo. Čili je to pořád v rámci tolerance od BM a já jsem rád, protože třeba tak přišel na svět nápad DaggerT.

Tím chci dát najevo, že sleduju nejen svůj názor, ale i ostatní názory a nejen na to svoje.

Dál jsou věci, co vidím, že se shodneme: určitě by to chtělo, když ne celá mapa, aby se třeba měnil povrch mapy nebo přišly nové dekorace. Co se bude na těch mapách dít dál - já osobně se nebráním ničemu, ale nějak v souvislostech s tou mapou.
LOCO tuším chtěl turnaj "vyšších šarží" - že by si to mezi sebou rozdávali Rytíři, Generálove a Vojevůdci - prostě elita Vojenského vedení každé říše.
No, sice jsem stylem hraní odsouzen býti Pěšákem a tudíž by mě nějaká zábava (ten turnaj), co by mě nebavila, vlastně nezajímala a proč tu má být něco, co mě nebaví.... ALE... i tak jsem PRO. Dejte tomu nějaký smysl, řád a pravidla a když mi ještě slíbíte, že budete myslet i na ty menší PvP, tak nevidím problém.
Prostě aby vedle "turnaje vyšších šarží" bylo něco ve stylu "sedláckých bitek", kam by se slejzali zase ti, co nemají to PvP tak dobré. Vím, že tu máme Svatou - ale tam stačí, když přibehne TOPka a ostatní mizí.
To s tím, že by se změnilo odměňování, co pramení z Hodností. To jsem jednoznačně pro jakoukoliv lepší změnu. Někdo mi to i psal ve hře, že by se mohlo přestoupit, jak píšeš, právě na ty bonusy, jako jsou procenta na yangy nebo expy. Tady by to chtělo trošku rozvést a napojit do diskuze víc těch, co se jich to týká. Součastný časový bonus na Swamp, kdy je ve swampu dost přeplněno, je takový "kontraproduktivní" a navíc, když se dostane k hodnosti velmi dobrý hráč s levelem pod 100, tak z toho nemá vlastně vůbec nic. Ale třeba si o tom někdo myslí něco jiného.

Rok - tvá věta: "Vojevudce by se mohl brát jako boss a nemuselo by se přemýšlet jak spestřit válku něakejma příšerkama" se mi líbí.

Každopádně když přemýšlím o tom DagerrTově nápadu - co to obrátit naruby = co kdyby to navýšení za zabití Generála, Vojevůdce a Rytíře nešlo na vrub většímu zisk CB - ale zvětšilo by se skóre říše?
Když by nápad, že za zabití větší hodnosti dostane hráč nebo říše víc bodů - nechcete přidat těm, co budou ve větší míře loveni, nějaký bonus za hodnost, který by jim pomohl v té Válce být víc aktivními?