15.4.2014

Informace

Informace

Příjemné úterní odpoledne všem hráčům Ekury,
již delší dobu se na diskuzním fóru a stejně tak ve hře objevují dotazy, jaké bude vlastně další směřování hry, kdy už bude do hry vložena slibovaná funckionalita a samozřejmě také „proč nám k tomu GM nic neřeknou?“.

Odpovědět na všechny tyto otázky nebude jednoduché, ale rádi bychom se o to prostřednictvím této novinky pokusili. Jistě jste si všimli, že od října 2013, kdy byl naposledy spuštěn nový testovací server, se s novinkami zrovna pytel neroztrhl. Tím asi nejdůležitějším důvodem byl fakt, že tým již bezmála půl roku připravuje obrovskou aktualizaci herního jádra, které nám umožní nejen opravit staré známé a obtěžující chyby, ale především mnohem rychlejší a efektivnější přípravu novinek do hry, zábavnější eventy, poutavější efekty a mnoho dalšího. Tomuto se tedy výrazně podřídil program celého týmu, následkem čehož už tak oslabené trojici GM nezbýval čas téměř na nic jiného.

Doba se ale změnila a nyní je tým zase v plné síle. Nové jádro je ve fázi uzavřeného betatestu a již velice brzy budou brány veřejného testovacího serveru opět otevřeny. S tím bohužel přichází několik potíží, kterým se při tak masivních změnách nevyhneme. Tou největší je asi nutnost zcela nového herního klienta. Pro hráče to znamená, že budou muset stáhnout zhruba 900 MB soubor s novou instalací hry. Zatím není třeba se děsit - tento klient bude nejprve použit na testovacím serveru (VTS) a teprve posléze, až bude nová verze prověřena hráči, umístíme ji také do ostrého provozu. Do té doby bude tedy možno hrát se starým klientem a stažení tohoto nového bude pouze volitelné.

Novinky – jaké to budou? Zatím je příliš brzy na zveřejnění kompletního seznamu, ale už teď je jisté, že můžete očekávat minimálně dvě úplně nové lokace se zcela novými monstry, rozvíjejícími příběh hry. Lze také předeslat, že se chystají výrazné inovace v hráčské výbavě. Nový systém realizace mikroeventů umožní mnohem častější a zajímavější mobspawny, tematické eventíky, ale také „vylepšené“ soutěže OX. Nejednoho hráče jistě potěší chystaná várka nových účesů a upravených jezdeckých zvířat. Opraveny budou stovky bugů, z nichž některé se ve hře vyskytují od samotného začátku. Do hry budou vloženy nové, mnohem sofistikovanější mechanismy na ochranu proti hackerům a botům. Nezapomeneme ani na PvP, na jehož poli chystáme dvě zcela převratné změny (prozatím nechme v tajnosti). Samozřejmě stále platí, co bylo v říjnu napsáno na fóru v sekci „Připravujeme“ a tyto změny budou prioritní, zdaleka ne však jediné.

V souvislosti s připravovanými změnami také cítíme povinnost oznámit hráčům našeho druhého serveru Sinfortia, že se naproti prvotním očekáváním nepodařilo zdaleka naplnit kapacitu serveru a ten tak většinu času zeje prázdnotou. Vyvstává tedy otázka, jestli a jak dále pokračovat v jeho vývoji. Rádi bychom část této diskuze přenesli na samotné hráče. Většina členů týmu, ale i mnoho hráčů se nyní podle průzkumu přiklání k variantě sloučení Sinfortie se světem Sindicate. To však přináší i některé nepříjemnosti, jako je nutnost přejmenování postav, cechů, nebo ztráta cechovních pozemků. Máme sice poměrně dobrou představu, jak by mohlo vše probíhat, rádi bychom však znali také váš názor na tuto záležitost. Podrobnosti samozřejmě dodáme, jakmile bude celá věc aktuální.

Jedná se o zatím nejvýraznější změny v historii serveru, proto prosíme hráče o trpělivost. Zkušenosti z minulosti radí, vše dobře vyzkoušet a zjistit názor hráčů, než se bezhlavě hrnout do přidávání nových věcí. Na druhou stranu si samozřejmě uvědomujeme, že je potřeba hru trošku rozhýbat, proto se pokusíme tuto čekací dobu zkrátit na minimum a zpříjemnit ji hráčům pěknými tematickými eventy. Jeden takový na vás čeká už v nadcházejících dnech.

» Seznam
l